احمد توکلی خطاب به ابراهیم رئیسی: شفافیت را از قوه قضائیه آغاز کنید/ دستگاه قضا محتاج تغییر راهبرد است

گروه اجتماعی الف،   3971220094 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به آیت الله رئیسی از انتصاب ایشان به عنوان ریاست قوه قضائیه استقبال کرد و در همکاری کامل دیده بان با این قوه در امر مبارزه با فساد اعلام آمادگی نمود. وی همچنین به نکاتی نیز در این زمینه اشاره کرد.

احمد توکلی خطاب به ابراهیم رئیسی: شفافیت را از قوه قضائیه آغاز کنید/ دستگاه قضا محتاج تغییر راهبرد است

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند آیت‌الله رئیسی، رئیس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

انتصاب جنابعالی به ریاست قوه قضاییه امید تازه‌ای را برانگیخت. بر کسی پوشیده نیست که انجام وظیفه در وضعیت فعلی در این مقام بسیار دشوار است. ولی از این جهت که رئیس جدید از درون قوه برگزیده شده است مزیتی مهم برای این دوره ایجاد می‌کند. مزیت، این است که رئیس برگزیده‌شده تمامی ۳۵ سال عمر خدمتی رسمی خود را در قوه قضاییه گذرانده است. این ویژگی، شناخت افراد و سازمان را به خوبی برای رئیس قوه فراهم ساخته است.

این انتصاب در برهه‌ای صورت گرفته است که دو ویژگی مهم دارد: نخست، کثرت موارد فسادهای مالی آشکارشده با ارقام بسیار سنگین است که اگر مبارزه در خورِ آن صورت نگیرد نتیجه اجتماعی منفی خواهد داشت. دوم، به دلایل مختلف که گسترش فساد از آن جمله است، اعتماد و امید مردم به اقامه عدل هیچ‌وقت مانند امروز پایین نبوده است.

قانون اساسی ما حفظ حقوق عامه را از وظایف قوه قضائیه شناخته است. امنیت و احساس امنیت از جمله اصلی‌ترین حقوق عامه مردم است. اعتماد و خوش‌بینی به دستگاه قضا و امید به احقاق حق در برابر زورگویان و زرپرستان شرط احساس امنیت است. این اعتماد و خوش‌بینی مردم، بزرگترین سرمایه قوه قضاییه است که بدون آن، زحمات قضات شریف و کارکنان محترم دادگستری کم‌ثمر خواهد بود. اساساً احساس امنیت برای مردم و احساس ناامنی برای قانون‌شکنان فی‌نفسه مهم‌تر از خودِ امنیت است.

پس نخستین وظیفه رئیس قوه احیا یا ترفیع اعتماد مردم به دستگاه قضا است. البته آسیب‌شناسی این پدیده ما را به راه‌های روشنی برای حل مشکل راهنمایی خواهد کرد. ولی قدر متیقن اقداماتی که ذکر می‌شود در کسب هدف، تاثیر قطعی دارد.

شفاف‌سازی، مهم‌ترین بخش این اقدامات است. شفاف‌سازی به این معناست که مردم باور کنند که بنا نیست چیزی از آنها پنهان داشته شود. شفاف‌سازی ارزان‌ترین، ساده‌ترین و موثرترین ابزار پیشگیری، کشف و مقابله با فساد است. در این زمینه اقداماتی که از دوره پیشین برای الکترونیکی‌کردن دادرسی و توسعه حوزه رسانه از طرقی همچون تاسیس خبرگزاری انجام شده، باید استمرار یافته و تکمیل شود؛ اما این همه اگر چه لازم، ولی کفایت نمی‌کند و دستگاه قضا محتاج تغییر راهبرد است. تغییر راهبرد وقتی احساس می‌شود که مصادیق بزرگ برای مردم آشکار شود؛ مانند ماجرای حساب‌های قوه قضاییه در بانک مرکزی، شیشه‌ای‌کردن کامل دادگاه مقامات سیاسی و اداری و پرونده‌های کلان فساد مالی. شفاف‌کردن، روش‌های‌ نارسا یا نادرست را آشکار می‌کند و امکان اصلاحات را فراهم می‌سازد و چون باطل‌السحر دشمنان و دها‌ن‌بند یاوه‌گویان عمل خواهد کرد.

نکته مهم در امر شفاف‌سازی فراگیر‌بودن آن است و پرهیز از گزینشی عمل‌کردن. البته مواردی را قانون منع کرده است که اگر قانون، قابل‌دفاع است باید با صراحت، این موارد استثنا و دلایل آن به اطلاع مردم رسانده شود و در همان حال، به سرعت برای موارد نادرست قانونی از راه تقنین چاره‌اندیشی شود. فراموش نکنیم در وضعیت کنونی به یمن وجود شبکه‌های اجتماعی، راستی‌آزمایی برای مردم دشوار نیست و اگر مصلحت‌سنجی‌های رایج در شفاف‌سازی که اعتماد را باز هم کاهش خواهد داد، در کار نباشد، طریق موفقیت آشکار است.

رکن دوم، تشدید مبارزه با فسادها و مفسدان است که در دوره اخیر قوه قضاییه جان تازه‌ای گرفته است. چون لازمه مبارزه موفق با فساد، داشتن قوه قضاییه مستقل از نفوذ قدرت‌های سیاسی و اداری و نفوذ ثروتمندان است. از این‌رو ضروری است مقدم بر جاهای دیگر این قوه از لوث قضات و کارمندان ناسالم پالایش شود. ایجاد سازوکار نظارتی کارآ شرط رسیدن به این مقام است.

جناب آقای رئیسی

در واقع، چه در امر شفاف‌سازی و چه در خصوص مبارزه با عوامل فسادساز و مفسدان باید از قوه قضاییه آغاز کنید و این مقدور نیست مگر به فعال‌کردن رسانه‌های مستقل و آزاد و تقویت مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد. اگر رسانه‌ها آزاد نباشند شفاف‌سازی به انحراف می‌رود و از تاثیر آن کاسته می‌شود و حتی ممکن است، موجب گمراهی ‌گردد. آزادی رسانه‌ها و مشارکت مردم، به شکل فردی یا سازمان‌یافته، هزینه‌های کمرشکن قوه را کاهش می‌دهد و مردم را به پشتیبانی دستگاه قضا وامی‌دارد. این مردمی‌سازی دستگاه قضا آثار با برکت دیگری نیز دارد که در درخور توجه است.

آزادی، البته هزینه هم دارد. هزینه آن با شرح‌صدر و سماحت قوه قضاییه قابل تامین است. در بسیاری از اتهاماتی که متوجه اصحاب رسانه می‌شود، قصد از مقومات وقوع جرم است. در گذشته قضات محترم معمولاً قصد را در متهم، مسلم فرض می‌کرده‌اند و بدون وجود قرائن لازم در اکثر موارد عمد را حتمی می‌گرفته‌اند. در حالی‌که رویکرد صحیح در این قبیل موارد، که مصلحت سلامت اداری حاکمیت پشتوانه و انگیزه غالب فعالان رسانه‌ای است، اقتضا دارد که اصل بر «قصد انجام وظیفه رسانه‌ای» قرار گیرد؛ نه تشویش اذهان و یا اضرار به غیر، مگر در حالتی که عکس آن برای قاضی محترم احراز و اثبات شود.

نکته آخر پرهیز از جابجایی صرف نیروهای اصلی و تکیه بر گردش نخبگان است. روشن است که چرخش نخبگان این نیست که حاضران در مناصب عالی موجود، از منصبی به منصب دیگر جابجا شوند، بلکه انتصاب نیروهای جوان، پاکدست و عاقل برای مناصب متناسب است.

ضمن ابراز مسرت مجدد از انتصاب جنابعالی، دیده‌بان شفافیت و عدالت، طبق وظیفه قانونی، وضعیت تحول در قوه قضاییه را رصد می‌کند و آمادگی کامل خود را برای همکاری در مبارزه با فساد و اصلاح ساختار و نظامات قوه قضاییه اعلام می‌دارد.

با احترام
احمد توکلی

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۶۵۵۹۱۲:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
با بستن تلگرام هزارن شغل از بین رفته قوه قضاییه جدید درخواست رفع فیلتر دهند .
ناشناس۸۱۶۷۸۲۱۴:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
به نظر بهانه است چون پیامرسان زیاد است ضمنا ضررش بیشتر بود با نابودی هزاران خانواده
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۱۷۳۴۱۲۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
با توجه به تورم دو سال اخیر و چند برابر شدن ثروت بدهکاران کلان بانکی الان بهترین زمان برای وصول معوقات کلان بانکی می باشد بانک ها چون قوانین را هنگام دادن وام رعایت نکرده اند تمایلی به وصول معوقات از طریق دستگاه قضایی ندارند دستگاه قضا باید به عنوان مدعی العموم خودش ورود و این معوقات را به چرخه تسهیلات دهی بانک ها برای تولید برگرداند و با متخلفین چه مسولین بانکی و چه معوقه داران برخورد لازم را بنمایند
ناشناس۸۱۶۸۷۵۱۵:۱۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
پیشگیری مقدم بر درمان است و باعث جلو گیری از به هدر رفتن سرمایه های مملکت و وقت و هزینه است لطفا پیشنهاد تصویب قوانین و مجازات های سخت ره به مجلس بدهید
رجایی۸۱۷۳۲۱۲۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
جناب رییسی متاسفانه روسای جمهوری چندین دوره بواسطه جلب رای و مقبولیت مسئله عفاف و حجاب را بطور کلی کنار گذاشته اند بنحوی که کوچه و خیابان و شهر و کلا جامعه به هیچ وجه رنگ و بوی یک کشور اسلامی و این همه شهید داده را نمی دهد مسئولان انتظامی کشور هم به اسم تعامل کلا قانون عفاف و حجاب را که کنترل ان وظیفه ذاتی این نیرو می باشد کنار گذاشته اند لطفا به این امر عنایت ویژه داشته باشید
ناشناس۸۱۶۵۶۶۱۲:۵۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
ضمن تشکر از زحمات دو دوره‌ای حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی در دستگاه قضایی (گرچه به خاطر برخی ضعف‌ها گلایه هم داریم) انتظار می‌رود با انتصاب آیت‌الله رئیسی که از افراد باتجربه دستگاه قضایی و از شاگردان شهید مظلوم حضرت آیت‌الله دکتر بهشتی است و با ورود قضات جوان تحول‌گرا و استفاده از تجارب قضات باسابقه، شاهد تحول اساسی و اجرای عدالت در این دستگاه مهم باشیم.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۸۱۶۸۸۰۱۵:۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سبد سبد گل یاس ریاست ریسی بر مسند قضا بس که چه زیباس*طبق طبق گل و بلبل جول و پلاس مفسدین روی هواس
بیدل شیرازی۸۱۷۰۱۵۱۶:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
از قاضی القضات دستگاه قضا می خواهیم که تعاملات خود را با تنها سمن مبارزه با فساد و ناعدالتی دیده بان شفافیت و عدالت به مدیریت خستگی ناپذیر دکتر توکلی گره بزنند تا انشالله در کاهش فساد ها و تخلفات گشایش های زیادی انشالله بوجود اید
ناشناس۸۱۹۴۶۱۱۱:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
جول پلاس مفسدین از هر جناح روی هواس
ناشناس۸۱۶۵۷۲۱۲:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
از وقتی خبر قرار گرفتن سکان مهمترین قوای کشور یعنی قوه قضائیه در دستان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اعلام شده موضعگیری‌ها حاکی از ترس و هراسی است که در دل مفسدان افتاده است.
ناشناس۸۱۶۷۶۶۱۴:۰۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
انشالله که برخورد با مفاسد فراجناحی باشد
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۱۶۸۹۲۱۵:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
از جناب ریسی می خواهیم از قضات رسیدگی کننده به مفاسد اقتصادی بخواهند که علاوه بر مبالغ تخلفاتی که صورت گرفته سود و ثروتی را هم که ان وجوه تخلف برای مفسدین ایجاد کرده از انها باز پس گیرند مثلا فسادی که 5 سال گذشته رخ داده و بطور مثال 1000 میلیارد تخلف وجود داشته ان پول تخلف الان با تورم بوجود امده 7000 میلیارد نصیب متخلف کرده که انهم نامشروع و حرام است لطفا این نکته مهم در رسیدگی به پروندهدهای کلان اقتصادی از نظرها دور نماند
ناشناس۸۱۶۵۷۶۱۲:۵۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مدت زمانی که مدیریت تولیت آستان قدس را برعهده داشتند خدمات ارزشمند و تحولات مفیدی در آستان قدس و استان خراسان رضوی را رقم زدند که مردم استان بارها به آن‌ها اذعان کرده‌اند. انتخاب چنین شخصیتی برای ریاست قوه قضائیه بسیار هوشمندانه بوده است.
ناشناس۸۱۶۵۷۷۱۲:۵۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
بنده بعنوان احدی از آحاد ملت غیرتمند ایران از آقای رییسی توقع دارم فساد اخلاقی را در جامعه بدون هرگونه ملاحظه ای ریشه کن کند . متاسفانه جامعه اسلامی ما برای مومنین و متقین بسیار ناامن شده و فضاهای عمومی جولانگاه بی بندوبارها شده است . مخصوصا شهرستان اراک . اشخاصی که از بی حجابی و بی بند و باری به ستوه آمده اند رغبتی برای رفع ضروریات هم حاضر نیستند به خیابان بیایند .
ناشناس۸۱۷۲۰۸۱۹:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
خوش بحالت که در این بحران و فاجعه اقتصادی بزرگترین مشکلت حجاب است. معلومه که مستاجر نیستی و توان خرید گوشت 100 تومانی را براحتی داری ایول بابا!
ناشناس۸۱۷۶۵۶۰۷:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
نخیر از مال دنیا چیزی برای باختن برام نمونده کمی شرف و غیرت مونده توقع دارم اونو ازم نگیرن . حداقل با برخی از ثروتمندان تفاوتی در داشته هایمان باشد .
ناشناس۸۱۶۵۷۸۱۲:۵۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
مسئولان امر برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شمال کشور که به منظور ساخت و ساز ویلا برای خوش‌گذرانی مرفهین بی‌درد جامعه صورت می‌گیرد کاری بکنند. زمین‌های حاصلخیز این منطقه چرا باید نابود شوند؟
ناشناس۸۱۶۵۸۴۱۲:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
امید است در زمان صدارت ایشان الف دوباره فیلتر نشود
ناشناس۸۱۷۲۹۱۲۰:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
الف مگه قبلا فیلتر بوده؟!! فیلتر نمیشه نترسید.
حسین 20درصد کجاست؟۸۱۶۶۱۶۱۳:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
چرا روحانی در معارفه نبود؟ جواب مشخص است
ناشناس۸۱۶۸۸۵۱۵:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
روحانی رفته عراق
ناشناس۸۱۶۶۸۶۱۳:۳۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
توصیه های مهمی بود
ناشناس۸۱۶۶۹۰۱۳:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
"شفاف‌سازی ارزان‌ترین، ساده‌ترین و موثرترین ابزار پیشگیری، کشف و مقابله با فساد است" این ارزشمندترین جمله این متن بود. نتیجه سالها تجربه .
محمد۸۱۸۲۴۷۱۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
امیدوارم شفافیت قوه قضاییه مثل شفافیت آستان قدس رضوی ..
خانی۸۱۶۷۱۴۱۳:۴۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
اگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را بتواند از فساد و کم کاری دور کند جلوی بسیاری از مفاسد در کشور گرفته می شود
زینب۸۱۶۷۶۹۱۴:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
انشا ایشان در راستای اجرای عدالت نسبت به برخورد با زمین خواران کدر قدم اول برخورد کنند تا بقیه حساب دستشان بیایید و قوه اعتقاد وباور از دست رفته را احیا کند انشا....
مصطفی شایسته۸۱۶۸۶۵۱۵:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
با سلام سید جان عیدی ملت را بده . عیدی ما شادی دل رهبر . شادی دل پیرزنی که حق ش را خوردند و در گوشه ای او را رها کردند . شادی بی رحمی به خون شهدا . شادی دل امام ره و بی حرمتی به وصیت نامه جهان شمول ش. شادی دل جانبازان . شادی دل مادران شهید . شادی دل همه آزادگان . شادی بی انصافی به انقلاب و دفاع مقدس و همه تلاش های دوره 40 ساله انقلاب. شادی دل امت و کوری چشم دشمنان خارجی . شادی برای محاکمه جواسیس و کور کردن راه خیانت به مملکت و بخش نظامی و سیاسی. و ... ما امت با تمام توان در خدمت قوای سه گانه هستیم و تمام ارگانها و سازمانهای کشور را دوست داریم. و میخواهیم طبق قوانین مترتبه عمل شود. بنظر میرسد که کشور نیازمند یک آرامش بی نظیر است و در یک کلام از آنجائیکه سید خودش یک منتخب مصلح است. نیازی به پیشنهادات قضایی و ... نیست و در واقع راهزنان وقت برای فرسایشی کردن طرح ها و برنامه های ایشان دست بکار میشوند. اجرکم عندالله و عندالرسول ص همچنین خدای را شکر می گذاریم که رهبری معظم دوباره به داد انقلاب و نظام و کشور رسیدند و با انتصاب صلحا و اخیار و پاکان و نیکان نسبت به حکومت مردم سالاری دینی . تدبیر لازم مبذول داشتند. فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راهمان باد. با تشکر
ناشناس۸۱۶۹۷۶۱۶:۰۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
لطفا سرنوشت ۲۵۰ هزار سکه ..را روشن کنید ..متشکرم
ناشناس۸۱۷۰۹۷۱۷:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
شیر دیدبان، رصد گر
ناشناس۸۱۷۱۷۹۱۸:۲۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
برای اینکه مردم به قوه قضائیه بهتر اعتماد کنند این قوه باید خودش را از سیاست کنار بکشد .. بیشتر ..یک چهره حقوقی.. ولی خب ایشان کار سختی در پی دارند تا بتوانند خود را از سیاست کنار بکشند.
ناشناس۸۱۷۱۸۹۱۸:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دلالها رو بگیرید و اعدام کنید. چیزی که مملکت ما رو به این روز انداخته دلالیه. سرمایه داران ما به جای اینکه پولشون رو در تولید و صنعت سرمایه گذاری کنند در دلالی به کار می گیرند
مصطفی اصل۸۱۸۱۰۱۱۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
با سلام و احترام همانطور که قبلا عرض شد . آقای رئیسی شخصا اشراف تحقیقی به کلیه امور مرتبط و بویژه مفاسد سازمان یافته و امثالهم دارند. از طرفی در خصوص ریاست جمهوری. ملت به ایشان بدهکار است . و در واقع ملت به خود نیز بدهکار است. اما دست مبارک مقام معظم رهبری مجددا در غدیر ایران . ذوالفقار عدالت محور خود را بیرون آوردند و تقدیم ملت شریف و بزرگ و شهیدپرور نمودند. تنها خواسته من اینست : وکلایی که بناحق و صرفا برای پول در مقام دفاع از متخلفین بر می آیند و خود بوضوح از خیانت های موکل خود باخبرند. میبایستی پروانه وکالت شان لغو و به اشد مجازات محکوم شوند. زیرا که این سرعت گیران انقلاب اقتصادی موجب نارضایتی عمومی و ...می شوند. هم چنین با توجه به : ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحمه ربی . هیچ کس را امین صد در صد خود قرار ندهید. همه افراد در مظان خطر و اشتباه و خطا هستند. لطفا یک سامانه اطلاعات مردمی مانند همان که در آستان وجود داشت و خداوکیلی عملیاتی و صادقانه بود. دستور دهید . و به همان نحو که همه عریضه ها را مطالعه می کردید. همراز ملت باشید . خدا و امام خمینی ره و مقام معظم رهبری و شهدا گرانقدر وجانبازان و همه از شما راضی باشند. انشاءالله اجرکم عندالله و عندالرسول ص
ناشناس۸۱۸۷۰۷۱۷:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
در این وضعیت بی تدبیری مسئولین دولتی هر روزه قیمت ها در حال افزایش و پولدارها هر روز ثروتمندتر و فقرا فقیرتر می شوند. باید بدون اغماض با هر خلافکار ریز و درشتی مقابله کرد.اولین اقدام شما باید مبارزه با افزایش قیمت هر روزه اتومبیل توسط خودرو سازان باشد.وقتی خود دولتی ها هر روز قیمت ها را بالا می برند چه توقعی از بخش خصوصی؟. انشالله خدا یاریتان کند و ملت هم پشت سرتان است.
ناشناس۸۱۸۷۰۹۱۷:۱۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
پیگیر .. باشید!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین