نمایندگان مجلس در گفتگو با الف مطرح کردند: رئیسی از بطن قوه قضائیه است/ نظارت‌ها جدی‌تر شود تا فساد را از بین ببریم/ مبارزه جدی با فساد اقتصادی موجب اعتماد مردم به نظام می‌شود/ اهداف قوه قضاییه؛ اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است

گروه سیاسی الف،   3971213188 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند: انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رییسی به عنوان ریاست قوه قضائیه با توجه به تجربیاتی که در زمینه دارد، می‌تواند تحولات مثبتی را در این قوه ایجاد کرده و انتظارات از قوه قضائیه را برآورده کند.

رئیسی از بطن قوه قضائیه است/ نظارت‌ها جدی‌تر شود تا فساد را از بین ببریم/ مبارزه جدی با فساد اقتصادی موجب اعتماد مردم به نظام می‌شود/ اهداف قوه قضاییه؛ اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است

به گزارش الف، تجربیات و سوابق آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه، موجب استقبال رسانه‌ها از ریاست وی در این قوه شده است. انتظار می‌رود با توجه به سابقه وی در امر قضایی، تحولات مثبتی در قوه قضائیه به وجود بیاید؛ تحولاتی که بتواند انتظارات مردم و نظام را برآورده سازد، لذا آقای رئیسی مسولیت خطیری را در این زمینه بر عهده دارد.

 

*ریاست رییسی تحولات جدی را در قوه قضائیه ایجاد خواهد کرد

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در گفتگو با خبرنگار الف؛ در مورد آیت‌الله رئیسی بر قوه قضائیه و اینکه انتظارات از قوه قضائیه در آینده چیست، اظهار داشت: شاید بتوان گفت اولین باری است که در طول سال‌های گذشته، مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فردی بر مسند قوه قضائیه خواهد نشست که از بطن خود قوه خواهد بود و آن آقای حجت‌الاسلام رییسی است.

وی افزود: قبلا افرادی مانند آیت‌الله اردبیلی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله آملی لاریجانی؛ همچنین شهید بهشتی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند که تجربیات این افراد خارج از قوه قضائیه بود، اما انسان‌های باسواد و درستی بودند. نکته‌ای که وجود دارد این است که آقای رییسی از ابتدا در بدنه قوه قضائیه بوده و مسوولیت‌های بالا و خطیری در این زمینه داشتند مانند رییس سازمان بازرسی کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، دادستان ویژه روحانیت؛ و اطلاعات کافی و وافی از قوه قضائیه دارند. 

موسوی لارگانی در مورد اینکه چه تحولاتی باید در قوه قضائیه صورت بگیرد، گفت: تصور می‌شود با حضور آقای رییسی به عنوان ریاست قوه قضائیه تحولات جدی در بدنه قوه قضائیه ایجاد شود، چراکه همان‌طور که گفتیم تجربیات و اطلاعات کامل ایشان در این حوزه می‌تواند نتایج خوبی برای کشور و نظام در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در راس قوه قضائیه همواره افرادی شایسته، انقلابی و ولایی منصوب شوند، البته افرادی هم که در گذشته وجود داشتند افرادی علمی و سیاسی بوده و از جایگاه انقلابی برخوردارند، اما شاید در برخی مواقع نتیجه ایده‌آل را که مجموعه نظام می‌خواستند، نتوانستند بگیرند.

موسوی لارگانی به مشکلات قوه قضائیه اشاره و اضافه کرد: مشکلاتی در قوه قضائیه داریم که باید حل و فصل شود، نظارت‌ها جدی‌تر شود، مواردی که شاید برخی از کارکنان قوه با آن مواجه هستند مرتفع شود، باید بر روی قضات و وکلا نیز نظارت دقیق و جدی باشد، بعضا تعدادی از وکلا هستند که به رشوه گرفتن مشغول هستند تا رای دادگاهی را تغییر دهند، باید به طور جد بر این افراد نظارت کرده و فساد را از بین ببریم.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه انتظار می‌رود با روی آمدن آقای رییسی نظارت قوه قضائیه نیز بر قوای دیگر صورت بگیرد، تاکید کرد: نظارت بر اجرای قوانین که تاکنون در بسیاری موارد ضعیف عمل شده است باید اجرای و جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد موضوعی است که باید به طور جد باید در دستور کار قوه قضائیه قرار بگیرد، البته مبارزه با فساد مدتی است که با قدرت در این قوه آغاز شده که این موضوع موجب شد تا اعتماد جامعه برگردد؛ چراکه قبلا مقداری سلب اعتماد شده بود، اما در حال حاضر این مبارزه با فساد قوت بیشتری گرفته است. مبارزه جدی با فساد اقتصادی موجب می‌شود تا مردم به نظام و کشور اعتماد داشته باشند و اعتماد به نظام، منجر به اعتماد سه قوه خواهد شد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: آقای رییسی بهترین گزینه برای ریاست قوه قضائیه می‌باشد و امیدواریم با تجاربی که در این زمینه دارد، تحول جدی و عمیقی را در قوه قضائیه ایجاد کرده و انتظارات مردم و نظام را برآورده سازد.

 

*مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا مشکلات را حل کند

محمد کاظمی، نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار الف در مورد انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای ریاست قوه قضائیه اظهار کرد: انتخاب آقای رییسی انتخاب خوبی بوده است، زیرا از ایشان قریب به بیش از  ۳۶ سال در دستگاه قضایی کار کرده است و تا معاونت قوه قضائیه قبل از اینکه تولیت آستان قدس را در دست بگیرند، حضور داشتند و ایشان در زوایای مشکلات قوه قضائیه کاملا آگاه هستند و امیدواریم که برای پیشبرد اهداف قوه قضائیه که اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است. تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تصریح کرد: امروز هر اتفاقی که در جامعه می افتد، مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا مشکلات را حل کند، لذا به همین جهت در سال‌های اخیر در واقع کار قوه قضائیه و اجتهاد قوه قضائیه چندبرابر شده و از طرف دیگر حقوق‌ها در قوه قضائیه هیچ افزایشی نداشته است. در نتیجه فشار مضاعفی بر روی قضات و کارکنان وجود دارد. اگر رییسی بتواند در جذب قضات و تکمیل کادر اداری قوه قضائیه گامی بر دارد، موفق خواهد بود.

وی با اشاره به حجم پرونده‌های قضایی، تاکید کرد: متاسفانه پرونده‌ها در قوه قضائیه زیاد بوده و مردم با محیط‌های شلوغ در قوه روبرو هستند و همین رفع مشکلات موجب می‌شود که سرعت کار در قوه قضائیه بیشتر شود. 

کاظمی با تاکید بر همکاری قوه قضائیه و مجلس تاکید کرد: اگر در قانون مشکلی وجود داشته باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد همکاری کرده و خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد و به قوه قضائیه کمک می‌کنیم تا بتواند مشکلات خود را مرتفع سازد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۰۷۴۵۳۱۷:۵۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
قوه قضائیه باید ابتدا از خود شروع کند.
ناشناس۸۰۷۵۳۷۱۸:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
همیشه روال همین آست ویرانه تحویل میگیرند
ناشناس۸۰۷۷۱۱۲۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
قانون عفاف و حجاب را اعمال نمایید به خاطر رای روسای جمهور فساد و بی بند باری کشور را فرا گرفته است
ناشناس۸۰۸۰۶۸۰۹:۴۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
عمو حالت خوبه نون نداریم دنبال تار موی دلبری ؟
نجیب۸۰۷۵۶۵۱۹:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
یعنی برای هر چیزی یک نظری باید بدهی؟؟؟ اجازه بده این سید بزرگوار شروع بکند به کار بعد شما نظر بده.
ناشناس۸۰۷۶۰۶۲۰:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
پشتیبان آقای رییسی هستیم؛ ان شاءالله که ایشان عزم جزم خود را جمع کنند برای اصلاحات اساسی در ساختار قضایی کشور و مبارزه جدی با فساد بدون ترس از شخص یا نهاد خاصی.
ناشناس۸۰۷۹۶۸۰۸:۰۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
از نظرات مردم و مسئولین مشخصه که اقای املی لاریجانی عملکردش اصلا موفق نبوده. چون همه دارن میگن وضع بده و شاید طرحی نو برای مبارزه با فساد بوجود بیاد که البته من بعید می دونم ولی باز اینکه همه میگن قوه قضا عملکردش مطلوب نبوده خودش خوبه
ناشناس۸۰۷۶۲۲۲۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
وهمین طور دولت
ناشناس۸۰۷۶۵۹۲۱:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بدنه دستگاه قضایی از این انتصاب خوشحالند چون بااخلاق باتجربه و فسادستیز است
نوید۸۰۷۴۵۵۱۷:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
این نماینده ها از طرف خودشون حرف میزنند
ناشناس۸۰۷۴۸۶۱۸:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
نمشیه کسی دیگر منصوب کرد
ناشناس۸۰۷۸۹۳۰۱:۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نه چون قحط الرجال است!!!
اسدی۸۰۷۵۱۷۱۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
مشکل عدم استقلال قضات است
ناشناس۸۰۷۵۴۱۱۸:۵۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
تا قوه قضائیه غیر جناحی و سیاسی نشود مردم امیدی به اجرای عدالت و رفع تبعیض از این دستگاه ندارند!!!!!!!!!!!! بی عدالتی در احکام و دادگاهها بیداد میکنه!!!!!!!!!!!!!
شهروند۸۰۷۵۷۳۱۹:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
قوه قضاییه پرهست ازقضات فاسد که بارشوه به ضرر مردم مظلوم رای میدن اول باید پاکسازی بشه
ناشناس۸۰۷۵۸۵۱۹:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
مثلا چیکار میخواد بکنه اگه میشد کاری کرد همون لاریجانی میکرد
ناشناس۸۰۷۶۰۱۲۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
جناب رییسی دوصد گفته چون نیم کردار نیست من به شخصه به عنوان یکی از مردم بنا گفته های شما رو بر همون دو صد گفته میزارم مگر اینکه کردار ببینم مگه شما می تونید یا اگه بتونید هم به صلاح می دونید با خیل دزدان آقازاده در بیوفتید؟؟؟ همون قوه قضاییه رو اول سروسامان بدید و قاضی ناقاضی رو آویزون کنید که یه مقدار امیدوار بشیم
ناشناس۸۰۷۶۲۱۲۰:۳۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
این آقای رییسی از ابتدای انقلاب در مجموعه قوه مسولیت داشت یکی محضرضای خدا بیاد از ایشان بپر سد طی این سالها چه گلی به مردم زده است
ناشناس۸۰۷۸۵۱۲۳:۵۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
رزو‌مه ایشان قابل مطالعه است نیازنیست کسی بپرسدشما زحمت بکش مناصب وعملکرد ایشان رادرهر حوزه بررسی بفرمایید .
ناشناس۸۰۷۹۱۶۰۵:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
هرجا بود عملکرد موثری داشت انشاءالله اینجا جدی تر باشد
پرویز۸۰۷۷۷۳۲۲:۳۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
چه عجله ای هست برای این حرفها وقتی هنوز ابلاغ نشده؟.
ناشناس۸۰۷۸۳۷۲۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
اکنون بطن قوه در چه حالبه؟
ناشناس۸۰۷۹۴۳۰۷:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
هر 1000 میلیارد 1 سال حبس تعزیری!!؟ الان فک کنم مضنه همین باشه
ناشناس۸۰۷۹۵۰۰۷:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
کارمون شده بگیم انشاِءالله این یکی بیاد درست میشه .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین