استقرار سامانه ضد موشکی تاد در اسرائیل توسط آمریکا/ اعتراف به ناتوانی گنبد آهنین و سامانه دفاع موشکی پیکان

گروه جهان الف،   3971220086 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در اسرائیل مستقر کرد و اسرائیل به استفاده از این سامانه، اعتراف به ناتوانی گنبد آهنین و سامانه دفاع موشکی پیکان در مقابله با موشک‌های مقاومت است.

استقرار سامانه ضد موشکی تاد در اسرائیل توسط آمریکا/ اعتراف به ناتوانی گنبد آهنین و سامانه دفاع موشکی پیکان

ارتش اسرائیل اعلام کرد: فرماندهی نیروهای اروپایی ایالات متحده آمریکا، سیستم ضد موشکی تاد را در اسرائیل مستقر کرد. هدف از استقرار این سیستم یادگیری توانایی گسترش این سیستم پیچیده به تمام نقاط دنیا و به طور همزمان افزایش قابلیت ها و پتاتسیل با سیستم های دفاع هوایی اسرائیل اعلام شد. نشریه درایور ادعا می کند که استقرار سیستم ضد موشکی تاد در اسرائیل به دلیل افزایش تهدید موشکی ایران است.

تاد یا پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا، یک سامانهٔ موشکی ضد بالیستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا بیانگر  پایبندی واشنگتن به تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.قرار گرفتن این سامانه کنار  سامانه‌های موشکی دیگر  اسرائیل باعث می‌شود که در مقابله با هرگونه تهدید نزدیک و یا دور در سراسر منطقه قوی‌تر شویم.

سایت الهدعربی در این زمینه گزارشی منتشر کرد و نوشت: اگر برد عملیاتی سامانه تاد را بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰کیلومتر بدانیم، به این معناست که استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در صحرای نقب، پوشش تقریبا کاملی بر سرزمین‌های اشغالی خواهد داشت و می‌تواند به خاک لبنان و سوریه نیز وارد شود.

آتشبار تاد شامل ۹پرتابگر می باشد که هر یک دارای هشت موشک است. در کل هر آتشبار میتواند ۷۲موشک بالستیک را همزمان در ارتفاعات مختلف پرتاب کند. این سامانه از این نظر منحصر به فرد است که قابلیت مقابله با تمام موشک ها را (چه داخل و چه خارج از جو) داراست.

این ویژگی‌ها از نظر قدرت موشکی و برد عملیاتی تاد است، اما می‌توانیم بگوییم این سامانه ویژگی‌های قابل توجه دیگری نیز دارد، از جمله شناسایی بسیار سریع اهداف (موشک‌ها) و به عبارت دیگر شناسایی فوری موشک‌ها پس از پرتاب از پایگاه‌ها، قدرت دقیق نشانه گیری، دنبال کردن و برخورد با هدف نام برد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این سامانه قابلیت همکاری با سامانه‌های مانند تبادل اطلاعات با رادار سامانه‌ها، کمک به نشانه گیری موشک‌ها و استفاده از اطلاعات سامانه‌های دیگر می‌توان نام برد؛ همچنین اطلاعات تایید نشده‌ای مبنی بر امکان اتصال مستقیم این سامانه به سپر موشکی آمریکا در اروپا وجود دارد.

با توجه به توانایی‌های منحصر به فرد سامانه موشکی تاد می‌توان نتیجه گرفت رزمایش احتمالی که با پشتیبانی این سامانه انجام خواهد شد یا اساسا دفاعی خواهد بود یا برای پوشش یک هجوم همه جانبه است، که بدین صورت خواهد بود:

طبیعی است که پناه بردن اسراییل علی رغم میل باطنی خود به استفاده از سامانه آمریکایی تاد، اعتراف به ناتوانی گنبد آهنین و سامانه دفاع موشکی پیکان در مقابله با موشک‌های مقاومت است که تازه‌ترین نمونه آن مواجهه با موشک‌های مقاومت فلسطین در غزه بود. بعد از عملیات ناموفق خان یونس، کار به رویارویی موشکی کشید که در این مواجهه تعداد قابل قبولی از موشک‌های مقاومت موفق به عبور از آسمان غزه شدند و به پایگاه‌های دشمن در سرزمین‌های اشتغالی برخورد کردند.

همچنین درس عبرت جنگ ۳۳روزه لبنان در خاطر دشمن اسرائیلی مانده است که در آن حجم بسیاری از موشک‌های حزب الله، سامانه دفاع موشکی رژیم صهوینستی را درهم شکست و روحیه اسراییلی‌ها را در پشت جبهه تضعیف کرد و کارایی واحد‌های نظامی در حمایت از عمق اسراییل را زیر سوال برد.

امروز نیز در هر درگیری احتمالی و تجاوز اسرائیل، این درس تکرار خواهد شد و سخت‌تر هم خواهد بود، زیرا قدرت موشکی حزب الله از نظر بُرد، نشانه‌گیری و دقت چندین برابر شده است و دشمن این را به خوبی می‌داند و همواره دنبال راهی برای مقابله با آن است و ایده رزمایش با کمک سامانه تاد آمریکا از اینجا برخاسته است.

بی شک تغییراتی که جبهه مقاومت در ساز و کار مقابله با اسراییل به وجود آورد، دشمن را بر آن داشت تا در پی انجام یک رزمایش ترکیبی باشد و در هر عملیات هجومی علیه سوریه، لبنان یا غزه، بتواند با توجه به تغییرات جبهه مقاومت در زمینه پدافند هوایی که از نظر بهبود اجرای پشتیبانی، رصد و مقابله با پرتابگرها و موشک‌های رژیم اشغالگر و مجهز شدن به قدرت بی‌نظیر و ویژه سامانه اس ۳۰۰ روسی پوشش دهد.

بعد از اتفاقات اخیر سوریه از جمله تنش میان اسراییل و روسیه به علت منهدم کردن هواپیمای ایل۲۰ روسیه، هشدارهای جدی روش‌ها به اسراییل مبنی بر توقف نقض تمامیت ارضی سوریه و از همه مهم تر اشاره اخیر دبیر کل حزب الله به پاسخ دندان‌شکن در برابر هرگونه تجاوز اسراییل به مراکز سوریه، ایران و حزب الله در خاک سوریه، دشمن را وادار کرد تا به طور جدی دنبال سامانه‌ای مناسب‌تر و کار آمدتر برای حمایت از عمق خاک و نیروهای خود باشد و همزمان بتواند هرگونه عملیاتی را (چه طراحی شده و چه ناگهانی) پشتیبانی کند.

در هر حال اگر سبب استقرار سامانه آمریکایی تاد در سرزمین‌های اشغالی دفاعی و یا برای پوشش یک هجوم وسیع باشد، می‌توان گفت قواعد در منطقه از سمت هر دو طرف (جبهه مقاومت و دشمن اسراییلی- آمریکایی) تغییر کرده است. این تغییر شامل توانایی‌ها و سلاح‌های استراتژیک می‌شود که خطرات بزرگتری را در پی خواهد داشت که به یک درگیری محدود ختم نمی‌شود، بلکه رویارویی وسیعی را در پی خواهد دا‌شت که کنترل سخت خواهد بود.

 

ترجمه: محمد پاک نیت

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۶۹۲۵۱۵:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
تاد را ژاپنیها تست کردند و از خرید آن صرف نظر کردند.
تاد۸۱۷۰۰۷۱۶:۲۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
تاد پیشرفنه ترین سامانه دفاع موشکی جهان هست و تو نشریات مختلف حتی چینی و روسی هم اعتراف به این موضوع کردن که تاد فوق العاده هست در ضمن انصراف ژاپنی بعد از این بود که تو یک سال اخیر کره شمالی ازمایش موشکی رو کنار گذاشت هزینه خرید تاد بسیار بالاست و ژاپن ترجیح داد بعد کم‌شدن تنش با کره شمالی فعلا خرید نکنه
ناشناس۸۱۷۰۴۹۱۶:۴۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سامانه باور 373 که از 3 نوع موشک در لایه های مختلف استفاده می کند از تاد هم کارآمدتر است. این سامانه از موشک جدید پدافند هوایی «صیاد3» بهره می برد که بردی در حدود 200 کیلومتر دارد .
ناشناس۸۱۷۳۲۲۲۰:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
ناتوانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا پرت مینویسین؟؟؟ فلاخن داود و آرو و پاتریوت و تاد و... همگی برای تکمیل کردن سیستم گنبد آهنین هستن که جلوی موشکهای فجر و کاتیوشا تا موشکهای بالستیک سرعت بالا مثل سجیل و... رو بگیرن یه خورده تفکر هم خوبه
ناشناس۸۱۷۰۲۰۱۶:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
استقرار تاد یعنی یه قدم به سمت جنگ رفتن صهیونیست ها
ناشناس۸۱۷۰۵۸۱۶:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
این تحلیل که گنبد اهنی ضعیف بوده یه کم ناشیانه میتونه باشه. برای استقرار این سامانه اون هم در کنار روسیه که تو سوریه مستقره حساسیت ایجاد میکنه توجیهی بالاتر از این حرفها باید داشته باشه. گویی همه دارن خودشون رو برای یه اتفاق مهمتر آماده میکنن.
ناشناس۸۱۷۰۵۹۱۶:۴۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
بچه ها یه نمونه ش بیارن ببینیم چطور کار میکنه
ناشناس۸۱۷۲۱۹۱۹:۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
شاید هم تا حالا آوردن.
ناشناس۸۱۷۰۸۴۱۷:۰۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
حتی عربستان هم در برابر حوثی ها کم اورد و سیستم پاتریوتش از کار افتاد و ده ها نقطه از عربستان توسط یمنی ها از بین رفت تمام موشکهای یمن به هدف خورد واقعا ناتوان هستند
ناشناس۸۱۷۱۱۸۱۷:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
به احتمال زیاد دارن گنبد اهنین را تقویت میکنند این یعنی اماده شدن برای جنگ
علی 671۸۱۷۱۲۲۱۷:۲۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
اسرائیل بترسد از روزی که خدا اراده کند که رژیم کودک کش نابود شود .آنوقت نه تاد بکار آید و نه گنبد آهنین .همه ی اینها بلوف است و از ترسشان دارند مقدمه چینی می کنند .
ناشناس۸۱۷۱۴۵۱۷:۵۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
معلوم شد موشک ها خورده به هدف
ناشناس۸۱۷۵۱۲۲۳:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
واقعا باعث تاسف است ...هیچ گونه اطلاعی از سامانه موشکی تاد و نیز سامانه گنبد اهنین ندارید. سامانه گنبد اهنین برای هدف قرار دادن موشکهای مقاومت که حداکثر بردی برابر 300 کیلومتر دارند و نیز راکتهای غیر هدایت شونده گراد ( کاتیوشا ) طراحی می باشد. در حالی که تاد برای هدف گرفتن موشک های بالستیک میان برد و قاره پیما ست. انتظار دارید موشکهای بسیار گران قیمت تاد صرف گراد شود ؟ !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین