چگونه بلیط ارزان هواپیما را به آسانی تهیه کنید

گزارش بازرگانی،   3971215043 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

به نظر می‌رسد که هر ساله بلیط‌‌های هواپیما گرانتر می‌شود. سال گذشته یک پرواز 200 هزار تومان بود و امسال همان پرواز 400 هزار تومان است، از آنجایی که پروازها معمولاً بزرگترین هزینه سفر مسافران می‌باشند، این قیمت‌های بالا موجب خانه‌نشینی بسیاری از مردم شده است. با وجود این که عصر سفر هوایی ارزان به پایان رسیده است اما همچنان راه‌هایی برای یافتن بلیط‌‌های ارزان وجود دارد.

چگونه بلیط ارزان هواپیما را به آسانی تهیه کنید

چهار دلیل تغییر قیمت‌‌های بلیط هواپیما عبارتند از رقابت، عرضه، تقاضا و قیمت نفت. علاوه بر این، این چهار عامل بر چیز دوست داشتنی دیگری تاثیر می‌گذارند که فاکتور بار نامیده می‌شود. خطوط هوایی خواهان پر کردن هواپیماهای خود و حداکثرسازی سود می‌باشند و این کار را با محاسبه فاکتور بار هواپیما انجام می‌دهند. در اصل، فاکتور بار درصد صندلی‌های فروخته شده در یک پرواز است. اگر ضریب بار و تقاضا هر دو پایین باشند، یک ایرلاین برای پر کردن هواپیما بلیط‌‌های ارزان را افزایش می‌دهد. اگر ضریب بار و تقاضا بالا باشند، ایرلاین مربوطه قیمت‌‌‌ها را افزایش خواهد داد.

 بنابراین، پیش از افزایش قیمت‌‌‌ها به وسیله ‌‌‌‌‌‌ایرلاین دستیابی به بلیط ارزان هواپیما به یک رقابت دائم تبدیل می‌شود  و خوشبختانه همچنان روش‌‌های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌‌‌‌‌‌ها، شما دیگر فردی نیستید که بیشترین قیمت را پرداخت کرده است. من یکی از افراد خوش شانسی هستم که توانستم یکی از امتیازهای قیمت ارزان را از ‌‌‌‌‌‌خط‌هوایی دریافت کنم. در حالی که این موضوعی که من پیش از این مطرح کرده‌‌‌‌‌ام و از زمانی که من این مسئله را در یک  وبلاگ مورد بررسی قرار دادم مدت زیادی می‌گذرد، با توجه به ماهیت در حال تغییر سفر هوایی، من می‌خواهم تا در رابطه با جدیدترین راه‌‌‌ها برای یافتن هواپیما‌‌های ارزان صحبت کنم.

در رابطه با مقصد خود انعطاف‌پذیر باشید

 به جای اینکه با یک پرواز گران به جایی بروید، به جایی بروید که ارزانترین پرواز می‌رود. تیک بان یک وبسایت رزرواسیون پرواز ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا قیمت‌‌های  مسیر‌‌‌ها در سرتاسر جهان را مشاهده کنید. تنها ببینید که کدام مقصد ارزان‌تر است و سپس برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

در رابطه با سفر خود انعطاف‌پذیر باشید

 قیمت بلیط تا حد زیادی به تاریخ، زمان، زمان سال و تعطیلات متعاقب بستگی دارد. اگر زمان تعطیلات مدارس باشد، انتظار می‌رود قیمت‌‌‌ها افزایش پیدا کنند. اگر تعطیلات باشد، قیمت‌‌‌ها افزایش خواهند داشت. زمانی که افراد زیادی خواهان سفر هوایی باشند، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

 انعطاف پذیر بودن در رابطه با تاریخ و زمان یکی از مهمترین راه‌‌‌ها برای صرفه جویی در پول است. تفاوت در یک روز می‌تواند به منزله تفاوت در صدها هزار تومان باشد. شما باید زمانی پرواز کنید که هیچ کس دیگری پرواز نمی کند. از اینرو سفر در اواسط هفته نسبت به اواخر هفته ارزانتر می‌باشد زیرا افراد بیشتری در آخر هفته‌‌‌ها پرواز می کنند و خطوط هوایی قیمت پروازهای آن روزها را افزایش می‌دهد. اگر قصد داشته باشید تا دقیقا پس از یک تعطیلی مهم پرواز کنید، قیمت‌‌‌ها کمی ارزانتر خواهد بود. از آنجایی که بیشتر افراد می‌خواهند که در جمعه هفته نزد خانواده خود بمانند، در این روز  هزینه بازگشت کمتر می‌یباشد.

 علاوه بر این، پروازهای اول صبح یا آخر شب ارزان تر هستند. افراد کمتری دوست دارند که برای پرواز پنج صبح بیدار شوند یا در طول شب پرواز کنند. بیشتر مسافران کاری شنبه پرواز می‌کنند و پنج شنبه باز می‌گردند و خانواده‌‌‌ها تمایل دارند تا آخر هفته پرواز کنند، بنابراین قیمتهای اواسط هفته کمتر می‌باشد.

اگر در رابطه با تاریخ و زمان سفر خود انعطاف‌پذیر نباشید، هرگز نمی توانید یک بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید.

راه‌های جایگزین را پیدا کنید

 نه تنها لازم است در رابطه با تاریخ سفر خود انعطاف‌پذیر باشید، بلکه تلاش کنید تا در رابطه با مسیری که طی می‌کنید نیز انعطاف‌پذیر باشید. در سرتاسر جهان هواپیما‌‌های ارزان زیادی وجود دارند که از مزایای پرواز ارزان به یک شهر دیگر برخوردار هستند و از آنجا سوار شدن بر یک هواپیمای ارزان دیگر به مقصد شما بهترین روش برای سفر می‌باشد. گاهی شما با طولانی تر کردن مسیر خود هزینه ای را پس انداز می کنید که ارزشش را دارد. برای جستجوی  مهمترین خطوط هوایی ارزان در مسیرهای داخلی یل خارجی از وبسایت تیک بان استفاده نمائید.

 با استفاده از خطوط هوایی مختلف و پیشنهادهای ویژه، شما میتوانید مبلغ قابل توجه‌ای پس انداز کنید. اگر شما مسیرهای مختلف را بسنجید و خطوط هوایی متفاوت را بررسی کنید، این روش بسیار موثر می‌باشد و با صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌‌‌ها به شما اجازه می‌دهد تا در مقصد خود پول بیشتری خرج کنید.

  جستجو در سایت‌‌های رزرو متعدد از اهمیت برخوردار است زیرا همه وبسایتها از نقاط ضعف خود برخوردار هستند و شامل همه خطوط هوایی نمی‌باشند. اما در وبسایت تیک بان، شما میتوانید متنوع ترین پروازها را در مسیرهای مختلف مشاهده کنید. در واقع، این وبسایت کامل ترین سامانه رزرو بلیط هواپیما در کشور است که خطوط هوایی متعددی را در مسیرهای پروازی مختلف، به شما ارائه می دهد. کافیست یکبار این سامانه را تجربه کنید و با مشاهده قیمت بلیط هواپیما در مسیر دلخواه خود، نسبت به خرید آن اقدام نمائید.

اجتناب از فصل‌‌های شلوغ

 آیا قصد دارید در تعطیلات خاص، مناسبت های رسمی و یا ایام پیک به مسافرت بروید؟ از آنجایی که هر کس دیگر قصد انجام این کار را دارد قیمت بلیط‌‌های هواپیما در بالاترین حد خود می‌باشد زیرا تقاضای بسیار زیادی وجود دارد. یک مسافر خلاف گرا باشید و صرفه جویی کنید.

 در زمان مناسب خرید کنید

 بهترین زمان برای رزرو بلیط در حدود ۶ تا ۸ هفته پیش از پرواز و برای رزرو در طول شلوغی فصل، ۱۲ تا ۱۶ هفته پیش از پرواز است. در طول این دوره زمانی خطوط هوایی از فروش یا عدم فروش بلیط‌‌‌ها آگاه می‌گردند و بر اساس تقاضا قیمت را افزایش یا کاهش می‌دهند. تا آخرین ثانیه‌‌‌ها صبر نکنید زیرا خطوط هوایی می‌دانند که اگر شما نزدیک به پرواز رزرو را انجام دهید، احتمالا به این پرواز نیاز دارید.  از طرف دیگر، بسیار زود بلیط خود را رزرو نکنید زیرا خطوط هوایی معمولاً تا حد ممکن صبر می‌کنند و بعد بلیط‌‌های ارزان تر را صادر میکنند.

قیمت خود رابشناسید

 افراد معمولا با انتظار طولانی تلاش می‌کنند تا به کمترین قیمت دست پیدا کنند و سپس هزینه زیادی پرداخت می‌کنند. همه ما میدانیم که قیمت‌‌های خطوط هوایی افزایش و کاهش می‌یابد و با این وجود بیشتر ما با انتظار بیش از حد، کمترین قیمت را فراموش می‌کنیم. بنابراین لازم است تا بدانید که قصد دارید چقدر پرداخت کنید نه اینکه امیدوارید تا چقدر پرداخت کنید. کمترین قیمت برای شما چقدر است؟ آیا از این  پرداخت رضایت دارید؟ برای قیمت عالی منتظر نباشید بلکه برای قیمت خود منتظر بمانید. واقع‌گرا باشید. اگر برای یک پرواز با میانگین قیمت 300 هزار تومان پایین ترین قیمت ممکن یک میلیون تومان باشد، منتظر نباشید تا به ۸۰۰ هزار تومان برسد زیرا احتمالاً این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد. توجه کنید که در حدود ۸ تا ۱۲ هفته پیش از پرواز، قیمت‌‌‌ها در بهترین حالت خود قرار دارند و شما می توانید از سه ماه پیش از پرواز، قیمت‌‌‌ها را تحت نظارت قرار دهید و به آهستگی چگونگی تغییر قیمت را مشاهده کنید.

اگر قصد سفر به اقصا نقاط کشور یا حتی دنیا را دارید، اگر به دنبال بلیط خارجی ارزان می گردید، و اگر سامانه ای را میخواهید که بیشترین تنوع پروازی با کمترین قیمت ها را به شما ارائه دهد، تیک بان می تواند اولین انتخاب شما باشد. همین حالا به وبسایت تیک بان به نشانی https://tikban.com مراجعه کنید و بلیط هواپیمای خود را خریداری نمائید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۰۸۱۷۶۱۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
یک تجربه شخصی راجع به تیک بان : بنده قصد خرید بلیط با قیمت مناسب به مقصد کیش را داشتم سایت تیک بان در ظاهر مناسبترین قیمت را جهت رفت و برگشت ارائه داد منتها با این تفاوت که پس از تکمیل مراحل رزرو و هنگامی که به صفحه پرداخت وارد میشوید ناگهان پیغامی روی صفحه نمایش داده میشود که نرخ بلیط تغییر کرد و در این حالت بلیط گرانتر عرضه میشود و احتمالا در این حالت درصدی از مشتریان تصور میکنند که واقعا در اثر تقاضا قیمت بلیط افزایش پیدا کرده اما در واقع این حربه ای است که سایت تیک بان در پیش گرفته جهت سود بیشتر در عین اینکه قیمتها را پایینتر از بقیه اعلام میکند، بنده چندین مرتبه با تاریخهای متفاوت این حالت را چک کردم و کاملا مطمئن شدم که این حالت تنها بجهت کسب سود بیشتر و استفاده از غفلت مشتریان بکار برده میشود ،در نهایت خرید بلیط را از سایت معتبر دیگر و با قیمت بسیار مناسب و بدون تغییر خرید کردم ، موقع خرید از سایتها حتما قیمت نهایی را دقیق بر اساس نفرات چک کنید تا مضرر نشوید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین