جزئیات آماری کنکور سال ۹۸ اعلام شد

گروه فرهنگی الف،   3971227067

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آمار نهایی ثبت نام داوطلبان در کنکور ۹۸ را اعلام کرد.

جزئیات آماری کنکور سال ۹۸ اعلام شد

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در فارس گفت: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت، در مهلت مجدد نیز داوطلبان در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ در آزمون ثبت نام کردند.

توکلی گفت: در مجموع با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب در کنکور ۹۸ تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر از نظام آموزشی ۶-۳-۳ که هم اکنون دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم هستند در کنکور ثبت نام کرده‌اند. همچنین تعداد ۵۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر از نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم دیپلم چهار ساله داوطلب کنکور شده اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  اظهار داشت: در واقع از میان داوطلبان کنکور ۵۱.۵۹ درصد داوطلبان از نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان از نظام آموزشی قدیم داوطلب کنکور هستند.

وی گفت: همچنین از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب در کنکور ۹۸ تعداد ۶۴۸ هزار و ۷۵۴ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۳۹ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۵۷.۹۹ درصد داوطلبان کنکور زن و و ۴۲.۰۱ درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی درباره آمار داوطلبان کنکور به تفکیک گروه‌های آزمایشی گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۹۴ داوطلب، در گروه علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب، در گروه هنر ۲۴ هزار و ۷۶۹ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۵۰۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان شرکت تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی در دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی وجود دارد تعداد ۷۸ هزار و ۸۹۶ داوطلب علاقمندی خود را به گروه هنر و تعداد ۱۵۵ هزار و ۳۲ داوطلب علاقمندی خود را به گروه زبان‌های خارجی اعلام کرده اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  اظهار داشت: با توجه به اینکه هر داوطلب که در یک، دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده باشد باید یک، دو یا سه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ دریافت کند و با توجه به تعداد علاقمندی ثبت شده برای گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت برای داوطلبان کنکور ۹۸ صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: کارت‌های ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ از روز ۱۰ تیر ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان تا روز ۱۲ تیر امکان دریافت کارت خود را دارند. آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

توکلی گفت: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین