حاجی‌بابایی: با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   3971209110 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد که با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد.

حاجی‌بابایی: با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق کارمندان، گفت: در نهایت مجلس به نظر دولت درباره میزان افزایش حقوق کارکنان رای داد. 

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس، حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۸ اضافه خواهد شد. 

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: براساس مصوبه، کسی که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد، ۲۵۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد و کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۴ میلیون حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد. 

حاجی‌بابایی با انتقاد از مصوبه مجلس گفت: این درست نیست که میزان افزایش حقوق یک مدیر با حقوق ۲۰ میلیون تومانی ۴ میلیون تومان باشد، اما یک کارمند با حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی فقط ۲۵۰ هزار تومان حقوقش افزایش پیدا کند و این اقدام کشور ناعادلانه است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی شب گذشته پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، بند الف تبصره 12 لایحه رابه تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب 26/2/1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال خواهد بود که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

این موضوع از لایحه دولت آمده بود که غلامرضا کاتب نماینده گرمسار پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را داد و به تصویب مجلس رسید.

پیش از این نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که طبق لایحه دولت حقوق کارکنان دولت را در سال ۹۸ به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند اما مالیات آنها به صورت پلکانی خواهدبود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۹۸۹۸۴۱۳:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
ایا ارزش مدیر واقعی که دانش وعلم لازم را در کار خود دارد با یک کارگر برابر است. شاید بگوئید مدیران کار بلد نیستند. مدیری که کاربلد نیست دزد است. اما مدیر اداره کننده کشور و مولد سود برای بنگاه باید حقوق بیشتری بگیرد. هیچ کسی هم در این کشور منع نشده است که درس نخواند و متخصص نشود. بنابراین کسی که زحمت بیشتری کشید و متخصص شده است باید بهرمند تر باشد.چون سود ونفع زیادتری برای جامعه دارد. هدف شما هم از این اظهارات یا از بین بردن انگیزه کسب علم ودانش است یا جمع اوری ارای کار گران . در هر صورت ..
حمید۸۰۱۰۱۶۰۸:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
عزیز جان تو نگران اونا نباش . خیلیاشون اندازه خدمتگزار اتاقشونم سواد ندارن با رانت رسیدن به اینجاها و دارن مملکت می چاپن. اگه واقعا مدیر بودن و کارایی داشتن اشکالی نداشت
ناشناس۷۹۸۹۸۸۱۳:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اینطور نیست آقای حاج بابایی! مجلس در مصوبه ای دیگر مقرر کرده است که مالیات بر حقوق از امسال بصورت پلکانی دریافت شود که حد بالای آن 35% است که عملا" افزایش حقوق های بالا را خنثی می کند.
ناشناس۷۹۹۲۰۳۱۶:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مگر نمی گویید در جنگ اقتتصادی هستیم و اوضاع شب است پس در این شرایط نباید حقوق بالای 5 میلیون تومان به کسی پرداخت شود وقتی شب است برای همه باید شب باشد
ناشناس۸۰۱۰۹۳۰۹:۳۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
درست است ولی در مقابل حقوق حداقل بگیران هم نباید افزایش یابد زیرا بار مالی زیادی بر دولت و تولید کنند و کارآفرین دارد و قرار نیست حداقل بگیر وضعش بهتر شود و فقط افراد متخصص در مقاومت شرکت کنند. اصلا لازم نیست حقوق هیچکس افزایش پیدا کند.
ناشناس۷۹۹۲۱۸۱۶:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
خب 35 درصد 4 میلیون هم میشه 1 میلیون و 600 هزار تومن یعنی افزایش حقوقش 2میلیون 400 میشه. یعنی 10 برابر افزایش حقوق داره.
ناشناس۷۹۹۵۶۱۲۲:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اگر حقوق 20 میلیونی 4 میلیون افزایش یابد و بشود 24 میلیون، آنوقت 35 درصد 24 میلیون یعنی 8.4 میلیون مالیات کسر می شود.
ناشناس۷۹۹۷۹۲۰۶:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما ناراحت اونا نباش. بلدن چکار کنن. تو فیش حقوقی جوری نوشتن که فقط مالیات از اصل حقوق کسر میشه نه از مقادیری که به عناوین مختلف به اون اضافه شده و حقوق رو رسونده به ۲۰ میلیون!!!!!
ناشناس۷۹۹۸۶۶۰۸:۵۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
جناب حاجی بابایی بررسی فرمایید کدام مدیر دولتی بوده که با گرفتن پاداش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بازنشست شده و دوباره به سمت مشاور بکار بازگشته و اکنون هم گفته ما برای معیشت مردم باید aftfرا بپذیریم از سمن ها و نهادهای نظارتی می خواهیم پیگیری بفرمایند
ناشناس۷۹۹۶۶۴۲۳:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
همیشه گوشت میاد رو دمبه
ناشناس۷۹۹۷۲۷۰۰:۲۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اصلا در شرایط جنگ اقتصادی پرداخت حقوق بالای 5 میلیون تومان هیچ توجیهی ندارد نجومی بگیران هم یک کمی همکاری کنند
ناشناس۷۹۹۲۲۲۱۶:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
دیگه اگه هیچ جا نتونیم بگیم الان میشه گفت اونایی که مثبت دادن نجومی بگیر هستن. بالاخره 20 درصد نجومی رو هم حساب کنی خودش یه منظوه شمسی میشه. علی برکت ا...
ناشناس۷۹۹۲۲۵۱۶:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۹
دو خطای نابخشودنی مجلس و یا به عبارتی سه خطا1 تصویب قانون یارانه ها بدون ایجاد زیر ساخت و بانک اطلاعاتی صحیح2 تصویب شتاب زده برجام در 20 دقیقه و تحنیل این همه خسارت به کشور3 تصویب لوایح پولشویی و اصرار به تصویب ان در شورای نگهبان و تشخیص مصلحت
ناشناس۷۹۹۲۴۴۱۶:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
خب مرد مومن اگر اثر افزایشی حقوق برای قشر مرفه تر با این تبصره خیلی کمتر میشه و طبعا اثر اون توی زندگی اون ها چندان مشهود نیست ولی هر مقدار افزایش حقوق برای قشر پایین جامعه به شدت کمک کننده است ، به این ترتیب آیا بهتر نبود که همه یک مقدار ثابت اضافه میشد تا اون بنده خدا که مشکل داره براش گره گشایی واقعی پیش بیاد.
ناشناس۷۹۹۳۱۹۱۸:۰۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
شما نگران نباش این قوم رو دیگه هم میشناسن جایی نمیخواین که آب زیرشون بره برعکس مالیات هم از اون حقوق یک میلیونی میگیرن
ناشناس۷۹۹۴۰۹۱۹:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۹
پس چرا حقوق ها رو افزایش می دهند؟!! برای اینکه به صورت مالیات پس بگیرند؟!!!!
ناشناس۷۹۹۴۵۳۲۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اول انقلاب شهید بهشتی میگفتند که حداکثر حقوق باید 7 برابر حداقل حقوق باشه. یعنی اگر حداقل حقوق 1.5 میلیون باشه حداکثر حقوق دریافتی باید 10 میلیون باشه. مازاد آن هیچ مبلغی تحت هیچ عنوانی هم نباید داده بشه. اما آیا اینطوری است؟؟؟؟
ناشناس۷۹۹۴۵۵۲۰:۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۹
ای‌عجب، جناب ایشان بعد از چند سال وزیر و‌ وکیل بودن تازه متوجه این مساله شدن؟ چقدر خوبه که خود ایشان پیش‌قدم و الگو شده و مبلغ افزایش حقوق‌شان در سال ۹۸ را به خزانه دولت برگردانند.
ناشناس۸۰۰۲۴۱۱۴:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چه ربطی داره؟ با مبالغ حقوق ایشان مشکلی حل میشه؟ چرا همه چیز رو جناحی می بینید؟
ناشناس۷۹۹۴۶۸۲۰:۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
حقوق کارکنان دولت را در سال ۹۸ به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند!!! وقتی خود دولت میگه دلار گران شده باید حقوق ها رو معادل دلار بدن دلار هر چقدر رفته بالا همونو بدن شده سه برابر حقوقها هم سه برابر، تازه بشه معادل حقوقی که اول سال میگرفتیم بعد میگن 20 درصد!
ناشناس۷۹۹۴۹۴۲۰:۴۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۹
میشه بفرمایید اولا حقوق 20 میلیونی را برای چی و به ازای چه کاری دریافت مینمایند؟؟؟ ثانیا میشه حقوق کاگر را هم 4 میلیون اضافه میکردند بعد 35 درصد مالیات ازش کم کنند؟؟؟ عزیز من کارگری که الان خرج سفره اش سه برابر شده است چجوری با 20 درصد افزایش حقوق زندگی کنه؟؟؟ولی کسی که حقوق 20 میلیونی میگیره و لکسوس سوار میشه الان سرمایه اش سر به فلک گذاشته!!!
امیر حسین سلطان/تهران۷۹۹۸۰۹۰۷:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تصمیم گیری های شتابان و بی توجه به واقعیات مشهود بهتر از این نتیجه اش نمی شود! حقوق من بازنشسته ده سال قبل در سال 89 معادل ششصد دلار امریکا ارزش داشته است که اکنون به کمتر از دویست دلار هم رسیده است!!! پاسخگو کیست؟!
ناشناس۸۰۰۱۶۲۱۳:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
خوب آقای عزیز این مالیات چه دردی از حقوق بگیرانی حل میکند که افزایش 250 هزار تومانی دارند دولت آیا این مالیات بیشتر را به کمتر بگیران بر می گرداند ؟ در واقع حقوق کسانی که افزایش بیشتری میگیرند مالیات بیشتری به دولت می دهند پس آنها که حقوقشان کم است چه کنند؟ دولت قصد افزایش در آمد خود را دارد یا درآمد مردم را؟ حقوق انها که باید بیشتر حقوق بگیرند را کمتر افزایش بدهد و سهم بیشتری به آنها بدهد که حقوقشان کم است در واقع با این کار مالیات 35درصدی را که شما گفتید به کم درآمدان بر گرداند. کمی بیشتر فکر کنید.
ناشناس۸۰۱۰۰۳۰۸:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
عزیز من 35 درصد مالیات که از کل کم نمیشه. اول اینکه تا دو میلیون هفتصد هزار تومان همه معافند. و مازاد بر آن یک بخشی از آن 10 درصد، بخش دیگری تا سقف تعیین شده 15 درصد و الباقی 20 درصد مالیات کسر می شود
ناشناس۷۹۸۹۹۴۱۳:۴۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
چرا برای افزایش حقوق سقف مشخص نمی کنند؟؟!!!! اصلا برای چه باید حقوق های بالا افزایش داشته باشند؟؟؟!!!!!!
ناشناس۷۹۹۲۲۸۱۶:۲۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۹
از مجلس محترم می خواهیم قانون از کجا اورده ای را پیگیر اجرای ان باشند
ناشناس۷۹۹۲۶۶۱۷:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
برای اینکه اگر بچه تو استاد دانشگاه یا مدیرکل شد حقوقش به تدریج با دربان و خدمتگذار یکی نشود.
ناشناس۷۹۹۳۳۸۱۸:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مگه اینجا کمونیستیه که همه یه جور حقوق بگیرند؟ مهندس و کارگر و دکتر و .... ظرف ۴ سال یه حقوق خواهند داشت. مسخره اید والله.
ناشناس۷۹۹۴۱۰۱۹:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
به نظر شما یک استاد دانشگاه که در دانشگاهی مثلا شریف تدریس می کند، 12 سال درس خوانده است (یعنی به جای کار وقت خود را صرف تحصیل نموده است)، هر ماه فقط یک میلیون هزینه اینترنت و کتاب می دهد، حقوقش باید برابر کسی باشد که در 20 سالگی شاغل شده است. حرف های نماینده همدان مصرف تبلیغاتی دارد نه واقعی. نمایندگان مجلس فقط چنین حقوقی می گیرند. دانشمندان سال ایران با 59 سال سن. استاد تمام دانشگاه و مدرس دانشگاه های معتبر در حد 12 میلیون می گیرد. بدون هر حق اضافی. به خدا حقش است. او درامریکا حداقل 9 هزار دلار دریافت می کند
ناشناس۷۹۹۴۳۲۱۹:۵۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
برای اینکه دوغ ودوشاب یکی میشه. اونیکه داره طی میکشه با اون کارشناس ارشد یکی میشه و این یعنی مرگ عدالت اداری
محسن باهاری۷۹۸۹۹۶۱۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
لطفا لیست نمایندگانی که به افزایش 20درصدی درصد رای مثبت دادند رو باید اعلام کنید مردم بدونن حقشونه
محمد قاسمی۷۹۹۶۹۵۲۳:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اتفاقا اینایی‌ که رای مخفی میدن نوافق cft هستن جالبه
سماتی۷۹۸۹۹۹۱۳:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
خیانتی دیگر از دولت و مجلس محترم در حق ملت
ناشناس۷۹۹۰۲۴۱۴:۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
حرفهای پوپولیستی و عوامفریبانه در این کشور تمامی ندارد. هر کس 20 درصد درامدش بیشتر میشود ولی آنطوری که امثال ایشان میگوید یکی زندگیش 50 درصد نسبت به سال گذشته بهتر میشود و دیگری 5 درصد! هر چند همه این حرفها با تورم واقعی ای که داریم باد هواست.
ناشناس۷۹۹۰۳۸۱۴:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
آیا این به نفع خود نمایندگان نیست؟ کارد هرگز..........
علی۷۹۹۰۴۶۱۴:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
نرخ دلار بودجه ۹۸ دوبرابر افزایش مالیات برای نرمال حقوق از ۹ به ۱۵ درصدگوشت بالای ۱۰۰ هزار پراید بالای ۵۰ میلیون بیمه حداقل ۲ برابرو.... می خواهیدچندریال پس انداز کارمند را جمع کنید بگید اگه روتون نمی شه . حتما باید خیلی بابت استعفای ظریف هم باید ناراحت بشیم
ناشناس۷۹۹۰۴۷۱۴:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
شما راههای زیادی دارید که حقوق را حداقل به خط فقر برسانید یعنی 6 تا 7 میلیون، آیا غیر از این است؟ پس چرا معطل هستید؟ چرا لایحه خدمات کشوری یک سال است در مجلس خاک می خورد؟ چرا طرح نمی دهید؟
بهنام احمدی دارانی۷۹۹۰۵۱۱۴:۱۵:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
سفره ای پهن هست بخورید با هم.فقط دعوا نکنید.
ناشناس۷۹۹۰۷۲۱۴:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مملکتی که ذره ای دلش برای طبقات پایینش نمیسوزه
ناشناس۷۹۹۳۸۹۱۹:۱۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
روحانی : *باید *حقوق مردم به اروپا برسد صالح : حقوق کارگران عراق 3 برابر ایران است. 295 دلار یا 350 هزار دینار قبلا بگم قدرت خرید دلار در ایران و عراق یکسان است حدود 25 درصد تفاوت دارد
ناشناس۷۹۹۱۱۵۱۴:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
کلا از مسولان و نمایندگان کشور به خاط این همه تفاوت و تبعیض ملولم وان دولت دگرم ارزوست کمیته های مجازات انشاله بزودی تشکیل خواهد شد به همراه اتش به اختیار
ناشناس۷۹۹۱۳۰۱۵:۰۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۹
به جای جدال، حقوق ها را برسانید به خط فقر
سام باهار۷۹۹۱۳۱۱۵:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مجلس و دولت چه به هم میان...تو پایمال کردن حقوق ملت
ناشناس۷۹۹۱۵۳۱۵:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۹
لازم به ذکر است افرادی که حقوق بالا دریافت می کنند افراد معدود و خاصی هستند و اکثر کارمندان حقوقشان بر اساس ضوابط جاری کمتر از حقشان هست. این افراد خاص هم همه جوره بهشان می رسند پس لطفا از ایجاد جو و سو استفاده از احساس نیاز معیشتی مردم خودداری کنید ۲۰ درصد افزایش خاصی برای حقوق قشر متوسط کارمندان نیست
ناشناس۷۹۹۱۶۲۱۵:۴۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۹
چه کسانی حقوق 20 میلیونی میگیرند؟ اگر حقشونه نق زدن ندارد و اگر ناحقه جلوشو بگیرید. شما اصل را رها کرده فرع را چسبیده اید. آقای حاج بابایی تا کی میخواهید ایده های کمونیستی را به نام اسلام اجرا کنید؟
ناشناس۷۹۹۱۷۳۱۵:۵۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
عجب ابتکاری! خوب دقت کنید یارو 20 میلیون میگیره 4 میلیون دیگه هم میگره... اونی که 1 تومن میگیره فقط 250 تومن اصافه میشه!!
ناشناس۷۹۹۱۷۸۱۵:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
برای همین است که منتقدین میگویند بین بد وبدتر انسان مجبورست بد را انتخاب کند اگر نمایندگان نماینده واقعی ملت بودند وبین بد وبدتر انتخاب نمیشدند امروز شاهد این بی عدالتیها دربیشتر امور نبودیم .چه زمانی باید بفهمیم که نماینده ایکه چند میلیارد هزینه میکند نمیتواند نماینده اکثریت ملت باشد تااگاه نشویم این نانمایندگان برایمان اینگونه تصمیمات را میگیرند
ناشناس۷۹۹۱۷۹۱۵:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
برای همین است که منتقدین میگویند بین بد وبدتر انسان مجبورست بد را انتخاب کند اگر نمایندگان نماینده واقعی ملت بودند وبین بد وبدتر انتخاب نمیشدند امروز شاهد این بی عدالتیها دربیشتر امور نبودیم .چه زمانی باید بفهمیم که نماینده ایکه چند میلیارد هزینه میکند نمیتواند نماینده اکثریت ملت باشد تااگاه نشویم این نانمایندگان برایمان اینگونه تصمیمات را میگیرند
ناشناس۷۹۹۲۰۶۱۶:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۹
سختدنیازمتد تشکیل کمیته های مجازات زمان شهید نواب صفوی هستیم
رسول۷۹۹۲۰۹۱۶:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
واقعا شرم به این همه بی عدالتی
ناشناس۷۹۹۲۱۵۱۶:۱۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۹
به بهانه اینکه حقوق بالای 3میلیون افزایش نداشته باشد ،شروع به حرف زدن و مصاحبه میکنند و در انتها همان 20درصد پلکانی را به حقوق بگیران تحمیل میکنند.علی الظاهر به نفع حقوق پایین تر ولی در باطن بودجه اضافه حقوق را کاهش میدهند. از طرفی دریافتی حق بیمه صندوقها از نیروی کار پایین آمده، صندوقها مجبور میشوند یا بعضی داروها را از لیست بیمه خارج کنند و یا خدمات دیگر را کاهش دهند پس با این نگاه و با روش پلکانی یا نظایر آن ، حقوقهای پایین که کمترین درآمد را دارند بیشترین ضرر را خواهند داد . مخصوصا بازنشسته ها که در سنی هستند که بیشتر به دارو و درمان نیاز دارند.
علی۷۹۹۲۱۶۱۶:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
طرف مدیر یه مجموعه ۲۰۰ نفری هستش اونم با ۲۵ سال سابقه اونوقت بزور ۱۲ تا ۱۳ میلیون میگیره. طرف متولد ۱۳۷۰ و دندانپزشکه ماهی ۴۰ م درمیاره، چرا به درآمد پزشکان و دندانپزشکان کاری ندارید؟!!!
حمید۷۹۹۲۱۷۱۶:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
بابا به پیر به پیغمبر بجز مدیران کل و مقامات ارشد حقوق هیچ کارمندی 20 میلیون نیست. بعد از 22 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس تازه حکمم شده 4 میلیون که با کسورات قانونی و وام و .... نهایتا چیزی حدود 2 تومن با این گرانی و 5 سر عائله برایم باقی می ماند .دلمان به این 20 درصد خوش است تازه آن هم کافی نیست. حالا اقایان با مطرح کردن پلکانی معکوس این را میخواهند کم کنند. اول 97 با پلکانی معکوس تنها سیصد تومن افزایش حقوق داشتم . اخه این انصافه؟؟؟
ناشناس۷۹۹۲۲۱۱۶:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
متاسفانه هیچ عدالتی تو پرداختها وجود نداره من یک نفر را میشناسم که تو شرکت نفت کار میکنه حدود20میلیون حقوق میگیره تازه به قول خودش کار مفیدی هم انجام نمیده یا یکی دیگه را میشناسم که تو دفتر تهران شرکت...که وابسته به شرکت نفته کار میکنه ماهیانه حدود6میلیون حقوق میگره کلی مزایا وامکانات حتی شکلات خانه خودشم از شرکت میاره
ناشناس۷۹۹۲۳۷۱۶:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
از نخورده بگیر بده به خورده ، مصداق این ضرب المثله دوستان،!!!!!!.
کارمند وزارت کار۷۹۹۲۳۸۱۶:۳۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
نماینده ها بر اساس حقوق خودشون مصوب کردن. حقوق ۲ میلیون من ۴۰۰ اضافه میشه آقای نماینده ۴ میلیون. پول حرام!!!
ناشناس۷۹۹۲۴۸۱۶:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
وفتی میگویند ایران بهشت دلالان و پولدارهاست بیراه نگفتند!!
ناشناس۷۹۹۲۶۴۱۷:۰۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اجازه ندهید این اجحاف صورت بگیرد من بازنشسته فرهتگی هستم وحقوقم فعلایک میلیون و هشتصد هزار تومان است . به خدا این افزایش بیست درصدی ظلم بزرگی در حق امثال من است.
ناشناس۷۹۹۲۶۹۱۷:۲۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
حداقل به رای خودتان احترام بگذار آقای حاجی بابایی. شما در دوران وزارتت برای قشر آسیب پذیر آموزش و پرورش چه کردی؟!!!
عدالتجو۷۹۹۲۷۳۱۷:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اگر قرار باشد که هرسال مبلغ ثابتی به همه حقوق ها افزوده شود طی چند سال همه حقوق ها مساوی می شود. آیا عدالت این است که همه حقوق ها مساوی باشد؟
علی محمد۷۹۹۲۸۴۱۷:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۹
با این وضعیت باید منتظر فتنه معیشت باشیم خود تحریمی با سو مدیریت عمدی برای فشار به قشر ضعیف جامعه
شهروند۷۹۹۲۸۸۱۷:۳۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۹
این ۲۰ درصد هم عملا تاثیری در وضع معیشت کارمندان باحقوق پایین نداره چون بیمه و بازنشستگی و .....افزایش پیدامیکنه اخرش هیچی به هیچی!!!!
ناشناس۷۹۹۲۹۱۱۷:۴۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
هر که نان از عمل خویش خورد
ناشناس۷۹۹۷۳۲۰۰:۳۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اون وقت کارگر بینوا تا عصر یک ضرب کار میکنه و نمیتونه از عمل خودش بخوره
پورامینی۷۹۹۲۹۸۱۷:۴۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اگر کف وسقف حقوق ها رها باشد بطور مثال بجای 20 درصد هم می شود 100 در صدحقوق ها را افزایش داد در نتیجه حقوق ا میلیون می شود 2 میلیون وحقوق 20میلیون می شود 40 میلیون واختلاف کف وسقف کنونی که19 میلیون می باشد بسادگی می شود23 میلیون وبا فرض اخر می شود38 میلیون که انتها ندارد از این رو باید فرمولی بدست اورد که کف وسقف متناسب باتولید ثروت تغییر کند
ناشناس۷۹۹۳۰۱۱۷:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اگه پلکانی باشه یعنی ظلم به تخصص به سنوات و صعوبت چرا باید یک قاضی افزایش حقوق نداشته باشه یا کسی که خدمت بالای ۲۰ سال داره این افکار کمونیستی هست که همه یکسان بگیرندبالاخره مجلس اشتباه پارسال تکرار نکرد بالاخره کسی که زحمت کشیده و حالا سابقه بالاتری داره مدرک بالاتری آره شغل حساس تری داره حقشه افزایش حقوق
يك كارمند با حقوق دو ميليوني۷۹۹۳۲۵۱۸:۱۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مردم و کارمندان تهی دست و بیچاره نه صدا دارند و نه لابی و نه نفوذ و به این خاطر با حقوق ناچیز روز به روز در باتلاق گرانی غرق می شوند ولی مدیران و بزرگانی که حقوق نجومی می گیرند هم لابی دارند هم صدا و هم نفوذ. نمایندگان هم فقط موقع رای گرفتن مردم را می شناسند و بعد از انتخاب شدن با مدیر و مالک و تاجر و کارخانه دار نشست و برخاست می کنند...
ناشناس۷۹۹۳۳۹۱۸:۲۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۹
خوب این طبیعیه. البته من مدافع حقوق ۲۰ میلیونی نیستم. ولی تفاوت آبدارچی با مهندس و یا کارشناس کجا باید خودش رو نشون بده؟ اگه درصد رشد حقوق مهندس از آبدارچی کمتر باشه اونوقت بعد از چند سال حقوق هر دو یکسان نمیشه؟
مراد زاده۷۹۹۳۷۴۱۹:۰۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
خدا رحم کرد اینها عصاره فضایل ملتند.
مجید۷۹۹۴۰۰۱۹:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۹
از شما بعیده جناب حاجی بابایی ، در زمان وزارت شما هم در اموزش وپرورش افزایش حقوق کارکنان دولت مانند گذشته به همین منوال بوده ، طبیعتا کسی که سابقه کارش بیشتر می شه و مدرک تحصیلی بالاتری کسب می کنه به مرور دریافتی بیشتری داره چون سنش بالا می ره خرج زندگیش بیشتر می شه خودتون می دونید که دریافتی بر اساس سنوات خدمت و مدرک تحصیلی است در ضمن در وزارت ما که اختلاف دریافتی کم سابقه و با سابقه زیاد نیست اما این نوع افزایش عقلانی ترین راه است گرچه درصدش بیشتر بود بهتر بود و در تمام دنیا میزان حقوق بر اساس سنوات خدمت و مدرک تحصیلی است.
ناشناس۷۹۹۴۷۱۲۰:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
به نظرم مثل پارسال حقوق ما رو شش درصد افزایش بدید و پنج درصد مالیات رو اضاف کنید و یک سال نفرین ما رو برای خود و خانواده هاتون به جون بخرید سال 97 حقوق ها شش درصد اضاف شد و تورم 300 درصد به غیر گرانی و فقر و بدبختی چی نصیبمون شده البته ...!!
ناشناس۷۹۹۴۸۳۲۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
حاجی‌بابایی با انتقاد از مصوبه مجلس گفت: ... و این اقدام کشور ناعادلانه است. برادر تو دنبال عدالتی !شما نماینده های مجلس کدومتون دنبال عدالتین!!! مرد حسابی حقوق ما تو 97 شش درصد اضاف شد میفهمی یعنی چی !!! من چه گناهی کردم بیست و پنج سال سابقه دارم و چهار تا بچه دانشگاهی و سرباز و بیکار دارم !!!
ناشناس۷۹۹۴۹۷۲۰:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مساوی کردن حقوق صرفنظر کردن از تفاوت دانایی و توانایی و ... ظلم است ناهمخوانی حقوق با وضعیت اقتصادی موضوع دیگر است آیا درآمد ده میلیون کارمند دولت یعنی طبقه پردرآمد آیا همه مشاغل درآمد آنها این است آیا دادن آدرس غلط نیست آیا ...
ناشناس۷۹۹۵۲۱۲۱:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
باز هم جفا و ستم علیه قشر کارمند و پایین ، این دولت و مجلس سر و ته یک کرباسند یک عده قشر اشرافی
محمد احمدی دارانی۷۹۹۵۴۲۲۱:۴۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اینکه کاری نداره یه مصوبه دیگه بگذارید حقوقهای بالای ده تومن افزاش مثلا پنج درصد باشه.البته اگه نماینده ها از خیر اون چهار ملیون بگذرند که بعیده.ریش وقیچی دست خودتون هست
ناشناس۷۹۹۵۵۷۲۱:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
مگر خود جنابعالی نماینده نیستید
ناشناس۷۹۹۵۶۶۲۲:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۹
آقای حاج بابایی! انشاالله این داد و بیداد را در مقابل افزایش قزیب به ۵۰ درصدی حقوق و مزایای چند ده میلیونی نمایندگان که خارج از این مصبوبه صورت می گیرد هم ببینیم تا ریاکاری از حقیقت طلبی مشخص شود
مهدی۷۹۹۵۷۹۲۲:۲۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۹
.. مگر ما در سال 97 حقوق یک میلیونی هم داریم؟ ضمنا چند درصد مثل خود این آقا حقوق بالا می گیرن که .. کارکرد مالیات چی هست؟
بهنام احمدی دارانی۷۹۹۶۳۴۲۳:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۹
شرم آوره.....من که پارسال حقوقم سه ملیون وخورده ای بوده سه تا سکه میتونستم بخرم.حالا با۲۰ درصد حقوقم چهار تومن هم بشه یک سکه هم نمیتونم بخرم.حقوق باید۲۰۰درصد اضافه میشد نه بیست درصد.حتما فکر کردین ما خیلی هم خوشحال میشیم از این بذل وبخشش شما.مارا بردید زیر خط فقر.دولت که هیچ شماها پس چکاره هستید.ما از کسانی که ما را فقیروبی پول کردند به این سادگی نمیگذریم.
ناشناس۷۹۹۶۵۲۲۳:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۹
چرا با وجود بزرگترین کلاهبردارها ، دستگیری کلاهبردار 100 میلیارد تومانی با 1400 شاکی ؟
ناشناس۷۹۹۶۵۹۲۳:۳۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۹
دولت ؟!! ... مجلس ؟!! ... خب قربونتم از ماست که بر ماست !! ... دیگه چه میگی ، تصدقتم ، دیگه چه میگی فدات شوم ؟!!
ناشناس۷۹۹۶۷۵۲۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۹
اعتراض حاجی بابایی تبلیغ اتتخاباتی است.
میثم۷۹۹۶۷۹۲۳:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۹
باید حقوق شخصی که تا ۳۰ سالگی درس خونده با کسی که از ۲۰ سالگی مشغول‌کار شده فرق کنه. دقت کنید که شخصی که از ۲۰ سالگی رفته کار‌کرده ۱۰ سال زودتر وارد کار شده ولی شخصی که ۳۰ سالگه رفتی باید ده سال‌و جبران کنه. اگه قراره همه یکسان باشند کلا چرا باید من تا ۳۰ سالگی درس میخوندم!! الان هم سن‌و‌سال های من همه چی دارند و‌من‌در آستانه ۴۰ سالگی هنوز...
احمدی۷۹۹۷۳۵۰۰:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
باز نشسته که مالیات ندارد.
ناشناس۷۹۹۷۹۳۰۶:۴۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
نتیجه ی رای های لیستی و بدون حساب و کتاب ملت بیدار شوید. راستی چرا پویش دو هفته بدون گوشت را ره نمی اندازید تامجبور بشن گوشت رو بیرن در خونه با ارزان ترین قیمت تقدیم کنند
ناشناس۷۹۹۸۰۷۰۷:۳۰:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مالیات که پلکانیه بازم خوبه. خب می گفت ۵۰ میلیونی ۱۰ میلیون زیاد میشه اثر بیشتری داره که!!! بابا اکثر حقوقها متعارفه و این افزایش ۲۰ درصدی تقریبا عادلانه هست
ناشناس۷۹۹۸۵۷۰۸:۵۰:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اطلاعات غلط داده اند،افزایش 20درصد،شامل احکام حقوقی میشود و نه دریافتی ،بنابراین جمع حقوق و مزایا افزایش 20 درصدی ندارد،که آنهم باافزایش مالیات متعادل می شود،هرچند که افزایش 20 درصد حقوق های پایین هیچ دردی را درمان نمی کند.
ناشناس۷۹۹۹۲۶۱۰:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
جناب حاج بابایی گفتن این مسئله برای من چه فایده داره ؟؟!!اگر صادقید موقع تصویب این مصوبه اعتراض میکردید! الان این پاشیدن نمک به زخم من کارمند هست که حقوقم ۲،۴۰۰ هست .
کارشناس اموراداری۸۰۰۰۲۵۱۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
سلام سال گذشته که نظر مجلس با روش پلکانی اجرا شد همه کارمندان متضرر شدند و عملا فقط6% به اکثریت کارمندان اضافه شده و به طور یکسال مبلغ 200هزار تومان اضافه شد که کاملا غلط بود و ازموده را ازمون خطاست . اقای حاج بابایی اکثریت کارمندان تحصیلکرده بین 3 تا 4 میلیون حقوق می گیرند و در صورتیکه 20% اضافه شود بین 600تا800هزار تومان اضافه خواهد شد ولی با نظر جنابعالی فقط استخدامی ها جدید سود می برند و اکثریت کارمندان با تجربه بالاتر نادیده گرفته خواهند شد ضمن آنکه تعداد انهایی که بالای 10 میلیون حقوق می گیرند بسیار کم است و از مالیاتشان بیشتر کسرخواهد شد . لطفا به نظرات کارشناسی اعتماد کنید .
ناشناس۸۰۰۰۳۸۱۱:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
پیشنهاد : در مورد بازنشسته ها مبلغ 1000000بصورت یکسان اضافه شود . در مورد شاغلین 50% بصورت یکسان اضافه شود . حقوق افرادی که بالاتر از هفت برابر حداقل حقوق سال 98 خواهد بود، فقط تا سقف هفت برابر اضافه شود .
ناشناس۸۰۰۱۳۷۱۲:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آیا مدیری که 20 میلیون حقوق می گیرد و احتمالا چند جا هم سمت و شغل دارد براحتی 4 میلیون یعنی اندازه حقوق 4 کارگر طبق مصوبه نمایندگان ملت حقوقش اضافه میشود فکر میکنید دیگر به فکر مشکل مردم و رفع ان میوفتد؟ گوشت بشود 500 هزار تومن و برنج هم بشود کیلیویی 100 هزار تومن. اینان ککشان هم نمی گزد.فقط به مردم فشار می آید. در حالت جنگی و تحریم مسئولین هم باید کنار مردم باشند.چیزی که رهبری هم مرتب آنرا خواستارند.بنده که رزمنده هستم و درآمدم طبق تحقیقات زیر 900 هزار تومن در ماه است و دارای خانواده هستم هر چند ماه یکبار از سوی سپاه کمک هزینه ه ای در حد ناچیز میگیرم.چطور است دولت و نمایندگان برای مدیران براحتی 4 میلیون اضافه در نظر می گیرن ولی برای ماها فقط چند صد هزار تومن اونم هر چند ماه یکبار در نظر دارن؟
احسان۸۰۰۱۴۳۱۲:۵۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
جالب این است که اگر افزایش حقوق پلکانی ادامه یابد به زودی اعضا هیات علمی دانشگاه ها و مدیران باید با حفظ سمت آبدارچی و خدماتی و ... هم بشوند. زیرا به زودی حقوق این افراد بیشتر از بقیه خواهد شد.
پرویز۸۰۰۱۴۸۱۳:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اقای نماینده بفرمایند مگر حداکثر حقوق طبق قانون هفت برابر حداقل نمیباشد؟ امسال حدود هفت میلیون و هشتصد هزار تومان ! ظاهر امر اقایون حتی مصوبات خودشان یادشان نمیاید چون نه عمل میکنند و نه نظارت.
ناشناس۸۰۰۵۹۷۲۰:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
حقوق های بالای 6 ملیون تومان به هیچ وجه نباید افزایش یابد و در عوض حقوق های یک تومن و دو دومن 100% و سه تومن تا 6 تومن هم با درصدهای کمتر افزایش یاید! این است عدالت... حتی بچه 5 ساله هم متوجه میشود
خاروند۸۰۰۷۰۵۲۲:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
سالهاست که این روش داره اجرا میشه و ظلم زیادی به طبقه کارگر و کارمند و بازنشسته اعمال شده و بدون کارشناسی ادامه دارد.
ناشناس۸۰۰۸۸۴۰۷:۲۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بهترین عدالت در پرداخت حقوق آنست که حقوق نمایندگان مجلس با کارگران برابر باشد تا معنی عداللللللت را بفهمند
ناشناس۸۰۰۹۶۶۰۸:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
من حقوقم 5 میلیونه فوق لیسانس و 28 سال سابقه کار دارم و در شهرستانی نسبتا محروم کار می کنم. به استناد حقوقم چندین سال است که یارانه نمی گیرم و سبد حمایتی هم به من تعلق نگرفت. سال قبل هم با افزایش پلکانی معکوس افزایش حقوق چندانی نداشتم. این عدالت است که دائم حقوق بالا را روی سرم بکوبند و مرا از انچه حقم است محروم کنند و مردم هم حقوق امثال مرا تحمل نکنند. کمی منصفانه تر بیاندیشیم. اگر حقوق بعضی ها کم است لطفا روی افزایش حقوق خودشان اصرار داشته باشند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین