جهانگیری در بازدید از سد دز: خروجی سد دز به‌نحوی مدیریت می‌شود که شاهد کمترین خسارات در پایین‌دست باشیم

گروه سیاسی الف،   3980112053

معاون اول رئیس جمهور گفت: خروجی سد دز به‌نحوی مدیریت می‌شود که شاهد کمترین خسارات در پایین‌دست باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل سد دز، اظهار کرد: از مردم استان‌های لرستان و خوزستان تشکر ویژه دارم که با مسوولان و دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را داشته‌اند و خواهش دارم در این چند روز به توصیه‌ها بیشتر گوش کنند.

وی افزود: در مسیر خرم‌آباد به خوزستان سیلاب‌هایی را مشاهده کردم که باعث ورود حجم آب زیادی به سدهای خوزستان می‌شوند؛ در حال حاضر ورودی سد دز به بیش از 5 هزار متر مربع بر ثانیه رسیده و خروجی حدود 1800 است و مسوولان می‌خواهند سیلاب تا حد امکان پشت سد آرام بگیرد و خروجی سد به نحوی باشد که کمترین آسیب برای شهرهای پایین دست سد مانند دزفول، اندیمشک و دیگر شهرها رخ دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: سد دز جزو سدهای مستحکمی است که قادر است سیل‌های بزرگ را نیز مهار کند و از بابت سازه این سد اصلا جای نگرانی نیست؛ تمام هشدارهایی که داده می‌شود برای حفظ جان مردم است و جان انسان است که اولویت دارد وگرنه با اطمینان به مردم می‌گوییم خسارت‌های مادی که به‌وجود می‌آید به‌ویژه در بخش کشاورزی جبران می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرایطی که امروز در سدهای خوزستان است شرایط ویژه‌ای است ولی این شرایط کنترل شده است و این آب از مواهب خداوند است.

جهانگیری درباره اقدامات دولت در جهت ترمیم سیل‌بندها عنوان کرد: در اسفندماه با حضور وزیر نیرو و استاندار خوزستان جلسه‌ای را در خصوص سیل خوزستان ترتیب دادیم و به دستگاه‌های مختلف تکالیفی در این جهت دادیم، در حال حاضر وضعیت خوب پیش می‌رود و شرایط فوق‌العاده و اضطراری هم از جهت ورودی بالای سدها است که آن هم مدیریت شده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ما برای این حوادث و به ویژه سیلاب‌ها محدودیت منابع مالی نداریم و هر میزان که نیاز باشد منابع را تهیه و در اختیار می‌گذاریم؛ سیل این مقطع حادثه بزرگی بوده است و چندین استان را درگیر کرده است و دولت وقتی می‌تواند سربلند از این حوادث خارج شود که مردم هم پای کار بیایند که این اتفاق افتاده و دست این مردم را باید بوسید.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها نیز در حال همکاری هستند و نیروهای مسلح با همه امکانات پای کار آمده‌اند که همیشه ممنون این عزیزان هستیم و از سپاه پاسداران، ارتش و دستگاه‌های دیگر که خالصانه خدمت کردند تشکر می‌کنم.