بهترین فرودگاه‌های ایران که در کلاس جهانی قرار دارند کدامند؟

گروه اقتصادی الف،   3971228153 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
بهترین فرودگاه‌های ایران که در کلاس جهانی قرار دارند کدامند؟
با اینکه ممکن است گمان کنید کشور عزیزمان به دلیل نبود زیرساخت های لازم، فرودگاه های منحصر به فرد زیادی ندارد، اما همین تعداد کم از فرودگاه های با کیفیت به قدری توانسته در جا به جایی مسافران از شهرهای پرجمعیت خوب عمل کند، که میتوان برخی از آن ها را بهترین فرودگاه در تهران دانست. حالا ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که اصلاً یک فرودگاه خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد که لقب «بهترین» را یدک بکشد؟

ایلنا؛ در این مقاله قصد داریم ابتدا این موارد را بررسی کنیم و سپس به فرودگاه هایی بپردازیم که در ایران از لحاظ کیفیت خدمات رسانی در جایگاه بالاتری نسبت به فرودگاه های دیگر قرار گرفته اند.

چرا باید قبل از خرید بلیط هواپیما، فرودگاه مربوط به پرواز خود را بهتر بشناسید؟

متاسفانه اکثر مسافران این اشتباه را میکنند و گمان میکنند کار آن ها با خرید بلیط هواپیما تمام میشود. اما واقعیت این است که مراجعه به فرودگاه، اولین مرحله بعد از تهیه بلیط است. در واقع شما باید بخش زیادی از وقت خود را در فرودگاه منتظر پرواز خود بمانید و اگر نتوانید به موقع کارهای پذیرش خود را انجام دهید، مشکلات زیادی مانند جا ماندن از پرواز و خستگی مزمن برای کارهای فرودگاهی برای شما به وجود می‌آید. پس چه بهتر که بدانیم در چه جور جایی باید وقت بگذرانیم.

Untitled-2

در ادامه به معرفی و توضیح مهم ترین و بزرگ ترین فرودگاه های ایران میپردازیم. استفاده از این فرودگاه میتوانند تا حد زیادی کیفیت پرواز شما را مشخص کنند. پس با ما باشید تا قبل از معرفی بهترین فرودگاه های ایران، کمی از کد یاتا و ایکائو صحبت کنیم.

کد یاتا چیست

یکی از کد هایی که همیشه برروی بلیط های پروازی مشاهده می کنید، کد یاتا است. کد یاتا یا کد فرودگاهی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، کدی سه حرفی است که برای مشخص کردن و شناسایی فرودگاه های سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. این کد در حقیقت اختصاری از نام فرودگاه و شهری است که در آن قرار دارد و در تمام دنیا به شیوه ای یکسان نامگذاری می شود.

کد ایکائو

کد ایکائو نیز همانند کد یاتا است با این تفاوت که چهار حرفی است و بیشتر برای کنترل ترافیکی هوایی و برنامه ریزی های پروازی مورد استفاده است. کد فرودگاهی ایکائو نیز برای شناسایی فرودگاه های جهان به کار می رود امام اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

بهترین فرودگاه های ایران کدامند؟

در بین ۹۰ فرودگاهی که در کشور در حال ارائه خدمات هستند و یا در دست احداث اند، تنها ۱۳ فرودگاه بین المللی داریم. از آنجا که فرودگاه های بین المللی دارای اهمیت بیشتری هستند و بحث خدمت رسانی به مسافرین دیگر سرزمین هاست، سطح کیفی خدمات به کار رفته در این فرودگاه ها نیز در جایگاه بالاتری قرار دارد.

فرودگاه بین المللی امام خمینی و مهرآباد، فرودگاه های ایران نزدیک به کلاس جهانی

جای تعجب ندارد که در فهرست بهترین فرودگاه های ایران، فرودگاه های بین المللی تهران  مقام اول را دارند. فرودگاه های بین المللی امام خمینی و فرودگاه مهرآباد در تهران علاوه بر اینکه بیشتری تعداد پروازهای ممکن در کشور را دارند و شلوغ ترین فرودگاه های کشور هستند، جز بهترین فرودگاه های کشور نیز هستند. طبق آخرین آمار از سازمان هواپیمایی کشور، چیزی حدود 70 درصد پروازهای کل ایران توسط این دو فرودگاه انجام میشود.

Untitled-3

فرودگاه بین المللی کیش، یک فرودگاه مدرن و منحصر به فرد

فرودگاه بین المللی کیش بعد از فرودگاه دستغیب شیراز، پنجمین فرودگاه پرتردد کشور است. فرودگاه کیش از نظر باری و مسافری، پذیرای حجم بالایی از نقل و انتقال است. طبق آمارهایی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، سالانه حدود ۲۴ هزار پرواز در هواپیما به نشست و برخواست پرداخته اند و بیش از ۳۰ میلیون نفر از طریق این فرودگاه جا به جا شده اند.

هرساله به تعداد مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه کیش افزوده می شود. بر اساس آمارها تعداد گردشگران خارجی که در نیمه اول سال ۹۶ از طریق فرودگاه کیش به بازدید از جزیره کیش پرداخته اند بیش از ۲۴ هزار نفر بوده است. این تعداد گردشگر خارجی با ۳۴۵ پرواز خود را به این جزیره زیبا رسانده اند.

نتیجه گیری

بعد از خواندن این مقاله باید به این نتیجه رسیده باشید که قبل از خرید بلیط هواپیما، باید کمی از کد های یاتا و ایکائو روی بلیط تان اطلاعات کسب کنید و سپس مقداری هم درباره فرودگاه مسیر پروازی خود دانش کسب کنید. در آخر بهتر است فرودگاه های کلاس جهانی ایران به امام خمینی، مهرآباد، کیش و مشهد ختم میشود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۲۷۵۱۶۱۷:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
چقدر جامع و کامل بود خسته نباشی دلاور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین