سرلشکر سلیمانی: جوانان ایرانی اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند/تفکری به دنبال تشکیک ‌است‌

گروه سیاسی الف،   3971209094

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ‌اگر دفاع مقدس ‌و فرهنگ دفاع مقدس نبود بعید می‌دانم دفاع از حرم به این زیبایی انجام شود، گفت: جوانان ایرانی اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند.

سرلشکر سلیمانی: جوانان ایرانی اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند/تفکری به دنبال تشکیک ‌است‌

به گزارش تسنیم، ‌سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: خداوند را سپاسگذارم که در این کنگره ارزشمندی که به یاد 6500 شهیدی که در بستر لشکر 41 ثارالله جنگیدند و جاودانه شدند برگزار شده حضور دارم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران این کنگره عمیق به نیابت از همه مردم کرمان گفت: دست مقام معظم رهبری را به واسطه بیانات ارزشمندشان در طلیعه این کنگره می‌بوسم و برای ایشان طول عمر خواستارم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره اقدامات ارزشمندی انجام شده است بیان کرد: برنامه‌های ارزنده‌ای در این کنگره اجرا شد که قابل درس بود و ارزش پاسداشت شهدا به این کنگره‌هاست.

سرلشکر سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه ‌علمای کرمان در صدر مجاهدت‌ها در قبل و بعد از انقلاب بودند، تصریح کرد: ‌در زمان دفاع مقدس اقلب علمای کرمان یا فرزندانشان در دفاع مقدس شرکت کردند و به شرف جانبازی نایل آمدند یا اغلب آنها افتخار پدر شهید پیدا کردند.

وی با بیان اینکه کرمان در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت، اضافه کرد: ‌استان کرمان در دفاع مقدس دارای جمعیتی بیش از یک میلیون ‌ نفر ‌بود که بالغ بر 120 هزار رزمنده را به دفاع مقدس اعزام کرد و سهم کرمان سهم ارزنده‌ای به نسبت جمعیت در دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در ابعاد گوناگونی حتی در بحث دفاع از ولایت چه در دوره امام (ره)‌ و چه در دوره ‌‌امام خامنه‌ای کرمان در پیروی تاثیر تبلیغ این جایگاه نقش مهمی داشت، گفت: اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را در ابتدای رهبری اعلام کرد منبر کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه ‌تهدید دشمن برای مردم ایران به فرصت تبدیل شد، گفت: ‌ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست ‌بحران ‌جنگ را به دو نتیجه ارزشمند تبدیل کند. یک مسئله در زدودن فرهنگ پوسیده نظام پهلوی و تاثیر دفاع مقدس بالاترین و هم قدرت اینکه به ظهور برساند یعنی فرهنگ حقیقی دینی و ارزش‌ها و مذاهب شیعی و وسعت داشت به وسعت کرد و آحاد مردم ما.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای اگر کسی بخواهد فرهنگ یک جامعه نمایان و ماندگار شود باید در ارزش‌هایی که در فرهنگ آن جامعه اثرگذار بوده تاکید کند تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس اثرگذاری بر جامعه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام عیار است گفت: دلیل تاکید بر استمرار کنگره‌های دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور این است که دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب به این جامعیت وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همان‌طور که انقلاب موفق شد ساختار رژیم ستمشاهی را سرنگون کند افزود: آنچه که در تبدیل شدن جنگ تحمیلی به فرصت در کشور ما موثر بود و در درون این جنگ نتیجه‌های مهمی در بعد فرهنگی به ظهور برساند، دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در زدودن فرهنگ منحوس پهلوی بسیار موثر بود بیان کرد: امروز در سراسر کشور مزارهای پرافتخار شهدا قرار دارد که در احیای ارزش‌های دینی بسیار موثر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه دفاع، مقدس انقلابی در کنار انقلاب بود عنوان کرد: مظهر اساسی انقلاب فرهنگی دفاع مقدس بود و دفاع مقدس قدرت دین و اتکا به دین را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مدرسه شد گفت: مدافعین حرم از دفاع مقدس درس گرفتند و اگر دفاع مقدس ‌و فرهنگ دفاع مقدس نبود بعید می‌دانم دفاع از حرم به این زیبایی انجام شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عطش دفاع مقدس وجود داشت که این غلیان روحی در جوانان ما ایجاد شد افزود: جوانان ما اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند و دفاع از حرم، دفاع از انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه شهید خود را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند برای آن چیزی که بر آن مقدم است بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شهید قبل از شهادت و ریختن خونش به فیض شهادت رسیده ‌بسیار تعبیر با ارزشی است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه شهید فارغ‌التحصیل می‌شود و زحمت‌هایی برای این فارغ‌التحصیلی می‌کشد افزود: این بیان ما به این دلیل است که علمای بزرگ ما بین علم به خدا و شهادت ربط دادند و معرفت شهید را بالاترین معرفت می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه شهدا خود را فراموش کردند و خدا را یاد کردند و شرط یاد کردن معنوی این است که انسان بنده خدا شود و خود را فراموش کند افزود: شهید هر دو جهاد را با هم انجام داد و پیروز شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در شب‌های عملیات به چشم خود دیدیم که تمام محاسبات ما به هم خورد اما شهدا در عملیات والفجر هشت آرام آرام به سمت اروند رفتند بیان کرد: آن چهره‌ها دیدنی بود، شهدای ما چهره خندانی داشتند، از دشمن نترسیدند و در دل شب وارد رودخانه‌ای شدند و نهراسیدند.

وی با بیان اینکه فکر این کار هم التهاب و اضطراب دارد اما من هیچ بی‌تابی و ترسی در شهدا ندیدم گفت: شهدا شوق به وصل با خدا داشتند، «نان دهی از بهر حق نانت دهند/جان دهی از بهر حق جانت دهند» و شهدا جان دادند و جاودانه شدند.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: اگر امروز مردم با توجه به تمام مشکلاتی که دارند پای انقلاب ایستادند، مشکلات را از انقلاب و رهبری جدا کرده و با تمام وجود از انقلاب حفاظت می‌کنند به دلیل همین فداکاری‌های شهدا درگذشته بوده است؛ مردم ما امروز خود را مدیون شهدا می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ما پیروز شدیم و در طول چهل سال انقلاب جز پیروزی چیزی کسب نکردیم افزود: در صحنه‌های مختلف انقلاب اگر چه خسارت‌های مادی دیدیم اما پیروز واقعی میدان ما بودیم چرا که انقلاب ما تمام بحران‌ها را به فرصت تبدیل کرد و اگر این اتفاقات در هر جای دنیا بود آن نظام ساقط می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افکاری وجود دارد که دنبال تشکیک در بین مردم است و دانسته یا نادانسته به‌دنبال شبه‌افکنی و تخریب نسبت اسلام و انقلاب هستند گفت: قابل اثبات است که آنچه که ایران را پیروز انقلاب کرد اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید امام و رهبری بر اسلامیت همین است که اگر تاسی به اسلام نباشد این پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتد گفت: در سطوح عالی نظام، امکان ندارد که  تصمیمی اجرایی شود و منافع ایران در آن نباشد چون اسلام در آن نقش دارد.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه کسانی که حرف از ملی‌گرایی می‌زنند بروند تحقیق کنند و ببینند که استراتژی دو کشور عراق و ایران قبل از انقلاب مقابله و رویارویی با هم بود و عراق یک دشمن برای کشور و ملت ما بود و به همین دلیل جنگ سنگینی علیه کشور ما اتفاق افتاد گفت: صدام توانست مردم عراق را با فشار و اعدام وادار به یک جنگ هشت ساله کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین