سلیمی دمطرح کرد: تحویل۶۰ درصد خودروهای سایپا به عده‌ای خاص/ دولت و خودروسازان در حال بازی با زندگی مردم/ سیاسی بازی پدر مملکت را درآورده

گروه اقتصادی الف،   3971225015 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
تحویل۶۰ درصد خودروهای سایپا به عده‌ای خاص/ دولت و خودروسازان در حال بازی با زندگی مردم/ سیاسی بازی پدر مملکت را درآورده

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به تاثیر منفی التهاب بازار خودرو بر مردم گفت: متاسفانه دولت و خودروسازان با کمک دلالان با زندگی مردم بازی می‌کنند ضمن اینکهخ مشکل خودروسازان سوءمدیریت و حضور افراد در مناصب مختلف مدیریتی شرکت‌ها، به دلیل روابط خویشاوندی و ... است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در حال حاضر نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو در کارخانه و بازار به لحاظ روانی تاثیر منفی روی جامعه می‌گذارد گفت: با اینکه بالاخره نوسان قیمت ارز کنترل شده اما چرا هر روز خودرو یک قیمت دارد و روز به روز هم در حال افزایش است و مشخص نیست ملاک این افزایش‌ها چیست؟

این نماینده مجلس معتقد است با آنکه قیمت خودرو افزایش پیدا کرده اما چرا کیفیت آن بالا نرفته است و روز به روز هم کاهش پیدا می‌کند که قطعا این موضوع از عجایب روزگار است. ضمن اینکه مردم پول خوبی می‌دهند اما آیا خودروی خوبی سوار می‌شوند در شان ملت ایران است؟

نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: در بازدیدی که ۲ماه پیش از مجموعه سایپا داشتیم مسئولین آنجا به صراحت گفتند ۶۰ درصد محصولات‌مان را به یک عده خاص می‌دهیم که حتما آنها دلال و سودجو هستند. 

سلیمی با بیان اینکه چرا وزارت صنعت در مورد افزایش کیفیت خودروها به صورت جدی ورود نمی‌کند گفت: کارخانه‌های فولکس و بنز روز به روز ارتقای کیفیت دارند ولی پراید، پیکان، پژو ۴۰۵ اول و آخرش یکی است و این ظلم به مردم است چرا که کوتاهی یک عده را باید یک عده دیگر بکشند.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت، معدن و تجارت سوءمدیریت وجود دارد افزود: برخی از مدیران به دلیل روابط خویشاوندی افراد غیر متخصص را به مسند کار می‌آورند در حالی که نگاه‌ها برای انتصابات بیشتر جناحی و سیاسی و شخصی است نه منافع جمعی و ملی.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حزب بازی پدر مملکت را درآورده است  افزود: اگر نگاهی به اعضای هیات مدیره شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها و بانکها بیندازیم که برخی از آنها حتی مدرک کارشناس ندارند و در حال برنامه‌ریزی برای کشور هستند که درد بزرگی محسوب می‌شود. 

متن کامل این گفت‌وگوی فارس با او را در ادامه بخوانید:

چرا بازار خودرو افسار گسیخته است و قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند؟ 

سلیمی: ملاک افزایش قیمت خودروها در کشور چیست؟ در حالی که باید این موضوع برای مردم روشن شده و مسئولین در این خصوص شفاف توضیح داده و اظهارات قانع کننده بیان کنند.

از طرف دیگر چرا هر روز صبح خودرو یک قیمت دارد؟ با آنکه نوسان قیمت ارز کنترل شده اما چرا قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است؟ در حالیکه این مسئله به لحاظ روانی تاثیر منفی روی جامعه و مردم می‌گذارد و اقتصاد کشور را دچار ملتهب می‌کند. 

* نرخ ارز به ثبات رسیده ولی قیمت خودرو نه

دلیلی که وزارت صمت و خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو بیان کردند افزایش قیمت ارز بود در حالی که هم اکنون نرخ ارز به ثبات رسیده و افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه داشته و بی منطق است و به همین دلیل مردم خواهان مشخص شدن دلیل اصلی بی ثباتی در بازار خودرو هستند. آیا سوءمدیریت است یا مدیریت خودروسازان و وزارت صنعت توسط دلالان؟ 

 تکلیف بهبود کیفیت خودرو با افزایش قیمت‌ها به کجا رسید؟ 

سلیمی: با آنکه قیمت خودرو افزایش پیدا کرده اما کیفیت ارتقا پیدا نکرده و حتی روز به روز کاهش پیدا کرده است که البته این موضوع از عجایب روزگار است.

با آنکه مردم برای خودرو نسبت به گذشته باید پول بیشتری بدهند اما کیفیت هر روز نزولی‌تر شده در حالی سوار شدن به خودروی با کیفیت در شرایطی که پول بیشتری می‌دهیم حق مردم است. وظیفه خودروسازان هم در حالی که پول بیشتری از مردم می‌گیرند تحویل خودروی بهتر به آنان است.

 دلیل اصلی تاخیر تحویل خودرو به مردم چیست؟ 

سلیمی: با آنکه خودروسازان با افزایش قیمت خودرو درآمد خوبی کسب کردند اما با این حال بدهی‌هایشان را به قطعه‌سازان پرداخت نمی‌کنند و مردم را بیچاره کرده‌اند و حتی برخی از مردم بابت این تاخیرها و خلف وعده‌ها به خاک سیاه نشسته‌اند و کسی هم پاسخگو نیست.

* تحویل۶۰ درصد خودروهای سایپا به عده‌ای خاص

مردم از نمایندگان مجلس مرتب سوال می‌کنند چرا خودرو تحویل داده نمی‌شود؟ چرا بدهی تاخیر تحویل خودرو به مردم نمی‌دهند؟ مردم مطالبات‌شان از چه کسی جویا شوند؟

این نگرانی در بین نمایندگان مجلس بسیار جدی است چرا که سود افزایش خودرو به جیب یک عده خاص رفته و مردم اسیر سودجویی منفعت طلبان شده‌اند. 

در بازدیدی که ۲ماه پیش از مجموعه سایپا داشتیم مسئولین آنجا به صراحت گفتند ۶۰ درصد خودروهایشان را به یک عده خاص می‌دهند که به نظر می‌رسد یک عده دلال و سودجو دریافت کنندگان خاص خودرو هستند البته من نمی‌گویم تعمدای در این کار وجود دارد ولی چرا باید این اتفاق رخ دهد؟

سود بازار خودرو به جیب چه کسی می‌رود؟

سلیمی: به جای اینکه خودروی ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد و دولت با اعمال سیاست‌های خاص و افزایش نظارت‌ها در این مسیر گام بردارد اما به نظر می‌رسد بنا بر این است که سود افزایش قیمت خودرو به جیب دلال و خودروساز برود و مردم به خاک سیاه بنشینند. 

چرا خودروسازان به تعهدات‌شان در حالی پول خودروها را ماه‌ها قبل دریافت کرده‌اند عمل نمی‌کنند؟ خودروسازان در شرایط فعلی هم پیش‌فروش می‌کنند اما باز هم به نظر می‌رسد برای تحویل خودرو مردم را اسیر خواهند کردند ضمن اینکه وزارت صمت با عدم مدیریت لازم و انجام وظایف قانونی خود در قبال خودروسازان با مردم و زندگی مردم در حال بازی است.

راهکارتان برای برون رفت از وضعیت فعلی چیست؟ 

سلیمی: اولین کاری که باید محقق شود آن است که رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت باید دست دلالان و رابطه‌های آنان در وزارتخانه خود و در بین خودروسازان را قطع کند. دومین کاری که باید انجام شود اعمال مدیریت حداکثری در برابر خودروسازان در خصوص انجام تعهدشان در قبال تحویل خودرو است. 

وقتی خودروسازان پول خودرو را از مردم به موقع تحویل می‌گیرند و حتی در قبال یک روز دیرتر جریمه از آنان مطالبه می‌کنند آیا تا به حال در برابر تاخیر تحویل خودرو به مردم جریمه داده‌اند و آیا این جریمه به موقع پرداخت شده است؟

*کرامت مردم توسط دولت مدعی روشنفکری رعایت نشد

با آنکه دولت و زیرمجموعه‌های آن مرتب بحث‌ حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق بشر و ... را مطرح و ادعای روشنفکری می‌کنند در حالی که در مقام عمل با مردم خوب کشورمان اینگونه رفتار می‌کنند؟ شایسته نیست مردمی که همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند در تجمعات خیابان‌ها خواستار تحویل خودرو باشند لذا وقتی خودروساز به مردم خودرو را دیر تحویل می‌دهد جریمه تاخیر هم باید پرداخت کند.

با توجه به نوساناتی که در بازار خودرو وجود دارد و هر روز یک قیمت هست چرا وقتی خودرو دیر تحویل می‌شود جریمه تاخیر آن را به مردم آن هم با قیمت مصوب که خود دولت مشخص کرده نمی‌دهند؟

وقتی خودروسازان قراردادی را به مردم منعقد کردند و متعهد شدند که خودرو را در قبال فلان رقم تحویل دهند از نظر شرعی صحیح نیست که درخواست رقم دیگری کنند در حالی که مردم برای تحویل خودرو مجبور هستند این هزینه را پرداخت کنند در حالی که به هیچ وجه راضی نیستند و این پولی که خودروسازان دریافت می‌کنند حلال نیست.

*افزایش کیفیت شرط اعطای خدمات به خودروسازان شود

مردم از وضعیت خودروسازان و نوع نگاه شان در شرایط فعلی کشور که باید کمک حال مردم باشند و اینگونه رفتار نمی‌کنند ناراحت هستند ضمن اینکه وقتی طرف مقابل راضی نیست و خودروساز او را مجبور می‌کنند مجددا دست به جیب شود تا خلاف قرارداد منعقد شده به آنها پرداخت جدیدی داشته باشد آیا سنگ رو سنگ بند می‌شود؟ 

وزارت صنعت باید اقدام عاجلی در مورد افزایش کیفیت خودرو داشته باشد ضمن اینکه سازمان استاندارد در این بخش ورود خوبی داشته و توانسته کمی در برابر فشارها برای اعمال استانداردهای جدید خودرویی مقاومت کند در حالی که نباید مردم را مجبور کنیم که فقط و فقط سوار این خودروهای بی‌کیفیت شوند. 

متاسفانه وزارت صنعت به موضوع افزایش کیفیت همزمان با افزایش قیمت ورود نکرده است در حالی که همه خودروسازان جهانی برنامه‌های ویژه و منظمی در مورد ارتقای کیفیت محصولات خود دارند که می‌توان به فولکس  واگن و مرسدس بنز اشاره کرد. 

کیفیت خودروهای خارجی روز به روز بیشتر می‌شود ولی اول تا آخر پراید، پیکان و پژو ۴۰۵ یکی است و هیچ برنامه‌ای برای ارتقای کیفیت آنان وجود ندارد در حالی که این امر واقعاً ظلم به مردم بوده و نباید کوتاهی یک عده را یک عده دیگر بکشند.

*مشکل خودروسازان سوءمدیریت است

چرا باید خودروهایی با مصرف سوخت بالا در کشورمان تولید شود ضمن اینکه راهنمایی و رانندگی و وزارت نفت باید خودروسازان را به دلیل کیفیت پایین محصولاتشان و مصرف بالای سوخت جریمه کرده و حتی برخی خدمات اعطایی به آنان را قطع کند در حالی که متاسفانه در مسیر گامی برداشته نشده است.

مجلس اختیارات لازم را به آنها داده و از لحاظ قانونی هم هر اختیاری لازم داشته باشند مجلس برای همکاری با آنها آماده است تا بهانه‌ای برای افزایش کیفیت خودروها وجود نداشته باشد. 

می‌توانیم با مدیریت فضای بازار خودرو و همت و اراده و کار جهادی تیراژ تولید خودرو را در کشورمان بالا برده و رضایت حداکثری مردم را بوجود آورد. 

 دلیل اصلی سوءمدیریت در خودروسازی‌ها چیست؟

سلیمی: مشکل خودروسازان سوءمدیریت است چرا که حضور برخی از افراد در مناصب مختلف مدیریتی شرکت‌ها، به دلیل روابط خویشاوندی و ... است که برای مثال یک شب با هم شام خورده‌اند امروز بدون ذره‌ای تخصص مسئول شده‌اند.

دولت باید برای انتصابات خود به دنبال تخصص باشد نه اینکه رصد کند ببیند فلانی در چه حزب و جریان سیاسی حضور دارد. دولت فعلی چگونه دهیاران را به این دلیل که آنها مربوط به دولت قبل بوده‌اند ظرف مدت کوتاهی تغییر داد که نشان دهنده آن است که سیاسی بازی موج می زند.

سیاسی بازی به کشورمان آسیب‌های زیادی زده است و همین حزب بازی و دسته و جریان و گروه بازی پدر مملکت را درآورده است.  اگر نگاهی به اعضای هیات مدیره شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها بیندازیم متوجه می‌شویم که آنها تخصص نداشته و و بر اساس روابط، سمت گرفته‌اند. هیات مدیره بانک‌های کشور هم چنین وضعیتی دارند که برای مثال بنده می‌دانم یکی از عضو هیات مدیره یک بانک حتی لیسانس هم ندارد در حالی که این افراد می‌خواهند برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کنند.


عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

محمد.س۸۲۲۸۳۱۰۸:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شب بخیر آقای نماینده
معلم۸۲۲۹۰۵۱۰:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
مطلبی که این اقای نماینده اشاره کردن(( واگذاری60 درصد خودروها به افراد خاص )) را اکثر مردمی که خواندن ونوشتن بلدن میدونند....
ناشناس۸۲۲۸۳۴۰۸:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
مشکل دولتی بودن خودرو سازی است
ناشناس۸۲۲۸۴۲۰۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
مردم یه اشتباه نا خواسته کردن و بر اساس وعده و وعید این دولت رو انتخاب کردن ( دولت وعده بی عمل) .چرا نمیشه از همین حالا جلوی ضرر بیشتر رو گرفت . مگر نمیگن جلوی ضرر رو هر جا بگیری منفعته . کسی نیست به داد مردم برسه . باید بسوزن و بسازن تا مدت تمام بشه .
ناشناس۸۲۲۸۶۵۰۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
انتخاب بین بد و بدتر بود.
ناشناس۸۲۳۳۳۳۱۴:۱۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
انتخاب بهتری داشتی؟
مازندرانی۸۲۲۸۴۶۰۸:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
همه اینا رو مردم میدانند.لطفا بفرمائید شما بعنوان نماینده مجلس تاکنون چه اقدام مثبتی برای مردم در بخش خودرو انجام دادید؟
ناشناس۸۲۳۴۴۳۱۵:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
وقتی دولت مردم را به خودروسازان بفروشد مردم دولت را مفت به خودروسازان میدهند
ابوالفضل۸۲۳۴۴۷۱۵:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اگه واقعا دلسوزن چرا یه قانون تصویب نمیکنن که واردات آزاد بشه.؟

پربحث‌های امروز

  1. پول‌های بزرگ کثیف چگونه در اقتصاد کشور جابجا می‌شوند؟

  2. بازداشت پوری حسینی و شکست اختصاصی‌سازی اقتصاد

  3. آمریکا آماده از سرگیری گفت‌وگوها با کره‌شمالی است

  4. جزئیات مرگ ۵ عضو یک خانواده در جزیره لاوان

  5. مخالفت مرکل با درخواست انگلیس برای مذاکرات درباره توافق برگزیت

  6. آغاز ثبت‌ نام مسکن دولتی از شهریور ماه

  7. انصارالله: عربستان تجاوز به یمن را متوقف کند تا به امنیت برسد

  8. واکنش جلالی به خبر درگیری‌اش با ظریف

  9. ادعاهای زنی که 4 نفر را با سیانور کشت

  10. روزی که بدعهدی صدام جهانی شد

  11. آلمان: برجام جایگزین ندارد/قاطعانه به حفظ آن متعهدیم

  12. تحلیل عباس عبدی از موضع گیری اخیر یزدی و آملی لاریجانی

  13. نقص فنی نفتکش ایرانی در دریای سرخ

  14. پهپادها به آتش‌نشانی تهران رسیدند

  15. برایان هوک: آمریکا از «مکانیسم ماشه» برای احیای تحریم‌ها علیه ایران استفاده نمی‌کند

  16. ترامپ: قول می‌دهم در گرینلند برج نسازم

  17. پاسخ ظریف به ادعای «برایان هوک» درباره کودتای ۲۸ مرداد

  18. تبریک AFC به عراق

  19. ارتش یمن پهپاد ساخت آمریکا را سرنگون کرد

  20. حذف صفر از پول ملی در ترکیه چگونه انجام شد؟

  21. نماینده ایران: حفظ امنیت خلیج فارس وظیفه کشورهای ساحلی است؛ دیگران دخالت نکنند

  22. نکته‌ای در مورد مساله حجاب

  23. دولت ترامپ تحمل منطق ظریف را ندارد

  24. مهاجرت مستاجران از تهران/ کاهش 19 درصدی معاملات اجاره

  25. عمامه گذاری طلاب   

پربحث‌های دیروز

  1. یکه زارع چرا برکنار شد؟

  2. ایران چه تعداد سید و سادات دارد؟/ تفاوت میر، سید، سیده و سادات چیست؟

  3. استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک قانون است و باید اجرایی شود

  4. در نشست سه‌جانبه ایران و یمن و اروپا در تهران چه گذشت؟/ دست برتر یمن در تحولات میدانی و دیپلماتیک

  5. پارسایی: خودروسازها ناکارآمدی خود را در زمین تولید ملی می‌اندازند/ توضیح درباره هزینه طراحی صندوق ۲۰۶

  6. توضیح وکیل نجفی درباره علت اعتراض به حکم دادگاه

  7. چرا نام «گریس 1» به «آدریان دریا» تغییر کرد؟

  8. واکنش توئیتری شهردار تهران به ماجرای حیوان آزاری

  9. مردم منتظر محاکمه رانت‌خواران پیدا و پنهان مافیای خودرو⁩ هستند

  10. ظریف: جمعه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار می کنم

  11. اظهارات ضدونقیض از آمار وکلا/ نبود شفافیت در بازار خدمات حقوقی

  12. از بازنشسته‌ها خبر دارید؟

  13. پنج دروغی که ترامپ درباره ایران می گوید

  14. چرا مسکن چاره‌ای جز ارزان شدن ندارد

  15. موج انتقادها به بی‌احترامی همسر نتانیاهو به مراسم سنتی اوکراین

  16. طبخ ۱۴۰۰۰ پرس غذای نذری به مناسبت عید غدیر خم در شیراز  

  17. آمریکایی‌ها جرات توقیف نفتکش ایرانی را ندارند

  18. توضیحات شهرداری در مورد عدم ثبت نام زنان در اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی

  19. اروپایی‌ها باید نفت ما را در قالب اینستکس پیش‌خرید کنند/ پرونده ۷ بدهکار دانه‌درشت قضایی شد

  20. «عقده‌گشایی ائتلاف سعودی» به تلافی شکست در جبهه‌های مختلف یمن

  21. پویش مردمی فقط به عشق علی(ع)   

  22. درس هايي ماندگار از كفش هاي كهنه يك حاكم ...

  23. کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در بم

  24. پمپئو: تصمیم ما برای خروج از برجام خردمندانه بود!

  25. حال و هوای حرم مطهر علوی در عید غدیرخم   

پربحث‌های هفته

  1. بالاخره در مساله حجاب چه کنیم؟

  2. خانواده «میترا استاد» رضایت دادند/ رهایی «نجفی» از قصاص

  3. تذکاری بر یک برداشت غلط از باوری درست درباره حکومت دینی

  4. پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی بازداشت شد

  5. ارتباط ازدواج و حجاب جوانان

  6. پاسخ آملی لاریجانی به ادعاها و اتهامات اخیر/ از هیچ متخلف و فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد/هیچگاه نگفته ام نجف می روم

  7. هشدار توکلی به مسئولان نظام درباره رشد حاشیه‌نشینی در کشور/ صدای «هل من ناصر» مستأجران و مستمندان را بشنویم

  8. یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو بازداشت شد

  9. توپی که پزشکان به زمین مشاغل دیگر می‌اندازند

  10. هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ / طراحی ۱۲۰ میلیارد تومانی سمند!

  11. صدور گواهینامه رانندگی موتور برای زنان از نگاه یک حقوقدان

  12. یک سال و نیم در ملایر به دنبال رادیولوژیست گشتیم؛ نبود/ طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی باید در اولویت قرار بگیرد

  13. چرخش ظریفانه از برجام!...

  14. روحانی: اون ۹۸ که ما می‌خواستیم این ۹۸ نیست   

  15. نفتکش ایرانی در جبل الطارق با وجود مخالفت آمریکا آزاد شد

  16. عراقچی: مداخله در بازار ارز با دستور رئیس‌جمهور انجام شد/ دولت وقوع بحران ارزی را باور نمی‌کرد/ تایید صلاحیت سالار آقاخانی توسط وزارت اطلاعات

  17. واکنش‌ها به نامه‌ای که باید سربسته می‌ماند

  18. دولت هند ضرب‌الاجل دو ساعته‌ به شیخ زکزاکی داد

  19. واکنش احمد توکلی به اختلافات «آملی‌لاریجانی» و «یزدی»

  20. واکنش‌ها به اظهارات منتسب به آیت‌الله یزدی/ سوال محمود صادقی درباره دلیل آزادی فرمانده عملیات ترور/دفاع یک اصلاح طلب از آیت‌الله مصباح یزدی

  21. اتاق رو به کعبه شبی ۳۰۰ میلیون تومان!

  22. تصویر دیده نشده از دیوار کشی رئیسی  

  23. اژه‌ای: ‌فردی توانسته با بهانه‌ای ‌۳۸هزار سکه خریداری کند/ عمده ذخایر طلای کشور به‌دست خودمان بر باد رفته

  24. برنج ایرانی به‌نسبت پارسال 100 درصد گران شد

  25. صدایش را در نیاورید، مصلحت نیست!

پربحث‌های دیروز

  1. یکه زارع چرا برکنار شد؟

  2. استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک قانون است و باید اجرایی شود

  3. پارسایی: خودروسازها ناکارآمدی خود را در زمین تولید ملی می‌اندازند/ توضیح درباره هزینه طراحی صندوق ۲۰۶

  4. چرا نام «گریس 1» به «آدریان دریا» تغییر کرد؟

  5. مردم منتظر محاکمه رانت‌خواران پیدا و پنهان مافیای خودرو⁩ هستند

  6. اظهارات ضدونقیض از آمار وکلا/ نبود شفافیت در بازار خدمات حقوقی

  7. از بازنشسته‌ها خبر دارید؟

  8. چرا مسکن چاره‌ای جز ارزان شدن ندارد

  9. اروپایی‌ها باید نفت ما را در قالب اینستکس پیش‌خرید کنند/ پرونده ۷ بدهکار دانه‌درشت قضایی شد

  10. وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

  11. دستور ویژه رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات خودروسازان  

  12. افزایش قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار

  13. افزایش موقتی غلظت ازن در هوای تهران

  14. تداوم خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور

  15. پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت مسکن/افزایش وام خرید مسکن فعلا به صلاح نیست

  16. رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟

  17. تاثیر کاهش ارز در قیمت تلفن همراه/ بازار گوشی در روزهای آینده آرام خواهد شد

  18. عضو دیده‌بان شفافیت: متولیان سامانه تی‌تک، مسئولیت تخلفات احتمالی آن را می‌پذیرند؟

  19. الزامات اصلاح یارانه‌های انرژی با وارد شدن کمترین فشار به مردم

  20. جوان گرایی مدیران درکار نبود؛ اشتباه اطلاع رسانی "دولت"، حداکثر سن مدیران ارشد را ۵۰ سال کرد

  21. عرضه سهام عدالت در بورس منتظر مصوبه مجلس است

پربحث‌های هفته

  1. پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی بازداشت شد

  2. هشدار توکلی به مسئولان نظام درباره رشد حاشیه‌نشینی در کشور/ صدای «هل من ناصر» مستأجران و مستمندان را بشنویم

  3. یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو بازداشت شد

  4. هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ / طراحی ۱۲۰ میلیارد تومانی سمند!

  5. عراقچی: مداخله در بازار ارز با دستور رئیس‌جمهور انجام شد/ دولت وقوع بحران ارزی را باور نمی‌کرد/ تایید صلاحیت سالار آقاخانی توسط وزارت اطلاعات

  6. برنج ایرانی به‌نسبت پارسال 100 درصد گران شد

  7. ناکارآمدی طرح‌های حمایتی دولت در مسکن / به همه چیز فکر شده غیر از مشکل اصلی!

  8. وعده دوباره پلیس برای توقف شماره گذاری خودروی پراید/ آیا این بار هم پیروزی از آن خودروسازان خواهد بود؟

  9. یکه زارع چرا برکنار شد؟

  10. استعفای پوری‌حسینی پذیرفته شد

  11. آیا حذف پراید در شرایط فعلی شدنی است؟

  12. معاون سابق وزیر نفت: خسارت ۳۴ هزار میلیارد تومانی کشور از حذف کارت سوخت/ مسئولیت با زنگنه است

  13. ملت منتظر گزارش خصوصی‌سازی

  14. استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک قانون است و باید اجرایی شود

  15. پشت پرده خصوصی‌سازی‌ها با محاکمه علنی آشکار می‌شود

  16. حذف صفر از پول ملی علاج تورم نیست/ دولت با ارائه لایحه حذف ۴ صفر وقت مجلس را نگیرد

  17. راهزنی جدید آمریکا برای سرقت نفت ایران

  18. اعلام جزییات تازه از دلایل بازداشت پوری حسینی

  19. چراغ جادوی ۶۸ هزار میلیاردی وزارت نفت/ صندوق‌های نفت حیاط خلوت بازنشسته‌هاست؟

  20. به منظور صیانت از بیت‌المال؛ وزیر نفت بخشنامه تقویت پایش داخلی مالی را ابلاغ کرد

  21. دستور رئیس جمهور برای انتشار حقوق مدیران

  22. دولت‌ها ؛ آینده فروشی و پیش‌خور کردن منابع نسل های بعد

  23. دولت فرصت «وزارت گردشگری» را از دست ندهد

  24. خط‌ونشان همتی برای بانک‌ها/ دوران تخطی از مقررات به‌سر آمد

  25. پارسایی: خودروسازها ناکارآمدی خود را در زمین تولید ملی می‌اندازند/ توضیح درباره هزینه طراحی صندوق ۲۰۶

آخرین عناوین