بازار فروش قطعات تقلبی خودرو داغ شد

گروه اقتصادی الف،   3971212155

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاکید براینکه متاسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است،گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبرو هستیم، اظهار داشت: متاسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است.

وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: در حال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شرکت‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی که این کمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت خود در بازار هستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متاسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی بر روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند.

نیک آیین با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتاً تمرکز خود را به خرید قطعات ایرانی کنند، افزود: با توجه به شرایط تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به کشور ندارند. اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

وی با تاکید براینکه متاسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسیده است جالب اینکه با همین قیمت نیز مصرف کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند. علاوه براین دیسک صفحه و لنت چرخ نیز برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا کرده و حتی لنتهای چرخ فاقد استاندارد با شگردهای متعدد آن هم با قیمت بالا به فروش می‌رسد درحالی که این لنت‌ها استاندارد نبوده و بعد از چندین کیلومتر پودر می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به کمبود قطعات خودرو ساندرو و ال ۹۰ در بازار گفت: قبلاً دیسک صفحه برای خودر و۲۰۶، ۱۶۰ هزار تومامن بود اما این قطعه امروز با قیمت ۸۰۰ هزار تومان در بازار آن هم به زحمت خریداری می‌شود.

نیک آیین با اعلام اینکه بسیاری از خودروهایی که در خیابان در حال تردد هستند مشکل داشته و مصرف‌کنندگان به زحمت از آنها استفاده می‌کنند، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست. در حال حاضر باید واحدهای نظارتی به بازار قطعات خودرو ورود پیدا کرده و ساماندهی لازم را در این رابطه انجام دهند در غیر این صورت وضعیت بازار بلاتکلیف‌تر از روزهای گذشته خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین