لیگ برتر فوتبال قلعه‌نویی به تراکتورسازی رسید، پدیده به پیکان/ جدال ۶ امتیازی قعرنشینان

گروه ورزشی الف،   3971210013

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با چهار دیدار به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی تراکتورسازی میزبان سپاهان خواهد بود.

قلعه‌نویی به تراکتورسازی رسید، پدیده به پیکان/ جدال ۶ امتیازی قعرنشینان

به گزارش تسنیم، روز دوم از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با چهار دیدار در حالی برگزار می‌شود که در مسابقات روز نخست این هفته،‌ پرسپولیس موفق شد با شکست صنعت نفت آبادان به صدر جدول صعود کند و استقلال نیز با برد شیرین در اهواز، در جمع مدعیان باقی ماند.

در زیر نگاهی به چهار دیدار روز دوم ‌می‌اندازیم:

* تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان

حساس‌ترین بازی هفته بیستم با بازگشت قلعه‌نویی و ستاره‌های پیشین تراکتورسازی به تبریز. به طور حتم دیدار این دو تیم مدعی، حساس‌ترین بازی هفته جاری لیگ برتر است. دو تیم 38 و 34 امتیازی و پُر ستاره لیگ در حالی به مصاف هم می‌روند که تعدادی از بازیکنان دو تیم سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند و قطعاً همین موضوع بر جذابیت‌های این مسابقه اضافه خواهد کرد.

علاوه بر امیر قلعه‌نویی که سابقه هدایت تراکتورسازان را در فصل شانزدهم بر عهده دارد، مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان و محمد مهدی‌زاده از جمله بازیکنان سپاهان هستند که سابقه عضویت در جمع سرخ‌پوشان تبریزی را دارند و از سوی مقابل هم احسان حاج‌صفی کاپیتان پپشین زردپوشان اصفهانی اکنون در تیم تراکتورسازی حضور دارد.

شاگردان لیکنز که برای جبران اختلاف امتیاز خود با تیم‌های صدرنشین چشم به مسابقات خانگی و بازی‌های رودررو دوخته‌اند روز سختی برابر امیر قلعه‌نویی و تیمش دارند. سرمربی دو فصل پیش تراکتورسازی، در حالی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد که به خوبی از فضای ورزشگاه یادگار امام (ره) شناخت دارد و می‌داند کار دشواری مقابل این تیم و هوادارانش خواهد داشت. ضمن اینکه با توجه به پیروزی تیم‌ پرسپولیس در هفته جاری، سپاهانی‌ها برای پس گرفتن جایگاه صدرنشینی باید سه امتیاز این مسابقه را در تبریز به دست بیاورند.

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی و ستاره این روزهای تراکتورسازان،‌ به دلیل چهار کارته بودن غایب بزرگ تیمش در این مسابقه محسوب می‌شود و از سوی مقابل هم سعید آقایی به همین دلیل نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

* سپیدرود رشت - استقلال خوزستان

جدال 6 امتیازی قعر جدولی‌های بحران‌زده با سرمربیان موقت؛ هر دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان هفته گذشته حاشیه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و سرمربیان هر دو تیم از سمت خود استعفا کردند و اکنون هدایت تیم‌ها برعهده مربیان موقت قرار گرفته است. سرخ‌پوشان رشتی پس از شکست هفته گذشته مقابل پدیده،‌ چهار روز تمرین نکردند و با کناره‌گیری کریمی و جدایی پیام صادقیان،‌ محمودی و حمیدرضا طاهرخانی هفته پُرخبری را سپری کردند. سپیدرودی‌های 12 امتیازی در صورت پیروزی در این دیدار هم‌امتیاز با ذوب‌آهن و برای فرار از منطقه سقوط بسیار  امیدوار خواهند شد.

در آن‌سو کریم بوستانی پس از مدت کوتاهی که هدایت آبی‌های خوزستان را بر عهده داشت،‌ از سمتش کناره‌گیری کرد تا فعلاً کریم قنبری جایگزین او روی نیمکت استقلال خوزستان شود. با تمام این اتفاقات دو تیمی که بخت‌های اصلی سقوط به لیگ پایین‌ محسوب می‌شوند، بازی حساسی را پیش‌رو دارند و برای فرار از وضعیت کنونی و امیدوار شدن به هفته‌های آینده باید دست پُر از زمین خارج شوند.

* نفت مسجد سلیمان - نساجی مازندران

تلاش شاگردان مرزبان برای پایان طلسم پنج هفته‌ای. تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان پس از هفته چهاردهم و پیروزی مقابل پیکان دیگر نتوانسته طعم برد را بچشد و همین موضوع هم باعث سقوط این تیم تا رده سیزدهم جدول شده است. نفتی‌های 17 امتیازی که حاشیه امنیت نسبتاً مناسبی با تیم‌های قعر جدولی دارند، این هفته مقابل نساجی قرار می‌گیرند که در دیدار قبلی خود اولین پیروزی خود با مجید جلالی را جشن گرفت. هر دو تیم نفت و نساجی این شانس را دارند که با کسب سه امتیاز این مسابقه  جایگاه خود را در جدول ارتقا ببخشند.

* پیکان - پدیده شهر خودرو

پیکان پس از هفته‌ها ناکامی،‌ سرانجام در دیدار هفته نوزدهم مقابل مقابل ماشین‌سازی نوار ناکامی‌های خود را پاره کرد و توانست با 19 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرد. شاگردان فرکی که روند پر فراز و نشیبی را در این فصل طی کرده‌اند،‌ در این دیدار مقابل پدیده‌ای صف‌ آرایی خواهند کرد که برای عقب نماندن از پرسپولیس و سپاهان، به شدت به سه امتیاز این دیدار احتیاج دارد. نکته امیدوار کننده برای حسین فرکی، نقطه ضعف تیم گل‌محمدی در بازی‌های خارج از خانه است. پدیده‌ای‌ها از هفته دهم به بعد نتوانسته‌اند در هیچ یک از مسابقات خارج از خانه خود به برتری برسند در این مسابقه برای پایان دادن به این ناکامی پا به زمین خواهند گذاشت.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

جمعه 10 اسفندماه

* تراکتورسازی تبریز- فولاد مبارکه سپاهان،  (ساعت 16) ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، علی میرزابیگی

* پیکان تهران- پدیده مشهد، (ساعت 16) ورزشگاه شهداء شهر قدس
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: یعقوب حجتی، مهرداد نجفی

* سپیدرود رشت- استقلال خوزستان، (ساعت 16) ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: محمدحسین زاهدی فرد، کمک‌ها: رحیم شاهین، یوسف مغروری

* نفت مسجدسلیمان- نساجی مازندران، (ساعت 16:30) ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، امیرمحمد داودزاده

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین