اظهارات معنادار مشاور اردوغان به زبان کُردی

گروه جهان الف،   3971221055

مشاور اردوغان و رئیس بخش ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه همزمان با سفر اردوغان به حکاری، یک ویدیو و یک تویتر به زبان کُردی منتشر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی ان.تی.وی، پروفسور فخرالدین آلتون از مشاورین اردوغان و رئیس بخش ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه همزمان با سفر اردوغان به شهر کردنشین حکاری، یک ویدیو و یک توییت به زبان کُردی منتشر کرد.

ویدیوی آلتون حاوی تصاویری از کوهستان‌های برفی استان کردنشین حکاری در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق است و یک آواز کُردی هم بر روی تصویر قرار داده شده است.

در پیام آلتون که به زبان کُردی کورمانجی نوشته شده، آمده است: «گروه تروریستی پ.ک.ک می‌خواهد برادری ما را از بین ببرد و ما راه بر آنها گرفتیم. این کوه‌ها نیز شاهد هستند که ما می‌خواهیم همگی زیر سقف یک آسمان و در سایه‌ یک پرچم، صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنیم. سلام بر وحدت و برادری، بسیار زیبایی تو حکاری.»

انتشار پیام کُردی آلتون در حالی است که طی روزهای گذشته، اردوغان در سخنرانی‌های خود در مورد حزب دموکراتیک خلق‌ها، بارها گفته است: ما در ترکیه چیزی به نام کردستان نداریم. اگر به دنبال کردستان هستید، گورتان را گم کنید و به شمال عراق بروید.