ماجرای تخریب لوکیشن فیلم «محمد رسول الله»

گروه فرهنگی الف،   3971215087

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه لوکیشن ساخته شده فیلم محمدرسول‌الله در منطقه حفاظت شده نایبند ساخته شده است ، گفت: بخشی از این سازه که در محل تخم‌گذاری و زیستگاه لاک‌پشت پوزه عقابی بود، تخریب شد.

فارس نوشت: کمتر از ۱۰ دقیقه از فیلم محمد رسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی در ساحل دریای «بنود» و منطقه حفاظت شده نایبند ضبط شده است.

این لوکیشن در قالب روستایی در مجاورت دریا ساخته شده است که پیامبر در اولین سفر تجاری خود و درخواست دیدن دریا از کنار آن گذر می‌فرمایند و در مدت اقامت کوتاهی که انجام می‌شود اتفاقات جالب توجهی می‌افتد که عظمت و بزرگی پیامبر را به اثبات می‌رساند.

خبرها حاکی از تخریب بخشی از لوکیشن این فیلم سینمایی فاخر از سوی محیط زیست استان بوشهر است، فرهاد قلی پور مدیرکل محیط زیست استان بوشهر  درخصوص علت تخریب لوکیشن فیلم محمدرسول الله در ساحل «بنود» شهرستان عسلویه به فارس با اشاره به اینکه این سازه درواقع لوکیشن اصل این فیلم محسوب نمی‌شود و لوکیشن اصلی در شهرک پیامبر اعظم (ص) در اطراف تهران ساخته شده و در حال حاضر هم به عنوان یادمان باقی مانده است، گفت: لوکیشن ساخته شده در ساحل بنود در منطقه حفاظت شده نایبند است و سازندگان متعهد شده بودند بعد از پایان زمان فیلم‌برداری آنرا تخریب کنند.چون این این ساحل محل تخم‌گذاری و زیستگاه لاکپشت پوزه عقابی است.

فصل تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی در سواحل حفاظت شده استان بوشهر هر ساله در فصل بهار آغاز می‌شود و تا پایان تیر ادامه دارد. مناطق حفاظت شده ساحلی استان بوشهر محل امنی برای زیست و زادآوری لاک‌پشت‌های دریایی از جمله لاک‌پشت پوزه عقابی است و از ۵ گونه لاک‌‌پشت مشاهده شده در سواحل خلیج فارس دو گونه لاک‌پشت  پوزه عقابی و سبز در سواحل و جزایر منطقه تخم‌ریزی می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر اینکه پس از گذشت مهلت تخریب این لوکیشن هیچ‌کدام از ارگان‌های متولی گردشگری برای تبدیل این سازه به جاذبه گردشگری و حفظ یادمان درخواستی ارائه نداده بودند، اظهار داشت: با توجه به حضور گردشگران در این منطقه و بازدید از این لوکیشن ما تنها قسمت‌هایی که خطر بروز حوادث را داشتند و محل تخم‌ریزی لاکپشت‌ها به حساب می‌آمدند را تخریب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان شهرستان و دهیاری بخواهند این سازه را به منظور جذب گردشگر حفظ کنند باید برای صدور مجوز به محیط زیست مراجعه داشته باشند تا مطالعات زیست محیطی آن آغاز شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین