کامنت‌های برتر مخاطبان الف/ چرا وعده‌هایی دادید که توان انجام آنها نداشتید؟ چرا ارزش پول ملی ۳برابر سقوط کرد؟/مسئولان باید پاسخگو باشند، اما نیستند/ مردم نه صدا دارند، نه لابی و نه نفوذ/آقای جهانگیری، چرا به نقدهای کارشناسی توجهی نمی‌شود؟/مردم! شما یادتون هست!

گروه سیاسی الف،   3971217141 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

چرا ارزش پول ملی ۳برابر سقوط کرد؟/مسئولان باید پاسخگو باشند، اما نیستند/ مردم نه صدا دارند، نه لابی و نه نفوذ/آقای جهانگیری، چرا به نقدهای کارشناسی توجهی نمی‌شود؟/مردم! شما یادتون هست!

الف/ در هفته‌ای که گذشت اسحاق جهانگیری درباره پاسخگویی به منتقدان نوشت: «همه حرفهایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهیم داد اما الان شرایط کشور به‌گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم.»

چرا وعده‌هایی دادید که توان انجام آنها نداشتید؟

اظهارنظر جهانگیری با نظرات مختلف کاربران الف همراه شد که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

*لطفا بفرمایید چرا بر خلاف ۱۶۰ کشور جهان، ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد سقوط کرد؟ چرا حداقل حقوق کارگران یک سوم عراق (حقوق یک کارگر عراقی) شده است؟ چرا وعده‌هایی دادید که توان انجام آنها نداشتید به هر دلیل؟ چرا به اعتراض معلمان رسید گی نمی‌شود؟ چرا اصول فراموش شده قانون اساسی عمل نمی‌شود مثل مجوز راهپیمایی مسالمت آمیز؟

*فکر می‌کنم تمام روسای جمهور گذشته و نخست وزیر زمان جنگ را جمع کنیم و از آنها بپرسیم مشکل ساختاری اقتصاد چیست که در هیچ دولتی حل نمی‌شود؟ چرا در هر دولتی قیمت ارز چند برابر می‌شود؟ گفتن دلایل‌اش یک دقیقه بیشتر وقت نمی‌برد و مردم هم پاسخ را خوب می‌دانند دولت قبل با درآمد نفت ۱۵۰ دلاری قیمت ارز رو بالای پنج برابر افزایش داد! یعنی از هشتصد تومن رسید به نزدیک چهارهزار تومن! بنظرم مسائل فراتر از دولت و نظام باید دست به اصلاحات گسترده بزنه که مهم‌ترین‌اش شفافیت در اقتصاد است.

*عمر و سرمایه و آرزوهای هشتاد میلیون نفر در دیدن نرخ ارز و ماشین و خانه و جهیزیه و طلا و گوشت و مرغ و شکر و میوه و ... را صرف پنج دقیقه نمی‌توان جبران کرد، فقط می‌شود نمک روی زخم پاشید.

*چرا حرف‌های کاندیدای پوششی رو جدی می‌گیرید؟ ..... ای کاش مبتکر عبارت معروف «مردم! شما یادتون هست...» از همان مردمی که سنگشان رو به سینه می زند خجالت بکشد و تا مدت‌ها ادعاهای گزاف نکند. به نظرم باید یک هشتگ با این عنوان درست شود و یک بار برای همیشه ایشان بداند  که نمی‌تواند هر دفعه شعور مردم را به سخره بگیره: #اسحاق_یادت_هست؟

*جناب آقای جهانگیری شما ادعا می‌کنید در ۵ دقه می‌توانید جواب دهید چرا نتوانستید در ۵ سال یکی از انتقادات را در عمل حل کنید؛ ضمنا این شرایطی که ازش یاد می‌کنید مردم درست کردن یا شما؟ رانتخواری در دولت شما موج می‌زند. هر روز خبر جدیدی از اقوام وزرا منتشر می‌شود که فلان زمین خوردند، فلان ویلا ساختند، فلان ماشین کادو گرفتند، فلان کالا را وارد کردند؛ شما فقط یک هفته وقت می‌خواهید برای توضیح فساد‌های مسئولین.

*کسی که به گفته خودش قادر به جابجایی و عوض کردن منشی خودش نیست چطور می‌خواهد پاسخ پرسش‌هایی رو بده که قادر به حل آن نیست؟

*موضع گیری‌های ایشان معمولا شعارگونه، شتاب زده و تند است. گذر زمان هم نشان داده که عموم وعده‌هایشان تو خالی و با پشتوانه‌ای ضعیف است.

*من توی ۵ دقیقه عامل مشکلات را می‌گویم، .....آقای جهانگیری بفرمایند چرا به نقدهای کارشناسی توجهی نمی‌شود؟ چرا سیاست‌گذاری پولی نداریم؟

*تقصیر آقای جهانگیری نیست. تقصیر مجلس است که قانون درست و حسابی برای حیف اموال ندارد. وقتی رئیس دولت قبلی که صدها میلیارد دلار پول را معلوم نشد چیکار کرد و صاف صاف راه می‌ود، چرا جهانگیری باید از حیف کردن چند ده میلیارد دلار و ایجاد رانت با یه تصمیم اشتباه بترسد؟ می‌داند در ۵ دقیقه می‌شود قضیه را ماستمالی کرد و تمام.

*برایم شنیدن و خواندن چنین اظهارنظرها از سوی مدیران و اداره کنندگان کشور چندان عجیب نیست. اگر آگاه و کاردان بودند مملکت را به این روز سیاه نمی‌رساندند. در کجای دنیا سراغ دارید برادران روسای جمهور و معاون اولش دارای پروندهای آنچنانی باشند و بعد این بزرگواران دم از پاکدامنی خدمتگذاری بزنند؟ مردم را عاقل بدانید نه جاهل؛ همان بهتر استعفا بدهید و بیش از این به ملت جفا نکنید.

*اتفاقا می دانم چه می شود در ۵ دقیقه گفت...... مشکلات حتما ریشه داخلی دارد ، امروز عذر بدتر از گناه این است که مشکلات را گردن تحریم و آمریکا بیاندازیم، مسئولان باید پاسخگو باشند، اما نیستند؛ همانطور که دولت‌های قبلی نبودند و دولت‌های بعدی نخواهند بود ، قیمت دلار هر ده سال ده برابر افزایش یافته است، فارغ از هر دولت چپ و راستی که بر سر کار بوده است ، فارغ از اینکه جنگ بوده یا صلح، اصلاح طلب یا اصولگرا ، تنها اصل ماندگار ، افزایش ده برابری دلار در هر ده سال است، فقط در دهه هشتاد که دوران رشد اقتصادی بود، فقط شش برابر افزایش یافت.

*موضوعات مهم و پیچیده بعضا پاسخ‌های کوتاه و ساده‌ای دارند که ناشی از آگاهی فوق‌العاده پاسخ دهند و یا ناشی بودن آن است. موضوعات ساده و پیش پا افتاده هم که اساسا محلی از اعراب برای عرض اندام در پیشگاه متفکرین ندارند!. مسائل اقتصادی یکسال اخیر کشور البته موضوع پیچیده ای نیست! که نیاز به تفکر داشته باشد و می‌توان همینطور سرسری به آنها پرداخت و جواب‌های دندان شکن برای منتقدین را ارایه داد و قطعا هر کسی می تواند این جواب‌ها را در گوشه و کنار دفتر یادداشت خودش داشته باشد، برای روز مبادا! از این مقدمه فلسفی که بگذریم، اصل صورت مسئله‌ای که جناب معاون اول مطرح کردند کاملا اشتباه است. در بین مردم کسی بدنبال پاسخ ۵‌دقیقه‌ای ایشان به مسائل مطرح شده نیست. مردم به دنبال حل مسئله هستند و حاضرند علاوه بر این ۱۲ ماهی که از اسفند سال گذشته تا به امروز به دولتمردان زمان دادند، ۱۲ دقیقه، ۱۲ ساعت، ۱۲ ماه و حتی اگر به راه حل اطمینان و به راه حل دهنده اعتماد داشته باشند ۱۲ سال فرصت بدهند، اما بسیار بجاست که ایشان قبل از هر پاسخ ۵دقیقه‌ای، همین ۵ دقیقه را صرف نگاه و بازخوانی انتقاداتی که توسط ایشان در ایام آخرین انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، بنمایند. یا آن صحبت‌ها گزافه بوده است ...

*کشوری که ۸۰ درصد درآمد آن به فروش نفت بستگی دارد، اگر تمام ذخایر ارزی خود را در بازار عرضه کند ظرف بک هفته تمام می‌شود و به ونزوئلا با صندوق ارزی خالی و کشور وابسته به واردات تبدیل می‌شویم، شعار‌های عوام پسند زیبا است. اقتصاد ما از بنیان خراب است. بفرموده مقام معظم رهبری پس از این دوره سخت باید دنبال اقتصاد مقاومتی یا پایدار و مبارزه با مفسدین اقتصادی رفت و از خرج‌های بیهوده جلوگیری کرد.

*بنده معتقدم هر دولت دیگری هم جای این دولت بود این افزایش قیمت هم باز هم ایجاد می‌شد با توجه به تحریم -عدم فروش نفت - مشکلات بانکی و نقدینگی تنها راهکار هم از بین بردن رانت به وسیله واقعی کردن قیمت بنزین-گازوئیل-برق-گاز-کالای اساسی و اختصاص پول آن به عنوان یارانه به مردم است. مردم از تبعیض‌ها بیشتر از افزایش قیمت ناراحتند....

بنده هم موافق هستم تحریم‌ها ربطی به این دولت ندارد و نتیجه کاغذ پاره خواندن توسط دوستان دیگر است. در حال حاضر تنها راه‌حل مشکلات از راه گفتگو با آمریکا امکان پذیر است و سایر راه‌حل‌ها توهم است. چین و روسیه هم همیشه در حل  مسائل با آمریکا هستند و قهر در سیاست خارجی معنی ندارد. ترکیه هم مشکل‌ش را با کشیش آمریکایی حل کرد.
 
(در پاسخ به کامنت بالا) شما ها که استاد هستید و می‌فهمید، پس تورم و مشکلات به دولت احمدی نژاد هم ربط نداشت دیگه!... راه رو هم پیدا کردید، بریم با کد خدا ببندیم. ولی یه چند سال دیر از خواب بلند شدید، کدخدا زده زیر میز و دولت روی هوای مشغول سیر و سلوک هستند..... دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی جنس وارد می‌کند (از طریق شرکت‌ها) بعد ۱۲۰۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد! ....هنوز هم متوجه نشدید که آمریکا هر وقت ایران مستعمره‌اش شود، آن زمان کوتاه می‌آید، همان کاپیتالاسیون! مثلاً مثل آسیای شرقی، که اگر نظامی آمریکا رفت سراغ ناموس اونها، حق ندارند، حرفی بزنند و نظامی باید برود آمریکا محاکمه شود!

*****

میرزان افزایش حقوق و دستمزد کارمندان دولت از موضوعات بحث‌برانگیز این چند روز بود. مخاطبین الف نظراتی درباره این مسئله ذیل گفت‌وگوی حاج‌بابایی با عنوان «حاجی‌بابایی: با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد» و یکی از گزارش‌های الف با عنوان «درباره مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان و مخالفت عجیب دولت/ آیا مجلس بر نظر خود باقی می‌ماند؟+ جدول افزایش حقوق» ثبت کردند.

برخی از نظرات مخاطبین الف را می‌خوانید:

*آیا ارزش مدیر واقعی که دانش و علم لازم را در کار خود دارد با یک کارگر برابر است. شاید بگوئید مدیران کار بلد نیستند. مدیری که کاربلد نیست، دزد است. اما مدیر اداره کننده کشور و مولد سود برای بنگاه باید حقوق بیشتری بگیرد. هیچ کسی هم در این کشور منع نشده است که درس نخواند و متخصص نشود. بنابراین کسی که زحمت بیشتری کشید و متخصص شده است باید بهرمند‌تر باشد؛ چون سود و نفع زیادتری برای جامعه دارد. هدف شما هم از این اظهارات یا از بین بردن انگیزه کسب علم ودانش است یا جمع آوری ارای کارگران.

*دو خطای نابخشودنی مجلس و یا به عبارتی سه خطا:۱- تصویب قانون یارانه‌ها بدون ایجاد زیرساخت و بانک اطلاعاتی صحیح-۲- تصویب شتاب زده برجام در ۲۰دقیقه و.... -۳- تصویب لوایح پولشویی و اصرار به تصویب آن در شورای نگهبان و تشخیص مصلحت.

*می‌شود بگویید اولا حقوق ۲۰ میلیونی را برای چی و به ازای چه کاری دریافت می نمایند؟ ثانیا حقوق کاگر را هم 4 میلیون اضافه می‌کردند بعد 35 درصد مالیات ازش کم کنند؟ ... کارگری که الان خرج سفره‌اش سه برابر شده است، چه جوری با ۲۰ درصد افزایش حقوق زندگی کند؟ ولی کسی که حقوق ۲۰میلیونی می‌گیرد و لکسوس سوار می‌شود، الان سرمایه‌اش سر به فلک گذاشته!!!

*لازم به ذکر است افرادی که حقوق بالا دریافت می‌کنند افراد معدود و خاصی هستند و اکثر کارمندان حقوقشان بر اساس ضوابط جاری کمتر از حقشان هست.... پس لطفا از ایجاد جو و سوءاستفاده از احساس نیاز معیشتی مردم خودداری کنید ۲۰ درصد افزایش خاصی برای حقوق قشر متوسط کارمندان نیست.

*برای همین است که منتقدین می‌گویند بین بد و بدتر انسان مجبورست بد را انتخاب کند. اگر نمایندگان نماینده واقعی ملت بودند و بین بد و بدتر انتخاب نمی‌شدند، امروز شاهد این بی عدالتی‌ها دربیشتر امور نبودیم. چه زمانی باید بفهمیم که نماینده‌ای که چند میلیارد هزینه می‌کند نمی‌تواند نماینده اکثریت ملت باشد. تا آگاه نشویم این نانمایندگان برایمان اینگونه تصمیمات را می‌گیرند.

*مردم و کارمندان تهی دست و بیچاره نه صدا دارند و نه لابی و نه نفوذ و به این خاطر با حقوق ناچیز روز به روز در باتلاق گرانی غرق می‌شوند، ولی مدیران و بزرگانی که حقوق نجومی می‌گیرند هم لابی دارند، هم صدا و هم نفوذ. نمایندگان هم فقط موقع رای گرفتن مردم را می‌شناسند و بعد از انتخاب شدن با مدیر و مالک و تاجر و کارخانه دار نشست و برخاست می کنند...

*شرم آوراست....من که پارسال حقوقم سه میلیون وخورده‌ای بوده سه تا سکه می‌توانستم بخرم. حالا با ۲۰ درصد افزایش، حقوقم چهار میلیون تومان هم شد یک سکه هم نمی‌توانم بخرم. حقوق باید ۲۰۰درصد اضافه می‌شد نه بیست درصد. حتما فکر کردید ما خیلی هم خوشحال می‌شیم از این بذل وبخشش شما. مارا بردید زیر خط فقر. دولت که هیچ شماها پس چکاره هستید. ما از کسانی که ما را فقیر و بی‌پول کردند به این سادگی نمی‌گذریم.

*آیا مدیری که ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد و احتمالا چند جا هم سمت و شغل دارد، براحتی 4 میلیون تومان یعنی اندازه حقوق 4 کارگر طبق مصوبه نمایندگان ملت حقوقش اضافه می‌شود، فکر می‌کنید دیگر به فکر مشکل مردم و رفع ان می‌افتد؟ گوشت بشود کیلویی ۵۰۰ هزار تومان و برنج هم  ۱۰۰هزار تومان. اینان ککشان هم نمی‌گزد؛ فقط به مردم فشار می‌آید. در حالت جنگی و تحریم مسئولین هم باید کنار مردم باشند. چیزی که رهبری هم مرتب آنرا خواستارند.بنده که رزمنده هستم و درآمدم طبق تحقیقات زیر ۹۰۰ هزار تومان در ماه است و دارای خانواده هستم هر چند ماه یکبار از سوی سپاه کمک هزینه‌ای در حد ناچیز می‌گیرم، چطور دولت و نمایندگان برای مدیران براحتی ۴میلیون تومان اضافه در نظر می‌گیرند، ولی برای ما فقط چند صد هزار تومان....؟

*این دولت به شدت دنبال افزایش نابرابری در جامعه است و این مساله کاملا مغایر با اهداف انقلاب است؛ وگرنه پرداخت حقوق ۱۰ میلیون تومانی چرا اصلا باید افزایش یابد؟ البته جناب نوبخت از ظلم به نخبگان گفته و فراموش کرده که درصد بالایی از نخبگان اساسا بیکارند! شاید مراد از نخبه همان ژن خوب است!

*سال ۹۶ حقوق کارمندان با سابقه و متخصص که دریافتی متوسط داشتند فقط ۶ درصد افزایش یافت. در حالی که هدف قانون گذار محدود کردن کارمندان نجومی بگیر بود و نه متخصصان با تجربه با حقوق متوسط به پایین. لذا با این قانون بار دیگر به این قبیل کارمندان مجددا ظلم مضاعف خواهد شد. از دولت محترم تقاضا داریم چون بطور کامل در جریان افزایش سال ۹۶ قرار دارند امسال روندی را اجرا نمایند تا مانع اجهاف در حق این قبیل کارمندان شود و از نمایندگان محترم مردم نیز انتظار داریم، تبعات آن را بر کل اقشار حقوق بگیر مدنظر قرار دهند، یعنی افزایش حقوق نجومی بگیر به اصطلاح ۲۰ میلیونی با متخصص زحمتکش با سابقه بالا که ۵ میلیونی، مقایسه نشود. پیشنهاد می‌شود بجای افزایش پلکانی با پله‌های محدود، حداقل۲۰ پله بین حقوق حداقل و نجومی بگیر ۲۰ میلیونی در نظر گرفته و در صد افزایش‌ها بین آن پله‌ها توزیع گردد تا امسال نیز به کارمندان متوسط اجحاف نشود.

******

رفتار فرهاد مجیدی مربی تیم استقلال با مامور پلیس راهور باعث شد مطلبی با عنوان «رفتار سیاسی فرهاد مجیدی» در الف منتشر شود. نظر برخی از کاربران الف درباره این موضوع را می‌خوانید:

*بی قانونی و عدم احترام به مامور قانون، بی فرهنگی محض است، هرکسی می خواهد باشد فرهاد مجیدی یا هر مقام بلند مرتبه‌ای ! البته بارها دیده می‌شود افرادی که گواهینامه رانندگی موتور سواری ندارند داخل خیابان، پیاده روها هستند و از چراغ قرمز عبور و خلاف جهت رانندگی می‌کنند، اما مامور راهنمایی حضور ندارد که جلوی این گونه افراد بی فرهنگ را بگیرد...

*فرهاد مجیدی تخلف کرده و باید مجازات شود. هیچ ربطی به پرسپولیس و استقلال ندارد. مسائل فوتبالی فقط داخل ورزشگاه و برنامه نود ارزش دارد. آقای مجیدی هم فکر نکند چون بازیکن محبوب تیم استقلال از مجازات معاف است. رانندگی با سرعت غیرمجاز، عدم ارائه مدارک و عدم تمکین در تست الکل جرائم بزرگی است و باید حداقل سه ماه حبس دارد.

*این که نمی‌شد هر مامور پلیسی بابت سرعت زیاد از هر کسی تست الکل و اعتیاد بگیرد؟ اگه فرد رفتار غیرعادی داشته پلیس باید این تست‌ها را بگیرد. آقای مجیدی یکی از سالم ترین و خوش نام ترین ورزشکاران ما بوده و هستند...

*اگر از مردم در خصوص لحن گفتار بعضی ماموران انتظامی سوال کنید، شاید..درصدی ناراضی باشند، بله مشکل اینجاست که بعضی ماموران نظامی ما از لباسشان سوء استفاده می‌کنند و با مردم خوب صحبت نمی‌کنند. نکته اینجاست که آیا مرجعی رسیدگی نمی‌کند و به شکایت مردم پاسخی داده نمی‌شود؟

*نکته جالب اینه که بعضیا رفتار صحیح پلیس وظیفه شناس رو تقبیح کردن و یک جوری خواستند رفتار قانون شکنانه مجیدی را ماله کشی کنند. این که اگر همین مساله در یک کشور اروپایی رخ داده بود؛ پلیس به شدت برخورد می‌کرد....

دیدگاه کاربران

مهرداد۸۱۱۸۱۷۱۶:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
الان لشکر ۲۰۰نفره معروف میاد برای حمایت از سلطان دلار۴۲۰۰تومانی به مردم پشت نکنید «بخاطر یک مشت دلار»
ناشناس۸۱۲۰۶۷۱۹:۲۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دولت جواب داد. گفت برای نقدینگی حاصل از موسسات مالی غیر مجازه.
ناشناس۸۱۲۲۶۹۲۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
از دولتمرد دروغگوست ملولم ملولم ملولم
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۱۲۲۸۹۲۳:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
نجات بانک ها از ورشکستگی علت العلل تورم افسار گسیخته
بیگی29۸۱۲۱۰۵۲۰:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
چه کاری از شیر بی یال و کوپال و دُم بر می آید؟این شیر چنگ و دندان هم ندارد.انتظاری نداشته باشید.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۸۱۲۲۹۰۲۳:۱۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
چرا الان که تورم چندین برابر شده و دارایی معوقه داران کلان بانکی چند برابر شده معوقات کلان را وصول نمی کنید
ناشناس۸۱۲۲۲۱۲۱:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
ایا کسانی که باعث نابودی برجام شدند جوابگو هستند؟
مجید۸۱۲۷۵۴۰۹:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
لطفا آدرس اشتباهی ندهید . آقای جهانگیری که حق انتخاب منشی دفترشان را ندارند چه برسد به تعیین نرخ برای دلار .
ناشناس۸۱۱۸۲۰۱۶:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
به خاطر تولید 1200 هزار میلیارد نقدینگی طی 5 سال قیمت دلار= میزان نقدینگی در زمان دولت هاشمی هم نقدینگی چند برابر شد قیمت دلار هم چند برابر شد
ناشناس۸۱۲۰۲۰۱۸:۴۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
نقدینگی وقتی از بانک ها خارج میشه که احساس خطر بکنه . از بانک به سمت دلار سکه مسکن و ... اون احساس خطر هم تحریم های جدید بود
ناشناس۸۱۲۰۳۳۱۸:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
جالبه که بدانیم که رشد نقدینگی آمریکا 6 درصد و ایران حتی تا 35 درصد داشتیم.
ناشناس۸۱۲۱۳۵۲۰:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
عمدا دولت احمدی نژاد رو از حافظه ات پاک کردی. او دلار 920 تومانی را تا 3800 تومان بالا برد نزدیک به 4 برابر کرد دلار رو
ناشناس۸۱۲۲۵۰۲۲:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دروغ مادر فسادهاست
ناشناس۸۱۲۶۲۰۰۸:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بیدار شو. خودت را به خواب بزنی نشانه این نیست که ما خوابیم و فراموشکار
ناشناس۸۱۲۳۸۸۰۱:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اون موقع دلار 1200 بود بعدش شش سال دلار ثابت بود الان دلار هرروز یه قیمته حالت خوبه؟
امین۸۱۲۲۱۵۲۱:۴۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
آره ....فقط دوران محمود نشد
پشیمانی از طبس۸۱۱۸۲۲۱۶:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
تنها چیزی که در آن نمونه بودند و هستند دروغگویی و پررویی هست
ناشناس۸۱۱۸۲۵۱۶:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
چرا همن سوال را زمان احمدی نژاد نکردید؟؟؟؟
ناشناس۸۱۱۹۶۴۱۸:۰۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دیگه نمیشه با این کارنامه حسن اسم محمود را آورد
ناشناس۸۱۱۸۲۶۱۶:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مگر فقط دولت باید پاسخگو باشد؟
کاشانی۸۱۲۰۱۶۱۸:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
خسته نشدی از ماله کشی بی سند و دلیل؟
ناشناس۸۱۲۲۱۳۲۱:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
خیر...از نظر جنابعالی قوه مجریه اجرا کند و سخنگو و پاسخگو نداشته باشد، آنوقت غیر از قوه مجریه همه باید پاسخگو باشند!!!!!
ناشناس۸۱۱۸۳۰۱۶:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
تخم مشکلات اقتصادی امروز زمان احمدی نژاد کاشته شد. احمدی نژاد بود که با مجوز دادن به موسسات اعتباری و بانک های فاسد باعث رشد نقدینگی و تورم شد.
ناشناس۸۱۲۰۴۳۱۹:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
این مصوبات زمان خاتمی تصویب شد زمان احمدی اجرا شد نظرت در مورد خاتمی چیه!
ناشناس۸۱۲۶۲۲۰۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مثبت است
ناشناس۸۱۲۱۴۵۲۰:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در دولت اصلاحات بصورت قارچ گونه رشد کردند همین موسسه کاسپین در سال 94 مجوز دریافت کرد و بعدش پول های مردم رو بالا کشید.
ناشناس۸۱۲۱۵۲۲۰:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
نقدینگی در سال 92 مبلغ 400 هزار میلیارد تومان بود اما حالا به 1700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته یعنی در طول 5 سال گذشته حجم نقدینگی بیش از 4 برابر شده است .
ناشناس۸۱۲۱۷۸۲۱:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
تقصیر هاشمی و دار و دستانشان بوده.
ناشناس۸۱۲۱۸۳۲۱:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
در دولت احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 10 هزار تومان گران شده و این از نتایج تدبیر است !
ناشناس۸۱۲۶۲۷۰۸:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در دولت احمدی نژاد دلار از 920 تومان به 3800 تومان رسید. با آمدن دولت جدید به 3500 تا 3700 کاهش یافت و اکنون در بازار آزاد تا 12000 تومان است. درصد رشد در هر دو دولت تقریبا یکی است
ناشناس۸۱۱۸۳۳۱۶:۱۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
پس با این حساب افزایش حقوق ها باید سیصد در صد افزایش یابد. درسته؟
ناشناس۸۱۱۸۳۸۱۶:۱۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
این دولت کارش درست است.
ناشناس۸۱۲۱۴۷۲۰:۴۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اگر دولت کار بلد بود امروز دلار 13000 تومان و گوشت 120 هزار تومان و پراید 50 میلیون تومان نبود.
ناشناس۸۱۲۴۱۶۰۳:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
تحریم و حمله مردم به صرافی ها چه ربطی به دولت داره ؟
ناشناس۸۱۱۸۵۱۱۶:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
لعنت خدا بر افراد کار نابلد
ناشناس۸۱۱۸۵۳۱۶:۳۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
علت اینکه این همه تحریم داریم و هزینه به مردم تحمیل میشه چیست؟ راهکار برون رفت از این وضعیت چیست؟ ممنون میشوم کارشناسان راهمایی کنند
ناشناس۸۱۱۸۵۹۱۶:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اگر ارزش پول ملی 100درصد کم شود یعنی پول رایگان است لطفا درصد را درست محاسبه کنید
ناشناس۸۱۱۹۹۱۱۸:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
در واقع یعنی ارزش ارز های دیگر 4 برابر شده ، 100 درصد یعنی دو برابر،
ناشناس۸۱۱۸۷۱۱۶:۴۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اصلا تو ایران دور دوم نباید به کسی رای داد.
مرادی۸۱۲۲۱۹۲۱:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
بله دقیقاااااااااااااااا بارها خودمم گفتم حتی در دور اول آدم خوبی باشه دور دوم در تمااااااااااااااااااااااااام ریاست جمهوریها...میندازن دنده خلاص ....اونم تو سراشیبی !!!!!!
ناشناس۸۱۲۲۴۱۲۲:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
درختی که 4 سال اول ثمر نداد اصلا"ثمر نخواهد داد.
ناشناس۸۱۲۳۲۶۲۳:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
نیست بقیه دکترای سیاست و اقتصاد داشتن ‌‌!
ناشناس۸۱۱۸۹۷۱۶:۵۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
بیانیه گام دوم رهبری باید جلوی چشم‌ همه مسئولین و چراغ راه باشد.
ناشناس۸۱۲۱۶۹۲۱:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
به ناکارآمد و کارنابلد پرژوکتور 1000000 وات هم بدهی در کوچه پس کوچه ها گم و گور می شود .
ناشناس۸۱۱۹۰۳۱۷:۰۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
برجام و‌ fatf فرقی نمیکند چون با تیم اقتصادی روحانی چیزی بهتر نمیشود قطعا بدتر میشود
ناشناس۸۱۱۹۰۷۱۷:۰۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
ایا همه در این مملکت قاچاقچی هستند ؟ پس این همه تجاری که ارز ۴۲۰۰ گرفتن و حتی جنس وارد کردن و به قیمت معقول فروختن و تخلفی انجام نداده اند پس چی ؟
مرتضی۸۱۲۰۶۰۱۹:۲۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
دو سه تا جنس نام ببر که قیمتش دو سه برابر نشده باشه... اگر واقعا با دلار 4200 به مردم فروخته بودند نباید قیمت جنس دوسه برابر میشد مهم اینه که دلار جهانگیری به همه ندادند به دوستان و آشنایانشون دادند اونها هم .....
سلطان دماغ!۸۱۱۹۰۹۱۷:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مردم یادتون هست چقدر دروغ بهتون گفتیم تا رایتان را بگیریم حالا بگردید تا بگردیم
ناشناس۸۱۱۹۸۹۱۸:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
مردم یادتون هست زمان احمدی نژاد گوشت و مرغ 3 برابر شد به همون قیمت 3 برابر به شما فروختن گفتن مشکلات اقتصادی جهانی هست ؟؟؟ باز در این دولت به 1/3 قیمت داره فروخته میشه خوب معلوم صف میشه ...
ناشناس۸۱۱۹۳۸۱۷:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
تقصیر ماست که این ها رو سرکار آوردیم... گرچه هزارتا بهانه می آوریم ولی درختی که جهارسال میوه نداد هیچ وقت نمیده... خلاص
ناشناس۸۱۲۳۵۹۰۰:۱۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نیست بقیه کاندیدها بیل گیتس بودن !
رضا۸۱۱۹۵۴۱۷:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
چون بدون رشد اقتصادی و خلق ثروت از سال ۹۱ تا ۹۷ ابتدا با چاپ پول بی پشتوانه و افزایش نقدینگی دستمزدها را ۳ برابر کردند و در پرده دوم با ۳ برابر شدن نرخ ارز و همه چیز مجددا تعادل واقعی قدرت خرید بر قرار شد واقعیت قدرت خرید در اقتصاد ایران همین است و نه قدرت خرید سال قبل
مصطفي۸۱۱۹۷۶۱۸:۱۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
شما هم اگر برادرتون بانک خصوصی داشت برادر رئیس تون هم صرافی داشت ایا میتونستید بخاطر مردم ، کاری انجام بدید خدا وکیلی میتونستید یه چی میگید هااااااااااا
ناشناس۸۱۱۹۸۳۱۸:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
ارزش پول 300% سقوط کرد چون مردم از ترس تحریم ها دم در صرافی ها صف کشیدن و میلیاردها دلار از کشور خارج شد . اون دلار 4200 چند سال طول میکشید تا تمام شود ؟
ناشناس۸۱۱۹۸۴۱۸:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
ظرف دهه های گذشته همین آقایانی که خواستار توضیح سیصد درصدی افت ارزش ریال بوده اند شاهد افت های بمراتب شدیدتر هم بوده اند زبان نگشودند اگر قرار بر توضیح باشد قبل از متهمان کنونی شاکیان امروز باید پاسخگو باشد
معلم۸۱۲۱۰۱۲۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
روحانی در مجلس گفت می خواهید ظرف دو‌ روز دلار را به ۴۲۰۰ برگردانم و نمایندگان سکوت کردند.
ناشناس۸۱۲۱۱۹۲۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
۵ دقیقه برای نوستن ی استعفای بدون توجیه خوب چون هر چه بنوسیید میشه نمک پاشیدن بر زخمهای عمیق فقر مردم وخجالت وشرمندگی پدران در روی فرزندان و دختران سن ازدواج گذشته و ماه ها غذای کامل نخورده و موجر
ناشناس۸۱۲۱۶۶۲۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
همه باید خجالت بگشید همه مشکل دارید نمی دانم مردم چه گناهی کردند که کرفتار شما شدند
ناشناس۸۱۲۱۷۱۲۱:۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
حافظه ها ضعیف شده وگرنه این اتفاق تو این کشور تا حالا چند بار تکرار شده
ناشناس۸۱۲۵۹۰۰۸:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
به خاطر هوا کردن موشک است که برجام هوا شد
هادی۸۱۲۷۴۹۰۹:۵۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
با ان دوستی که گفت همه این بدبختی ها از هاشمی رفسنجانی است بسیار بسیار موافقم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین