سرقت‌های میلیونی با ربودن کارت‌های عابربانک

گروه حوادث الف،   3971214054

جیب‌بر حرفه‌ای به این دلیل موفق می‌شد از کارت عابربانک شهروندان برداشت‌های میلیونی انجام بدهد که در بیشتر موارد مال‌باختگان، رمز کارت عابربانک خود را همراه با کارت‌شان نگهداری می‌کردند.

به گزارش شرق، مدتی پیش فردی با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد از کارت عابربانکش مبلغی به حساب دیگری واریز شده است بدون اینکه وی از ماجرا خبر داشته باشد.

این فرد مدعی بود با بررسی کارت‌های عابربانکش متوجه شده یکی از کارت‌های عابربانک خود را مدتی پیش گم کرده است. با بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی کارآگاهان مشخصات فردی که پول به حساب او واریز شده بود، به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضایی، این فرد به پلیس آگاهی احضار و مشخص شد او از این ماجرا هیچ خبری ندارد. زمانی که تحقیقات از مظنون انجام شد، معلوم شد کیف پول این فرد که حاوی کارت‌های عابربانکش بود در ازدحام یکی از ایستگاه‌های اتوبوس«بی‌آرتی»  به سرقت رفته و او نیز در این‌باره  به پلیس شکایت کرده است اما نکته مهم این بود که رمز کارت عابربانک این فرد نیز به همراه کارت عابربانکش بود.

با تحقیقات بعدی و تلاش‌های کارآگاهان روی این مسئله، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد از کارت‌های مسروقه یا مفقوده که همراه با رمز عابربانک بوده است، واریزهایی به یک شماره حساب انجام شده که این شماره حساب داخل زندان افتتاح شده است و صاحب آن در حبس به سر می‌برد.

به این ترتیب، متهم در زندان شناسایی و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. او با توجه به مدارک موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد با فرد دیگری از جیب‌بران حرفه‌ای پایتخت به نام مهران که بیرون از زندان به‌سر می‌برد، در ارتباط است و با کمک وی اقدام به افتتاح حساب کرده و این جیب‌بر هر بار پس از سرقت با استفاده از کارت‌های عابربانک مسروقه که عمدتا همراه با رمز عابربانک بودند، اقدام به جابه‌جایی پول در حساب‌های متعدد می‌کرد و در نهایت به حساب اصلی که متعلق به خودش است، واریز می‌کرد.

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با کسب اطلاعات لازم و نشانی مخفیگاه مهران، موفق شدند او را در عملیات ضربتی دستگیر کنند. این متهم با قرارگرفتن در برابر کارآگاهان لب به اعتراف گشود و اظهار کرد که تاکنون 20 فقره سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس‌های «بی‌آرتی» به‌ویژه در ساعات شلوغی شهر انجام داده است. تا کنون چهار نفر از مال‌باختگان در این‌باره  به پلیس مراجعه و شکایت کرده‌اند.

یکی از مال‌باخته‌ها که موفق به شناسایی مهران شده بود، به کارآگاهان گفت برای انجام کارهای روزمره شرکتش در حال استفاده از کارت عابربانک بود که سارق اقدام به دزدی کرد و کارت را به همراه رمز عابربانک ربود و 17 میلیون تومان به کارت دیگری جابه‌جا کرد.

سرهنگ کارآگاه «کامیار چهری»، رئیس پایگاه سوم آگاهی پایتخت، با اشاره به این مطلب که در حال حاضر هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر درباره سرقت‌های احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت هستند، گفت: با توجه به نزدیک‌شدن ایام پایانی سال و شلوغی‌های خرید سال نو، نیاز است شهروندان در محیط‌های شلوغ مانند ایستگاه‌های اتوبوس و «بی‌آرتی» مراقبت‌های لازم را به عمل آورده و نسبت به نگهداری و حفظ رمز کارت عابربانک خود کوشا باشند و هرگز رمز کارت‌های اعتباری خود را در کنار کارت‌هایشان قرار ندهند تا از طرف افراد فرصت‌طلب  سوء‌استفاده  نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین