کامنت‌های برتر مخاطبان الف/استعفا یک تاکتیک بود/ قبل و بعد از برجام اوضاع مردم ایران فرق کرد؟ میلیارد‌ها دلار به باد دادند بعد می‌گویند کاره‌ای‌ نیستیم/احمدی‌نژاد دلار را ۲هزار و روحانی ۱۱هزار تومان‌ گران‌ کرد/منطق‌ اصلاح‌طلبان: اگر مایلی‌کهن بود ۷تا از ژاپن‌ می‌خوردیم

گروه سیاسی الف،   3971209095 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

میلیارد‌ها دلار به باد دادند بعد می‌گویند کاره‌ای‌ نیستیم/احمدی‌نژاد دلار را ۲هزار و روحانی ۱۱هزار تومان‌ گران‌ کرد/منطق‌ اصلاح‌طلبان: اگر مایلی‌کهن بود ۷تا از ژاپن‌ می‌خوردیم

***برخی دلسوز این نظام نیستند/ استعفا یک تاکتیک بود تا فشارها از روی روحانی برداشته شود

پس از استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در روز ۸ اسفند یادداشتی در الف با عنوان آقای ظریف بمان! منتشر شد که در آن نویسنده در بخشی از مطلبش آورده بود:" آقای ظریف بمانید و به کسانی که به تعبیر رئیس جمهور در کارزار انتخاباتی؛ بلد نیستند با دنیا مذاکره کنند و اصلاً زبان دنیا را نمی‌دانند یاد بدهید چگونه می توان حق این ملت را گرفت. ما هم دوست داریم شما قهرمان بروید اما امروز آن روز نیست". این یادداشت موجب واکنش‌های بسیاری از جانب مخاطبان شد که در ادامه برخی از نظرات آمده است:

 

*عیدی خوبی به ملت ایران داده شد. به ۶ سال دیپلماسی ذلت بار و خفت بار پایان داده شد و پرورش پیدا کرده در آمریکا به وقت آمریکا(۷ صبح) در زمانی که ایرانیان خواب (۱۲ شب) بودند، استعفا داد.

*این که می‌گفت مقاومت می‌کنم، چی شد استعفا داد. راستی مردم ایران چگونه می توانند از وضع موجود استعفا دهند؟!

*دارد ناز می‌کند تا درباره قمار برجام و FATF پاسخگو نباشد. طلبکارانه هم برخورد می‌کند تا کسی ازش نپرسد امضای جان کری که تضمین بود، پس چی شد؟

*بازم به معرفت ظریف، وقتی دید اشتباه کرده از مردم عذر خواهی کرد و رفت کنار، بعضیا که فکر می‌کنند تا الان همه کارهایشان بیست بوده و طلبکار مردم‌اند.

*والله منم بود استعفا می‌دادم، رهبر می‌آید از ظریف تمام قد دفاع و تعریف‌اش می‌کند، بعد فرداش تندروها تهمت نفوذی میزنند به او (ظریف) واقعا آدم چقدر باید صبر داشته باشد.

*ای کاش آقای روحانی و دیگر اعضای دولت هم یاد بگیرند و حالا که بخاطر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی کشور را به لبه پرتگاه بردند به خاطر این عملکردشان از مردم عذرخواهی کنند و استعفا بدهند.

* آقایانی که ادعا می‌کنند ظریف و تیمش نمی‌توانند سکان وزارت خارجه را هدایت کنند، فردا جواب دلار بالای ۱۵ هزارتومان را بدهند. با استعفای روحانی هم دلار بالای ۳۰ هزارتومان خواهد بود. برخی دلسوز این نظام نیستند و می‌خواهند با زمین زدن دولت کشور را ناآرام کنند. این دسته هر چه پول می‌خواهند بردارند و از این کشور بروند تا مردم هم نفس راحتی بکشند.

*بقیه وزیران و مدیران، معاونین و ریز پست‌های دولتی و نمایندگان مجلس هم باید استعفا بدهند، با کمی تامل متوجه می‌شوید که اوضاع نابسامان کشور به خاطر بی‌کفایتی این افراد رقم خورده است؛ افرادی که بانگ انقلاب سر می‌دهند، برای رسیدن به قدرت و ثروت مردم عادی جامعه را طعمه قرار دادند.

* اقدام به استعفای آقای ظریف آخرین حربه دولت برای تحت تاثیر قرار دادن اعضای مجمع تشخیص مصلحت برای پذیرفتن FATF است وگرنه استعفای آقای ظریف درست قبل از بررسی آن در روز شنبه معنای دیگری ندارد و شوی تبلیغاتی است و آقای روحانی آن را نمی‌پذیرد.

*تنها وزیر خارجه هوشیار و باسواد و متخصص وطن پرست و پرتلاش، تاریخ چه بخواهند و چه نخواهند از او به نیکی یاد خواهد کرد، تمام تلاشش را برای منافع ملی کشور انجام داد...

*تاکتیک است و سه حالت دارد: ۱-برای تحمیل رای دادن به FATF؛ ۲- زمینه برای استعفای تا حدودی با عزت برای روحانی؛ ۳-زمینه سازی برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده.

*استعفا یک تاکتیک بوده تا فشارها از روی روحانی برداشته شود. افکار عمومی خواستار استعفای آقای روحانی می‌باشد؛ با این ترفند بخواهید و نخواهید با روحانی تا ۱۴۰۰.

عجب.. اگر در دست ظریف نیست، چرا بعد از برجام شد مصدق و امیرکبیر زمان؟ این بهانه جویی‌ها دیگه قدیمی شده است. در انتخابات خودتان را می‌کُشید تا روحانی رای بیاورد.. بعد از برجام هم میرقصید و شادی می‌کنید، بعد که برجام شکست می‌خورد، می‌گوید ظریف کاره‌ای نبوده است.. خداوندگار جر زدن هستید شماها...

*آقای روحانی بجز نوبخت، واعظی و شریعتمداری همه وزیرانش را ناراحت کرده است. تعویض این سه نفر خواست مردم به خصوص آنانی است که به روحانی رای داده اند.

*اصول گرایان که از فردای انتخابات ۹۲ با انواع و اقسام روش‌ها، جلوی پیش برد برنامه های اصلاح طلبان و اعتدالیون را گرفتند و آنها را آماج انواع حملات و انتقادات قرار دادند و حتی صحبت از محاکمه و اعدام جواد ظریف می‌کردند، حال چه شده که از همین فرد می‌‌خواهند بماند؟ و این سوال که چرا در شرایط بحرانی آنها نیازمند جواد ظریف و امثال او می شوند؟ الف جان! میدانم اصول گرایی ولی چاپ کن لطفاً

*ظریف انسان موجه و خوبی است.حداقل کسی بود که برای وزارت خارجه خوب بود و علم این کار را داشت، درست است افراد متوهمی که هیچ علمی از سیاست و روابط بین الملل ندارند و در توهمات خود به سر می‌رند به وی انواع توهین‌ها را نسبت می‌دهند اما ظریف وزیر خوبی است و ما در این شرایط همچین آدمی را نداریم.

 

****

***وعده سرخرمن دادن مشکل ما را حل نمی‌‌کند/ دولت باید پاسخگوی عملکردش باشد/ همه تقصیرها را گردن دولت و شخص رییس جمهور می‌اندازید

چندی قبل رئیس‌جمهور در اظهاراتی قابل‌تامل مدعی شده عملکرد دولت بسیار موفق بوده و خارج از انصاف است که با افزایش جزئی قیمت‌ها، این‌گونه دولت تخریب شود. بر این اساس دو گزارش: روحانی نمره دولت را 19.5 می‌داند اما ارقام چیز دیگری می‌گویند/ کارنامه دولت به روایت اسناد   و  شرایط نامناسب اقتصادی و فقدان تدبیر و امید در دولت/ برنامه دولت برای سامان دادن وضعیت اقتصادی چیست؟/ با اما و اگر کاری پیش نمی‌رود منتشر شد که در ادامه برخی نظرات مخاطبان آمده است.

 

* تو اوج تحریم‌های جهان، احمدی نژاد دلار را فقط ۲۵۰۰تومان گران کرد و روحانی با خروج یک‌جانبه ترامپ دلار را ۱۰ هزار تومان فقط گران کرد.

*اینکه بگویم همه‌ش تقصیر روحانی است، بی انصافی است: ولی خراب کاری این دولت آن قدر زیاد است که باقی نقایص به چشم‌ نمی‌آید. بله ۲۰ میلیارد دلار را به باد دادن و می‌گویند کاره‌ای نیستیم.

*هدفتان رو سفید کردن احمدی نژاد و فراموشی بدکاری‌اش بود؟ دیگه کاملا به هدفتان رسیدید که هیچ، یک چی هم آن طرف‌تر؛ ... دیگه تمامش کنید...

*اصلا بحث جناحی را کنار بگذارید. من مشکل را از مجلس می‌بینم. شخصا توقع دارم مجلس یکبار هم طرف مردم می‌ایستاد و رئیس جمهور رو استیضاح می‌کرد و دولت روحانی برکنار می‌شد. دیگر باید چی بشود که مجلس به فکر بیفتد و کاری کند؟

*همه این گرانی‌ها به خاطر کم کردن سود سپرده‌ها است. سود سپرده ها را ۳۰ درصد اعلام کنند، سکه ۳میلیون تومان و دلار۷هزار پایی می‌شود، آقایون فکر می‌کنند کودکم و سرمایه‌ها به تولید هدایت می‌شود، اصلا این فکر از ابتد غلط بوده و هست.

*نکته مهم این است که ما نباید فریب بازی سیاستمداران را بخوریم، جناح راست امروز خوشحال است، چون می بیند رقیب بازی را باخته و این‌ها می‌توانند به راحتی با وعده گشایش اقتصادی در انتخابات پیروز شوند، اما ما یادمان نرفته که همین بساط در زمان آنها هم بود، اگر دولت فعلی دلار سه هزار تومانی را به ۱۳ هزار افزایش می‌دهد، دولت قبلی آن، هزار تومان را به ۴ هزار رسانده بود، یعنی در عمل هر دو به یک شکل عمل کرده‌اند؛ پس هر کسی راه حلی دارد باید شفاف آن را بیان کند و به عبارت بهتر، وعده سرخرمن دادن مشکل ما را حل نمی‌‌کند.

*خوشم می‌آید اصلاح طلبان یا بلدن بگویند بین بد و بدتر انتخاب کردیم یا می‌گویند هرکسی دیگری بود اوضاع بدتر بود. اولا شما به من بگویید گزینه اصلح شما کی بود که نذاشتن بیاید؟ ثانیا شما پیشگو هستید که می‌گوید هرکسی می‌آمد وضعیت بدتر می‌شد، اصلا از این بدتر هم مگر می‌شود؛ مگه داریم؟!

*باور کردنی نیست. این خود دیوانگی است... احمدی نژاد بیا من دستان را ببوسم که تو اوج تحریم جهان دلار فقط ۲ هزار تومان گران شد و ما بهت فحش میدادیم! بیا ببین روحانی با خروج یک جانبه آمریکا دلار را ۱۱هزار تومان گران‌تر کرد.

*متوجه نمی‌شوم منظور رئیس‌جمهور از افزایش جزیی قیمت‌ها همان سه تا چهار برابر قیمت‌ها در پی سه و نیم برابر شدن قیمت ارز (دلار) است؟ اگر ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت‌ها جزیی باشد که وای به حال افزایش قیمت کلی قیمت‌ها؟ آیا باید در انتظار چنین وضعی باشیم؟ شاید با این مدیریت‌ها بعید هم نباشد.

*منطق بعضی آدم‌ها: دلار شد بیست هزار تومان... روحانی و برجام نبود می‌شد چهل هزار تومان!! پراید شد پنجاه میلیون تومان... رئیسی بود می‌شد صد میلیون تومان! گوشت شد صد هزار تومان... روحانی نبود گوشت گیر نمی‌آمد! با کیروش سه تا از ژاپن خوردیم... مایلی کهن بود هفت تا می‌خوردیم! چرا ریاضی سه آوردی.... اگه تو بودی دو می‌آوردی!! با این تفکر چطور باید برخورد کرد؟

*تا وقتی که حرص و طمع خرید هر چند با قیمت بالا و غیرواقعی در بین مردم وجود دارد، مشکل صف و عوارض آن همه را رنج می‌دهد. یک راه مبارزه این است که برای مدتی به جز ضروری را نخریم.

*هدف دولت از اول رساندن مملکت به بن بستی بود که به هر شرایطی تن بده و عملا مستعمره سیاسی غرب، علی الخصوص آمریکا و انگلیس شود. که در این زمینه هم تا به حال موفق بوده است.

*مردم وقتی می‌بینند مسئولین در عمل توجهی به نظرات و خواسته‌های آنها ندارند و ساز خودشان را می‌زنند، می‌بینند مقامات به منافع شخصی و باندی چسبیدن به سمت خودخواهی و فرصت طلبی سوق پیدا می‌کنند، ایثارگری و فداکاری از بالا به پایین اتفاق می‌افتد.

*اولا دولتی که بیش از ۹۳ درصد بودجه عمومی کشور و اکثریت قریب به اتفاق ارکان اجرایی کشور و مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد. چرا کاره ای نیست. ثانیا اگر واقعا می‌تواند ثابت کند که کاره ای نیست، چرا استعفاء نمی‌دهد. ثالثا بی‌عرضگی و غرب زدگی و عدم اعتماد به نیرو و سرمایه ملی و سوء استفاده از احساسات پاک مردم، علت عمده حرج و مرج اقتصادی و... است.

*از رئیس‌جمهور و اعضای دولت سوال می‌کنم با این تیم اقتصادی فشل قصد دارید کشور را به کجا برسانید؟ تا کی مردم باید بسوزند و بسازند؟ این بود کاربلدی شما؟

*این که دولت را به خاطر برخی سوء تدبیرها ملامت کنید، بد نیست. به هر حال دولت باید پاسخگوی عملکردش باشد. نقد چیز خوبی است و می‌تواند در اصلاح امور کمک کند؛ ولی یکی از اصول نقد انصاف است که متاسفانه توسط سایت شما رعایت نمی‌شود. دلیلش هم این است که فقط دولت را نقد می‌کنید و همه تقصیرها را گردن دولت و شخص رییس جمهور می‌اندازید. در حالی که خودتان هم می‌دانید مقصر این همه مشکلات، فقط دولت نیست. سایر ارکان نظام هم در این مشکلات مقصرند. اگر یک سوزن به قوه قضاییه، یکی به شورای نگهبان و یکی به مجلس زدید، آن موقع همه به شما حق می‌دهند یک جوالدوز هم به دولت بزنید.

 

*******

***قبل و بعد از برجام اوضاع مردم ایران فرق کرد؟/ یا وعده توخالی می‌دهند و یا مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند

الف روز ۶ اسفند در یادداشتی با عنوان" این ره که می‌رویم به ترکستان است/ آیا توافق هسته‌ای توانست فشار را از دوش مردم بردارد؟" منتشر کرد که در آن نویسنده معتقد بود: "سناریوی برجام برای پیوستن ایران به اف.ای.تی.اف در حال تکرار است، حضور و فعالیت رسانه ای آقایان محمد جواد ظریف وزیر خارجه و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه افزایش یافته است" . این یادداشت موجب واکنش هایی شد که در ادامه نظرات مخاطبان آورده شده است:


*بله توافق هسته‌ای توانست فشار را از دوش مردم بردارد. منتها شکست خوردگان در انتخابات تنها و آنها به فکر قبیله خویش هستند و کشور را فدای زیاده خواهی خود کردند و موجب به هم خوردن برجام شدند.

*برجام باعث شد شش پالایشگاه گاز پارس جنوبی که مدتها معطل مانده بودند راه اندازی شوند و دیگر گاز با چندین برابر قیمت جهانی از ترکمنستان وارد نکنیم و همچنین پالایشگاه خلیج فارس نیز راه اندازی شد تا بنزین وارد نکنیم این‌ها در نفت و گاز که من کار می‌کنم .

*لیاقت امثال تو همین است که دولتی با این اندازه از دروغ و فریب باز هم برایتان قصه سر هم کند که اگر به فلان معاهده بپیوندیم، فردا ، صبحِ بدون تحریم را تجربه می‌کنیم و شماها هم تا صبح بروید  توی خیابان شکلات پخش کنید.

*آقای ظریف اظهار داشته پایبندی ما به برجام به اراده مردم بستگی دارد! مردم که ۴ سال است فریاد می‌زنند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست! این شما هستید که با بی‌تدبیری‌ها به جای ارتقا و پیشرفت به بتن‌ریزی اندوخته‌هایمان رضایت دادید. لطفا خسارت‌های وارده به ملت را به مردم زجر کشیده‌ای که از ابتدا آینده را پیش‌بینی کرده بودند نسبت ندهید.

یا وعده توخالی می‌دهند و یا مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند، این جماعت در طی ۵ سال گذشته هر چه ادعاهای بی‌ اساسی  مطرح کردند تا بهره‌برداری سیاسی کنند.

*من هم سکه گرفته بودم از برجام وپالرمو و.... دفاع می‌کردم، این چاه اگر برای مردم آب نداشت، برای شما که نان داشت.

*تصمیم برای مذاکره و امضای برجام یک تصمیم جمعی و به طور کلی تصمیم نظام بود. لطفا طوری مطلب ننویسید که گویا برجام تصمیم شخصی ظریف و عراقچی بود. ضمنا اینکه آمریکا با قلدری از برجام خارج شد، ارتباطی به اینکه ظریف برجام را ضعیف مذاکره کرده بود، ندارد. حتی اگر شروط برجام کاملا به نفع ایران بود باز هم مانع خروج آمریکا از برجام نمی‌شد. لطفا واقع بین باشیم حتی اگر برجام توسط آقای جلیلی و همکاران ایشان هم مذاکره شده بود باز هم همین اتفاق می‌افتاد، پس یک موضوع ملی رو شخصی نکنیم و منصفانه قضاوت کنیم.

*این‌ها متاسفانه تکنوکرات هستند و راه نجات را در رفع غضب آمریکا می‌بینند. اما سوال اینجاست؟ قبل و بعد از برجام اوضاع مردم ایران فرق کرد؟ دوباره با خارج شدن ترامپ چه فرقی کرد؟ تحریم‌ها که با وجود برجام برگشت؛ ما چرا هنوز به برجام متعهدیم؟

دیدگاه کاربران

لارستانی۸۰۰۲۷۷۱۵:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آش آنقدر شور شد که اقتصادانان اصلاح طلب مثل راغفر هم برجام را مرده اعلام کردند و‌ خواستار پایان این بلاتکلیفی شدند
کارشناس۸۰۰۳۹۰۱۷:۰۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تمام این تلاطم های اقتصادی و گرانی های یکسال اخیر به خاطر جلوگیری از علنی شدن زیان بانک ها و بدهی های دولت بوده است از انجا که ورشکسته شدن موسسات تبعات زیادی ایجاد کرد اتاق فکر دولت دید اگر این مسله در بانک ها هم اشکار شود و تبعات ویرانگر ان دولت را بگیرد ممکن است اوضاع را غیر قابل کنترل نماید
ناشناس۸۰۰۴۵۲۱۸:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
نکته سنجی بسیار دقیقی است
ناشناس۸۰۰۳۹۵۱۷:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
استعفا ظریف خیلی تابلو بود
ناشناس۸۰۰۴۰۴۱۷:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
درود بر روحانی. اگر عده ای شناخته شده برای مردم چوب لای چرخ دولت نمی انداختند، قطعا" الآن شرایط اقتصادی بهتر بود.
ناشناس۸۰۰۵۶۲۱۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
رقیبان شکست خورده دکتر روحانی آنقدر طالب ریاستند که حاضرند برای از میدان بدر‌کردن روحانی هر بلایی را سر این مملکت وملت بیاورند
ناشناس۸۰۰۶۴۳۲۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
بزرگترین چوبی که لای چرخ دولت قرار دارد ، ناتوانی ، تنبلی و بی تدبیری خود دولت است.
ناشناس۸۰۰۴۰۶۱۷:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تنها راه برون رفت از این شرایط ، مذاکره با ترامپ است. او هم بارها در این مورد اظهار آمادگی کرده است.
ناشناس۸۰۰۴۸۳۱۸:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما همونی نبودین که میگفتین تنها راه نجات برجام هست. الان بجای اینکه جواب بدین دارین راهکار دیگه ای مطرح می کنین.؟!
amin۸۰۱۲۸۸۱۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ما همچنان همان حرف را میگوییم در حال استارت بودیم که با کل دنیا کل انداختیم
ناشناس۸۰۰۵۷۷۲۰:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ترامپ اگر آدم بود که از برجام خارج نمی شد !
ناشناس۸۰۰۶۳۶۲۱:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. ابتدا خسارات برجام را تسویه نمائید بعدا"از مذاکره مجدد دم بزنید !
ناشناس۸۰۰۷۱۰۲۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مذاکره قبلی نتیجه اش شد برجام و حاصل برجام هم شد دلار 20 هزار تومانی . ظاهراً دلار 20 هزار تومانی خیلی برات ساخته ؛ ولی ما همون اولی برای هفت پشتمون کفایت می کنه
قاسمي سالخورده۸۰۱۰۴۳۰۹:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
برادر عزیز ، تنها راه رسیدن به عزت و سرافرازی وطن اتکاء به قدرت لایزال الهی است و نترسیدن از دشمن و بکار بردن تجربیات موفق دوران جنگ و کار و تلاش سالم مسئولان و مردم ایران ، و الا تسلیم شدن در برابر قدرت های شیطانی جز ذلت و خواری حاصلی نداشته و نخواهد داشت .
ناشناس۸۰۰۴۱۲۱۷:۲۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آقای رئیس‌جمهور گفت وقتی قرار است باران ببارد اول ابر پایین را نگاه می‌کند... شما که به این معتقدید، وقتی از ارزانی سخن می‌گویید اول وضع بازار و حقوق‌ مدیران و درآمدهای مردم را ببینید و بعد از ارزانی و... سخن بگویید؟! عده‌ای از مردم واقعا دارند له می‌شوند!
ناشناس۸۰۰۶۵۲۲۱:۱۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احمدی نژاد ۴ برابر مرد نرخ دلار را و روحانی هم ۴ برایر هردر هم حجم پول کشور را در دوران خود ۴ برابر کردند مشکل کشور به ترتیب ۱- اختلاف مسئولین کشور و میل به قدرت ۲- دخالت نظامیان در اقتصاد ۳- فرهنگ تجمل و تصرف بمراتب بیش از قبل ۴- مفاسد اقتصادی و بی تعهدی ۵- سواد و علم پایین مدیریت امور ۶- فشارهای امریکا و غرب ۷- منفعت طلبیهای روسیه و چین و هند و سایر کشورها از اوضاع فعلی
ناشناس۸۰۰۲۷۸۱۵:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ظریف مدعی شده که به خاطر شان وزارت خارجه ، استعفا داده... والا با رسانه ای شدن ناهماهنگی دولت و این استعفای کودکانه ، شان وزارت خارجه رو کم کردید ..کشورهای دیگه می بینند شما در دولت بی خبر از موضوعاتید ، چه فکری می کنند؟
ناشناس۸۰۰۳۹۹۱۷:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
سه نون اقتصادی دولت نوبخت نهاوندیان نیلی باید محاکمه و اعمال قانون شوند
میثم۸۰۰۲۸۲۱۵:۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تغییرات دلار در‌ بازه زمانی‌های متفاوت نمیتواند براساس ریال سنجیده شود چون ۱۰۰۰ تومان در زمان احمدی‌نژاد با ۱۰۰۰ تومان فعلی یکسان نیستند. فقط درصد نشان دهنده تغییرات است که از لحاظ درصدی هنوز هم احمدی نژاد در صدر است.
ناشناس۸۰۰۵۹۵۲۰:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۸۰۰۷۹۲۰۰:۱۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
فارغ از اینکه این شبیه سازیها هرگز ناکارآمدی این دولت را توجیه نمی کنه و اینکه به هر حال در زمینه جهش قیمت دلار هنوز هاشمی با اختلاف زیاد صدر نشین است، لطفا بگو چطور حساب کردی که محمود خان دوم شد. زمان اون دلار از 1200 رسید به 3600 یعنی 300 درصد ناقابل، حالا از 3600 به حدود 14000رسیدیم یعنی نزدیک 380 درصد و البته هنوز نهضت ادامه داره. علی برکه ا...!
محمد قاسمی۸۰۰۸۲۵۰۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
۱۰۰۰ شد ۳۲۰۰ ۳۲۰۰ شده ۱۴۰۰۰ کی در صدره؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۰۱۲۰۹۱۰:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
چرا مشکلات مملکت را با افراد می سنجید؟ در این سیستم تمام ریاست جمهورها قیمت دلار را سه برابر کرده اند. همیشه در دوره دوم رییس حمهور ها این اتفاق افتاده است.
در زمان احمدی نژاد صاحب خونه مسکن مهر شدم با 20 میلیون / شاغل شدم قراردادی / یارانه زمان اون رو دارم میگیرم۸۰۰۲۸۷۱۵:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
از حسن ملولم و محمودم آرزوست .
ناشناس۸۰۰۴۰۱۱۷:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
از حسن و محمود و اسحاق و خاتمی موسوی و کروبی و همشون ملولم و دولت رجاییم ارزوست
ناشناس۸۰۰۴۵۸۱۸:۱۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
لابد بادمجون دور قاب چین احمدی نژاد بودی وگرنه برا ما که به جز ضرر وعقب افتادن تو زندگی چیزی نداشت.
حمیدی۸۰۰۲۸۹۱۵:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
حسن به درد ریاست نمیخوره اصلا برای این کار آفریده نشده
محمود۸۰۰۲۹۰۱۵:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تو اوج تحریمها دلار زمان احمدی نژاد تا ۴ هزار تومان رفت و چراید هم از ۷ میلیون رسید ۲۰ میلیون خونه اس که من خریدم ۳۰ میلیون دقیقا ۴ ماه بعد شد صد و بیست میلیون
منصفیان۸۰۰۷۴۷۲۲:۵۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
برادر وقتی ۷شود بیست خوب ۲۰ الان باید بشه ۶۰ تومان هنوز جلوتر از احمدی نژاد
ناشناس۸۰۰۲۹۲۱۵:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
جواد با استعفاش عیدی خوبی به 80 میلیون ایرانی داد . اما حیف این خوشحالی فقط 24 ساعت دوام آورد .
ناشناس۸۰۰۲۹۳۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
در اوج تحریم ها و زمان غنی سازی 20 درصدی دولت قبل دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا در پسابرجام دلار 11 هزار تومان گران شد و این از نتایج تدبیر است !
ارسلان محمدی از رشت۸۰۰۲۹۴۱۵:۲۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شیخ حسن چه اقدام و سابقه مفیدی در پرونده اش داشت که شد رئیس؟!!!!!! فقط یک عکس یادگاری از جبهه داشت !! ای کاش گرینه های تائیدی شورای نگهبان متنوع تر بود . ایشان توانست در این 6 سال مملکت را 60 سال به عقب براند .
ناشناس۸۰۰۲۹۶۱۵:۲۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
منطق اصلاح طلبان : ما از ژاپن شکست نخوردیم !!! ما ژاپن را در دنیا منزوی کردیم !!! خخ
ناشناس۸۰۰۲۹۷۱۵:۲۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
من جای روحانی بودم این 2 سال باقیمونده رو فقط سکوت میکردم
ناشناس۸۰۰۴۶۹۱۸:۲۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
البته استعفا احسن است حسن!
ناشناس۸۰۱۱۱۳۰۹:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
من جاش بودم حداقل حقوق را 5 میلیون میکردم . حقوق کارگران و کارمندان را چهار برابر و میگفتم گور پدر دولت بعدی
شهیدی۸۰۰۲۹۹۱۵:۲۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
همه کاره دولت ، نوبخت است و واعظی
ناشناس۸۰۰۶۶۵۲۱:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
دوستان طرفدار دولت به جای پیراهن عثمان کردن دولت سابق (که البته در دولت الحق به تمام معنا روسفید شد) یه فکری برای این دو تا بکنند، باور کنید اوضاع کمی بهتر خواهد شد.
ناشناس۸۰۰۳۰۰۱۵:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
وقتی گندش در میاد کاره ای نیستن
ناشناس۸۰۰۳۰۵۱۵:۳۰:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
18 میلیارد دلار و 62 تن طلای بانک مرکزی رو حراج کردند بعد میگن ما کاره ای نیستیم !!!!
پرویز۸۰۰۳۰۸۱۵:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
روزی هست که جواب خواهید داد . هر چند که انها که اخرتشان را برای دنیای دیگران میفروشند ایا واقعا به دنیای دیگر اعتقاد دارند؟
ناشناس۸۰۰۳۱۶۱۵:۴۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
دولت دلار 7 تومانی را 14 هزار تومان کرد. 2000 برابر.
بابک۸۰۰۳۲۲۱۵:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
یکی از مهمترین عوامل گرانی پایین نگاه داشتن دستوری سود بانکی است. شما همین فردا سود بانکی را بکن ۳۰درصد، اونوقت ببین خونه ماشین دلار و خیلی چیزهای دیگه چطور بیش از دو برابر میاد پایین... مثالش کشور روسیه هستش که بعد از تحریم های اروپا و آمریکا سود بانکی رو دوبرابر کرد تا ارزش پولش مثل ایران نیاد پایین.، وبا این کار تاثیر تحریم ها رو خنثی کرد....
ناشناس۸۰۰۵۶۸۲۰:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اونوخت باید برای پرداخت سود بانکی سی درصد که میفرمایید باید پول چاپ کنن این یعنی افزایش نقدینگی یعنی تورم بازم میره بالاتر یعنی بی ارزش شدن پولمون دوباره
ایرانگرد / دچار مشکل مالی ناشی از انفجار قیمت ها۸۰۰۳۳۴۱۵:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
این دولت رو باید به مدت 8 سال تبعید کرد منطقه گندم بریان کویر لوت
ناشناس۸۰۰۳۳۶۱۵:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
از همشون ملولمو وان دولت دگرم ارزوست
حامد۸۰۰۳۴۲۱۶:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اقای روحانی استعفا بده و برو . مردم از رای به شما پشیمان هستند . دولت رانتی و پیر و فرسوده روحانی توانایی حل مشکلات را ندارد
ناشناس۸۰۰۷۰۱۲۲:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
خود را مساوی اکثریت مردم ندان
یحیی۸۰۰۳۴۵۱۶:۰۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
موقع انتخابات می گویند در عرض 100 روز مشکلات شما مردم را حل می کنیم . ما اگر نیاییم فلان می شود و صدها وعده سرخرمن می دهند بعد که رای اوردند و به صندلی ریاست رسیدند و موقع جواب پس دادن به مردم است تازه یادشون می افته هیچکاره هستند!!!
ناشناس۸۰۰۳۴۸۱۶:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اقای روحانی اگر واقعا به فکر مردم هستی لطفا استعفا بده و یک ملت را شاد کنه بگذار نخبگان و دلسوزان و کسانی که راه حل دارند مشکلات کشور را حل کنند
ناشناس۸۰۰۳۵۰۱۶:۱۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اکثر کامنت هایی که از دولت وتصویب fatf طرفداری می کنند را سایبری های اصلاح طلب و طرفدار دولت می گذارند و با نرم افزار به کامنت خودشون مثبت فله ای می دهند وگرنه اکثرا مردم از روحانی ناراضی هستند
ناشناس۸۰۰۵۲۴۱۹:۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چه ربطی داره شما مخالف روحانی هستی یا شفافیت
ناشناس۸۰۱۳۵۲۱۱:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دولت اگر واقعا"بدنبال شفاف سازی است باید سامانه حقوق و مزایای مدیران رو راه اندازی نماید و در دسترس همگان قرار بدهد.
ناشناس۸۰۰۳۷۱۱۶:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آقای روحانی با یه خداحافظی ملت رو خوشحال کن!!!!
ناشناس۸۰۰۳۷۲۱۶:۴۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تحمل این کابینه عذاب اور شده
ناشناس۸۰۰۳۷۳۱۶:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اگر دولت بجای 5 سال فرصت سوزی با برجام نافرجام بفکر تولید داخل بود امروز دچار کمبود گوشت و مرغ و برق و غیره نمی شدیم
ناشناس۸۰۰۳۷۷۱۶:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اصلا قبول ندارند که گرانی امروز از بی تدبیری دولت است.
ناشناس۸۰۰۳۹۱۱۷:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احمدی نژاد دلار نهصد تومانی را تا سه هزار هفتصد و پنجاه ومدتی تا چهارهزار ‌یکصد و ‌پنجاه تومان یعنی بیش از سیصد در صد افزایش داد اما ایشان مورد عنایت بود و مورد سوال قرار نگرفت
ناشناس۸۰۰۴۳۴۱۷:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چون اهل کار بود و با آن تحریم‌ در دوسال آخرش باز اقتصاد و سفره مردم این نبود
احسان۸۰۰۵۰۵۱۸:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چون احتمالا شما پول داری نمیدونی احمدی نژاد به ما فقرا چقدر کمک کرد .
حسین۸۰۰۶۷۴۲۱:۴۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آخه بنده خدا، این چه منطقیه، تا کی می خواین تو سایه احمدی نژاد بشینید. بر فرض اون قیمت دلار رو 1000 درصد بالا برده باشه، این میتونه بی تدبیری و افتضاح این دولت رو توجیه کنه؟ بس کنید دیگه به خدا. یک بار هم که شده حداقل برای حفظ ظاهر، سعی کنید پاسخگوی وضع موجود باشید.
ناشناس۸۰۰۶۷۸۲۱:۵۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
بیش از هشتاد درصد مردم ایران خواهان احمدی نژاد هستند.
ناشناس۸۰۰۴۱۶۱۷:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احمدی نژاد کجا آقای روحانی کجا ، دولت قبل اگر ارزش پول کم شد اقلا" به مردمش ( عموم مردم) یه دارائی اضافه کرد مثلا" مسکن مهر و سهام عدالت و یارانه (که الان بیش از ۸ ساله که پرداخت میشه )و ....حالا دولت آقای روحانی با بی ارزش شدن پول چی به دارایی مردمش ( بغیر پولدارها)اضافه شد ، پس منطق میگه احمدی نژاد خیلی سره
ناشناس۸۰۰۴۴۵۱۷:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
وضع روحانی مشخص است و نیاز به توضیح ندارد ولی ملت نمایندگان جالبی دارد وقتی یک نفر استعفا می دهد یعنی بنده به هر دلیلی که می تواند ناتوانی در انجام امور باشد اعلام نمی توانم ادامه دهم می کند بعد ۱۳۶ نماینده نامه می زنند ظریف نرو برگرد روزنامه ها موافق مخالف همه این یعنی ما بهتر از تویی که دستت رو بالا بردی نداریم بعو اقای ظریف به زورچکش برمی گردد بعد دوباره مثل متن بالا شروع به نق زدن می شود فاز تان چیست اعلام کنید
ناشناس۸۰۰۶۶۹۲۱:۴۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مشکل اینه که آقایان اشتباهات خودشون رو قبول نمی کنند و همچنان بر جهل مرکب اصرار دارند و البته بر ملت منت. طلبکاری هم خدی داره.
ناشناس۸۰۰۶۸۹۲۱:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مشکل اینه که به جای پاسخگو بودن و یا لااقل عذرخواهی، طلبکارند و منت گذار، با شکسته نفسی به خودشون نمره 19.5 میدهند و برای توجیه مشکلات البته جزئی !!!! می گن کاره ای نبودیم. واقعا چی میشه گفت؟چی بگیم که هم لایق حضرات باشه و هم قابل چاپ؟
ناشناس۸۰۰۷۸۸۰۰:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اولین قدرت طلب عالم ( قابیل ) بود که برای کسب هر چه بیشتر قدرت و ثروت با سیاست حذف کردن فیزیکی رقیب برادر خود ( هابیل ) را کشت و قدرت طلبان امروزی هم با سیاست سوء استفاده از فضای مجازی خصوصا ( توئیتر ) رقبا را حذف می کنند
ناشناس۸۰۰۸۳۲۰۱:۴۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بین دی ماه ۹۶ تا فروردین ۹۷ بیش از ۳۰ میلیون دلار از بازار خریداری شد مردم عادی که این همه دلار نمی توانند بخرند. پیگیر خریدار باشید تا مقصر گرانیها را پیدا کنید.
ناشناس۸۰۱۱۲۴۱۰:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نابودی اقتصاد ایران ناشی از دخالت نظامیان در اقتصاد است
ناشناس۸۰۰۹۶۸۰۸:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
واقعیتش اگر دولتها 4 سال کار کنند خیلی به نفع مردمه دقت کنید اکثرا در دور دوم ریاست جمهوری به مردم فشار بیشتری اومده
پیمان۸۰۱۴۲۸۱۲:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دقیقا همینه. دور دوم دور انتقام گیری رئیس جمهور ها از مردم به خاطر رای های دریافتیه.
رضا۸۰۱۰۸۵۰۹:۳۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
در اینکه دولت بی کفایت و متکبر و خسته ای داریم شکی نیست اما ما مردم هنگام رای دادن ها درست انتخاب میکنیم یا این دولت برآمده از یک احساس زودگذر و نپخته خود ماست ؟ آیا ما ملت به بلوغ سیاسی رسیده ایم تا در دوران بعدی کلاه سرمان نرود؟!
امیر۸۰۱۲۰۵۱۰:۴۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بابا مردم دیگه به اصلاح طلبی و اصول گرایی کاری ندارند؛ این مباحث رو تموم کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین