قانون‌گذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم علیه چین شدند

گروه جهان الف،   3980115077

گروهی از قانون‌گذاران از هر دو حزب آمریکا، دونالد ترامپ را برای اعمال نکردن تحریم‌ها علیه چین برای نقض حقوق بشر این کشور علیه اقلیت مسلمانش، مورد انتقاد قرار دادند و از دولت خواستار اقدامات تنبیهی علیه حزب کمونیست چین و کمپانی‌های چینی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در یک نامه به مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به امضای بیش از ۴۰ قانون‌گذار رسیده بود، آنها اعلام کردند که اعمال چین در منطقه غربی "سین‌کیانگ" بر ضد حقوق بشر است و خواستار کنترل سخت و سفت صادرات آمریکا شدند تا مطمئن شوند که کمپانی‌های آمریکا چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم به سرکوبگری چین کمک نمی‌کنند.

این نامه همچنین از آمریکا خواست تا الزامات افشای مالی را محکم‌تر کند و از این راه به سرمایه گذاران آمریکایی در مورد حضور تجارت آمریکا در بازار چین که به نقض حقوق بشر می‌پردازد هشدار دهد. این نامه به طور ویژه به کمپانی‌های "هیکویژن" و "داهوا" اشاره کرد که ابزار صوتی تصویری را تولید می‌کنند که می‌تواند برای جاسوسی و نظارت مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناسان سازمان ملل متحد در چین کمپ‌های بازداشت گسترده‌ای را یافته‌اند که در آن اویغورها و دیگر اقلیت‌های مسلمان چین به شدت مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و بعد از این قضیه چین با محکومیت گسترده از سوی کشورهای غربی برای نقض حقوق بشر مواجه شد.

پکن اما اعلام کرده است که اقداماتش در سین کیانگ برای مقابله با تهدید "ستیزه‌جویی اسلام گرایان" است. دولت چین همچنین اظهار داشته که کمپ‌های موجود کمپ‌های آموزشی هستند.

قانون گذاران طی این نامه که به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و همچنین ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور فرستاده شد از آنها خواستار اعمال تحریم‌ها علیه "چن ژوآنگو" رئیس حزب کمونیست حاکم سین کیانگ، دیگر اعضای قدرتمند رهبری حزب کمونیست و دیگر مقامات چینی به دلیل نقض قواعد حقوق بشر شده‌اند.

دولت ترامپ از سال گذشته تحریم‌هایی را علیه چندین مقام چینی از جمله چن ژوآنگو اعمال کرده است اما به دلیل کمبود اقدامات اجرایی و پیاده سازی، این تحریم‌ها همچنان نقض می‌شود. چین همچنین هشدار داده است که "به تناسب"‌ هر تحریمی را از سوی آمریکا تلافی خواهد کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی گفتند: ما از شکست دولت در اعمال هر تحریمی مرتبط با سیستم فاجعه بار نقض حقوق بشر در سین کیانگ ناامید شده‌ایم. اگرچه محکومیت لفظی اعمال چین در سین کیانگ که از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهور مطرح می‌شود قابل استقبال است اما کلمات تنها کافی نیستند.

رهبری امضا کنندگان این نامه توسط سناتورهای هر دو طرف دموکرات و جمهوری خواه انجام شد که از آنها می‌توان به سناتور مارکو روبیوی جمهوری خواه و سناتور باب منندز دموکرات اشاره کرد.

آنها از ترامپ خواستند تا طی قانون "مگنیتسکی" تحریم‌ها را علیه چین اعمال کند. این قانون فدرال به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا هر متجاوزی به حقوق بشر را نشانه بگیرد و طی آن دارایی‌هایش در آمریکا را بلوکه کند یا ممنوع‌الخروجی و دیگر محدودیت‌ها را علیه آمریکایی‌هایی که با آنها همکاری کنند، اعمال کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین