جزییات افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۳۹۸/ افزایش بالای ۴۰درصدی حقوق‌های یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان

گروه اقتصادی الف،   3971213112 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: با افزایش حدود ۱۰ درصد حقوق و دستمزد، حقوقهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حدود ۴۲ درصد، حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان ۲۰ درصد، حقوقهای ۵ تا ۸ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد، حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد و حقوق هیات‌های علمی با معافیتهایی که در لایحه بودجه ۹۸ برای‌شان پیش‌بینی شد حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

جزییات افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۳۹۸/ افزایش بالای ۴۰درصدی حقوق‌های یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به تبیین ابعاد مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و تا ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری در سال ۱۳۹۸ پرداخت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: مطابق مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه، هماهنگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باید به نحوی انجام شود تا در مدت پنج سال فاصله حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد نباشد اما دولت در بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ چه گفته بود؟ در بند لایحه ۴۵۰۰ میلیارد تومان را برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد داده بود و از سوی دیگر ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزدها در نظر گرفته بود.

وی بیان کرد: در صورت تصویب این پیشنهادات دولت دریافتی فردی که یک میلیون تومانی حقوق می‌گیرد، ۳۰۰ هزار تومان و دریافتی فردی که ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، سه میلیون تومان بود یعنی اگر تا سال جاری اختلاف کف و سقف حقوق کارکنان و مدیران دولت ۱۳.۵ میلیون تومان بود پس از تصویب این پیشنهاد به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.

به گفته عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، تصویب پیشنهاد حقوق و دستمزد دولت را به منزله نقض مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه و افزایش شکاف طبقاطی دانست و افزود: مجلس برای جلوگیری از این مسئله دو عدد ۴۵۰۰ میلیارد تومان و ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان را با هم جمع کرد سپس ۴۰۰ هزار تومان را به همه شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری تخصیص داد و در عین حال دولت را مکلف کرد تا علاوه بر این عدد تا ۱۰ درصد حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را افزایش دهد.

گودرزی منبع مالی تامین افزایش تا ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است حقوق‌ و دستمزد را تا ۱۰ درصد افزایش دهد و عدالت را رعایت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس به مردم وعده داد: خیالتان راحت باشد که با افزایش حدود ۱۰ درصد حقوق و دستمزد، حقوقهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حدود ۴۲ درصد، حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان ۲۰ درصد،  حقوق‌های ۵ تا ۸ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد، حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد و حقوق هیات‌های علمی با معافیت‌هایی که در لایحه بودجه ۹۸ برای‌شان پیش‌بینی شد حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که البته با محاسبه ۴۰۰ هزار تومان افزایشِ حقوقِ ثابت پیش‌بینی شده، درصدهای افزایش حقوق بیشتر از اینها می‌شود.

گودرزی متذکر شد: شایسته نیست کارگری که کمتر از ۱.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد و فردی که ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد به طور مساوی ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند. این مسئله خلاف عدالت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد هیات رییسه مجلس در دیر اعلام وصول کردن لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: لایحه دولت را که جامع تر از طرح مجلس است را دیر اعلام وصول کردید تا طرح مجلس در دستورکار قرار گیرد در حالی که این طرح اشکالات متعددی دارد که یکی از آنها کاهش مشارکت عمومی در انتخابات مجلس است.

دیدگاه کاربران

رضا۸۰۵۱۱۹۱۳:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تورم بیشتر از 100 شده نماینده های مردم سر 10 و 20 درصد بحث می کنند . مگه مصوبه مجلس نیست که افزایش حقوق ها متناسب با تورم باشد. با گران شدن دلار در آمد های دولت سه برابر شده ولی حقوق ده درصد؟؟؟ .
ناشناس۸۰۵۱۲۳۱۳:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
.. کسی که با 30 سال سابقه بازنشست شده با کسی که با 10 سال سابقه بازنشست شده یکی هست ؟ باید هر دو 400 هزار تومن افزایش حقوق داشته باشند ؟
ناشناس۸۰۵۱۲۴۱۳:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
هیچ امیدی به این دولت اشرافی و نوبخت جهت احقاق حق کارمندان نیست؟، مجلس باید برای آن 10 درصد که دست دولت است نیز نظارت کامل کند.
ناشناس۸۰۵۱۴۰۱۳:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
گودرزی متذکر شد: شایسته نیست کارگری که کمتر از ۱.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد و فردی که ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد به طور مساوی ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند. این مسئله خلاف عدالت است. این تبعیض طی چندین سال حمایت افرادی مثل شما از کارفرمایان وابسته به خودی ها بوجود آمده است.
ناشناس۸۰۵۱۴۵۱۳:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پس نوبخت، بی مورد میگفت بودجه کفاف نمیده. من که محاسبه کردم بدون اون 4500 هزار میلیارد مربوط به یکسان سازی، هم راحت تا 8 درصد میشود پرداخت کرد.
ناشناس۸۰۵۱۵۷۱۳:۲۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بعضی ها فکرمی کننداین آقا به فکرکم درآمدهاست لیکن گذشته ازاینکه چه نیت سیاسی پشت این برنامه بودولی این کاردردرازمدت به ضررهمه ازجمله کسانی است که این آقایان ادعای حمایت ازآنها رادارندچرا که ضریب حقوقی امسال 1797است واگرضریب افزایش 20درصدی برای سال 98 اعمال می شدبرای سال بعدرقم آن به 2156می رسیدواگربرای سال99ضریب افزایش را 10درصددرنظر می گرفتندضریب سال 99به 2371می رسیدولی باافزایش 10درصدی سال 98ضریب آن1976ودرسال 99بازهم باافزایش 10درصدی به 2173بالغ خواهدشد واین ضررمداوم برای کارمندانی که به اصطلاح ادعای حمایت ازآنهارادارندتاآخرخدمت دامنگیرآنها خواهدشدلیکن با داد و هوار تصمیم های خودراتحمیل می کنندوکسی نیست که ازاینها پاسخ بخواهد
میثم۸۰۵۹۶۵۲۲:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
واقعا چرا هیچ کس این اشکال واضح و نمیبینه و حرفی ازش زده نمیشه!!
ناشناس۸۰۵۲۱۲۱۳:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
این پیشنهاد مجلس نسبت به افزایش 20 درصدی به عدالت نزدیکتره. بشرطی که دولت توی او قسمت 10درصد که اختیار بهش دادند یه چیزی از خودش بهانه نکنه .
ناشناس۸۰۵۲۱۳۱۳:۴۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
حقوق 1200 وزارت کاری باید باید و باید به خط فقر یعنی 3600 افزایش یابد
ناشناس۸۰۶۱۲۵۰۱:۱۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
شرکت های خصوصی همینطوری تو ضرر هستند. از کجا بدن؟ دولت که نفت داره
ناشناس۸۰۵۲۱۴۱۳:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
از آه مردم بترسید خدایشان بزرگ است و شما در مقابل خدایشان هیچ هستید ...
ناشناس۸۰۵۲۲۱۱۳:۵۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
35000+4500=39500 39500-15500=24000 ,24,000,0000,000,000/400,000=60,000,000نفر نمیدانم دولت 60 میلیون نفر را حقوق میدهد؟
ناشناس۸۰۵۳۲۰۱۴:۳۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
این درصدها خلاف عدالت است ولی سالهاست که این قانون اجرا میشود
ناشناس۸۰۵۳۵۳۱۵:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اونی که بالای چهارتومن حقوق میگیره باز افزایش حقوق داره؟ :-|
ناشناس۸۰۶۱۹۴۰۷:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
برای دلخوشی شما اونا رو ماهی ۴۰۰ تومن از حقوقشون کم می‌کنن. فقط ببینم خودت وقتی سنوات خدمتت شد ۳۰ سال به چنین چیزی راضی میشی با نه؟
ناشناس۸۰۵۳۷۱۱۵:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
یکی رو در نظر بگیرید که دو و نیم میلیون تومان حقوق ماهیانه داره، به این اگر 400 اضافه بشه میشه دو و نهصد ولی اگر همون 20 درصدی که دولت گفته بود اضافه میشد پنج میلیون میشد. این یعنی اینکه مجلسی ها الکی دارن در طبل حمایت از اقشار کم درآمد می زنن. با این کار کلا سطح دریافتی ها رو کاهش دادن و حالا این پولی که به مردم نمیدن قراره کجا بره خدا میدونه. فقط این وسط برای عوام فریبی هم که شده دارن نقش حامی مظلوم به خودشون می گیرن و مثال فردی را می زنن که 15 یا 20 میلیون درآمد داره و چرا باید 4 تومان به حقوقش اضافه بشه. بابا! طرح شما که حقوق 2.5 رو هم که کمتر نسبت به اونچه که دولت گفته افزایش میده.
عباس اکبری۸۰۵۵۶۸۱۶:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
لطفاپیگیری کنیدازآقای نوبخت بپرسید بودجه برای استخدامی وام های اشتغالزایی وام ازدواج مسکن کمک به سیل زلزله نمیدن میگن بودجه نیست وخودشون میگه درآمداین قدربیشترشده این قدرذخیره ارزی هست چکارش میکنه؟
ناشناس۸۰۵۶۸۵۱۷:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
آیا این عدالت است که افزایش حقوق یک گروه بیش از 40درصد و گروه دیگر 15درصد باشد ؟! در ضمن عدم افزایش ضریب ریالی حقوق در دراز مدت به ضرر حقوق بگیران است .
ناشناس۸۰۵۷۲۷۱۸:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
واقعا عدالت را شرمنده کردید مگر طبق قانون اساسی نباید افزایش حقوق برابر با افزایش نرخ تورم باشد چرا قانون اساسی را نصفه کاره اجرا میکنید تورم 300درصد افزایش حقوق 10درصد
ناشناس۸۰۵۷۳۳۱۸:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
باسلام افزایش حقوق برای کسی که بیش از 9 میلیون حقوق دارد اگر 20% باشد یعنی 1/800/000 تومان اضافه شده است وی برا کسی که 2 میلیون تومن با 45% اقزایش اعمال شود مبلغ 900/000 تومان اضافه شده است لذا قدر دراین میان
ناشناس۸۰۵۷۴۳۱۸:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اگه عدالت نیست یکسان اضافه شه پس یکسان مالیات و حق بیمه کم کنید.در دراز مدت به اعتماد مردم به دولت وبیمه ضربه بیشتر میخورد
علی۸۰۵۸۵۹۲۰:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بااین طرح بازهم همسان سازی بازنشستگان رفت به فنا
علی۸۰۵۸۶۹۲۰:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
باز هم بازنشستگان مورد ظلم واقع شدند بودجه همسانسازی بازنشستگان را با بودجه افزایش حقوق کارمندان یکی کردند و مسان سازی پر
بهرام۸۰۵۹۲۹۲۱:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
گودرزی متذکر شد: شایسته نیست کارگری که کمتر از ۱.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد و فردی که ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد به طور مساوی ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند. این مسئله خلاف عدالت است.متاسفانه اقای نماینده فردی با تحصیلات بالا و تجربه و سابقه کاری بالا حتما سن ان فرد نیز بالاست که حقوق اش بعد از ساله به این مبلغ رسیده داماد و عروس و نوه ووو...داردحال باید پرسید ایا ایشان را باتوجه به رده شغلی و تحصیلات با فردی که کمتر از دیپلم میباشد برایشان سقف حقوق تعیین میکنید البته قسط توهین بکسی ندارم شما اگر میخواهید عدالت اجرا شود حقوق پایه ان عزیزان را بالا ببرید و یا برای اندسته از عزیزان مبالغ کمکی ماهیانه در نظر بگیرید شما قوانین استخدامی را نمی توانید بهم بزنید این کار نماینده ها بیشتر تبلیغاتی است تا اجرای عدالت
ناشناس۸۰۶۰۳۹۲۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
برای حفظ عدالت اداری طبق قانون بالاترین حقوق نیز 7 برابر پایین ترین حقوق باشد وقتی شما افزایش حقوق پایین ترین حقوق را مشخص کنید بطور خودکار حقوق بقیه رده های شغلی مشخص می گردد. حال اگر در اداره ای 7 برابر حداقل حقوق جدید کمتر یا مساوی حقوق یک کارمند عالیرتبه بود سال 98 به او مبلغی اضافه نشود تا عدالت اجرا شود. لکن فرمول بالا به نفع نمایندگان مجلس نیست چون میخواهند حقوق آنها که بالاتر از 7 برابر حداقل حقوق می باشد باز هم افزایش پیدا کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین