صفارهرندی مطرح کرد؛ مخالفت بیش از ۷۰ درصد اعضای مجمع تشخیص به پیوستن به «پالرمو»

گروه سیاسی الف،   3971217163 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از دوسوم اعضای مجمع مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند.

مخالفت بیش از ۷۰ درصد اعضای مجمع تشخیص به پیوستن به «پالرمو»
 

به گزارش مهر، نادر طالب زاده در برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل اقتصادی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین حاجیلو کارشناس اقتصادی بود.

در این برنامه ابعاد بیشتر و دقیق‌تری از پیوستن ایران به FATF بررسی شد.

قدیری ابیانه با بابیان اینکه سیاست استعمار ایجاد اختلاف و حکومت است، گفت: آنها می‌دانستند که اگر اسلام متحد شود تبدیل به چه ابر قدرتی خواهد شد. اصالتاً رژیم آل سعود برای همین ایجاد تفرقه مورد حمایت غرب است.

وی با بیان اینکه غرب ایران را محور وحدت جهان اسلام می بیند، افزود: خطر بزرگی که پیش رویشان می‌بینند این است که اسلام به یک قطب بزرگ جهانی تبدیل شود؛ در چنین شرایطی اگر جهان اسلام اراده کند می‌تواند نظام سلطه را دچار چالش کند؛ این مسئله برای غرب نگران کننده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جهان تک قطبی دیروز در حال تبدیل به جهان چند قطبی است، گفت: چین، هند، ژاپن، اتحادیه اروپا، برزیل و ایران اسلامی قطب‌های جدید دنیای امروزند.

قدیری ابیانیه اضافه کرد: سایتی وجود دارد به نام بدهی‌های لحظه‌ای ایالت متحده آمریکا، البته این شفافیت برای اقتصاد خوب است و کاش ما هم بتوانیم اینقدر شفاف باشیم اما با مراجعه به این سایت می‌بینید که دولت فدرال آمریکا ۲۲ تریلیون دلار بدهی دارد که معادل ۴۴۰ سال درآمد نفتی ایران است و سالانه ۱ تریلیون دلار به این بدهی‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکناس‌هایی که آمریکا بدون پشتوانه چاپ کرده است به این بدهی‌ها اضافه خواهد کرد و هر آمریکایی به طور متوسط ۲۲۰ هزار دلار بدهی دارد، اظهار داشت: یک خانواده آمریکایی به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که پس انداز هر خانواده ۴ نفره آمریکایی حدود ۱۴۰ میلیون تومان است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: خود ترامپ گفت که ۷ تریلیون دلار در منطقه ما خرج کرده است اما باز هم زمانی که می‌خواهد به بغداد سفر کند باید بی سر و صدا بیاید و چراغ خاموش حرکت کند و ۷ تریلیون دلار معادل بیش از ۱۰۰ سال درآمد نفتی ایران است! وضع اقتصادی آمریکا به همین شفافی خراب است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا یک راه برای جلوگیری از افول قدرت و حفظ ابرقدرتی‌اش بر دنیا دارد و آن این است که بر منابع نفت دنیا مسلط شود و آن را تصاحب کند، اظهار داشت: آمریکا اول از همه باید تکلیف منابع نفتی ما را روشن کند چون بعد از آن نیازی به لشکرکشی به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست؛ همین پایگاه‌های کوچک منطقه آمریکا جواب این کشورهای منطقه را می‌دهد.

ایران هیچ وقت نفت خود را تقدیم آمریکا نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه ونزوئلا در آمریکای لاتین بیشترین میزان ذخایر نفتی دنیا را دارد و دلیل توطئه آمریکا علیه ونزوئلا همین است، ادامه داد: ایران هیچ وقت نفت خود را تقدیم آمریکا نمی‌کند پس آمریکا دنبال سرنگونی ماست.

کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: اما به فرض محال با سرنگونی هم نمی‌تواند نفت ما را غارت کند چرا که مردم ایران در هر نظامی چه سلطنتی و چه جمهوری مقابل فقیر شدنشان در برابر غارت نفتشان توسط بیگانه، قیام خواهند کرد.

قدیری ابیانیه با اشاره به اینکه چاره آمریکا برای تصاحب نفت ایران تجزیه کشور است اما این اتحاد باید از بین برود، خاطرنشان کرد: اردشیر زاهدی که صاحب مقام عصر پهلوی بود در همین هفته‌های گذشته مصاحبه کرد و گفت که دیگر به سرنگونی ایران فکر نمی‌کند چون اگر این نظام سرنگون شود، دیگر ایرانی باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: مراکز پژوهشی نظامی آمریکا، نتایج احتمالی جنگ با ایران را بررسی کردند و گفتند که اگر جنگی با ایران شروع شود، در روز اول تمام ناوگان‌های ایالت متحده در منطقه منهدم می‌شود و حداقل ۲۰ هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها ۵۰ درصد احتمال پیروزی می‌دادند جنگ را شروع می‌کردند، تاکید کرد: امروز آمریکا دنبال فتنه و چالش از داخل است. آنها رک و رو راست می‌گویند آنقدر مردم را تحت فشار می‌گذارند تا علیه حکومت قیام کنند. آنها گفته بودند ایران ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلابش را نخواهد دید و به منافقان وعده دیدار در تهران را دادند اما مردم خون دادند تا بولتون و مریم رجوی برایشان تصمیم نگیرند، دشمن از این انگیزه درونی و مردمی غافل است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه وجود ترامپ و تیم او در آمریکا برای ما نعمت است، افزود: اختلافی که اینها درون آمریکا ایجاد کردند، چالش‌هایی که با ناتو، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و … درست شده بی سابقه است.

وی گفت: این دولت، آمریکا را تضعیف کرده است؛ بسیاری کارشناسان آمریکایی، سقوط و تجزیه کشورشان را پیش‌بینی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۵ دچار فروپاشی می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کیسینجر و وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده‌اند که رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۵ دچار فروپاشی می‌شود اما آنها با ابزار داعش و تروریست فقط سعی کردند این زمان فروپاشی را کمی به تعویق بیندازند.

در ادامه برنامه محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت تلفنی روی آنتن شبکه افق آمد.

او با بیان اینکه موضوع FATF در یکی دو ماه اخیر در دستور کار مجمع بوده است، تاکید کرد: کنوانسیون «پالرمو» با رای ناپلئونی توانست از مجلس بگذرد و شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد که نهایتاً به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب «سه جلسه مشخصاً درباره کنوانسیون «پالرمو» گفتگو کردیم»، یادآورشد: اکثر اعضای مجمع تشخیص انقدر بحث‌های کارشناسی درباره لوایح شنیدند و خودشان هم بررسی کردند که دیگر هرکدام تبدیل به کارشناس حوزه شده‌اند.

صفارهرندی تصریح کرد: هرچه مباحث را کارشناسانه‌تر پیش بردیم، آرای مخالف با پیوستن ایران به پالرمو افزایش پیدا کرد؛ بیش از دوسوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مخالفان «پالرمو» بخاطر آرمان و مسائل ایدئولوژیک با این الحاق مخالفند و موافقان بخاطر گره‌گشایی اقتصادی از آن حمایت می‌کنند، تاکید کرد: اما این‌طور نیست، حتی یک بار هم تعارض آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی در مجمع پیش نیامده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح می‌کند: موضع مخالفان در تمام جلسات این بود که پیوستن ایران به «پالرمو» بسیاری از فرصت‌هایمان را برای حل مشکلات اقتصادی از بین می‌برد. خود مسئولان FATF می‌گویند این لوایح فرصتی برای فشار بیشتر علیه ایران است.

بعد از تصویب FATF باید تمام تراکنش‌های مالی را شفاف کنیم

صفارهرندی تاکید کرد: رئیس جمهور تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم. بیژن زنگنه وزیر نفت به من گفت: این تحریم‌ها ظالمانه است و از هر راهی که بشود تحریم‌ها را دور می زنیم و نفتمان را می‌فروشیم.

وی افزود: اگر معتقدیم تحریم‌ها ظالمانه است و باید آن را دور بزنیم دیگر نباید با دست خودمان نشانی نقاط قوتمان را به دشمن بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از تصویب FATF باید تمام تراکنش‌های مالی در حوزه نفت و دیگر حوزه‌ها را شفاف کنیم، تاکید کرد: طبیعی است که وقتی می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم باید این کار را بدون اطلاع آمریکا انجام دهیم نه به صورت شفاف، واضح و قابل رصد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه این لوایح بسته اطلاعاتی ما را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد، گفت: این صحبت‌ها در مجمع باعث شد تا موافقان الحاق ایران به «پالرمو» هم نظرشان تغییر کند چون فهمیدند که این لوایح یعنی خودکشی از ترس مرگ! در شرایط تحریم امروز پیوستن به FATF مضرترین اتفاق برای سفره مردم خواهد بود.

تصویب FATF همه چیز را گران‌تر می‌کند

در ادامه این صحبت‌ها قدیری ابیانه تاکید کرد: فرض کنید به FATF پیوستیم و آنها به دنیا گفتند که مجاز به رابطه بانکی با ایران هستید اما آمریکا بگوید که کسی مجاز نیست؛ دنیا حرف کدام را گوش می‌دهد؟

وی اضافه کرد: وقتی تحریم‌های آمریکا بالاتر از FATF است دیگر پیوستن به چنین چیزی و قبول محدودیت‌هایش عاقلانه نیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تایید می‌کنم که اگر FATF تصویب نشود ممکن است کالاها گران شود اما یقیناً تصویب FATF همه چیز را گران‌تر می‌کند و ارزش پول را کمتر می‌کند، افزود: دولت نباید مردم و بازار را نسبت به این لوایح شرطی کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وابستگی اقتصاد به نفت آسیب بزرگی است اما بدتر از آن توهم و ذهنیت مسئولان مردم درباره پول نفت است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه آنها اعدادی را تصور می‌کنند که بالاتر از واقعیت است، افزود: ما قبل از تحریم روزی ۴ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، این یعنی به ازای هر ایرانی ماهی کمتر از ۱ بشکه نفت صادر می‌شد.

وی ادامه داد: الان کل صادرات نفت ما حدود ۱ بشکه است، یعنی به ازای هر ایرانی در هر سه چهار ماه ۱ بشکه نفت صادر می‌شود. درآمد نفت نمی‌تواند جای کار و تلاش را بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ما بیشترین تعطیلات مناسبتی دنیا را داریم، تاکید کرد: مردم باید این تصور را رها کنند که می‌شود با پول نفت همه کار انجام داد و راحت زندگی کرد. ما در فرهنگ کار و مصرف شرایط خوبی نداریم، این حقیقت است.

قدیری ابیانیه گفت: امتیازات ایمانی و فکری بسیاری داریم اما این بیماری‌ها را هم داریم؛ کلید پیشرفت اقتصاد کار، قناعت و تعصب روی مصرف کالای داخلی است.

حسین حاجیلو کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه به صورت تلفنی روی آنتن شبکه افق آمد و گفت: FATF سلاح اقتصادی آمریکا علیه ایران و مردم را نقطه‌زن می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۲۰۳۴۱۸:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دلار بره بالا همگی باید پاسخگو باشن
ناشناس۸۱۲۳۲۰۲۳:۴۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
۳۰% موافقین رو باید به ملت معرفی کنید ملت باید بدونن چه کسانی بدنبال حراج امنیت و اقتصاد وطنشون هستن
ناشناس۸۱۲۳۶۶۰۰:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اتفاقا با تصویب فتف دلار شدیدا بالا میره چون دیگه اسکناسی وارد کشور نمیشه
ناشناس۸۱۲۳۹۹۰۱:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بهتر هست اول وضعیت مالی خود این افراد بررسی شود
رضا۸۱۲۸۵۵۱۰:۳۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نه اینکهالان که سه برابر شده دولت محترم و رییس بانک مرکزی پاسخ گو تشریف دارند
ناشناس۸۱۲۰۶۱۱۹:۲۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
لطفا ما را با هند و ژابن مقایسه نکنید ما خیلی جلوتر هستیم
ناشناس۸۱۲۰۷۲۱۹:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
فقط زودتر تمومش کنید
ناشناس۸۱۲۰۷۵۱۹:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
عجب کارشناسی!
ناشناس۸۱۲۰۸۰۱۹:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مسوولیتش رو هم بپذیرین عمل بدون مسوولیت پذیری دیگه تموم شد دوران بزن در رو تموم شده
ناشناس۸۱۲۹۴۷۱۱:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مسئولیت این تورم را و مشکلاتی که امروز به وجود آمده را شما پذیرفته ای که از بقیه می خواهی بپذیرند؟؟ شما تضمین می دهی فتف شرایط اقتصادی کشور را بدتر از این نکنه؟؟
ناشناس۸۱۲۰۸۴۱۹:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اقای هرندی لطفا بفرمایید امریکا ۲۲ تریلیون دلار به کی بدهکاره !!؟
ناشناس۸۱۲۰۹۰۲۰:۰۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اسامی این 70 درصد را اعلام کنید
معلم۸۱۲۱۱۰۲۰:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
الان اکثریت مخالف هستند اگر تصویب شد نشان می دهد که بر خلاف ادعای شما دو سوم موافق ان هستند.
ناشناس۸۱۲۱۲۴۲۰:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دولت روحانی و ظریف از خداشون هست این لوایح تصویب نشه تا چند سال همه مشکلات رو بندازن گردن عدم تصویب FATF
ناشناس۸۱۲۱۵۹۲۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
حسین حاجیلو کارشناس مسائل اقتصادی : FATF سلاح اقتصادی آمریکا علیه ایران و مردم را نقطه‌زن می‌کند.
پرتو۸۱۲۱۶۱۲۰:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
حق دارن.
ناشناس۸۱۲۱۸۵۲۱:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
پیوستن به لوایح استعماری به صلاح مملکت نیست .
ناشناس۸۱۲۲۹۲۲۳:۱۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
قبلن اینو گفتی. زیاد تکرار کنی لوس میشه.
ناشناس۸۱۲۳۵۳۰۰:۱۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
صلاح مملکت رو مردم می دانند نه شما !
ناشناس۸۱۲۵۹۴۰۸:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
حرف به صورت کلی حرف درستی است ،لکن لطفا بفرمایید شما از کجای پالرمو به این برداشت رسیده اید که استعماری است ؟!
علامت تعجب۸۱۲۶۱۸۰۸:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ببخشید اونایی که منفی دادید یعنی لوایح استعماری خوبند؟
ناشناس۸۱۲۱۹۳۲۱:۲۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مشکل سیاستهای منطقه ای شماست. هزارتا برجام و FATF و اینستکس و ... هم بیاید، تا وقتی با دنیا تعامل نداریم، همین آش و کاسه است
ناشناس۸۱۲۱۹۴۲۱:۲۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مسوولیت عواقب عدم پذیرش معاهدات بین المللی را بعهده میگیرید؟
ناشناس۸۱۲۲۰۰۲۱:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
در ادامه این صحبت‌ها قدیری ابیانه تاکید کرد: فرض کنید به FATF پیوستیم و آنها به دنیا گفتند که مجاز به رابطه بانکی با ایران هستید اما آمریکا بگوید که کسی مجاز نیست؛ دنیا حرف کدام را گوش می‌دهد؟ خوبه خودتونم می دونید جایگاه ایران وآمریکا تو دنیا چه قدر با هم فرق می کنه !!
ناشناس۸۱۲۲۲۵۲۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
قطعا اعضای مجمع ، مصلحت نظام را بهتر تشخیص می دهند . اما بهتر است مسئولیت این تصمیم را هم بر عهده بگیرد .
علی۸۱۲۲۶۳۲۲:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اصلاح طلبان و صرافیهایشان دنبال تصویب فتف هستند چون میدانند با تصویب فتف قطعا قیمت دلار تا آخر سال حداقل دوبرابر میشود
علی۸۱۲۲۸۳۲۳:۰۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
بابا ردش کنید هم خودتون را راحت کنید هم مردم را
ناشناس۸۱۲۳۲۳۲۳:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
پذیرش یا عدم پذیرش توسط چه مجلس ،چه دولت و چه شورای مصلحت باید مسیولیت پدیرش یا عدم انرا هم بپذیرند و فردا یکدییگر را مقصر فلمداد نکنند
ناشناس۸۱۲۳۴۸۰۰:۰۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
روزی که fatf تصویب نشود جان بولتون در کاخ سفید قهقهه می زند.
ناشناس۸۱۲۳۵۸۰۰:۱۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
از این نوع مخالفتها در مورد قطعنامه وگروگانگیری هم وجود داشت .ولی در بدترین شرایط پذیرفته شد.
بهلول۸۱۲۴۲۰۰۶:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مخالفان که اینقدر به فکر کشور هستند،برنامه هایشان را هم برای ثبات اقتصاد کشور اعلام کنند و مسوولیتش را هم به عهده بگیرند. با مردم شفاف باشند و هزینه های نپذیرفتن را هم اعلام کنند. نه اینکه بعدا هزینه ها و عوارض نپذیرفتن را به پای بی کفایتی دولت بگذارند و از خود سلب مسوولیت کنند.
ناشناس۸۱۲۴۷۶۰۷:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
حداقل یک نفر که دیدگاهش با این افراد فرق می‌کرد می‌آوردین صحبت کنه چرا همه برنامه‌های صداو سیما یکطرفه است.
ناشناس۸۱۲۵۰۴۰۷:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بالا رفتن دلار بیش از این در تحمل مردم نیست و کشور را به نابودی می کشاند اگر مطمئن هستید عدم تصویب این لوایح باعث گرانی بیشتر نمی شود آنها را رد کنید
ناشناس۸۱۲۵۵۳۰۸:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مخالف تصویب هستم
بانکی۸۱۲۵۷۵۰۸:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اگر FATF تصویب نشود ممکن است کالاها گران شود اما یقیناً تصویب FATF همه چیز را گران‌تر می‌کند!!
ناشناس۸۱۲۶۰۹۰۸:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اگر جرات دارید از برجام هم بیایید بیرون.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین