حاجی بابایی در تشریح نحوه افزایش حقوق در ال آینده کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   3971221024 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت که کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش خواهد کرد.

کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه‌ی بودجه سال ۹۸ و توضیحات علی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره‌ی نحوه افزایش حقوق‌ها گفت: هیچ ابهامی در مصوبه مجلس وجود نداشته است. طبق این مصوبه باید به همه کارکنان شاغل و بازنشسته کشوری و لشگری در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان بدهند که این را از طریق ضریب اعمال می‌کنند به نحوی که مجموع افزایش ۴۰۰ هزار تومان بشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: علاوه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق دولت باید تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق اعمال کند. عبارت تا ۱۰ درصد به این منظور گنجانده شده که اگر منابع دولت کم باشد مثلاً در حد ۹ و نیم درصد باشد ایرادی از سوی شورای نگهبان به این مصوبه گرفته نشود.

وی افزود: در حال حاضر ما ۳۹ هزار میلیارد تومان منابع به این منظور داریم که ۲۴ هزار میلیارد تومان آن برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها و ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ۱۰ درصد افزایش حقوق است. در واقع در سال ۹۷، ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برای حقوق‌ها هزینه کردیم که ۱۰ درصد آن ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

حاجی بابایی با بیان این که تعداد کارکنان شاغل و بازنشسته با نیروهای مسلح ۵ میلیون و بدون آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است تاکید کرد: شرایط برای اعمال افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها هم مهیا است و برای بازنشستگان کشوری و لشگری هم لحاظ خواهد شد. این افزایش ۱۰ درصدی هم در حقوق، هم در پاداش پایان خدمت و هم در اضافه کار تاثیرگذار است مثل بقیه افزایش حقوق‌هایی که هر سال اعمال می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال ۹۸ گفت: با این مصوبه مجلس ۴ میلیون نفر از ۵ میلیون مستمری بگیر بیشتر از از آنچه در پیشهاد دولت پیش بینی شده بد افزایش وجود داشت. با این مصوبه پایین‌ترین حقوق که یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است چیزی حدود ۴۳ درصد رشد می‌کند و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۱۰.۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس پایین‌ترین حقوق‌ها ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۲ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که طبق پیشنهاد دولت ۲۵۰ هزار تومان افزایش برای پایین‌ترین حقوق‌ها و ۴ میلیون تومان افزایش برای بالاترین حقوق‌ها اعمال می‌شد. بنابراین ما کم به سمت عدالت حرکت کردیم و سعی کردیم فاصله را کم کنیم.

حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر این ۴,۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفتیم تا ان‌شاءالله در سال آینده کسی زیر دو میلیون تومان حقوق نداشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۷۶۳۵۰۷:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حاجی بابایی همین که هر روز راجع به حقوق ها توضیح می دهد، بیانگر اشتباه بودن و حق کشی است که کرده.
ناشناس۸۱۸۰۴۶۱۰:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تناقض: گزاره 1: کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد (تیترخبر) گزاره 2: پایین‌ترین حقوق یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است. گزاره 3: ان‌شاءالله در سال آینده کسی زیر دو میلیون تومان حقوق نداشته باشد. نتیجه 1 و 2 (جمع ساده): پایین ترین حقوق در سال آینده یک میلیون و 765 هزار تومان خواهد بود که زیر 2میلیون است و با گزاره 3 تناقض دارد.
ناشناس۸۱۷۶۴۳۰۷:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
میشه بفرمایید بیشترین حقوق چقدر افزایش دارد؟!
ناشناس۸۱۷۶۷۷۰۸:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یک کلام اوضاع بحرانی است، متوسط حقوق از 700 دلار شده 250 دلار.
سالم۸۱۷۶۸۴۰۸:۰۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آیا این افزایش حقوق شامل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هم میشود , یعنی کمترین حقوق 525 هزار تومان افزایش میابد ؟
ناشناس۸۱۷۷۱۴۰۸:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یعنی ۵ کیلو گوشت بقیه زندگی رو چه کار کنیم
ناشناس۸۱۷۷۶۸۰۸:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
امکان چنین کاری از نظر ریاضی وجود ندارد،‌زیرا وقتی مجموع ۴۰۰ تومان افزیش پیدا کند، باید ضریب متغییر شود، یعنی ضریب هر کارمند باید با دیگر فرق داشته باشد که این غیر ممکن است. اگر هم به عنوان یک بند و ۴۰۰ تومان به کارمندان افزوده شود، عملا در بازنشستگی، اضافه کار و دیگر بندها برای سال‌های آینده تاثیری نخواهد داشت و این معنای عدم افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ می‌باشد. متاسفانه نمایندگان مجالس اگر اندکی در این زمینه فکر می‌کردند و حداقل با دکتر زاهدی که دکترای ریاضی دارد مشورت می‌کردند این طرح غیر عملی را اجرایی نمی‌کردند.
ناشناس۸۱۸۰۳۳۱۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
پارسال هم ضریب هر کارمند متفاوت بود و اجرا هم شد. (طرح افزایش پلکانی)
ناشناس۸۱۸۱۷۱۱۱:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خیر پارسال ضریب هر فرد متفاوت نبود. کمی بررسی کنید متوجه خواهید شد.
محمد۸۱۷۷۸۴۰۸:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
هنوز به نصف اعلامی خط فقر هم نرسیده
علی۸۱۷۷۸۸۰۸:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اونی که بیست میلیون حقوق می گیره ده درصد افزایش پیدا میکنه یعنی دو میلیون اضافه میشه و حقوقش میشه بیست و دو میلیون و اونی که دومیلیون میگیره پانصد تومن اضافه میشه و میشه نهایتا دومیلیون !!!! خداییش اینطوری میخواین فاصله رو کم کنید !!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۱۸۰۴۸۱۰:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بنده خدا دولت فخیمه میگفت اونی که 20 میلیون میگیره 4 میایون اضافه بشه و اونی که 2 میلیون میگیره 250 هزار تومان اضافه بشه. حالا متوجه شدی که کار حاج بابایی یعنی کمتر کردن فاصله و افزایش عدالت نسبت به خواست دولت روحانی و نوبخت و اسحاق
علی۸۱۷۸۲۷۰۸:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بر اساس قانون نظام پرداخت هماهنگ مصوبه 1386افزایش حقوق سالیانه کارکنان دولت بدون توجه به‌میزان حقوق دریافتی باید متناسب با نرخ تورم سالیانه باشد. آنچه اکنون توسط مجلس صورت می‌گیرد نقض آشکار قانون قبلی میباشد. قانونگزار خود نقض قانون می‌کند.
ناشناس۸۱۸۲۵۶۱۲:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
پس باید ۴۰۰ درصد افزایش بدن حقوقو!
ناشناس۸۱۷۸۵۰۰۹:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حالا که اقای حاجی بابایی با این طرحش به خیلی ها در افزایش حقوق ظلم کرده است مدام سعی می کند با امید درمانی کار خود را توجیه کند
علی۸۱۷۸۷۰۰۹:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگر به جای ۵۲۵ هزار تومان افزایش حقوق به همین مبلغ ارزش حقوق این افراد را بالا برده بودید اینکار ارزش داشت و اگرنه با چاپ اسکناس و افزایش تورم و نقدینگی پول همه مردم را بی ارزش تر می کنید و این کار یعنی با پول مردم به مردم اضافه حقوق می دهید و من که کارمند دولت نیستم باید سرمایه ام بی ارزش تر شود .
ناشناس۸۱۷۸۹۸۰۹:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کارمندان متخصصان دولت به واسطه عمل حاجی بابایی در حقوقشان ،به استناد این آیه شریفه نزد خداوند از وی شکایت میکنند. ;هَلْ یسْتَوی الذینَ یعْلَمُونَ والذینَ لَا یعْلَمُونَ;ترجمه آیه ; ایا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند، مساوی هستند;.
علی۸۱۸۰۰۵۱۰:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کارمندان متخصص یا کارمندان سفارشی ؟؟؟!!!!!!
ناشناس۸۱۸۰۵۴۱۰:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
عزیزم فاصله اونایی که میدونند و نمیدونند هیچ جای دنیا اینقدر نیست بله عدالت میگه نباید برابر باشند
ناشناس۸۱۸۷۴۶۱۷:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
متخصص P.H.D با 20 سال سابقه تحصیل بعلاوه 20 سال سابقه کار 5 ملیون حقوق میگیره که زیر خط فقر زندگیشو میگذرونه. در حالیکه نه در کشورهای پیشرفته ،بلکه در کشور خودمون پزشکان دولت با همان مقدار تخصص ، میانگین کارانه ماهیانه شان بیش از یکصد میلیون در ماه است. حالا شما میگی 5 تومان زیاد است.بقالی سرکوچه بیش از اینا درمیاورد.
ناشناس۸۱۸۰۹۸۱۱:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آیا فقط کسانی که حقوق بالا دارند دانا هستند (می دانند) و آیا همه ی کسانی که حقوق پایین میگیرند کم دانا هستند (نمی دانند) آیا نداریم افراد تحصیل کرده و دانایی که مدیر نیستند، در رده های پایین سازمان اند و حقوق پایین میگیرند.
میثم۸۱۷۹۶۳۱۰:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ایشون فقط بگن‌چطور ۴۰۰ هزار تومن را به ضریب تبدیل کنند. هر کس اندکی از نحوه ورود ضریب به حکم‌اطلاع داشته باشه میدونه که نمیشه. چون ضریب کارکنان دولت یکسان است ( به حز هیات علمی‌ها) و لذا افزایش ضریب تاثیر یکسانی بر حقوق‌ها ندارد. تنها راه این است که بندی ....» در حقوق گنجانده شود که با استفاده از ضریب مناسب در ضریب حقوقی میشود ۴۰۰ هزار تومن و البته برای محاسبه اضافه کار این بند نیز لحاظ شود. در کل این یعنی، عوض کردن کل سیستم حسابداری این مملکت، چرا ؟ چون ایشون بدون کارشناسی یک پیشنهاد فی‌البداهه داده.
ناشناس۸۱۷۹۶۶۱۰:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سلام آقای حاج بابایی حقوق ما کارمندان قشر متوسط می توانست بین 700تا800هزار تومان افزایش پیدا کندولی با پیشنهاد غیر کارشناسی شما به بین 400تا500هزار تقلیل پیدا کرد . آیا این همدستی دولت و مجلس برای ضعیف و فقیر نگه داشتن کارمندان نیست؟! نماینده ها باید از قانون دفاع می کردند که گفته حقوق کارمندان باید متناسب با تورم اضافه شود. نماینده ها باید از حقوق سنگرسازان بی سنگر و معلم ها به نحو دیگر و اجرای کامل قانون خدمات کشوری دفاع می کردند و نه تقلیل حقوق کارمندان با حقوق بین 3تا4میلیون !
ناشناس۸۱۷۹۷۸۱۰:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگر هنوز هم کارمندی با حقوق زیر3میلیون در دولت هست ، یعنی آنکه آن وزارتخانه قانون مدیریت خدمات کشوری را درست اجرا نکرده . اول انجا را درست کنید و سپس نظر دولت همان 20% مناسب است البته مشروط به رعایت حداکثر حقوق که بیش از هفت برابر حداقل حقوق نباشد .
ناشناس۸۱۸۰۴۲۱۰:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چرا شامل تامین اجتماعی نمیشه؟؟؟؟؟؟
کارمندان اصلاح طلب۸۱۸۰۴۷۱۰:۵۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
این شیوه پرداخت بصورت نسبی عادلانه است , اما منصفانه خیر. ای کاش بجای 400 هزار تومان , حداقل 800 هزار تومان به حقوق کارمندان اضافه می شد بعلاوه همان ده درصد...
ناشناس۸۱۸۹۵۷۲۱:۵۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
واقعا که...بابا طرف تو دولت یه بدی به حقوق ها زده, کل پول حقوق ها هم معلومه...براساس این پول بهترین تصمیم اینه.بله دولت پول بیشتر بده, در لایحه, میشه بیشتر کرد.
ناشناس۸۱۸۴۹۹۱۴:۴۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بخش خصوصی چطور پرداخت کنه در حالی که ماهش درآمد هم داشته؟ بیمه و مالیات هم‌هیچ همراهی با شرکت هایی که به خاطر ندانم کاری مسئولین زیان ده شدن نداره تازه فشارش رو بیشتر می کنه.
ناشناس۸۱۸۵۳۳۱۵:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
...اینکار حق کشی وظلم نسبت به کارمندان باسابقه وتاثیر گذاردردستگاههای اجرائی می باشد.درواقع دوغ و دوشاب با این کار یکی شدند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین