سرلشکر صفوی: نیروهای مسلح باید هر سال قوی‌تر شوند

گروه سیاسی الف،   3971214138

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما باید با حمایت دولت هر سال قوی‌تر شوند و نباید از مکر و حیله دشمنان غافل شویم

به گزارش مهر، سردار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در اجتماع دو هزار نفری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) سخنرانی می‌کرد با اشاره به تغییر و تحولات در سطح نظام بین‌الملل و روند پیش رونده انقلاب اسلامی ایران، گفت: از شما دانشجویان مومن، خردمند و شجاع می‌خواهم سه موضوع رویدادها، روندها و راهبردها را در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و ملی مورد مطالعه، کنکاش، تحقیق و پژوهش قرار دهید.

وی یادآور شد: خصوصاً رویدادهای تاثیرگذار بر معادلات جهانی و منطقه‌ای پس از جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵ میلادی) مانندبوجود آمدن یک رژیم جعلی و اشغالی در سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها که عامل بسیاری از جنگ‌ها و تنش‌ها و ناامنی‌ها طی بیش از هفتاد سال گذشته در منطقه غرب آسیا بوده است، تا انقلاب‌های مردم هند در سال ۱۹۴۷ و شکل‌گیری استقلال پاکستان در سال ۱۹۴۷ و انقلاب کمونیستی چین در سال ۱۹۴۹ و انقلاب مردم کوبا در سال ۱۹۵۹ میلادی و در نهایت پیروزی انقلاب کبیر اسلامی در سال ۱۳۵۷ شمسی (۱۹۷۹ میلادی) به رهبری حضرت امام (ره) اولین انقلابی بود که نظام دو قطبی قدرت را نفی کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: امام بزرگوار و مقام معظم رهبری، قطب قدرت جدیدی را مبتنی بر فرهنگ و تمدن جدید اسلامی و خیزش و بیداری سیاسی و مردم سالاری دینی که فرضیه‌ای جدید در مکاتب سیاسی و دولت سازی است را پایه‌ریزی کردند و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هم اکنون پس از چهل سال در همین مسیر، مکتب مقاومت اسلامی را در منطقه غرب آسیا شکل دهی کرده است.

صفوی با اشاره به ویژگی‌های نظریه مقاومت در بعد علمی و عملی، افزود: نظریه مقاومت یک نظریه قابل اتکا و قابل تکثیر از نظر علمی و عملی است و همان نظریه‌ای است که در سوریه و عراق و یمن توانمندی خود را برای شکست ائتلاف آمریکایی، غربی – صهیونیستی و عربی نشان داد.

وی اضافه کرد: ما و جبهه مقاومت باید راهبرد دشمنان جهانی مثل آمریکایی‌ها و منطقه‌ای مثل صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی در جنگ اقتصادی و نیابتی و فرهنگی در منطقه را تا چند سال آینده به خوبی بشناسیم و از این رویدادها و روندها راهبرد آنان را درست تشخیص بدهیم و یک اجماع و فهم مشترک در سطوح بالای کشور برای مقابله دراز مدت با آنها داشته باشیم و این‌طور نباشد که برخی در کشور آمریکا را دشمن ندانند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به گذشت نزدیک به سه دهه از رهبری مقام معظم رهبری در سکان داری انقلاب اسلامی ایران، گفت: به فضل الهی و عنایت خاص حضرت بقیه الله هم اکنون حدود سی سال است که مقام معظم رهبری سکاندار انقلاب اسلامی هستند و توانستند انقلاب و کشور و ملت را در سه جنگ پیرامونی ایران یعنی حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ میلادی و پس از آن حمله نظامی آمریکا به عراق برای بیرون کردن از کویت (۱۹۹۱ میلادی) و اشغال نظامی افغانستان در سال ۲۰۰۱ و اشغال نظامی عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی حفظ کنند.

صفوی تاکید کرد: در کنار تمامی این اتفاقات و رویدادها، تدابیر رهبر انقلاب بود که باعث شد آسیبی به این کشور در این رخدادها نرسد و ایران اسلامی تبدیل به قدرت اول منطقه شود، واقعیت موجود آن است که روندهای منطقه‌ای و جهانی به سمت غلبه حق و مظلومین بر زور و ظلم و ثروت حرکت می‌کند و عصر غلبه مردم بر مستبدین و وابستگان آغاز شده است.

وی با اشاره به اذعان استراتژیست‌های آمریکا در استراتژی غلط آمریکا در دو دهه گذشته، خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی از استراتژیست‌های آمریکایی اذعان می‌کنند بزرگترین خطای استراتژیک آمریکا حمله و سرگرم شدن به افغانستان و عراق و هزینه کردن حدود هفت هزار میلیارد دلار و کشته و زخمی دادن بیش از بیست هزار نیرو و از بین بردن اعتبار و حیثیت آمریکا بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: درحالی که دشمن اصلی آمریکا روسیه و چین بود که آنها در طول این ۱۷ سال فرصت تقویت اقتصاد و قدرت نظامی خود را پیدا کردند و آمریکا این فرصت را به آنها داد و همچنین دو دشمن جمهوری اسلامی ایران را آمریکایی‌ها در شرق و غرب کشور از بین بردند و جمهوری اسلامی ایران پس از مسائل اخیر داعش توانست قدرت نفوذ و تاثیر گذاری سیاسی، فرهنگی و امنیتی خود را به مدیترانه برساند و ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی و عربی را برای شکست دو دولت سوریه و عراق با شکست مواجه سازد.

صفوی با اشاره به روند صعودی افول قدرت آمریکا و با استناد به آخرین کتاب برژینسکی، تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که این روندها نشان می‌دهند که قدرت آمریکا رو به افول است و آمریکایی‌ها می‌دانند که ضعیف شده‌اند و دیگر ابر قدرت جهان نیستند، آنها اگر می‌توانستند دولت بشار اسد را ساقط می‌کردند.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواستند قدرت هژمونیک باشند اما جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت و چندجانبه گرایی سیاسی در حال حرکت است، گفت: یک قطب قدرت چین و و روسیه و هند شکل گرفت و قطب قدرت دیگری که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌خواهند از آن اسمی ببرند که همان قطب قدرت جدید جهان اسلام است در حال شکل‌گیری است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: این قدرت جدید جهان اسلام با مرکزیت انقلاب اسلامی دارد همه ملت‌های اسلامی را بافرهنگ تمدن سازی نوین زیر پرچم قرآن و اسلام همراه می‌کند تا سرنوشت خود را به دست بگیرند و انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت جهان را به هم ریخت و مرکزیت خط دهی و روشنگری فعلی در جهان اسلام انقلاب اسلامی و رهبری عزیزمان است.

صفوی با اشاره به راهبرد آمریکا در منطقه و جهان، گفت: آقای ترامپ دنبال تجاری سازی امنیت در منطقه و در جهان است و او به برخی از کشورهای عربی منطقه اعلام کرده اگر می‌خواهید آمریکا در منطقه حضور داشته باشد و امنیت شما حفظ شود باید هزینه کنید و تمام استراتژی ترامپ در منطقه و جهان در راستای منافع اقتصادی دولت آمریکا و بر علیه امنیت و استقلال سیاسی ملت‌ها و دولت‌ها است.

وی تاکید کرد: مسائل ونزوئلا و دخالت آمریکا در سرنوشت مردم ونزوئلا که بر خلاف تمامی قوانین و حقوق بین‌الملل است از جمله این مسائل است، این در حالی است که آقای ترامپ نمی‌داند که دیگر دوره ابر قدرتی و سلطه‌گری بر دولت‌ها و ملت‌ها سپری شده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با توصیه به جوانان و دانشجویان، گفت: از دانشجویان عزیز می‌خواهم حداقل تاریخ دویست ساله ایران و منطقه غرب آسیا را مطالعه کنید و با آینده پژوهی به ساختن آینده فکر کنید، بیانیه راهبردی حضرت آقا پس از راهپیمایی عظیم میلیونی را چند مرتبه بخوانید، رسالت دانشگاه و دانشجو و استاد و سپاه پاسداران را از این بیانیه استنتاج کنید و به پنجاه سال آینده و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ساختن فرهنگ و تمدن جدید اسلامی فکر کنید و آن‌را تبدیل به برنامه عملی در سطوح خودتان کنید.

صفوی تبدیل ایران به قدرت اول منطقه‌ای را حاصل توجهات چهارده معصوم و در سایه رهبری امام خامنه‌ای دانست و گفت: هم اکنون ایران اسلامی تبدیل به قدرت اول منطقه غرب آسیا شده است و تاثیرگذار در معادلات جهانی است و ایران اسلامی آنقدر قوی شده است که هیچ قدرت نظامی فرا منطقه‌ای نمی‌تواند به ایران آسیب برساند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما باید با حمایت دولت هر سال قوی‌تر شوند و نباید از مکر و حیله دشمنان غافل شویم، خصوصاً صهیونیست‌ها و برخی از دولت‌های ضعیف ولی جاه طلب جنوب خلیج فارس که تفکر اشتباهی نسبت به ایران به آنها تلقین شده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان گفت: ایران هیچگاه برای کشورهای مسلمان خطری نبوده و نیست و حتی اگر دولت غیر مسلمانی به آنها حمله کند، بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی، ایران قدرتمند و رهبر مقتدرمان از آن کشورهای حمایت می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین