فرهنگی در گفتگو با الف: دولت بازار را رها کرد/ تردید در اجرای مصوبات مجلس برای کنترل بازار

گروه سیاسی الف،   3971227139

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت بازار را رها کرد، گفت: مجلس برای تامین کالاهای اساسی مردم و کنترل بازار مصوباتی داشته که اجرای آن از سوی دولت محل تردید است.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به گرانی های شب عید گفت: به نظر می رسد دولت تا حدود زیادی بازار را رها کرده و هر تصمیمی که مجلس برای کنترل گرانی ها و بهبود وضعیت فعلی می گیرد، امیدی به اجرای آن نیست.

وی افزود: اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مردم در سال 98 یکی از این تصمیمات مجلس است که دولت هنوز کار خاصی برای اجرای آن نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: این رقم اعتبار مصوب مجلس بیش از سه برابر کل بودجه عمرانی کشور و نزدیک 50 درصد بودجه عمومی دولت است.

فرهنگی تصریح کرد: دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم در سال 98،  باید عاملان توزیع در بخش های مختلف را تعیین می کرد و نحوه تامین و توزیع کالاها مشخص و برنامه ریزی می شد تا مردم با کارتهای الکترونیکی مراجعه و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می کردند.

وی تاکید کرد: این کار در دوره دفاع مقدس بدون امکانات و منابع فعلی به خوبی اجرا می شد اما در حال حاضر با این همه امکانات و منابع اجرا نشده است.

نماینده تبریز، اسکو آذر شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین مصوبه مجلس در خصوص حقوق و دستمزد در سال آینده را یکی دیگر از تصمیمات مجلس دانست که امیدی به اجرای آن نیست و افزود: هنوز معلوم نیست که دولت به چه نحوی می خواهد این مصوبه را اجرا کند.

فرهنگی گفت: افزایش 400 هزار تومانی حقوق همه و تا 10 درصد افزایش حقوق مصوبه مجلس است و اینکه دولت آنرا اجرا می کند یا نه، محل تردید است.