توصیه پنتاگون به هند و پاکستان

گروه جهان الف،   3971209019

وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای از هند و پاکستان خواست از انجام اقدامات نظامی تازه علیه یکدیگر خودداری کنند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در اولین واکنش این کشور به تنش‌های مرزی اخیر میان هند و پاکستان، از دو کشور خواست به اقدامات نظامی متقابل پایان دهند.

بنا بر اعلام پنتاگون، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا خواهان کاهش تنش میان دهلی و اسلام‌آباد است و پس از درگیری روز گذشته میان هند و پاکستان با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا صحبت کرده است.

در بخشی از این بیانیه از دو طرف خواسته شده «تماس مستقیم را در اولویت قرار داده و از فعالیت‌های نظامی بیشتر اجتناب کنند.»

صبح چهارشنبه هند و پاکستان هریک اعلام کردند که یک جنگنده طرف مقابل را در حریم هوایی خود هدف قرار داده و ساقط کرده‌اند. این درگیری پس از آن رخ داد که روز گذشته هند در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در منطقه «کشمیر» که به مرگ ده‌ها سرباز هندی منجر شد، مناطقی در پاکستان را هدف حمله قرار داد.

هند و پاکستان هر دو از جمله کشورهای دارای سلاح اتمی هستند و از سال‌ها پیش بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند. دو کشور پیش از این هم چند بار با یکدیگر وارد درگیری نظامی شده‌اند.