نماینده مجلس: کاش به معلمان اندازه خودرو توجه داشتیم

گروه اجتماعی الف،   3971217091 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۷۰ معلم به عنوان نماینده مجلس فعالیت می‌کنند که جای تاسف دارد آنها هم به فکر معلمان نیستند!گفت: آنقدر که برای ایران خودرو و سایپا وقت گذاشته و حرص می‌خوریم به مطالبات معلمان توجه نداریم.

نماینده مجلس: کاش به معلمان اندازه خودرو توجه داشتیم

تسنیم: محمد جواد ابطحی درباره اعتراض معلمان و مطالبات مطرح شده از سوی آنها اظهار کرد: فرهنگیان از اقشار دلسوز، علاقه‌مند به کشور و دانش‌آموزان هستند و باور دارند که آنها به عنوان امانت در اختیارشان هستند اما معلمان هم مطالبات به‌حقی دارند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

وی افزود: با کاهش ارزش پول ملی، قدرت خرید به شدت کاهش یافته است و اگر برخی افراد در جامعه در گذشته هم گرفتار بودند هم اکنون گرفتارتر شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتراضات معلمان برای توجه به مطالبات آنهاست؛ آموزش و پرورش می‌گوید 710 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات معلمان در روزهای پایانی سال دریافت کرده است اما چرا برای دریافت آن زودتر اقدام نمی‌کند؟ آقای بطحایی که ارتباط تنگاتنگی با دولت و شخص آقای نوبخت دارد پس چرا تلاش نمی‌کند که این مطالبات زودتر پرداخت شوند.

ابطحی با انتقاد به این موضوع که این چه رسمی است که در دولت بوجود آمده و تا فردی داد نزند و اعتراض نکند نمی‌تواند حق خود را پیگیری کند، عنوان کرد: این اقدام زیبنده جمهوری اسلامی نیست اگر می‌خواهیم به کشور اول منطقه تبدیل شویم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم اما تا زمانی که معلم دغدغه معیشت داشته باشد نمی‌تواند مطالعه کند و در آرامش وارد کلاس درس شده و اقدام به تدریس کند.

وی بیان کرد: هم اکنون نگاه نادرست حاکم بر دولت معتقد است اگر حقوق معلمان را اضافه کنند حجم زیادی از بودجه را می‌گیرد از سوی دیگر آنقدر که برای ایران خودرو و سایپا وقت گذاشته و حرص می‌خوریم به مطالبات معلمان توجه نداریم و همین مسائل باعث می‌شود که آنها فراخوان تحصن و اعتراض بدهند وگرنه هیچ فردی دوست ندارد که کلاس درس را تعطیل کند و دانش آموزان بدون کلاس بمانند البته معتقدم فرهنگیان به این موضوع دقت و حساسیت لازم را دارند تا اعتراضات آنها در ساعات درسی باعث تضییع حقوق دانش‌آموزان نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه از زمان دولت سازندگی شاهد اعتراضات معلمان و مطرح کردن مطالبات آنها هستیم، افزود: در برخی از دوره‌ها که وزرا پیگیرتر بودند وضعیت معیشت معلمان تا حدی بهتر بود به عنوان مثال در دوره آقای نجفی و حاجی بابایی تا حدودی اوضاع بهتر بود.

ابطحی بیان کرد: هم‌اکنون معلمان نسبت به تبعیض میان آنها با سایر بخش‌ها معترضند از سوی دیگر پولی شدن مدارس و وضعیت نامناسب مدارس دولتی که از کمبود بودجه ایجاد شده منجر به نارضایتی آنها شده است معتقدیم که دولت‌ها باید فرهنگ‌گرا باشند و این ذهنیت که تعداد معلمان زیاد است حذف شود.

وی با انتقاد از این موضوع که برخی می‌گوید جمعیت معلمان زیاد است اما از آن طرف معلم حق التدریس می‌گیرند، افزود: چرا چشم‌ها را بر روی واقعیت کم بودن جمعیت معلمان می‌بندند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هم اکنون ماه‌هاست که حق التدریس معلمان پرداخت نشده است، در شرایط دشوار فعلی آنها باید چه کار کنند؟ متاسفانه نسبت به آموزش و پرورش دلسوزی وجود ندارد اما اگر انقلاب، فرهنگ و کشورمان را می‌خواهیم باید به این مهم توجه داشته باشیم.

ابطحی بیان کرد: متاسفانه درباره وضعیت معلمان باری به هر جهت کار می‌شود و بخش‌های مختلف موضوع را به هم حواله می‌دهند؛ 70 نفر از نمایندگان مجلس، معلم هستند که آنها نیز به فکر معلمان نیستند و وقتی نماینده می‌شوند دیگر مطالبات این قشر را فراموش می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۱۷۶۸۱۵:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اقای ابطحی در سالهای قبل دوران نمایندگی چرا سکوت کردید اینقدر معلمان را وجه المصالحه و نردبانی برای بالا رفتن قرار ندهید من یک فرهنگی هستم که که تقریبا شناختی از شما و سخنرانی های شمادر سالهای گذشته دارم
معلم۸۱۱۸۱۰۱۵:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
ما معلمان چطور می تونیم با این حقوق بخور و نمیر زندگی کنیم ...نفرمایند اگر حقوقتان کم است بفرمایید برید سیر از گرسنه خبر ندارد ..
ناشناس۸۱۱۹۱۹۱۷:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اگر دولت نتواند از درآمد وزارتخانه های متمول بریده و به وزارتخانه های بدون درآمد بدهد پس به چه درد میخورد.
ناشناس۸۱۲۰۴۱۱۹:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
صحبت های منطقی نکته جالب اینه که آقای بطحایی هیچ وقت حامی معلمان در هیچ زمینه ای نیست. و در خصوص مسائل بودجه از طرف معلمان اعلام میکنه؛ معلمان با درک شرایط موجود، زیاده خواه نیستند!! در حالی که همه ی وزرا همیشه پیگیر پیشرفت و ارتقا افراد تحت وزارتشان هستند.
ناشناس۸۱۲۰۷۶۱۹:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
اقای ابطحی خود شما در مجلس برای معلمان چه کرده ایدبودجه ادارات مختلف را بر اساس تعداد پرسنل توزیع کنید مشکل حل می شودتقریبا 40 درصد از کارکنان دولت مستخدم اموزش وپرورش هستندیعنی باید 40درصد کل اعتبارات جاری برای پرداخت حقوق ومزایای کارکنان اموزش وپرورش اختصاص یابد.
ناشناس۸۱۲۳۰۶۲۳:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
به بازنشستگانی که دستشان از همه جا کوتاهه کسی توجه نمیکنه. و تنها در حرف تکریم میشن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین