ازدواج سفید و پیامدهای تجربه شده آن در غرب

نوید کمالی، گروه تعاملی الف،   3971221016 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
ازدواج سفید و پیامدهای تجربه شده آن در غرب

اگر نگاهی به صفحات تاریخ داشته باشیم در می یابیم که تمدن اسلامی در طول سده های گذشته بدلیل ویژگی‌های پویای و بدیع خود همواره هدف هجمه ها و توطئه های برخواسته از سوی تمدن غرب بوده که ماجرای فتح و سقوط آندلس یکی از مشهورترین نمونه های این نوع تقابلات تمدنی است.

فتح اندلس در اسپانیا که در سال 92 ه.ق بدست مسلمانان صورت گرفت موجب شد تا علاوه بر ورود اسلام به اروپای گرفتار شده در بند عقاید خرافی و طاغوتی رهبران کلیسا، زمینه بروز تحولات عظیم فرهنگی و اقتصادی در بخش های جنوب غربی اروپای آن روز مهیا شود بطوری که در پی این تحولات جمعیت زیادی از ساکنین آندلس و سایر سرزمین های اروپایی همجوار به اسلام گرویدند.

البته پیشرفت های همه جانبه مسلمانان در آندلس از چشم حکام مسیحی اروپا مخفی نبود و آنها را به این نتیجه رسانده بود که تداوم این روند موجب گرایش سایر ملت های تحت سلطه مسیحیان به اسلام خواهد شد، از این رو رهبران مسیحی اروپا از راه های مختلف تلاش کردند تا به هر شکل ممکن با پیشرفت های مسلمانان مقابله کنند، اما بدلیل فناوری های نظامی و دفاعی پیشرفته مسلمانان هیچ یک از کارزارهای جنگی آنها علیه مواضع آندلس موفق نبود لذا مسیحیان بجای تمرکز بر تقابل نظامی تصمیم گرفتند تا قوای خود را متوجه نابودی جامعه‌ اسلامی اندلس کنند و سیاست هایی را پیش برند که امروز ما از آنها با عنوان "تهاجم فرهنگی" یاد می کنیم.

تهاجم فرهنگی مسیحیان در طول چند دهه موجب افزایش بی بند و باری در بین مسلمانان شد که این مساله در نهایت زمینه سقوط آندلس را مهیا کرد و سرانجام مسلمانان پس از 800 سال فرمانروایی بر جنوب غرب اروپا از این سرزمین بیرون رانده شده و هزاران مسلمان باقی مانده در اسپانیای امروز بدست سربازان مسیحی قتل عام و سوزانده شدند. امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی ایران تنها راه مهار ایران را در پیگیری تهاجم فرهنگی و آندلوسیزه کردن ایران می بینند و تلاش دارند تا با بر هم زدن ساختار خانواده های مسلمان  و ترویج بی بند و باری، مهمترین شاکله قوام و دوام جامعه اسلامی تضعیف و تخریب کنند که در این مسیر پدیده ازدواج سفید یکی از مهمترین ابزارهای مورد توجه دشمن است بطوری که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) در بیانات اخیر خود با اشاره به این توطئه دشمن از آن به عنوان "سیاه ترین ازدواج" یاد کردند.

ازدواج سفید یا باهم باشی "Cohabitation" یک پدیده نوظهور ضد فرهنگی است که اشاره به نوعی از زندگی فارغ از قواعد اخلاقی و شرعی دارد و در آن دختر و پسر بدون انجام ازدواج شرعی و رسمی با یکدیگر زندگی می‌کنند و حتی از انجام روابط جنسی نیز ابایی ندارند. این پدیده ضد خانواده که در طی دهه های گذشته در بین جوامع اروپایی و آمریکایی رواج یافته بنا بر آمارهای مراکز مطالعاتی غرب موجب بروز آسیب های شدید اجتماعی در این دست کشورها شده که از جمله آنها می توان به افزایش تصاعدی نرخ سقط جنین و تولد کودکان نامشروع و رها شده در خیابان اشاره کرد. متاسفانه دشمنان ایران اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های رسانه‌ای خود از جمله فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای من و تو و GEM TV اقدام به ترویج این بیماری اخلاقی و فرهنگی در سطح جامعه ما کرده اند.

برخی صاحب نظران شیوع محدود پدیده ازدواج سفید در کشور ما را ناشی از نابسامانی های اقتصادی و هزینه بر بودن فرایند ازدواج  و زندگی رسمی معرفی می کنند اما با نگاهی دقیق به ابعاد این پدیده در می یابیم که بر خلاف تصور آنها افراد متمایل به این ناهنجاری اخلاقی نه از طبقات محروم بلکه از طبقات اقتصادی متوسط و رو به بالا هستند لذا مشخص است که چرایی شیوع این پدیده را بایستی در مساله ای جز اقتصاد جستجو کرد.

برای یافتن چرایی این مساله و با نگاهی به پدیده ازدواج در می یابیم که ازدواج شرعی زوجین را ملزم به رعایت برخی قواعد فردی و اجتماعی می کند اما در نقطه مقابل ازدواج سفید یک "ازدواج بی قاعده" است و افرادی متمایل به این نوع روابط می شوند که دارای روحیه ای بی بند و بار هستند و تمایلی به پذیرش قواعد فردی و اجتماعی حاکم بر ازدواج رسمی ندارند که از جمله این قواعد می توان به قاعده مهم "مسئولیت پذیری" اشاره کرد. پر واضح است که فرد مسئولیت پذیر هیچ گاه متمایل به ازدواج سفید نمی شود و اگر امروز شاهد این پدیده ضد‌‌‌ فرهنگی هستیم ریشه آن را بایستی در پدیده نفوذ حاکم بر برخی نهادهای آموزشی و حتی رسانه ای کشور جستجو کرد زیرا از دل همین نهادها بود که دشمن برای تحمیل اسنادی از جنس 2030 تلاش کرد، از این رو امروز اگر قصد مقابله جدی پدیده ازدواج سفید را داریم بایستی توجه خود را متوجه عرصه آموزش و پرورش کرده و این نهاد را مکلف به ارائه آموزش های مهارتی اجتماعی از جمله مسئولیت پذیری نماییم.

البته رسانه های رسمی نیز بایستی با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و آگاه سازی خود جوانان را نسبت به تبعات این توطئه ضد فرهنگی آشنا سازند و مانع از حرکت چشم و گوش بسته جوانان به سوی این گرایش ضد اخلاقی از بین برنده سرمایه های انسانی تمدن اسلامی شوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۷۶۵۷۰۷:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
متاسفانه به بهانه های مختلف مانع ازدواج می شوید
ناشناس۸۱۸۳۲۷۱۳:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یکی از عمده ترین موانع خدمت سربازی اجباری آقاپسرها و همچنین القای احساسات ضدخانواده فمنیستی بین دختر خانم هاست
ناشناس۸۱۸۶۲۳۱۶:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شما فمنیسم را نمی شناسی دوست عزیز فمنیسم یعنی برابری خواهی ولی در ایران به مرد ستیزی تعبیر شده بیشتر مطالعه کن
ناشناس۸۱۸۷۴۸۱۷:۴۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سرو و چنار هر دو درخت هستن متناسب و زیبا برابری یعنی چی؟ نه فمینیسم برای دوبوار نه فالاچی عاقبت خوشی داشت و نه برای خانمایی که دنبالش باشن. به جای فانتزی بچسبید به زندگی
ناشناس۸۲۵۶۱۱۰۸:۲۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
فمینیسم شباهتی به اسمش نداره برعکس برابری خواهی در تمام دنیا مرد ستیزی و خانواده ستیزیه و دشمن خود زنهاست مطالعه کن
ناشناس۸۱۹۰۸۵۰۰:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگر بهتر نگاه کنیم فمنیسم یه جور ظلم به زنان است تا برابر خواهی برای آن ها فلذا شما هم عمیق تر مطالعه کن.
ناشناس۸۱۹۱۸۲۰۷:۴۵:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
موضوع فمنیسم نیست موضوع اینه که در ایران تا کسی از حقوق برابر برای زنان صحبت می کنه یک عده حمله ور می شن که این به دلیل فمنیسم غربه ! اینکه زنان ایران ارث و دیه و حق طلاق و حضانت و کلا حقوق برابر بخوان ربطش به فمنیسم چیه ؟؟ مگه غرب هم چنین قوانین نابرابری داره که درد و گرفتاری زنان ما مربوط به فمنیسم باشه ؟؟ یک مرد بی سواد معتاد انگل اجتماع یا حتی یک نوزاد پسر در ایران دو برابر یک زن تحصیل کرده ی مستقل امروزی حق و ارزش داره ! این درد نیست ؟؟
ناشناس۸۲۵۸۶۳۱۲:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
اشتباه میگی داداش از بچه های حقوق بپرس
ناشناس۸۱۹۱۱۷۰۱:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دقیقا
ناشناس۸۱۸۹۰۷۲۰:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بهتره عنوان ازدواج از این رابطه برداشته شود.چون ازدواجی در کار نیست و نوعی رابطه دوستی بدون قید و شرط و نیز تعهد است.
کریم۸۱۷۶۶۱۰۷:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مقصر تمام نابسامانی ها و افزایش فساد و دوری جستن جوانان از مسئله ازدواج ، همه وهمه عملکرد دولت ها طی چهل سال گذشته است .
ناشناس۸۱۷۹۰۲۰۹:۳۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تو اورپا هم تقصیر دولتهای ایرانه؟؟؟
ناشناس۸۱۸۱۱۴۱۱:۳۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اروپا به شما ربطی نداره. ما در ایرانیم.
ناشناس۸۱۸۲۶۰۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
موقع محاسبه قیمت گوشت و .... میگن که میگن اروپا گرونه ما هم باید گرون کنیم!
teddy bear۸۱۸۱۹۳۱۲:۰۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
توی اروپا یک انتخابه توی ایران از سر ناچاریه
پرتو۸۱۷۶۹۳۰۸:۰۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
فرد مسولیت پذیر دروغ نمی گوید اختلاس و دزدی نمی کند حرف و عملش یکی است از اعتماد مردم سو استفاده نمی کند و...........
پیرمرد۸۱۷۷۰۲۰۸:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
البته فراموش نکنیم که مردم اندونزی با دیدن اخلاق و درستکاری مسلمانان بدون جنگ و خونریزی به اسلام گرویدند.
فروغ۸۱۷۷۰۷۰۸:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حق با شماست اقتصاد هیچ نقشی در این میان ندارد.
آریابان۸۱۸۰۶۵۱۱:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تردیدی نیست که ناتوانی اقتصادی عامل بسیار مهم و غیر قابل انکاری در کاهش آمار ازدواج از گونه رسمی و محضری جوانان میباشد ولی تبصره مهم دیگری هم که باید پا به پای مشکلات اقتصادی مورد توجه و تحلیل قرار بگیره نارسائی ها و ناتوانی های فرهنگی در پرورش نسل جوان میباشد و دلیل این مدعا هم آنکه حتی اون دسته از جوانانی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر اونها نیست هم رغبت چندانی به پذیرفتن قید و بند ازدواج و نشستن بر سر سفره عقد و بستن پیمان زندگی مشترک با فردی دیگر را ندارند !!!!! ؛ ولی درهر حال باز هم تردیدی نیست که دود این وضعیت نابسامان ازدواج غیر محضری (چه سفیدش بنامیم و چه سیاه) قطعا به چشم دختر مظلوم (از دو سر رانده و مانده) و البته کل جامعه خواهد رفت زیرا در هر حال هیچ جوان ایرانی حاضر نخواهد شد که با چنین دخترانی بر سر سفره عقد دائم بنشیند و این قربانیان فرهنگی-اجتماعی چاره ای نخواهند داشت جز آنکه تا پایان عمر سیاه خود !!!!! به این ازدواج های سفید تن در بدهند ، البته تا زمانیکه هنوز هم قابل ازدواج !!!!! شمرده شوند
یه نفر۸۱۷۷۱۹۰۸:۱۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ما فقط بلدیم مدام تکرار کنیم که موضوعی بده و نباید باشه آقا جان دلیل ازدواج سفید چیه ؟؟ دختر ها می گن ما با ازدواج از بسیاری از حقوق انسانی خود محروم می شیم مثل حق طلاق و حضانت و خروج از منزل و ... و علاوه بر شرع و قانون عرف هم زن را در موقعیت باپپن تر قرار داده مثلا موضوع دیه و ارث و شهادت که زن را نصف مرد در نظر می گیره و حجاب اجباری که هیچ دستور صریحی در قران و شرع نداره و با سرسختی توسط بعضی افراد تحمیل می شه ، باعث رنجش دختران از شرع و کلا عناد و سرکشی در برابر تمام مظاهر دینی شده پسران هم از قانون مهریه و تبعات طلاق فراری هستند کاش با بررسی قوانین جوانان با دین آشتی داده بشن با این فرمان که شماها حرکت می کنید اوضاع هر روز بدتر می شه این واقعیت بود که نوشتم حالا خواستین باور کنید نخواستین با همین فرمون برین ته دره !
ناشناس۸۱۸۳۷۴۱۳:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شما همون برو دلتو به ازدواج سفید خوش کن. اگه یه ذره از انسانیت (نه دین) بهره برده باشی میفهمی این نوع رابطه ها آدما رو داغون میکنه. شما هم میخوای قبول کن میخوای نکن.
ناشناس۸۱۸۵۲۸۱۴:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اتفاقا خیلی خوب داریم زندگی می کنیم به کوری چشم شما
ناشناس۸۱۸۶۲۶۱۶:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
نظر ایشون این نیست که ازدواج سفید خوبه فقط دلایل را شرح داده شما اول کامنت را بخون بعد نظر بده
ناشناس۸۱۸۸۳۶۱۹:۰۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حداقل اول کامنت بنده خدا را بخون بعد حمله کن
ناشناس۸۱۸۶۰۰۱۵:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آی کیو اول متن و بخون اونم میگه علت همباشی عدم مسولیت پذیریه نه آقا نه خانم نمیخوان زیر تعهداتی برن بعد تو داری چی و توضیح میدی
ناشناس۸۱۷۷۳۹۰۸:۲۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سن بلوغ جنسی ۱۲-۱۳ سال.. الان اکثریت دهه ۶۰ که بالای ۳۰ سال هستن توانایی ازدواج رو ندارن. ۱۸ سال و خیلی بیشتر چجوری یک نیاز اولیه ( که حتی حیوانات هم دارند) برطرف شه؟؟میشه ۲۰ سال نفس نکشید، اب و غذا نخورد؟
سید جواد۸۱۸۹۸۱۲۲:۱۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کسانی که بدون ازدواج شرعی همباشی دارند، هزینه های زندگی مانند اجاره، و خوراک و پوشاک و ... را دارند. فقط هزینه مراسم عروسی را ندارند. البته در ازدواج شرعی لزومی ندارد که با هزینه های کمرشکن زندگی شروع شود. در واقع دلیل گرایش این افراد به این سبک از زندگی اقتصاد نیست، بلکه عدم پذیرش مسئولیت است.
ققنوس۸۱۷۷۴۱۰۸:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به بعضی ها از زندگی غربی مهاجرت به کانادا با چمدان های پر میرسه به بعضی ها هم از زندگی غربی ازدواج سفیدش!!!!! حالا کدام گروه موفق اند و برنده نمیدانم!!!!!!!
محمد۸۱۷۷۴۲۰۸:۲۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
الانه تشکیل یه زندگی ساده بالای 100 میلیون هزینه داره اون هم اگه خونه داشته باشی اگه نه مکه غلط میکنیم به فکر ازدواج بفتیم ابن پدیده بشدت در حال گسترش است
ناشناس۸۱۷۹۲۵۰۹:۴۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شما فکر کن تهیه جهیزیه در این شرایط چقدر سخته دایی من قبل از شروع این بحرانها طی دو ماه هم دختر و هم پسرش با افراد کاملا مناسب ولی زحمتکش و معمولی عقد کردند هم دختر و هم پسرش شاغل بوده اند هم عروس و داماد که جدیدا وارد خانواده شدن خودش هم یک زندگی متوسط و معمولی داره و بازنشسته است باور کنید طی این چند ماه دایی من بیست سال پیر تر شده چون نه پولی که برای جهیزیه کنار گذاشته بوده به کاری میاد نه پولی که برای رهن و اجاره منزل پسرش پس انداز کرده بوده کفاف اجاره می ده قید مراسم عروسی را که کلا زده اند ولی مشکل بزرگ اینه که عروسها و داماد ها یا با این اوضاع بیکار شده اند یا در شرف بیکار شدن هستند دایی من می گه یک عمر آرزوی عروس و داماد کردن بچه ها را داشته ام با این اوضاع روزی صد بار می گم چه غلطی کردم ای خدا لعنت کنه مسببان این اوضاع را که مبارک ترین و عادی ترین دلخوشی مردم را تبدیل به کابوس کردن
ناشناس۸۱۷۷۴۵۰۸:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
البته اروپا همیشه به کشور های مسلمان مدیون است چرا که در صورت عدم وجود این کشور ها صنایع نظامی و ... ارو پایی ها ورشکسته می شد
ناشناس۸۱۷۷۹۰۰۸:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
عنوان ازدواج سفید نوعی قبح زدایی از عملی است که عین فحشاست و هیچ عنوانی جز فحشا بر آن صدق نمیکند.
ناشناس۸۱۷۹۸۸۱۰:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شماها فقط بلد هستید طرح موضوع کنید و عناوین قبیح برای واقعیتهای اجتماعی پیدا کنید دوست عزیز چرا جوانان ازدواج سفید را ترجیح داده اند ؟؟ حتما از نظر شما چون بی ادب و بی دین و ملحد شده اند ! جوانان بی ادب و بی دین و ملحد شده اند! نکته ی اساسی اینه که : ما چکار کرده ایم که جوانان ما چنین... هستند ؟؟؟ ... نگین تقصیر استکبار جهانیه چرا که سی چهل تا نهاد و موسسه ی فرهنگی دارن از بیت المال هر سال بودجه های کلان می گیرند که توطئه های فرهنگی استکبار جهانی را خنثی کنند !!!!! یه جای کار داره شددددددددییییییید می لنگه اوضاع گرایش های اخلاقی و دینی جوانان خوب نیست چند نسل با سعی و خطاها و رویکردهای سختگیرانه و غیر اصولی و غیر علمی نابود شده اند کاش نسل های بعد را دریابیم
ناشناس۸۱۸۳۲۶۱۳:۰۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
صیغه چطور عزیزم؟ لابد عین برکت و ثوابه!
علیرضا۸۱۹۷۶۶۱۴:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سلام توی ازدواج سفید هر عمل جنسی با هر شخص و با هر شرایطی انجام میشه دختر یا پسر در یک ساعت از هم بدشون میاد و میرن با یکی دیگه این به اصطلاح ازدواج سفید رو انجام میدن و چه بسا صبح با یکی.. بودن و شب هم با یکی دیگه اما توی صیغه موقت همه چی حساب و کتاب داره و جزء دین ماست عده داره مهریه داره و....شما میتونی توی یه روز با ده نفر باشی و فکر کنی که با کلاس و به روز هستی ولی حق اینکه صیغه رو با این کار که به نظر بنده با فحشا هیچ فرقی نداره مقایسه کنی نداری
ساسان۸۲۰۹۱۵۱۱:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
اگر اطلاع نداری الکی نگو - در عمل صیغه و ازدواج سفید یکی است. مهریه هم توافقی عده هم بعد از جدایی مطرح میشه. نه قبلش. در دین مجاز شده اما توصیه نشده. لطفا قرآن بخوان تا متوجه شی.
متفکر۸۱۷۸۰۸۰۸:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
در پاراگراف اول نوشتید: "تمدن اسلامی در طول سده های گذشته بدلیل ویژگی‌های پویای و بدیع خود همواره هدف هجمه ها و توطئه های برخواسته از سوی تمدن غرب بوده" مقاله نویس محترم می شه بفرمایید الان پویایی و بدیع بودن تمدن اسلامی یعنی چی؟ الان تکنولوژی های موجود در جهان کدامیک از جهان اسلام تامین میشه؟؟؟؟ شما هر چی که الان داری استفاده می کنی از غرب اومده. کامپیوتر، موبایل، علم پزشکی، اتومبیل ها و... از نظر فرهنگی هم که جوامع اسلامی از جمله ایران خودمون در مقابل فرهنگ کشور های غربی بسیار ضعیف هستیم. رفتار اجتماعی در ایران از فرهنگ رانندگی تا فرهنگ آپارتمان نشینی و خرید و صف بستن و... اثری از تمدن نداریم. حالا میشه بفرمایید که غربی ها به چه چیز ما میخان حمله کنن؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۸۱۷۸۲۹۰۸:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ازدواج سفید نتیجه عملکرد... در حوزه اقتصادیه
ناشناس۸۱۷۸۴۷۰۹:۰۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
جالبه همیشه در باره معلول (ازدواج سفید) کلی مقاله و افاصات نوشته می شود ولی علل این اتفاقات در کشور بررسی نمی شود. بله این نوع ازدواج بد هست ولی چرا یک جوان در نهایت مجبور به اینکار می شود (اکثریت کسانی که تن به این نوع زندگی می دهند). 1- عدم اطمینان از اینده شغلی، اجتماعی و اقتصادی جامعه 2- عدم ثبات وضعیت اقتصادی 3- بیکاری کی قرار هست یک جوان روی خوش در این جامعه ببیند و بتواند فارغ از سوئ مدیریت ها، اختلاسهای آنچنانی و دزدیها برای آینده خود تصمیم بگیرد. این جوان نیازهایی دارد که فعلا در این وضعیت با این نوع ازدواجها رفع می شود. تا شرایط این هست باید شاهد افزایش این نوع ناهنجاریها در جامعه بود. الکی تفسیر براش نذارید
ناشناس۸۱۷۹۳۱۰۹:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
صیغه فرهنگیه و با هم بودن ضد فرهنگه!
ناشناس۸۱۸۳۷۹۱۳:۳۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شما برو صیغه کن کسی بهت گیر نده. اگه این دو رو عین هم میدونی چرا میری سراغ دومی؟!
ناشناس۸۱۸۷۱۷۱۷:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به این دلیل که اونجا هم باز زن نمیتونه بدون اجازه شوهر از ازدواج خارج بشه و با زهم مرده که تصمیم گیرنده دوام یا پایان ازدواجه!
ناشناس۸۱۸۷۵۳۱۷:۴۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
قانون مدنی قانونه و قانون جنگل بی قانونی!! اول مطالعه کامل کنید و بعد از روی هوا حرف بزنیم!
ناشناس۸۱۷۹۵۷۱۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
طرح موضوع خوب است اما پیشنهاد سطحی است. اگر کسی بخواهد چیزی را به دیگران بیاموزد خود باید واجد آن باشد. انتقال این مطالب در ظرفیت فعلی آموزش و پرورش نیست. متاسفانه فضای کلی جامعه هم همین است. به بچه ها فقط یک مشت فرمول و حفظیات یاد می دهند(چه در مدرسه و چه در کلاس خصوصی ای که به دلیل ضعف مدارس الزامی می شود) و در نهایت هم باز از همین ... صرفاً فنی، برای تعیین آینده فرد کنکور می گیرند و در نهایت اکثر قریب به اتفاق افرادی که نفرات برتر می شوند خدمات فنی خود را پس از مهاجرت به کشورهای عموماً غربی که دشمن ما هستند میدهند. خانواده ها هم که هیچ، همه در شبکه های به اصطلاح اجتماعی سرشان گرم است. هیچ کجا درس زندگی نمیدهند. ژست دفاع از حقوق سگ و گربه می گیرند و حقوق دیگر انسانها را پایمال می کنند و ... اینها یک جامعه را نابود می کند.
پیمان۸۱۸۰۱۶۱۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
گفتن این حرفها هم جالب نیست! ازدواج سفید به نظر من همون فاحشه به حساب میاد.
علی۸۱۸۰۱۷۱۰:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
هرچی از غرب وارد مملکت ما شد، ورژن غلطش بود. تو غرب این موضوع اصلا ایراد نیست و یک مرحله قبل از ازدواج حساب میشه. زوجین کاملا به هم متعهد هستن و یک جور تمرین ازدواج و زندگی مشترک هست. اگر تو ایران برای بی بند و باری استفاده میشه، نندازین گردن غرب. نکته بعد اینه که اگه اون زوج یه صیغه بخونن شما راضی میشین؟ هی بجای رابطه دوستی; ازدواج موقت رو تبلیغ میکنین. دوستی در غرب به هدف آشنایی و ازدواج هست و خیلی بهتر از یه صیغه یک ساعته است. باید فرهنگ صحیح دوستی رو جا انداخت، حالا هرکی هم معتقده میتونه یه صیغه هم بخونه....
ناشناس۸۱۸۳۲۵۱۳:۰۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگه نمیدونی بدون صیغه یک ساعته مربوط به خانم های یائسه و مسن میشه وگرنه رابطه حلال با دختر جوان تابع شرایطی است که یکیش مدت دار بودن اون و تعهد طرفین به حفظ شعائر دینی است
علی۸۱۸۵۷۰۱۵:۳۰:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دوست عزیز بیا یه وضعیت خیالی فرض کن: تو دنیا فقط دو تا پسر هست برای دختر شما. یکی میگه من یک ماه صیغه موقت میکنم و بعدش هم دیگه کاری به هم نداریم. یکی میگه بریم با هم زندگی کنیم یه مدت ببینیم بدرد هم میخوریم یا نه (آنچه در غرب هست ). هردو هم متعهد هستن. شما کدوم رو انتخاب میکنی؟ من چون آدم مذهبی هستم ترجیح میدم اون دومی هم با خوندن صیغه باشه. اما نمیتونم این رو به همه زور کنم.
ناشناس۸۱۸۹۳۴۲۱:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شما اگر نمی دونی مطالعه کن. تنها فرق صیغه یائسه با دوشیزه یا زن جوان فقط در عده نگه داشتنه.. چون زن غیر یائسه احتمال باردار شدن داره باید عده نگه داره و بعد از این زمان می تونه ازدواج دایم یا موقت با کس دیگه داشته باشه!!
ناشناس۸۱۹۰۱۰۲۲:۲۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مسئله خوشحال کننده اینه افکار امثال شما رو به زواله.
فتاحیان۸۱۸۰۲۰۱۰:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
همباشی عنوان این سبک خاص روابط زن ومرد فارغ از چارچوب ها وهنجارهای اجتماعی دینی وعرفی است لذا از عنوان ازواج که یک پدیده چارچوب دار وبهنجار اجتماعی است استفاده نکنید.همباشی وپیامدهای آن....
ناشناس۸۱۸۱۳۶۱۱:۳۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
باید از عنوانی استفاده بشه که اکثریت متوجه شوند وگرنه اگر در تیتر از همباشی استفاده شده بود 90 درصد چون نمی دانستند موضوع مقاله چیه اصلا متن را نمی خواندند
ناشناس۸۱۸۰۲۸۱۰:۴۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دلیل معضلات عظیم غرب و عقب ماندگی شان در همه زمینه های فرهنگی و اقتصادی و ... مشخص شد. ازدواج سفید!
ناشناس۸۱۸۳۸۴۱۳:۳۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگه انسانی پس میدونی متن بالا چی میگه. اقتصاد و .... داغون، درست. اما اگه تو همین اقتصاد داغون، درونت هم داغون باشه از هم میپاشی. ازدواج مثلا سفید از درون نابودت میکنه.
ناشناس۸۱۸۵۶۸۱۵:۲۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
من اقتصادم داغونه و دهه شصتم ولی درونم داغون نیست اما تا بحال نتونستم ازدواج کنم مشکل من فقط اقتصاده اقتصاده اقتصاده
ناشناس۸۱۸۰۳۴۱۰:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اوضاع همینطور پیش بره جامعه ما بزودی به یک جامعه پیر و از کار افتاده تبدیل خواهد شد که باید برای مراقبت از سالمندان پرستار وارد کنیم. تو این شرایط امکان ازدواج مطلقا فراهم نیست اونهایی هم که ازدواج کردن به هیچ وجه جرات و توان بچه دار شدن را ندارند. همه هم بخاطر مشکلات اقتصادیست
ناشناس۸۱۸۱۸۷۱۲:۰۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دلیل تن ندادن به ازدواج شرعی، نابرابری جنسیتی هست به طور کلی قوانین در تمامی زمینه ها باید اصلاح بشن و حقوق و وظایف برابر زن و مرد باید بطور کلی جایگزین بشن، مثلا در ازدواج حق طلاق،حق حضانت فرزند،حق کار کردن بیرون از خانه و سهیم بودن زن در مخارج زندگی و....به زن هم باید داده بشه و مهریه ، نفقه دادن به زن و اجرت المثل بطور کلی باید حذف بشن...این باعث میشه آمار ازدواج بالا بره و هیچ کس از ازدواج کردن فرار نکنه.بطور کلی: مسئولیت مساوی زن و مرد= حقوق مساوی زن و مرد
ناشناس۸۱۸۲۸۱۱۲:۴۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
الان تکلیف این نسل چیست؟ نمیتونن ازدواج کنن چکار باید بکنن؟ مگه میشه فقط گفت این کارو نکنید اون کار را نکنید؟ دولت هیچ طرحی ندارد
ناشناس۸۱۸۹۲۰۲۱:۰۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
واقعا حق گفتی همش می گن نکن - نرو - نخور - .... عمر و جوانی دهه های پنجاه و شصت و هفتاد که فنا رفت به فریاد هشتاد و نودی ها برسید که اصلا شبیه ماها صبور و نجیب نیستند
ناشناس۸۱۸۳۲۱۱۳:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
الآن ژست ضددینی گرفتن متاسفانه شده پرستیژ و نماد روشفکری وگرنه چه خانواده پسر و چه دختر اگر با درخواست موافقت با متعه و ازدواج حلال موقت برن پیش والدینشون مورد مواخذه قرار میگیرن اما اگر بگن GF و BF داریم تازه تقدیر هم میشن که ای وای بچه ما چقدر زرنگ و امروزی است!!
ناشناس۸۱۸۳۳۳۱۳:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
همین ازدواج سفید با یک خطبه تبدیل به صیغه می شود.
ناشناس۸۱۸۳۴۸۱۳:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کی جرات داره ازدواج رسمی کنه، اکثر خونواده ها با وجود این قوانین بجای اینکه زندگی کنن به جون هم دیگه میفتن
ناشناس۸۱۸۳۷۵۱۳:۳۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مشکل مدیران خودمونه الکی تقصیر غرب ندارید این مدیران بیسواد تا ریشه ی جامعه ی ایرانی را خشک نکنند از این صندلیها شون جدا نمیشند
علی۸۱۸۵۶۱۱۵:۲۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حلال خدا تا روز قیامت حلال و حرام خدا تا روز قیامت حرام است دیگه حرفی نمی ماند
محمود۸۱۸۷۲۲۱۷:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
لطفا صورت مساله را پاک نکنید بالاخره امیال جنسی چه برای خانم ها و چه برای آقایان چطور بر طرف شود؟ وقتی سن بلوغ جنسی و بلوغ اقتصادی (15تا25) ده سال اختلاف دارد تسهیل ازدواج هم مشکل را حل نمی کند .! باید به فکر باشند جامعه شناسان ما . ضمنا ساده اندیشانی که به فکر ... مردانی هستند که می خواهند مشکل زیاده طلبی خودشان را حل کنند چون در اینصورت مشکل دختران و زنان مجرد حل نمی شود . مردان فقط خود را نبینند ....باید به فکر راه حل منطقی با دیدن مشکل هر دو جنس مرد و زن باشیم.
ناشناس۸۱۸۹۱۹۲۱:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تو بقیه کشورهای مسلمان مثل مصر ، کویت و ... اوضاع چطوره؟
ناشناس۸۱۹۰۰۲۲۲:۲۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اولا بر خلاف تیتر ، تاریخ اندلس پیامد ازدواج سفید در غرب نبود. در بهترین حالت ( که هرچه نویسنده گفته را باور کنیم ) سقوط اندلس به خاطر بی بند و باری بوده. سوال دیگری که پیش میاید آنست که چرا این بی بند و باری باعث نشد آندلس ها تا مثلا فرانسه و انگلستان هم که دچار بی بند و باری بودند پیش برود؟!
ناشناس۸۱۹۱۱۸۰۱:۲۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دلیل تن ندادن به ازدواج شرعی، نابرابری جنسیتی هست به طور کلی قوانین در تمامی زمینه ها باید اصلاح بشن و حقوق و وظایف برابر زن و مرد باید بطور کلی جایگزین بشن، مثلا در ازدواج حق طلاق،حق حضانت فرزند،حق کار کردن بیرون از خانه و سهیم بودن زن در مخارج زندگی و....به زن هم باید داده بشه و مهریه ، نفقه دادن به زن و اجرت المثل بطور کلی باید حذف بشن.و برابری زن و مرد در قوانینی مثل پول دیه و حق ارثیه هم به کنار. این باعث میشه آمار ازدواج بالا بره و هیچ کس از ازدواج کردن فرار نکنه.بطور کلی: مستولیت مساوی زن و مرد= حقوق مساوی زن و مرد
ناشناس۸۱۹۶۱۶۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حتما اختلاسها هم در اثر تهاجم فرهنگی بوجود میآید. با یکی از این اختلاسها تمام ازدواجهای سفید به ازدواج رسمی تبدیل میشود.
امیر۸۱۹۷۱۲۱۳:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مشکل از بی مسئولیتی و شرایط اقتصادی نیست ، چنانچه اون کسی که تو اروپا یا هر جای دیگه این کار رو میکنه چه بسا شرایط مالی خوبی هم داشته باشه . بحث اینجاس که ازدواج یعنی مقید بودن به ;شرع; ، حالا هر نوع شریعتی که میخواد باشه ، چون تو تمام ادیان به ازدواج توصیه شده . حالا وقتی میبینی که این زیر شاخه شریعت اجرا نمیشه یعنی مشکل از اینه که یا دین داره به صورت دیگه ای تعریف میشه و یا دین داره کمرنگ میشه . چون امکان نداره شما کسی رو ببینی که به دین خودش اشراف داشته باشه ولی این کار رو انجام بده . چون دین یعنی مسئولیت پذیری ، یعنی مقید بودن به حق و حقوق . پس مشکل اصلی رفتن جامعه به سوی بی دینی هست ....
ناشناس۸۱۹۸۷۲۱۵:۱۶:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مهم ترین اصل در ازدواج حتی شرعی رضایت دو طرف است که در ازدواج سپید حاصل است.
ناشناس۸۲۱۸۷۱۱۰:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کاری نداره که، میتونن یک جمله عربی یا حتی فارسی بخونن و شرعی بشه ، نگرانی شما هم رفع میشه با همون یک جمله
فرشید۸۲۲۲۵۸۱۵:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این نوع رابطه رو باید ازدواج سیاه بگن نه سفید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین