سیل در ایران/ سیلاب به شیراز و لرستان هم رسید/ احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌های استان تهران/ بیش از ۹۰ درصد منازل آق‌قلا از آب تخلیه شد

گروه اجتماعی الف،   3980105041 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بارش باران شدید در کشور باعث طغیان رودخانه‌ها وجاری‌شدن سیل شده است.

سیل در ایران/ سیلاب به شیراز و لرستان هم رسید/ احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌های استان تهران/ بیش از ۹۰ درصد منازل آق‌قلا از آب تخلیه شد

با گذشت هشت روز از وقوع سیل در استان گلستان، روند امدادرسانی‌ به شهرهای آق‌قلا و گنبدکاووس همچنان ادامه دارد. اما طغیان رودخانه‌ها امروز به استان لرستان، خوزستان و فارس رسید.

طغیان رودخانه و سیلاب در لرستان/ مسدود شدن راه ۲۰ روستا

بارش‌های بهاری این بار شهرهای مختلف لرستان را روی آب معلق کرد، سیلاب یک کشته برجای گذاشت، محور ترانزیتی جنوب را مسدود کرد و همچنان راه ۲۰ روستا بسته است.

با آغاز بارش‌ها در لرستان و شدت گرفتن باران در بامداد امروز دوشنبه، رودخانه‌های لرستان خروشان شدند؛ محور ترانزیتی جنوب در لرستان مسدود و راه ارتباطی روستاها تخریب شد. همچنین برخی پل‌های شهرستان پلدختر به زیر آب رفتند.

قطع برق ۵۰ روستا در پی سیلاب لرستان


مدیرکل دفتر بحران وزارت نیرو گفت: به دلیل سیلاب به وجود آمده در استان لرستان، حدود ۵۰ روستا در شرایط بی‌برقی و تقریباً ۶۰ روستا در قالب مجتمع آبرسانی در شرایط بی‌آبی قرار گرفته‌اند.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین آب و برق مناطق سیل زده در استان لرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تا پایان امروز مشکل ۱۰ روستا برطرف خواهد شد اما به دلیل اینکه در بخش پلدختر آبگرفتگی زیادی وجود دارد، احتمالاً رفع مشکل ۴۰ روستای دیگر طولانی خواهد بود.

بیشترین خسارت سیل در پل‌دختر/ مشکل خاصی نبوده و اوضاع تحت کنترل است

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان گفت: بارندگی‌های یکی دو روز گذشته موجب طغیان رودخانه‌های استان لرستان شده است.

وی افزود: هم اکنون در هر ثانیه بیش از 2 هزار و 700 متر مکعب آب به سمت پل‌دختر در جریان بوده و حرکت می‌کند.

استاندار لرستان از آسیب‌دیدن دو پل در مسیر خرم‌آباد_پل‌دختر خبر داد و گفت: این مسیر پل‌دختر در چند نقطه قطع شده و در برخی مناطق نیز طغیان آب به وسط جاده رسیده است.

خادمی تاکید کرد: با وجود حجم بالای آب و طغیان رودخانه‌ها شرایط تحت کنترل است و مشکل خاصی در سطح استان وجود ندارد.

 

سیل به شیراز رسید/ واژگونی خودروها در دورازه قرآن

خبرها و فیلم‌های دیگری هم از سیل شیراز در تلگرام منتشر شده است.



طغیان مسیل در دروازه قرآن شیراز بیش از ۲۰۰ خودرو را با خود برد/ ۱۱ کشته در اثر سیلاب شیراز

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از طغیان مسیل در دروازه قرآن شیراز خبرداد و گفت: در پی این حادثه بیش از ۲۰۰ خودرو در آب گرفتار شدند.

سرهنگ نادر رحمانی افزود: دقایقی پیش در پی طغیان مسیل در دروازه قرآن شیراز تعدادی از خودروها در سیلاب گرفتار شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد دقیق خودروهای گرفتار در سیلاب مشخص نشده است تصریح کرد: تاکنون تلفات جانی برای این حادثه گزارش نشده اما پیگیری‌های پلیس و عوامل امدادی برای نجات خودروهای گرفتار در این سیلاب ادامه دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کشته‌شدن ۱۱ نفر بر اثر سیلاب شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ۳۵ مصدوم برجای گذاشت.

استاندار فارس: سیل شیراز کنترل شده و امداد رسانی در حال انجام است

استاندار فارس با بیان اینکه هم‌اینک حادثه شمال و شمال غرب شیراز در پی وقوع سیل کنترل شده و امداد رسانی در حال انجام است، خواستار عدم توجه به شایعات شد.

سیل به بازار وکیل شیراز آسیبی نزده است

روابط عمومی اتاق اصناف از عدم آب‌گرفتگی بازار وکیل و بازار حاجی در پی بارندگی امروزخبر داد. علی رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز پیرامون آب‌گرفتگی در بازارهای شیراز اظهار داشت: طبق نظارت‌های صورت گرفته در بازار وکیل آب‌گرفتگی و خسارتی مشاهده نشده است.

علوی برای بررسی ابعاد خسارات سیل عازم شیراز شد

به دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات برای سرکشی، نظارت و بررسی ابعاد خسارات ناشی از سیل در استان فارس عازم شیراز شد.

ورود جدی دستگاه قضایی به سهل‌انگاری‌ها در حادثه سیل شیراز

دادستان شیراز با تاکید بر ورود جدی دستگاه قضایی برای برخورد جدی با سهل انگاری‌هایی که موجب بروز حادثه در کلانشهر شیراز شد، گفت: قطعا پرونده تشکیل و چرایی این مهم را دنبال خواهیم کرد.

 

سیل راه ارتباطی ۲۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از قطع راه ارتباطی ۲۶ روستای این استان به دلیل سیل خبر داد و گفت: در ۴ محور اصلی استان ریزش داریم.

 

بارش باران شهرستان سرپل‌ذهاب سیل به راه انداخت/ یک کشته در اثر سیل در سرپل‌ذهاب

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه سرپل‌ذهاب شد. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه هم از جان باختن یک نفر بر اثر بارندگی شدید و ورود ناگهانی سیلاب در سرپل‌ذهاب خبرداد.

 

شکسته شدن سیل‌بندهای اروند / سیل به روستاهای اروندکنار زد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از شکسته شدن سیل‌بندهای روستاهای اروندکنار و وقوع سیل در این روستاها خبر داد و گفت: ارزیابی مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است.

علی خدادادی با اشاره امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر در مناطق سیلابی و در معرض سیلاب، اظهار کرد: شب گذشته از سوی فرمانداری آبادان اعلام شد که سیل‌بندهای روستاهای اروندکنار شکسته شده و روستاها دچار سیل شده‌اند. این سیل در اثر مد دریا و ورود به رودخانه و طغیان آب نهرهای روستاها ایجاد شده است.

 

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران در روزهای آینده

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه های استان در روزهای پیش رو هشدار داد. سید حسن رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: برپایه اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه های بارشی از سمت جنوب و غرب کشور و گسترش آن به استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز در استان تهران احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه ها و مسیل های سطح استان وجود خواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب های مخرب در سطح حوضه های آبریز، رودخانه ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگرانی که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان های مربوطه اعلام می شود توجه جدی داشته باشند.

 

چرا راه آهن آق قلا منفجر شد؟


یکی از موانع خروج سیل از آق قلا، خط‌ راه‌آهن این شهر بود که به خاطر ارتفاع خاکریز، جلوی تخلیه آب را گرفته و موجب آب‌گرفتگی شهر شده بود.

️ به همین دلیل راه آهن آق قلا توسط تیم های انفجار سپاه پاسداران جهت تسهیل در‌ تخلیه جریان سیل منفجر شد.

 

روایت محسن رضایی از «انفجار امید» در آق‌قلا

محسن رضایی نوشت: «سه انفجاری که دیشب سپاه در مسیر ریل راه‌آهن در شمال شهر آق‌قلا انجام داد، آب سیل را که در پشت آن جمع شده بود، خارج کرد.
از جمع شدن سیلاب در پشت راه‌آهن، دریاچه‌ای درست شده و شهر را در خود غرق کرده بود. از دیشب تا به حال با این سه «انفجار امید» آب گرفتگی آ‌ق‌قلا به سرعت در حال کاهش است و امید می‌رود ظرف چهل و هشت ساعت آینده، مردم محاصره شده از خانه‌های خود بیرون بیایند و تردد در شهر جاری شود. چهل و هشت ساعت طول کشید تا ستاد بحران استانداری به سپاه اجازه انفجار را داد»

 

وزیر کشور: سیلاب آق‌قلا و گمیشان باید به دریا هدایت شود/ گنبدکاووس به حالت عادی برگشت

وزیر کشور گفت: با اقداماتی که در داخل شهر آق‌قلا صورت گرفته و شکاف‌هایی که در مسیر سیلاب ایجاد شده و همچنین کاهش خروجی سد وشمگیر، سطح آب در آق‌قلا کاهش پیدا کرده است.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ بارندگی از روزهای قبل روز گذشته که شرایط جوی مساعد بود، بالگردهای مستقر در استان به تمامی روستاهای سیل‌زده آذوقه رساندند. مشکل مهم سیلابی است که در آق‌قلا و گمیشان باقی مانده و با توجه به بارش باران باید هرچه سریع‌تر آب را به دریا هدایت کنیم.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه وضعیت گنبدکاووس به حالت عادی برگشته است، اظهارداشت: با اینکه حدود 40 درصد شهر گرفتار سیلاب شده بود اما تاکنون حدود 90 درصد منازل از آب تخلیه شده است اما هنوز مردم گرفتاری و مشکلات زیادی دارند.

 

روحانی: برآوردهای نهایی برای جبران خسارت های مناطق سیل زده برای تصویب در جلسه چهارشنبه هیات دولت آماده شود/ آماده باش کامل به استانداران و فرمانداران سراسر کشور

رئیس جمهور پس از استماع گزارش دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اخذ آخرین گزارش ها از مناطق سیل زده شمال کشور، دستورات لازم را برای کاستن از رفع مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.

حسن روحانی در این گفتگو که بلافاصله پس از بازگشت معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده در استان های گلستان و مازندران انجام شد؛ از جهانگیری خواست که برآوردهای نهایی برای جبران خسارت ها جمع بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه برگزار می شود، آماده شود.

روحانی همچنین همه استانداران، فرمانداران و مسوولان همه نقاط کشور را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمتشان تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، تمام تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش بینی کنند.

 

واعظی: رئیس جمهوری به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه آقای روحانی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان های شمالی کشور و تا این لحظه به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان بوده است گفت: اهتمام به این مساله و اقدامات انجام شده از سوی دولت ودستگاه های اجرایی به این موضوع باعث شد تا هم اکنون شاهد تثبیت شرایط و خروج از وضعیت بحرانی باشیم.

وی در ادامه به سفر معاون اول رئیس جمهوری به مناطق سیل زده شمال کشور اشاره کرده و گفت: دکتر روحانی به آقای جهانگیری ماموریت داد تا در منطقه حضور یابند و علاوه بر ایشان تعدادی از وزرا به همراه معاونین آنها نیز همراه ایشان بودند و دستورات لازم به آنها صادر شد و بر این اساس به نیروهای امدادی و دستگاه ها برای حضور در استان گلستان که بیشترین خسارت در سیل اخیر به آن وارد شد را دادند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۲۳۸۹۱۵:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۵
بجای امید به خداوند بدنبال کدخدا رفتن نتیجه اش نزول بلایای طبیعی است .
ناشناس۸۳۲۴۳۰۱۶:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۵
تمام کشورهایی که با آمریکا روابط خوب دارند درگیر بلایای طبیعی هستند ؟؟ خدا شفا بده فوری بی نوبت !
ناشناس۸۳۲۶۴۴۱۸:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۵
کشور امریکا هم درگیر مسائل شدید طبیعی است اما مدیریت ریسک دارند و مسائل بنحو موثر حل میکنند
ناشناس۸۳۲۸۶۴۲۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۵
خود امریکا بدلیل شیطنت هایش دچار طوفان و بلایای طبیعی است .
ناشناس۸۳۲۸۹۸۲۳:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۵
این عذاب الهی است بنابر آیات قرآن و روایات سیل و ویرانی نتیجه گناهان کبیره است وقتی عذاب بیاید تر و خشک با هم می سوزند قدرت خداوند را ببینیم و استغفار کنیم .
ناشناس۸۳۴۱۳۹۱۱:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۷
مردم همیشه در حال استغفارند این مدیریت ضعیف هست که بایستی استعفا دهد و کار رابه کاردان بسپارد .
ناشناس۸۳۲۴۴۱۱۶:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۵
بروبابا. آخه این چه تفسیریه. اگر زلزله بیاد، نتیجه رای به روحانی. اگر سیل بیاد نتیجه اعتماد به کدخدای ذهن شماست. بخدا افراط و تفریط شماها این مملکت و به اینجا کشونده
ناشناس۸۳۲۸۷۱۲۲:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۵
دره مجاور دروازه قرآن شیراز که معبر آبهای فصلی از شیراز تا دریاچه مهارلو بود برای مقاصد گردشگری با نخاله های ساختمانی پر شد و باعث وقوع سیل شد و این نتیجه سوء مدیریت دولت روحانی است .
امین۸۳۳۰۴۹۰۳:۰۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۶
طرفدار روحانی نیستم ولی مطمئنی زمان روحانی پر شد؟؟؟؟
تبریزی۸۳۲۵۰۸۱۶:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۵
خدا به انسان عقل داده تا با به خرج دادن سیسات و اعتدال و داشتن ارتباط معقول با کدخدا هم از تکنولوژی روزش استفاده کنه تا اینقدر در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر نباشه و هم اینکه در تحریم نباشه تا منابع مالی کافی برای کمک و رسیدگی به مردم خودش داشته باشه.
ناشناس۸۳۲۵۷۸۱۸:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۵
جدا یه فکری بحال خودت بکن
ناشناس۸۳۲۷۱۱۱۹:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۵
تا چنین افکار پوسیده ای در ایران است اوضاع همینه
ناشناس۸۳۲۹۱۵۲۳:۳۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۵
عامل فاجعه انسانی سیل امروز شیراز صمد_رجا شهردار سالهای ۸۲ تا ۸۴ شیراز است. عکس های قدیمی دروازه قرآن شیراز را نگاه کنید. آن دره هایی که امروز پر شده،‌ همان مسیر سیلاب است. صمد رجا شهردار سالهای ۸۲ تا ۸۴ شیراز با پر کردن نخاله و ریختن آسفالت مهمترین مسیل شیراز را تبدیل به خیابان کرد و امروز این فاجعه انسانی رخ داد.
ناشناس۸۳۳۰۴۴۰۲:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۶
وقتی که نظرات شماها را می خوانم می فهمم چرا به این روز افتادیم. هر چند که فکر نمی کنم ایرانی باشید. ولی اگر هستید وای به حال مردم ما. چیزهای بی ربط را به هم ربط دادن و مسخره بازی و لودگی شماها آدم را دلزده می کنه. سیل در هر جایی می آید و سرزمین هر جایی در جهان زیر سیل است. در ایتالیا ناگهان یک پل بزرگ ریخت و مردم کشته شدند. ولی هیچکس در ایتالیا شروع نکرد به فحش دادن به برلوسکونی. در آمریکا جنگل سوخت هیچ کس به ترامپ پیله نکرد. ولی در ایران چی؟ متاسفم براتون. با امثال شماها آینده ایران تاریکه.
قلی۸۳۳۲۶۹۱۰:۴۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۶
مردم باید خودشون به کمک هم بیان. دولت تعطیل شده کلا. مجلس و دولت تعطیل شن اوضاع مملکت روی غلطک میافته
ناشناس۸۳۲۴۰۹۱۵:۴۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۵
از دولت انتظاری نیست از مردم و ارتش و سپاه کمک بگیرید
حسین۸۳۲۴۱۲۱۵:۴۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۵
تا این لحظه، شبکه استانی حداقل ۱۰ نفر کشته رو برای شیراز اعلام کرده
ناشناس۸۳۲۴۴۷۱۶:۱۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۵
برای مدیریت بحران به مدیران جهادی نیاز داریم از مدیران نجومی بگیر پیر و فرتوت دولت کاری ساخته نیست .
مهرداد۸۳۲۶۱۴۱۸:۳۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۵
نه مدیران به اصطلاح جهادی و نه مدیران کنونی. مسئله اصلی در ایران بحران مدیریتی است که متاسفانه این وقایع ناگوار حاکی از آنست که نه مدیران جهادی توانسته اند خدمات مناسبی ارائه دهند و نه مدیران کنونی. مدیریت علم و هنر بسیار مهمی است که مستلزم آگاهی از حقوق اساسی فرد و عموم، اقتصاد، فناوری و ارتباطات است که مدیران حاکمیت نداشته اند. متاسفانه مردم تاوان این بی کفایتی ها را میدهند.
ناشناس۸۳۳۲۲۱۰۹:۴۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۶
میکروفن بدم خدمتتون
ناشناس۸۳۲۷۳۱۲۰:۰۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۵
بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه همین اقدامات به اصلاح جهادی( حل مشکل به شکل سریع، سطحی و بدون درنظر گرفتن همه جوانب) می باشد. مدیریت جهادی واقعی یعنی مدیریت علمی.
محمد۸۳۲۴۵۵۱۶:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۵
خواهشا زیاد خبر ناگوارندید خاطر رییس جمهور رامکدر نکنید بگذارید ایشان واعضای دولت بانشاط باشند بیشتر کنسرت پخش کنید ودرخصوص فیلتر تلگرام واینستاگرام. وجوانان. افتاب برجام وگلابی. اب خوردن برجام صحبت کنید
ناشناس۸۳۲۴۷۱۱۶:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۵
کار امریکاست تکنولوژی جدید
ناشناس۸۳۲۸۲۰۲۱:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۵
کار آمریکا بود که خشکسالی کالیفرنیای خودش رو درمان میکرد. توصیه میکنم کتاب سازمان سیا و کنترل مغزها اثر مارکس رو بخونید و زیاد فیلم های علمی تخیلی نگاه نکنید.
حسن۸۳۲۴۹۶۱۶:۴۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۵
به جای امید به خداوند امید به کدخدا؟؟؟!!!!آخه چرا چرت مینویسی؟؟؟چه ربطی داره نکنه آمریکا سیل و راه انداخته؟؟؟
ناشناس۸۳۲۸۶۹۲۲:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۵
بلایای طبیعی از طرف خداوند نازل می شود ولاغیر.
مهرداد۸۳۲۵۲۲۱۷:۱۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۵
نتایج تاسف بار سیلها و زلزله ها در ایران نشان میدهد که این همه پول خرج کردن توسط نهادهای حاکمیتی جهت مدیریت بحرانها حاصلی نداشته است زیرا به موضوع اساسی پیشگیری بها داده نمی شود و منتظر می مانند تا بحران پیش آید و هزینه های هنگفتی مصرف شود (نحوه مصرف هزینه ها نیز شفاف نبوده است) و بعد از بحران نیز اقدامات موثری جهت کمک و برگرداندن وضعیت عادی زندگی به بحران زدگان نشده است.
سعید۸۳۲۵۳۱۱۷:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۵
با انفجار مسیر ریل راه‌آهن در شمال شهر آق‌قلا، آب سیل را که در پشت آن جمع شده بود، خارج شد. معنی این حرف به لحاظ مهندسی اینست که وزارت راه که مسئولیت راه و راه آهن کشور را دارد، برای این چنین مناطقی آبگذرهای مناسب در مسیر راه آهن پیش بینی نکرده است! باید مسئولین وزارت راه را به پای میز محاکمه کشاند تا پاسخگوی شاهکار مهندسی شان باشند.
ناشناس۸۳۲۸۳۷۲۲:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۵
باید هم وزارت راه و هم طراح رو به دادگاه کشوند!
ناشناس۸۳۳۲۶۵۱۰:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۶
و شاید مجری طرح رو درست اجرا نکرده برای صرفه جویی در هزینه ها!
ناشناس۸۳۲۵۶۸۱۷:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۵
توی توکیو مسیل های زیر زمینی عظیم برای جمع آوری سیلاب و تصفیه و استفاده از اون دارن ولی برای ما نعمت هم تبدیل میشه به مصیبت
ناشناس۸۳۲۷۴۲۲۰:۱۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۵
ژاپن اسلامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۳۳۰۰۰۰۱:۲۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۶
در ایران هیچ حرفی از « تعهد و مسئولیت نسبت به مردم » نزنید که از خنده روده بر می شویم ،
ناشناس۸۳۲۵۶۹۱۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۵
لابد این مسائل و بحرانها هم کار امریکا و بیگانگان است.
ناشناس۸۳۲۶۸۹۱۹:۳۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۵
واقعآ به این مسوولین بایستی بالید چون فقط میتونن تذکر بدن هیچ گونه فکری ندارن واسه اینکه این اتفاقا نیوفته نردم اینجوری عزادار نکنن
ناشناس۸۳۲۷۰۳۱۹:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۵
بنداز گردن امریکا خودت رو راحت کن بی مسئولیتی بهترین راه حله
ناشناس۸۳۲۷۰۵۱۹:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۵
میگن کنار این جاده یک مسیل بوده که بستنش و جاده اش کردن. اگر چنین باشه باید همه کسانی که در چنین تصمیمی نقش مهم داشتن مورد پیگرد کیفری به اتهام قتل غیرعمد قرار بگیرن.
ناشناس۸۳۲۸۷۰۲۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۵
دقیقا درسته. قبل دروازه قران یه کانال بوده. کانال پرشده و اب راه برون رفت نداشته. امده کف خیابون. وگرنه اگر دقت کنید در فیلما هم می بینید که پیاده روها آبی وجود نداره. آب از یه جایی داره وارد شهر میشه. انگار یک منبع آب یا سد خراب شده و آب از اون منشا میاد داخل شهر.
ناشناس۸۳۲۷۱۰۱۹:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۵
جدای بحث سیاسی ما مشکل اداری جدی داریم. الان نیروهای مسلح جدا از دولت هستند و با هم هماهنگی ندارند در حالیکه در سایر کشورها، نیروهای مسلح جزو قوه مجریه هستند. در هنگام بحرانهای بزرگ در همه کشورها، نیروهای مسلح مهمترین نقش رو دارند.
ناشناس۸۳۲۷۱۳۱۹:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۵
من شیرازی هستم.وقتی بارندگی شروع شد من تو ماشین بودم.چشم چشم رو نمیدید.برف پاک کن هم قدرت کنار زدن اب رو نداشت.وقتی رسیدم خونه بارندگی قطع شد.اب هم کمی داشت وارد خونمون میشد.حالا دادستتن به کجا میخواد ورود کنه؟به کار خدا؟بد بارندگی بود.حتی کل باغچه خونه پر اب شد
ناشناس۸۳۲۷۲۱۱۹:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۵
اگر دلار ارزان بود مثل سالهای قبل مردم میرفتند خارج و این همه تلفات و خسارات نداشتیم
ناشناس۸۳۲۸۶۷۲۲:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۵
5 برابر شدن نرخ دلار هم دستاورد دولت روحانی است .
ناشناس۸۳۲۷۳۷۲۰:۱۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۵
تنها فردی که تو این مملکت کاری به هیچ چیز نداره اقای روحانی هست
ناشناس۸۳۲۸۲۳۲۱:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۵
بی تدبیری مسئولان یک طرف حالا جلوی کمک مردم رو هم گرفتن. الان من که به نهادها اعتماد ندارم چجور کمک کنم لااقل بعنوان همدردی؟ حق کمک کردن رو هم از ما گرفتن؟
ناشناس۸۳۲۸۴۲۲۲:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۵
نتیجه مدیریت جهادی: 1- سد گتوند: تبدیل بزرگترین منبع شیرین آب کشور به آب شور 2- راه آهن آق قلا: تبدیل راه آهن به سد برای شهر بدون پل برای خروج آب 3- پر کردن مسیل کنار جاده دروازه قرآن شیراز
ناشناس۸۳۲۸۹۱۲۳:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۵
سد گتوند در دولت اصلاحات با 95 درصد پیشرفت ساخته شد و نتیجه مدیریت لیبرال هاست .
ناشناس۸۳۳۲۶۸۱۰:۴۴:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۶
لطفا طراح سد گتوند( البته تغییر طرح اولیه منظور هست) و مجری سد را بفرمایید کدام شرکت ها بودند؟
ناشناس۸۳۲۹۱۸۲۳:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۵
۱ - اکثر ما ایرانی‌ها تخیل را به تفکر ترجیح می‌دهیم. ۲ - در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهیم. ۳ - با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم. ۴ - به بدبینی ، بیش از خوش بینی تمایل داریم. ۵ - نواقص را می‌بینیم ، اما در رفع آنها اقدامی نمی‌کنیم. ۶ - در هر کاری اظهار فضل می‌کنیم و از گفتن ‏« نمی‌دانم‏» شرم داریم. ۷ - کلمه‌ی ‏«من ‏» را بیش از ‏« ما ‏» به کار می‌بریم. ۸ - غالباً مهارت را به دانش ترجیح می‌دهیم. ۹ - بیشتر در گذشته به سر می‌بریم و آینده را فراموش می‌کنیم. ۱۰ - از دوراندیشی و برنامه‌ریزی عاجزیم و دچار روزمرگی می‌شویم. ۱۱- عقب افتادگی‌مان را به گردن دیگران و توطیه آنها میاندازیم و برای جبران آن هم قدمی بر نمی‌داریم. ۱۲ - دایماً دیگران را نصیحت می‌کنیم ، ولی خودمان عمل نمی‌کنیم. ۱۳ - همیشه آخرین تصمیم را در دقیقه آخر می‌گیریم.
ناشناس۸۳۳۲۵۱۱۰:۲۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۶
مدیریت جهادی نه، سو مدیریت
علی۸۳۲۹۰۰۲۳:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۵
احتمالا کار آمریکا بوده که مسیل کنار دروازه قرآن را تبدیل به پارک و خیابان کرده اند تا قیمت زمینهای اطرافش نجومی بشه.
ناشناس۸۳۲۹۹۹۰۱:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۶
به داد مردم برسید
علی۸۳۳۲۸۸۱۱:۰۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۶
بارون نمیاد میشه عذاب الهی ، سیل میاد میشه امتحان الهی ، قوانین شهرسازی هم اهمیتی نداره
ناشناس۸۳۳۲۹۲۱۱:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۶
"ورود جدی دستگاه قضایی به سهل‌انگاری‌ها در حادثه سیل شیراز"! این نشون میده خیلی مواقع ورودشون جدی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین