آماده باش در استان خوزستان/وقوع سیل قطعی است/ نمودار آخرین وضعیت سدها/ اطلاعیه سازمان هواشناسی و آب و برق/ سفر رئیس جمهور به استان

گروه حوادث الف،   3980109001 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آماده باش در استان خوزستان/وقوع سیل قطعی است/ نمودار آخرین وضعیت سدها/ اطلاعیه سازمان هواشناسی و آب و برق/ سفر رئیس جمهور به استان

با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور، پیش بینی می شود آب و هوای استان خوزستان طی روزهای آینده بارش های قابل توجه همراه باشد.

به گزارش الف، رصد اخباری که از خوزستان مخابره می شود، حاکی از آمادگی مردم، دولت و دستگاه های اجرایی و پیش بینی حوادث احتمالی ناشی از سیل و نیز بسیج امکانات برای به حداقل رساندن خسارات احتمالی ناشی از آن است. هم اکنون علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در اهواز حضور دارد. وی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اعلام کرد: تلاش می شود بحران احتمالی پیش رو در خوزستان بر اساس اقدامات پیشگیرانه، مقابله کم هزینه با رخدادها ی اجتناب ناپذیر و با تمرکز بر جلوگیری از آسیبهای انسانی، مدیریت شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اعلام کرد: رئیس جمهور حسن روحانی، جمعه برای بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان به این استان سفر خواهد کرد تا از نزدیک در جریان کارها قرار گیرد. تعدادی از وزرا نیز روحانی را همراهی خواهند کرد.

استان خوزستان دارای 6 سد مخزنی و 4 سد تنظیمی – انحرافی است که ازجمله ی مهم ترین سدهای ایران محسوب می شوند. خبرها از افزایش 329 درصدی ورودی آب به سدهای خوزستان نسبت به سال گذشته را نشان می‏دهد. فرهاد ایزدجو مدیرعامل آب و برق خوزستان بامداد چهارشنبه در مصاحبه خود با خبرگزاری ها اعلام کرد: "امسال نسبت به سال گذشته ۳۲۹ درصد و نسبت به دراز مدت (استاندارد) نیز ۵۷ درصد افزایش ورودی به مخازن سدهای استان خوزستان را داشتیم."

آخرین وضعیت اعلام شده از سدهای خوزستان در شکل زیر قابل مشاهده است:

 

وضعیت سد دز – تنها 3 متر از ظرفیت سد دز باقی مانده است

آخرین اخبار رسیده از وضعیت سد دز در ساعت 10:20 دقیقه شب گذشته بود که مدیرعامل سد و نیروگاه دز در مصاحبه با ایرنا تاکید کرد: دبی خروجی سد دز به منظور مهار سیلاب ناشی از بارش های هفته آینده و حفظ تراز آب دریاچه سد به میزان یکهزار و 700 مترمکعب افزایش یافت. مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان این که ارتفاع کلی سد دز  ۳۵۲ متر است، افزود: ارتفاع کنونی آب در سد دز شهرستان اندیمشک  ۳۴۹ متر  بوده و این سد  فقط ۳ متر تا رسیدن آب به بالاترین ارتفاع خود فاصله دارد.

وی با بیان این که هیچ گونه نگرانی به لحاظ مقاومت سازه سد وجود ندارد، گفت: وضعیت تحت کنترل است، شهروندان نگران نباشند میزان ورود و خروج آب مطابق با نیاز مجموعه و شهروندان انجام می‌شود. سعید رئوفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خروجی نیروگاه سد دز پس از رصد میزان بارش ها، آورد رودخانه دز و براساس محاسبه اطلاعات دریافتی و با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان تنظیم می شود.

 

اخطاریه هواشناسی خوزستان

با توجه به شرایط جوی ویژه استان خوزستان اداره کل هواشناسی استان خوزستان بطور منظم و منسجم درحال اطلاع رسانی درباره آخرین پیشبینی ها از وضعیت هوا در روزهای آینده است. شهروندان حاضر در خوزستان می توانند آخرین اطلاعیه های هواشناسی خوزستان را از اینجا مشاهده نمایند. در آخرین اطلاعیه اداره کل هواشناسی آمده است:

اخطاریه 3 رگبارباران ورعدوبرق

پیرو اطلاعیه شماره 2 مورخه 7/1/98 و بررسی نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارش زا از اوایل روز شنبه لغایت اوایل روز سه شنبه هفته آینده می باشد. طی این مدت افزایش ابر، بارندگی قابل ملاحظه ، رعدوبرق ، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است. که این وضعیت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را درمناطق شمال، شمالشرق و شرق استان، و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان را در پی خواهد داشت. بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود. شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود. بیشترین شدت بارشها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود. بیشترین حجم بارش ها: در روز یکشنبه و دوشنبه درمناطق شمال غربی، شمال ، شمال شرقی وشرقی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون و بویژه در شهرهای ایذه، دهدز، مسجدسلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک، اندیکا، لالی و باغملک می باشد. با توجه به حجم بارشها بویژه در حوضه های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می گردد نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم توصیه می گردد از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری شود.

پیش بینی بارش های شدید در اوایل هفته آینده در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، اوایل هفته آینده بارش‌های شدید در خوزستان به وقوع می‌پیوندد. از شنبه دوباره سامانه‌ای به استان وارد می‌شود که یکشنبه و دوشنبه بارش‌های فراوانی خواهد داشت؛ بر اساس برآورد اولیه پیش بینی می‌شود این سامانه در حوزه کارون ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر، در حوزه دز ۹۰ تا ۱۵۰، در حوزه کرخه نیز بین ۵۰ تا ۷۵ میلیمتر بارش ایجاد خواهد کرد.

 

اطلاعیه های مکرر سازمان آب و برق خوزستان

سازمان آب و برق خوزستان نیز طی روزهای گذشته در اطلاعیه های مکرر به اطلاع رسانی و پیش بینی وقوع سیل در روستاهای حاشیه رودخانه دز پرداخته است. شهروندان می توانند آخرین اطلاعیه ها را از اینجا مشاهده کنند:

در اطلاعیه شماره هفت (آخرین اطلاعیه تا این لحظه) فهرستی از روستاهایی که قطعا دچار آبگرفتگی خواهند شد ذکر شده است:

اطلاعیه شماره هفت سیلاب سازمان آب و برق خوزستان

از آنجاییکه تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه دز مطابق جدول زیر تحت تاثیر سیلاب قرار خواهند گرفت، لذا لازم است دستگاه های ذیربط و مسئول در اسرع وقت جهت حفاظت از شهروندان گرامی و روستاها و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه دز اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند. فهرست روستاهای در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه دز:

1-     شهرستان شوشتر، روستای دهول

2-     شهرستان شوشتر، روستای زیدان

3-     شهرستان شوشتر، روستای بنه مجید

4-     شهرستان شوشتر، روستای عیلیه

5-     شهرستان شوشتر، روستای شعیب نبی

6-     شهرستان شوشتر، روستای یذاب

7-     شهرستان شوشتر، روستای شیخ حسین

8-     شهرستان شوش، روستای کاظم حیدر

9-     شهرستان شوش، روستای خلیفه حیدر

10- شهرستان شوش، روستای بیت غائب

11- شهرستان شوش، روستای بیت یدی

12- شهرستان شوش، روستای بیت محارب

13- شهرستان شوش، روستای بیت یباره

14- شهرستان شوش، روستای زبید دبات

15- شهرستان اهواز، روستای سید نبی

16- شهرستان اهواز، روستای سید حریر

17- شهرستان اهواز، روستای سید یدیم

18- شهرستان اهواز، روستای سید سلمان

 

تمهیدهای انجام شده برای اسکان روستاهای درگیر سیل در اهواز

بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به تهدید سیلاب برای هفت روستای حاشیه رودخانه دز، گفت: اردوگاه اسکان اضطراری برای ساکنان روستاهایی که احتمال آبگرفتگی دارند، در شهر الهایی پیش بینی شده است. علی بلمچی  اظهار داشت: از 13 روستای این بخش که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، هفت روستا با جمعیت حدود 10 هزار نفر در معرض سیلاب قرار دارند که تمهیداتی برای تخلیه احتمالی روستاها در حال انجام است.

 

ترافیک در اهواز با توجه به مسدود شدن جاده ساحلی

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: با مسدود شدن جاده ساحلی شرقی وغربی اهواز بارترافیکی به سطح شهر منتقل شده است لذا از شهروندان درخواست می شود تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری درون شهری به دلیل افزایش بار ترافیکی خودداری کنند. سرهنگ منصور جمشیدی با اشاره به مسدود شدن جاده ساحلی شرقی و غربی اظهار داشت: در پی افزایش حجم آب سدهای دز،کرخه و کارون و پیش بینی بارش باران در روزهای آینده همچنین مصوبه مدیریت بحران استان مبنی بر پیش بینی حوادث غیر مترقبه در حاشیه ساحل کارون در شهر اهواز محدودیت ترافیکی از روز چهارشنبه تا عادی شدن وضعیت رودخانه کارون اعمال شده است.

رییس پلیس راهور خوزستان ادامه داد: بار ترافیک به دلیل مسدود شدن ساحلی غربی و شرقی اهواز به سطح خیابان های این شهر بازگشته و رانندگان با توجه به این محدودیت ها با مشکل و گره های ترافیکی مواجه خواهند شد لذا به رانندگان توصیه می شود در این مدت همراهی لازم را با پلیس داشته باشند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

سرهنگ جمشیدی اولویت مسدودی جاده ساحلی را زیر گذر پل ها عنوان کرد و گفت : زیرگذرهای اهواز به دلیل اختلاف سطح از کف رودخانه، اولین مکان هایی هستند که دچار آبگرفتگی می شوند.

 

اقدام ضربتی شهرداری اهواز

شهرداری منطقه ۳ اهواز ردر اقدامی ضربتی با ساخت سیل بند در حاشیه جاده سحلی و پل سوم از ورود آب به خیابان‌ها جلوگیری کرد.

مجتبی یوسفی امروز در جمع خبرنگاران درباره ساخت سیل بند در جاده ساحلی اهواز اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران مبنی بر بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون، بالا رفتن حجم دبی آب رودخانه و خطر آفرین شدن جاده ها و مسیرهای دسترسی سواحل شرقی و غربی کارون ، بلافاصله پس از مشاهده شدن بالا آمدن آب و نزدیک شدن به سرریز و ورود آب رودخانه به جاده ساحلی زیر پل سوم ، از ساعات اولیه  5 فروردین اقدام ضربتی برای احداث سیل بند و ایجاد سد خاکی انجام شد. وی با بیان اینکه  بیش از 250 سرویس خاکریزی با همکاری گسترده شرکت نفت برای در اختیار گزاشتن ماشین آلات جهت احداث سیل بند ،در این محدوده آغاز شد، گفت: علاوه بر این عملیات اجرائی  کار تخلیه آب از جاده ساحلی شرقی با استقرار و به کارگیری پمپ‌های تخلیه آب نیز همزمان صورت گرفت.

 مدیر منطقه 3 شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت توجه شهروندان به هشدارهای صادر شده به منظور تامین امنیت جانی ، به شهروندان و مسافران نوروزی، گفت: شهروندان تا حد ممکن از نزدیک شدن به سواحل رودخانه خودداری کنند و  در صورت امکان از مسیر‌های جایگزین برای تردد استفاده کنند.

 

اقدامات حیاتی هنگام وقوع سیلاب

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۵۴۹۷۰۹:۲۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۹
باید سدهای بیشتری بر روی رودخانه های کشور ساخته شوند.
ناشناس۸۳۵۵۴۱۱۰:۳۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۹
باید راه آهن کمتری ساخته شود تا باعث سیل نشود
ناشناس۸۳۶۳۲۱۱۰:۲۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
متاسفانه بودجه هایی که باید در این کشور صرف امور زیربنایی و رفاه مردم گردد در جاهای دیگر مصرف میشود و در نهایت چند هزار میلیاردی غارت میگردد . ببینید در سی سال گذشته چه بودجه های کلانی بدون رضایت و اطلاع اکثریت مردم در بین سازمانها و.. بدون نظارت دولتها تخصیص یافت و چه حجم زیادی اختلاس صورت گرفت .
ناشناس۸۳۵۵۵۹۱۱:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۹
ما در یک کشور نیمه خشک قرار داریم که بارش باران هر چند ده سال در کشور اتفاق می افتد. پس بهتر است سدهای بیشتری احداث شوند.
مهرداد۸۳۵۶۹۱۱۳:۴۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۹
اقدام به ساخت یک سد خطرات شدیدی دارد و باید مطالعات جامع اولویت بندی براساس ریسک های محتمل (هیدرولوژیکی، هیدرولیکی، سازه ای، نگهداری و بهره برداری) صورت پذیرد و پس از توجیه اثرات دقیق اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اقدام شود و گر نه ساخت سد بدون مطالعات جامع مذکور نمی تواند توجیه داشته باشد زیرا که تجربیات کنونی و تجارب گذشته نشان از خطرات شدید اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دارد. مطالعات مذکور در قالب مدیریت ریسک در مهندسی عمران انجام میپذیرد که در کشور ما نه در دانشگاهها و نه در موسسات دولتی توجهی به آن نشده است و متخصص در زمینه مذکور در کشور ما انگشت شمار است.
ناشناس۸۳۶۲۵۲۰۷:۴۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
سد بدون مطالعه زدیم که دریاچه ارومیه خشک شد که زمینهای خوزستان شوره زار شد همینطور سد زدن که هنر نیست اگر سوادمون هم نمیرسه از کشورهای دیگر کمک بگیریم
ناشناس۸۳۸۸۷۳۱۰:۵۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۲
آفرین به نبوغ شما ولی تاکنون موضوع آبخیزداری و حفظ مراتع و جنگلها به گوش حضرتعالی خورده؟؟؟؟ بهتر است در هر زمینه صاحبنظران نظر دهند و تصمیم بگیرند
ناشناس۸۳۵۵۶۸۱۱:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۹
دولت های هاشمی و خاتمی با سد سازی های بدون کارشناسی باعث تخریب محیط زیست و ایجاد ریزگردها در خوزستان شدند.
ناشناس۸۳۵۸۷۰۱۶:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۹
در زمان محمود بیشترین صدهای زیان آور ساخته شد.
سروش۸۳۵۹۸۱۱۹:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۹
دولت احمدی نژاد با خشک کردن هورالعظیم برای برداشت نفت از میادین غرب کارون باعث این مشکلات شد
ناشناس۸۳۶۰۲۷۲۰:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۹
و همچنین احمدی نژاد با سد گتوند که محیط زیست منطقه را ویران کرده است
ناشناس۸۳۵۵۷۲۱۱:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۹
سدسازی در شرایط حاضر چیزی جز رانت و تعریف پروژه برای پول بیشتر نیست... یک لایروبی ساده و مدیریت بحران صحیح و حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت همه چی را حل می کند
تبریزی۸۳۵۶۰۰۱۲:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۹
اگه هر چهار پنج سال یه سیل این مدلی تو ایران بیاد می تونیم دوره خشکسالی 20 ساله رو پشت سر بذاریم وگرنه باید برای مهاجرت از ایران به دلیل بی آبی اماده باش بدن. بارش های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه رو به 7 سال پیش برگردوند که در نوع خودش بی نظیره.
ناشناس۸۳۵۷۴۹۱۴:۲۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۹
من برای مهاجرت آماده ام، منتهی دلایل خیلی قوی تر از بی آبی
ناشناس۸۳۵۶۱۷۱۲:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۹
باید مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.
مهرداد۸۳۵۷۱۴۱۴:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۹
صرفه جویی در مصرف آب توسط دو گروه ذیل بسیار مهم است: کشاورزان که عمده آب کشور را مصرف میکنند و صادر کنندگان محصولات کشاورزی که عمده آب کشور را به خارج صادر میکنند و منابع آبی موجود در سیکل هیدرولوژیکی کشور را تخلیه میکنند.
ناشناس۸۳۵۶۷۶۱۳:۳۷:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۹
بزرگترین اشتباه این است که فکر کنیم انسان قدرتش از طبیعت بیشتر است و می تواند آن را با خود هماهنگ سازد! در واقع این ما هستیم که باید با طبیعت اطرافمان تطبیق پیدا کنیم، آب را مدیریت شده استفاده کنیم، از باد و خورشید برق بگیریم و ... سد سازی یعنی استفاده از آب پایین دست در بالا دست، بعضی مواقع ناگزیریم ولی در طولانی مدت اینکار اقلیم پایین دست را تغییر داده و ما که مدیریت مصرف نمی دانیم چیست هم همچنان با کمبود آب مواجهیم و هم به دلیل از بین بردن پوشش گیاهی و وسعت دادن بیابان ها با گرد و غبار و سیل و نشست زمین و غیره مواجهیم، امروز دقیقا دست آورد دیروز است و نظریه شما فردایی بدتر از امروز را رقم خواهد زد!
رضا۸۳۶۱۳۹۲۳:۳۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۹
از طرف پیمانکار سد سازی
ناشناس۸۳۵۵۱۱۱۰:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۹
برای پیاز آماده باش بزنن
ناشناس۸۳۵۶۵۸۱۳:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۹
پس میشه سیل و بلاهای دیگه رو پیش بینی و پیشگیری کرد. _________ آیا نمیشه گرانی وحشتناک پیاز و سیب زمینی و برنج و روغن و شیر و سیر و پنیر و گوشت و مرغ و کره و ماست و پوشک و دستمال و لوبیا و نخود و لپه و عدس و سویا و نمک و کبریت و پرتغال و سیب و خیار و کیوی و موز و مصالح ساختمانی و بهداشتی و آهن و چوب و میز و صندلی و لوازم التحریر و یخچال و فریزر و لباسشویی و ظرفشویی و تلویزیون و مکروفر و بشقاب و قاشق و چنگال و لوازم خانگی و لوازم برقی و الکتریکی و آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و صابون و تاید و ریکا و لیف و کیسه و سنگپا و .. رو پیشبینی و پیشگیری کرد؟ آیا نمیشه جلوی گرانی خودروهای بی کیفیت و لوازم یدکی گران رو گرفت؟ آیا نمیشه از اختلاس و دزدی و غارت و چپاول بیت المال توسط داداش و دختر و پسر و خواهرزاده و برادرزاده و اقوام و فامیل جلوگیری کرد؟ آیا نمیشه بدون رانت و نجوم و حرام و خیانت زندگی کرد؟ __________ آیا نمیشد تبعات فاجعه برجام رو پیشبینی کرد؟ __________ آیا نمیشه در انتخابات ، درست انتخاب کرد؟ بیایید عاقلانه انتخاب کنیم
ناشناس۸۳۵۵۱۴۱۰:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۹
همه به همدیگه هشدار میدن!! میخوان بعدا به همدیگه بگن : من هشدار داده بودم ها !!!!!
ناشناس۸۳۵۵۴۲۱۰:۴۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۹
ایران ، کشور تذکرها و هشدارها :-)
حسین۸۳۵۵۸۰۱۱:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۹
خوبه که هشدار میدن !!!
علی۸۳۵۵۸۷۱۲:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۹
البته قبل از آن همه رئیس های کشور به هم دستور داده اند و معاونانشان به زیردستانشان. زمانی که دیگر نمیتوانند دستور بدهند مجبورند که با تذکر همه را از وجود خود آگاه کنند.
ناشناس۸۳۵۶۲۱۱۲:۳۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۹
دوست عزیز انصاف داشته باشیم خیلی از مسئولین و دست اندرکاران واقعا دارن کار و تلاش می‌کنند
ناشناس۸۳۵۹۶۸۱۹:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۹
اونعده از مسئولین تلاشگر اصلا مجلسی و دولتی نیستن
ناشناس۸۳۵۵۴۴۱۰:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۹
الان دارم میفهمم عدم مدیریت در کشور میدانید یعنی چی؟ زمانی که بارون نمیاد و خشکسالی هست از زمین و زمان مینالیم که آب نداریم و دعای باران میخوانیم و همه اش میگیم صرفه جویی کنید تا به مشکل نخوریم باران و رحمت الهی میاد مثل الان درمانده میشیم که چرا داره باران میاد ما آمادگی این همه باران رو نداریم باور کنید خدا هم تو کار ما ایرانیها مونده
ناشناس۸۳۵۶۱۸۱۲:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۹
مردم هر چه زودتر سدها و رودها را لایروبی کرده، محل اسکان و وسیله نقلیه برای مسوولان در معرض سیل اماده کنند. کمک های مردم را به هلال احمر و کمیته امداد بدهند تا توسط انها یا به کشورهای دیگر حمل شود و یا در بازار بفروش برسد
امین۸۳۶۱۲۵۲۲:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۹
دوست عزیز هزینه لایروبی کردن سدی مثل سد دز معادل هزینه ساختن دو سد مشابه است پس صرفه اقتصادی ندارد
ناشناس۸۳۵۶۷۵۱۳:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۹
آنها که با سیاسی کاری اجازه انجام پروژه های انتقال آب از خوزستان به سابر مناطق را ندادند حالا باید جوابگوی خسارات سیل و منابع آبی کشور که از سدها رها میشود وبدون هیچ استفاده ای به دریا میریزد باشند.
ناشناس۸۳۵۸۷۴۱۶:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۹
بعد از سی سال یک بار بارون زده زبونتون دراز شد ، ده سال بخاطر سد سازی زاگرس و خوزستان رو ریزگرد نابود کرده صدات در نیومد
ناشناس۸۳۵۸۷۵۱۶:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۹
کاملا درست است
امین۸۳۶۱۲۶۲۳:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۹
کارشناس ها دارن میگن همچین بارشی تو سی سال اخیر بیسابقه بوده. بعد از بیش از بیست سال خوزستان داره از خشکسالی نجات پیدا میکنه که همینم میخواهین انتقال بدین اونم واسه مصارف صنعتی تو دل کویر؟؟؟؟؟؟؟؟ یه نمونه از وجه مثبت انتقال آب بدون تبعات زیست محیطی تو دنیا مثال بزنین تا ما متقاعد بشیم انتقال آب بین حوضه ای کار درستیه
حسین زینی وند۸۳۵۷۱۶۱۴:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۹
نمایندگان محترم خوزستان هم باید پاسخگوی سیل در استانهای بالادست از جمله لرستان باشند و هم پاسخگوی هدررفت حجم زیادی آب به سمت دریا و هم سیل در خوزستان. چرا که با تبلیغات و لابی گری مانع از سد سازی و ذخیره آب در بالادست از جمله لرستان شدند. امیدواریم مردم آنها را ببخشند.
اسماعیل اهوازی۸۳۵۸۶۶۱۶:۳۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۹
من اهل اهواز هستم انصافا می خواهم یک سئوال جدی از مسئولان بپرسم چرا در دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی که تنها ۲سد کارون یک (شهید عباسپور)و مسجدسلیمان وجود داشتند وحجم بارندگی ها بسیار بیشتر از امروز بود بطوریکه آورد آب به کارون بزرگ ۵۰میلیارد متر مکعب در سال بود مشکل سیل و اینهمه تهدید نداشتیم؟ امروز که به گفته کارشناسان حداکثر اآرد کارون بزرگ تقریبا ۲۰ میلیارد متر مکعب است و۵ سد بزرگ بر روی کارون احداث شده(صرفنظر از همه خسارات آنها) پس چرا این همه مشکل سیل و تهدید ناشی از آن داریم ؟مگر نه یکی از اهداف ساخت این سدها درکنار تولید برق و... کنترل سیلاب ها بود؟ مشکل اینجاست که آقایان در ۲۰سال گذشته اقدام به لایروبی کارون نکردند بطوریکه آانچنان بستر رودخانه پر از ماسه ، گل ولای و سایر رسوبات معدنی و‌صنعتی و غیره شده که کف رودخانه با خیابانهای اطراف همتراز شده ودر رودخانه بدون کمترین خاکریزی اقدام به ساخت پارک جزیره ، پیست ماشین سواری و غیره کردند!! (انهایی که به اهواز و خوزستان آمده اند می دانند که زمین اینجا ماسه زار و رمل است و بعلت سستی براحتی با آب شسته میشود و به درون رودخانه می رود و ته نشین می شود)امروز اگر تنها ۱ متر آب کارون بالا بیاید به درون خیابانها و خانه های مردم میرود !! آنوقت اقایان نعل وارونه می بندند و می گویند باران فراوان داریم خطر سیل است! و جوری هم همه باهم تبلیغ می کنند که واقعیت ها این وسط گم و پنهان مانده اگر بارانهای شدید و هفتگی دهه ۵۰ و ۶۰ را داشتیم لابد امروز همه ایران زیر آب می رفت!
ناشناس۸۳۵۸۸۷۱۷:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۹
بهتر است در جو هیجانی کنونی هیچ تصمیم بزرگ یا نقد تصمیمات گرفته شده قبلی را نگیریم در زمان آرامش با نقد علمی مزیت و مصائب همه کارهایمان را با انصاف و بدون هرگونه بگیر و ببند علنی کنیم.
ناشناس۸۳۵۹۵۲۱۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۹
واقعا&; چه ظلم بزرگی است که اجازه انتقال چند میلیون متر مکعب آب را به شهرهای مرکزی نمی دهند و حالا چند میلیارد متر مکعب آب را با عجله روانه دریا میکنند.
ناشناس۸۳۶۰۲۸۲۰:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۹
خدا بخیر کند
علیرصا۸۳۶۲۳۸۰۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اب به خورستان نداند اب بلا استفاده بشت سد ذخیره کردند کارون به گنداب تبدیل شده بود حیف از باز کردن یک دریچه اگر ابها تدریجا تخلیه میشد این مشکل بوجود نمی امد
لیلا۸۳۶۶۶۹۱۴:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
پیاز الان که کیلویی ده تومان میگن گرانیش بخاطر سیلاب اخیر بوده حالا اگه باز هم سیل بیاد پیاز کیلویی چقد میسه
ناشناس۸۳۷۳۷۹۰۴:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۱
ناشناس 835675 من که نمی دونم کجایی هستی ! اون آبی که از خوزستان دزدی میشه در زمان کم آبی اتفاق میفته الان سد زاینده رو هم تحمل آب اضافی رو نداره خوب بلدی از آب گل آلود ماهی بگیری
ناشناس۸۳۸۲۳۱۱۷:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
ما‌ خوزستانیها‌ از بی‌ آبی‌ رنج‌ می‌بردیم‌ آب‌ ذخیره‌ شده‌ را از ما دریغ‌‌ کردن‌ چه‌ برسه‌ که‌ انتقال‌ بدن‌ آب‌ رو‌ تابستان‌ گذشته‌ همیشه‌ آب‌ قطع‌ بود
نفس۸۳۸۳۴۰۱۹:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۱
ازتمام مسئولان سپاس گزارم .
ناشناس۸۳۸۶۹۱۰۲:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۱۲
واقعاسیل میاد
ناشناس۸۳۹۹۹۵۱۴:۲۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۱۳
خدا ب خیر بگذرونه از قدیم گفتن سالی ک نکوست از بهارش پیداست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین