قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود؟/ رئیسی نایب رئیس مجلس خبرگان شد/ چرا دوره ریاست سرافراز بر صدا و سیما کوتاه شد؟

گروه سیاسی الف،   3971221073 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود؟/ رئیسی نایب رئیس مجلس خبرگان شد/ چرا دوره ریاست سرافراز بر صدا و سیما کوتاه شد؟

چرا دوره ریاست سرافراز بر صدا و سیما کوتاه شد؟

محمد سرافراز رئیس پیشین سازمان صداوسیما حدود سه سال بعد از استعفا از ریاست سازمان در گفت‌وگویی با روزنامه شرق درباره عملکردش و علل استعفایش صحبت کرده است. خواندن این مصاحبه برای عموم افرادی که مشکلات و مسائل کشور را پیگیری می‌کنند واجب است.

گفت‌وگوی سرافراز درباره عملکردش در دوره ریاست صداوسیما

سرافراز در این گفت‌وگو به ما نشان می‌دهد اراده اصلاح ساختاری بدون همراهی ساختار به شکست می‌انجامد. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم:

«سازمان در آن مقطع حدود ۲۰ هزار نیروی رسمی و حدود ۲۰ هزار نیروی غیررسمی داشت و میان این تعداد نیرو، حدود سه هزار مدیر وجود داشت! پس اولین کار این بود که این بخش را اصلاح کنیم. در آن مرحله بیش از ۷۵۰ پست مدیریتی را در چند ماه کم کردیم. البته به این معنا نبود که مدیران دچار مشکل شوند. چون ما به آنها شش ماه مهلت دادیم تا امکانات مدیریتی مثل حقوق، ماشین و سرویس‌هایی که در اختیارشان بود را حفظ کنند تا موقعیت کاری جدید پیدا کنند.

در دوره مدیریت ما تنها نکته‌ای که بر سر آن با دولت چالش داشتیم، برجام بود ولاغیر که درباره آن از عملکرد رسانه ملی دفاع می‌کنم و ما مدعی هستیم. گزارش مفصل با جزئیات هم به دولت دادم. هروقت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و معاونش یا کارشناسان دیگر می‌خواستند درباره «برجام» در برنامه‌ها و خبر صحبت کنند، می‌توانستند توضیح دهند. علاوه بر آن، کسانی که اینها معرفی می‌کردند به‌عنوان مدافع می‌توانستند شرکت کنند؛ اما حرف من این بود که ما نمی‌توانیم یک‌طرفه عمل کنیم و به منتقد و مخالف در این فضا اصلا میدان ندهیم. من مقابل این نگاه ایستادم که می‌گفت «برجام مصوبه» است و منتقدان نباید حرف بزنند. تقریبا در آماری که در آن مقطع ارائه کردیم، فقط حدود ۱۰ درصد از مخالفان از تریبون صداوسیما برای «برجام» استفاده می‌کردند و بیشتر فضا در اختیار موافقان و پایه‌گذاران «برجام» بود.»

***

استفاده اصلاح طلبان از یک سیاست نخ نما برای رای آوردن در انتخابات

مهرشاد ایمانی در روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «آیا برخی اصلاح‌طلبان از رئیس دولت اصلاحات عبور می‌کنند؟» نوشت: ... اصلاح‌طلبان چه در سال ۹۲، چه در سال ۹۶ و چه در دوران کنونی به یک سیاست نخ‌نما یعنی ایجاد ترس از وضعیت بدتر تمسک می‌جویند... سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان خرج روحانی شد و شاید تنها راه باقی‌مانده برای احیای اصلاحات، اعتنا به این سرمایه اجتماعی باشد و قطعا نمی‌توان با تکرار یک گزاره واحد به نام شرکت در انتخابات به نیازهای مردم پاسخ‌گو بود. اگر اصلاح‌طلبان نه‌فقط برای میل به کسب صندلی‌های قدرت، بلکه برای احیای اصلاحات تلاش می‌کنند، باید به مردم بگویند به چه روش و نه به چه شخصی رای بدهند تا در آن صورت اصلاح‌طلبان که خود را از همراهان خاتمی می‌دانند، در شرایطی که دیگر نتوانسته‌اند «تکرارکردن‌ها» را از زبان خاتمی بشنوند، از او عبور نکنند زیرا دیده شده است که عبورهای سیاسی چندان منفعتی به بار نیاروده است.

***

گفتمان «برابری رادیکال» پیروز انتخابات آتی است

 سیدمجید حسینی، عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران ضمن اشاره به رقابت‌های گفتمانی موجود در فضای سیاسی و اجتماعی کشور به «فرهیختگان» گفت: «هر دولتی نقیض خود را می‌سازد و هر سازمان گفتمانی نیز دگر خود را تولید می‌کند، لذا شما وقتی در یک دولت سیاست‌های توسعه تبعیض‌آمیز گسترش دادید، به‌طور طبیعی آلترناتیو آن را ساخته‌اید. به این مفهوم که هرچه سیاست‌های سرمایه‌محور و سرمایه‌های رانتی بیشتر تقویت یابند، طبقات بیشتری شامل فقر می‌شوند.»

وی افزود: «هرچه ما به سمت افق توسعه تبعیض‌آمیز برویم و سرمایه‌های رانتی را تقویت کنیم، جمعیت بیشتری فقیر می‌شوند و منابع کشور بیشتر در دست بخش‌های کم‌جمعیت‌تر متمرکز شده و اکثریت محروم می‌شوند. در حقیقت با سیاست‌های نئولیبرال مثل خصوصی‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها که در دولت کنونی هم به‌شدت در حال پیگیری است و اثرات آن در آموزش و درمان هم خود را نشان می‌دهند، نتیجه این می‌شود که جمعیت زیادی از منابع کشور محروم می‌شوند و این جمعیت‌ها ظرفیت گفتمان جدید را تولید می‌کنند.»

این استاد دانشگاه با اشاره به گفتمان‌های آزادی و عدالت به‌عنوان گفتمان‌های پیروز انتخابات‌های ۷۶ و ۸۴ ادامه داد: «گفتمان‌ها در زمان مشخصی تاریخ‌شان تمام می‌شود و وقتی تاریخ‌شان تمام شد، ظرفیتی تولید می‌شود تا گفتمانی نو شکل بگیرد.»

وی گفتمان آلترناتیو دولت نئولیبرال را «گفتمان برابری رادیکال» دانست و گفت: «مضمون این گفتمان برابری در همه زمینه‌ها است. به بیان دقیق‌تر، مطالبه اصلی به‌گونه‌ای نیست که مثلا ما در آموزش برابری می‌خواهیم، اما در درمان همان شیوه‌های قبلی را دنبال می‌کنیم. یا فرضا در درمان برابری می‌خواهیم، اما در صنعت همان رویه‌های قبلی دنبال شود و قس علیهذا. گفتمان برابری رادیکال یا برابری غلیظ می‌گوید همه عرصه‌ها باید با ایده برابری پیگیری شوند و این چیزی است که ظرفیت تحقق آن بیش از سایرین وجود دارد.» 

***

اولین سخنان رئیسی در جمع مدیران دستگاه قضایی

ساعاتی پس از معارفه رسمی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی اولین جلسه کاری را با فراخواندن روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور تشکیل داد. رئیسی در بخشی از این جلسه گفت: کار سخنگویی کار لازمی است؛ اما کافی نیست و در تبیین مسائل قضایی نباید به این نشست‌ها اکتفا شود. البته این به معنای آن نیست که مسئولان قضایی مدام سخنرانی کنند، بلکه باید با اقدامات هنرمندانه، مبانی تصمیم‌ها و اقدام‌های قضایی را برای مردم تشریح کرد و در عین عمل به مرّ قانون و قاطعیت در اجرای آن، به سوالهای مردم، پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده داد.

رئیس دستگاه قضا: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد/ باید به سوال‌های مردم، پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده داد

رئیسی در بخش دیگری از سحنانش درباره مبارزه با فساد گفت:امروز مسئله مبارزه با فساد، خواست جدی و عمومی مردم است و بخش‌های نظارتی قوه قضاییه موظفند ساز و کارهایی را در نظر بگیرند که سلامت دستگاه قضایی تضمین شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با فساد خط قرمزی وجود ندارد، گفت: تنها خط قرمز در این خصوص، بی‌استناد سخن گفتن و بی‌استناد عمل کردن، است. من در دوره ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز تاکید داشتم که در پیگیری و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها هیچ جا تابلو ورود ممنوع وجود ندارد؛ فقط نباید حرف یا عمل ما غیرمستند باشد، چرا که ما در جایگاه قضاوت قرار داریم و باید کاملاً مستند سخن بگوییم و عمل کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: مبارزه با فساد یک کار بخشنامه ای نیست و مردم باید عزم راسخ مدیران و دستگاه‌های کشور را در عمل ببینند و همه متوجه شوند که در این کشور بویژه در دستگاه اداری، ارتکاب فساد هزینه دارد، بنابراین باید هزینه فساد را بالا برد.

***

حجت‌الاسلام رئیسی نایب رئیس مجلس خبرگان شد

در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، دوره پنجم که صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی از مجموع ۷۸ رای اعضای مجلس خبرگان با ۴۳ رای به عنوان نایب رئیس نخست مجلس خبرگان رهبری انتخاب و جانشین مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شد.

همچنین آیت الله آملی لاریجانی با ۲۷ رای و آیت الله فاضل با ۵ رای دیگر کاندیداهای نایب رییسی نخست مجلس خبرگان رهبری بودند.

همچنین تعداد آراء ممتنع و باطله، هر کدام ۳ بوده است.

تکیه حجت‌الاسلام رئیسی بر جایگاه نایب‌رئیسی مجلس خبرگان

***

حجم سوءاستفاده در پرونده پتروشیمی چقدر است؟

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درخصوص پرونده بازرگانی پتروشیمی و رقم واقعی اختلاس گفت: پرونده پتروشیمی بزرگترین پرونده های سال ۹۱ بوده که تشکیل شده است همان سالی که تحریم‌ها آغاز شد.

در سال ۸۸ که شرکت واگذار می‌شود کسانی که شرکت را خریداری کردند به لحاظ اقداماتشان کار مجرمانه انجام دادند اما برخلاف اعلام روزنامه‌ها اختلاسی در کار نیست.

مجموع ۶.۶ میلیارد دلار مجموع معاملات مالی بوده است نه به معنای مجموع رد مال متهمان. اینها حق العمل کاری می‌کردند یعنی مواد را می‌گرفتند و در خارج می‌فروختند و پول را باید به داخل بر می‌گرداندند.

بعد از آنکه خصوصی شد باید ارزها را به داخل باز می‌گرداندند که این کار به دلیل تحریم زمان بر بود و اختلاف قیمت ایجاد می‌کرد ولی اینها ارز نیاوردند داخل بلکه رقم ریالی آن را به فروشندگان می‌دادند و ما به التفاوت ایجاد می‌شده است.

دادستان تهران: مرجان شیخ‌الاسلام سال ۹۱ فرار کرد/ مبالغ پرونده پتروشیمی ۶ میلیارد دلار نیست/ توضیحات درباره برخورد با احمدی‌نژاد

دادستان تهران گفت: ما می‌گوییم حق العمل کاری اینها به اقدام مالی تبدیل شده و مجموع عملیات اینها ۶ میلیارد دلار شده است. اینها در این فاصله استفاده‌های شخصی کرده اند و شرکتهایی در دبی و ترکیه ایجاد کردند و مجموع پولهای اینها ۲۲ میلیون یورو و ۱۵ میلیون دلار است. که ریالی اش ۶۵ میلیارد تومان است.

دادستان تهران گفت: این پرونده بخش مفتوحی دارد که در حال انجام تحقیقات هستیم. اینهخا یه بخشی از ارز را خارج کشور جا به جا می‌کردند و یکی از متهمان هم از کشور فرار کرده است و به اشتباه در مطبوعات اعلام شد این فرد سال ۹۶ فرار کرده اما در واقع مرداد سال ۹۱ فرار کرده است.

وی افزود: حجم مالی این پرونده بزرگ بوده است اما اطاله دادرسی عمدی در این پرونده وجود نداشته است. شیخ الاسلام اگر به ایران برگردد حتما تحت تعقیب قرار خواهد گرفت چون از متهمان اصلی این پروده است.

***

معرفی تولیت جدید آستان قدس در فروردین

تابناک نوشت: با انتصاب سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه، فرد جدیدی جای او را در مقام تولیت آستان قدس رضوی خواهد گرفت. شنیده های پیش از این حاکی از آن بود، به احتمال فراوان، تولیت جدید آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۷ معرفی نخواهد شد. آنچنان که برخی خبرها حکایت داشت، این موضوع به درخواست شخص حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صورت گرفته و لذا به احتمال فراوان او این دو مسئولیت را همزمان تا اولین روز سال ۹۸ بر عهده خواهد داشت. حالا خبر رسیده است که او تا هفته اول فروردین ماه هم این دو مسئولیت را همزمان بر عهده خواهد داشت.

گفته می شود، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تا سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس و سخنرانی روز اول فرودین ایشان در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی حاضر خواهد بود. حالا شنیده شده که به احتمال فراوان رئیس قوه قضائیه تا ۷ فروردین ماه سال ۹۸ مسئولیت تولیت آستان قدس را نیز بر عهده خواهد داشت و پس از آن احتمالا این جایگاه را به حجت الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب واگذار خواهد کرد.

گفته می شود، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» معاون فعلی ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری حکم خود را به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی و جانشین حجت الاسلام رئیسی در این مسئولیت ۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ رسما دریافت خواهد کرد و پس از آن کار خود را در حریم آستان مقدس امام رضا (ع) آغاز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در خانواده متدین در شهر مقدس مشهد متولد شد و پس از گذراندن دروس حوزوی از اواخر سال ۱۳۶۸ در دفتر مقام معظم رهبری مشغول فعالیت شده و از همان آغاز دوران رهبری حضرت آیت خامنه ای به امر ایشان همکاری گسترده ای را در قسمت های مختلف دفتر رهبری شروع کرده است.

***

الیاس نادران سکوت ۲۲ ماهه را شکست

چند ماه پیش سیدرضا صالحی امیری،‌رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگویی مدعی شد حکم زندان برای الیاس نادران نماینده سابق مجلس صادر شده و او باید به زندان برود. در پی این گفت‌وگو چند روز پیش خبر دادگاه نادران منتشر شد.

وکیل نادران: با مدارک ارائه شده رای غیابی احتمالا نقض می‌شود/گفته بودند نادران مجهول المکان است

امروز الیاس نادران یادداشتی منتشر کرده و ماوقع را شرح داده است. نادران در بخشی از این یادداشت نوشته است: «در فرصتی مصاحبه آقای صالحی امیری را دیدم که مثل یک شکارچی که کانه  شکار مهمی کرده باشد فاتحانه بروی لاشه‌اش عکس یادگاری می‌گیرد. مطالبی را راست و دروغ سر هم کردند و به سیاسیون درس‌های اخلاقی دادند. خیلی دلم به حالش سوخت که چگونه دست و پا می‌زند تا از بنده توبه‌ نامه بگیرد و سابقه خود را تطهیر کند. غافل از اینکه هم زدن این پرونده کار خودش را در توجیه رفتار سابقش مشکل‌تر می‌کند. بدبینانه‌ترین حالت این است که قوه قضاییه قانون مجلس را نادیده بگیرد و به اسناد بنده هم اعتنایی نکند و برای بنده ده ماه حبس در نظر بگیرد و فرضاً در تجدیدنظر و دیوان عالی و ریاست قوه هم هیچ نقضی صورت نگیرد. این در مقابل تهدید به قتلی که معاون اول قبلی در موضوع پرونده موسوم به بیمه ایران کرده بود و در مقابل اینکه جوانی و سلامت خود را برای دفاع از حقوق مردم پرداخت کردم و به برکت انقلاب اسلامی چهل سال است که مجانی زنده‌ام، ارزش ندارد. آیا حداقل، آزادی بیان نمایندگان و جسارت مخالفت با صلاحیت افرادی مشابه‌ آقای صالحی امیری، ارزش هزینه دادن ندارد؟»

***

قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود؟

اطلاعات دریافتی خبرنگار «نامه نیوز» حاکی از آن است که محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران به همین زودی ها به ریاست یک نهاد مهم خواهد رسید. گمانه زنی های در مورد انتصاب وی به عنوان ریاست این نهاد بلافاصله بعد از کنارگیری وی از انتخابات ۹۶ شروع شد . از آن زمان تا کنون این اتفاق رخ نداده اما بر اساس اخبار موجود در نیمه نخست سال ۹۸ بالاخره حکم خود را می گیرد و رسما رئیس این نهاد مهم می شود.

دیدگاه کاربران

قمی۸۱۸۹۰۸۲۰:۳۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
رییسی بقول خودش نباید مردم را ناامید کند گرانی کمر مردم و فساد قلب مردم را شکسته از اینجا باید شروع کند بسم الله
ناشناس۸۱۹۱۶۲۰۷:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
انتصاب شایسته آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک عرض می‌کنم و می‌گویم خدا قوت ای مرد خدا منتظر اقدامات عدالت محور و ظلم‌ستیز شما در این مسئولیت جدید هستیم.
ناشناس۸۱۹۱۶۴۰۷:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
در جنگ 8 ساله همان 5 کشور غربی و از جمله فرانسه هیچ غلطی نتوانستند بکنند. آقای رئیس‌جمهور! ملت را از جنگ نترسانید باز هم اگر به فرض محال آن قدرت‌ها جمع شوند با ذوالفقار علی زمان پاسخ آنها را خواهیم داد. همان گونه که در سوریه و عراق دادیم و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
مهران۸۱۹۳۲۵۰۹:۳۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
الان باید رئیسی مشکل گرانی رو حل کنه یا دولت آقای روحانی؟
ناشناس۸۱۸۹۱۱۲۰:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کلا به قالیباف بدهکاریم
ناشناس۸۱۹۰۲۹۲۲:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یه دور ریاست جمهوری بدهکاریم!!!!!
ناشناس۸۱۹۰۹۰۰۰:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چرا بدهکاریم؟؟؟مگر مجانی کار کرد؟
ناشناس۸۱۸۹۱۷۲۱:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
فشار دولت روی صدا و سیما زیاد بود..
ایرانی۸۱۸۹۳۵۲۱:۲۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
قالیباف برازنده بنیاد مستعضفان یا بنیاد شهید میشود
علی۸۱۹۰۹۹۰۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
صدا وسیما
ناشناس۸۱۹۱۰۶۰۰:۵۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بهتره رئیس مجلس بشه خیلی شایسته است
ناشناس۸۱۹۱۰۸۰۰:۵۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ستاد اجرایی فرمان امام
مسعودی۸۱۸۹۴۴۲۱:۴۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خداوند به رییسی کمک کنه جلوی این سونامی فساد و گرونی بایسته
ناشناس۸۱۹۱۷۸۰۷:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خیلی دلت خوش است همشهری.
جوان شهرستانی۸۱۸۹۵۵۲۱:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دکتراحمدی نژاد در ورزشگاه آزادی: امیدوارم همه نمایندگان ما ببرند بحق هرچی مرده احمدی برمیگرده
ناشناس۸۱۹۱۶۶۰۷:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
رئیس دولت موسوم به اصلاحات که یکی از سران فتنه 88 است چرا یکباره با صداقت اعلام نمی‌کند که با فریب مردم در رای به آقای روحانی عامل این گرانی و مشکلات اقتصادی و... شده است؟
ناشناس۸۱۹۵۷۲۱۲:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
گرانی نتیجه تحریم و افزایش قیمت دلار در زمان محمود شما هم رخ داد
ناشناس۸۱۸۹۶۴۲۲:۰۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
قالیباف اینجا و اونجا همه جا ...
ناشناس۸۱۹۳۰۲۰۹:۲۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
منم از قالی باف چندان دل خوشی ندارم اما بنظرم از بیشتر اعضا دولت عملگراتر و خوشفکر تره
ناشناس۸۱۸۹۷۹۲۲:۱۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مشخص نشد چرا دوره سرافراز کوتاه بود.
مهران۸۱۹۳۳۱۰۹:۴۵:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دوره سرافراز کوتاه بود چون دولت بودجه صدا و سیما رو به خاطر نقد عملکرد دولت و برجام نمیداد و کار به جایی رسیده بود که صدا و سیما در تامین حقوق کارمنداش هم مونده بود ، صدا و سیما در همه دولت ها وقتی وابسته به دولت هست نمیتونه حرف مردم رو بزنه
ناشناس۸۱۹۱۹۰۰۷:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اینکه بنیاد مستضعفان مهیم فقط واسه دارایی که داره هست وگرنه هیچ دردی از مردم دوا نکرده. دارایی بنیاد فروخته بشه بین نیازمندها تقسیم بشه ایران حتی یدونه نیازمند هم نداره.
شهریاری۸۱۹۲۸۸۰۹:۱۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
لطفا قبل از انتصاب قالی باف پرونده ایشان که توسط موسسه شفافیت بررسی شده و مجرم شناخته شده مورد بررسی قرار گیرد
واقع بین۸۱۹۳۰۵۰۹:۲۴:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
قالی باف رییس جمهور میشد الان وضع بهتری داشتیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین