جعفری دولت آبادی: عده‌ای اصرار دارند ذخیره گندم کشور بزودی تمام می‌شود/ تشکیل پرونده برای رئیس اتحادیه لوازم خانگی

گروه اجتماعی الف،   3971208182 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان تهران گفت: قوه قضاییه با گران‌فروشی سازمان‌یافته و احتکار مقابله و به دولت کمک می‌کند.

جعفری دولت آبادی: عده‌ای اصرار دارند ذخیره گندم کشور بزودی تمام می‌شود/ تشکیل پرونده برای رئیس اتحادیه لوازم خانگی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت آبادی دادستانی عمومی و انقلاب تهران در جلسه تنظیم گندم و آرد اظهار کرد: امروز دشمن تلاش دارد که وضع اقتصادی کشور را برهم بریزد و ما هم باید طرحی در مقابل توطئه‌های دشمن داشته باشیم.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه ورود قوه قضاییه به مسائل حمایت از دولت و تولید کنندگان است، گفت: قوه قضاییه با گران‌فروشی سازمان یافته و احتکار مقابله و به دولت کمک می‌کند.

دادستان تهران با بیان اینکه ما در کشور نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی دستگاه‌های مختلف جدا از هم هستند و نظام اسلامی باید اتحاد داشته باشد، تصریح کرد: این اتحاد در کشور وجود دارد و جلساتی که با دستگاه‌های مختلف به منظور تنظیم بازار داشتیم این اتحاد را نشان می‌دهد.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و دستگاه قضایی آمادگی کمک به دستگاه‌های دولتی را دارد بدون اینکه در کار آن‌ها دخالتی کند و این اتحادی که امروز در کشور شکل گرفته نقطه آغاز مبارزه با دشمن است.

وی ادامه داد: در دادستانی تهران ۴ جلسه در خصوص موضوع گوشت و نحوه توزیع آن تشکیل شد و این جلسات باعث شد در حوزه نظارت بازار گوشت خوب عمل کنیم.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: وجود صف در مراکز توزیع گوشت زیبنده مردم نیست.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه همه مسئولان دولتی تکلیف دارند در زمان اطلاع رسانی سه نکته را مد نظر داشته باشند، بیان کرد: ممکن است اخبار صحت داشته باشد، اما باید امیدواری مردم را به همراه داشته باشد.

دادستان تهران  اضافه کرد: یکی از شاخصه های انتشار اخبار باید امیدواری باشد، زیرا دشمن تلاش دارد مردم را ناامید کند و اینگونه وانمود کند که کالا در کشور وجود ندارد و دروغ است.

وی تصریح کرد: برآیند اخبار نباید به گونه‌ای باشد که نظام و مسئولان را ناکارآمد نشان دهد، دشمن ورود کالا‌ها را به کشوررا  مشکل و تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.

  جعفری دولت آبادی تاکید کرد: ده‌ها مشکل دیگر در خارج از کشور وجود دارد، اما نباید در انتشار اخبار به گونه‌ای رفتار کنیم که نظام و مسئولان را ناکارآمد نشان دهد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه زمین بازی نباید از دست ما خارج شود، گفت: دشمن هر روز بر روی یک موضوع دست می‌گذارد؛ یک روز موضوع گوشت را مطرح می‌کند و روز دیگر می‌گوید آرد در کشور کم شده است و هر روز یک نقطه قرمز برای مردم ایجاد می‌کنند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: نباید اجازه دهیم زمین بازی به دست دشمن بیفتتد و ما باید برای دشمن زمین بازی تعریف کنیم.

وی گفت: رییس اتحادیه لوازم خانگی مصاحبه می‌کند و می‌گوید مردم هرچه می‌توانید خرید کنید که کالا چند ماه دیگر گران می‌شود و این گونه صحبت‌ها بازی کردن در زمین دشمن است.

دادستان تهران بیان کرد: در حالی که مسئولان دولتی بار‌ها تاکید کرده اند که در کشور مشکل آرد و گندم وجود ندارد، اما عده‌ای دیگر مصاحبه می‌کنند که چند ماه آینده آرد و گندم در کشور تمام می‌شود.

در ادامه جلسه سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در کشور هیچ مشکلی بابت آرد و گندم وجود ندارد، گفت: سال آینده هیچ مشکلی در رابطه با تامین آرد و گندم در کشور وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ اکیپ در جنوب کشور به منظور مقابله با ملخ در حال کار هستند.

سیف بیان کرد: کشور عربستان براساس تعهدات بین المللی باید با ملخ مقابله می‌کرد، اما امسال به دلایلی که نمی‌دانیم عمدی و یا سهوی این کار را انجام نداد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از مهر ماه براساس پیش بینی‌های که از قبل انجام شده بود مقابله با ملخ آغاز شد و هیچ خسارتی به زمین‌های کشاورزی وارد نشد.

سیف تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲ تا ۱۵ تن صادرات شیرینی، ماکارونی و محصولات تولیدی از ارد را داریم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۲ هزار تن آرد در کشور برای رسیدن به مراکز تولیدی جابجا می‌شود، تصریح کرد: اخبار مربوط به گندم و آرد امیدوارکننده می‌باشد و کشور در گندم به خودکفایی رسیده و در حال حاضر انبار‌ها پر است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها وضعیت انبار‌ها گندم و آرد کشور خوب است و مدیریت در این حوزه را باید در خصوص سایر اقلام مورد نیاز از جمله گوشت‌ها استفاده کرد.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: تجربه موفق در گندم قابل الگو برداری در سایر حوزه‌ها است.

دادستان تهران در خصوص مشکلاتی که در رابطه با خصوصی سازی شرکت‌های دولتی وجود دارند، گفت: گاهی در انتقال کارخانه‌ها از بخش دولتی به بخش خصوصی مشکلاتی رخ می‌دهد و دستگاه‌ها مختلف از جمله بیمه تازه در زمان انتقال به یاد مطالبات خود می‌افتند. این دستگاه‌ها چرا قبل از خصوصی سازی به فکر مطالبات خود نبودند و فراموش کرده بودند که بدهی دارند؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات یکی از مسئولان اتحادیه‌ها در بحث لوازم خانگی و اینکه آیا با مسولانی که با انتشار اینگونه اخبار موجب نگرانی مردم می‌شوند دادستانی برخورد می‌کند یا خیر، گفت: یکی از سیاست‌های دادستانی حتی در سال‌های گذشته برخورد با انتشار هرگونه اخبار خلاف واقع، شایعات و گزارشات کذب بوده است، در شرایط فعلی که دشمن تلاش دارد وضعیت کشور را نامناسب جلوه دهد، این کار مهم‌تر به نظر می‌رسد.

جعفری دولت آبادی افزود: ما از همه مسئولین دولتی، بخش‌های خصوصی، اتحادیه‌ها به جد می‌خواهیم که از انتشار شایعات و اخبار کذب و مطالبی که اطلاع ندارند خودداری و جلوگیری کنند. دادستانی در این موارد با جدیت ورود می‌کند و در مورد موضوع سوال شما برای آن فرد پرونده تشکیل شده است.

دادستان تهران تاکید کرد: سایر مسئولینی که تریبونی در اختیار دارند و یا رسانه‌ها بدانند ما امروز وظیفه داریم به مردم آرامش دهیم، درست است که باید اخبار و واقعیت‌های کشور را اطلاع رسانی کنیم، ولی حق نداریم با انتشار شایعات دروغ مردم را نگران کنیم. این موضوع در قانون مطبوعات و قانون جرایم نشر کذب و افترا جرم است و حتی می‌تواند شاکی داشته باشد و دادستانی نیز در این زمینه متولی است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی که در قضایا ورود دارند و مرتبط هستند مکلفند به محض اینکه کسی اخبار خلاف واقع و آمار دروغ می‌دهد اولا به صورت صحیح اطلاع رسانی کنند و از طرف دیگر انتشار اخبار کذب را به دادستانی اعلام کنند. امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها فضای رسانه‌ای کشور مدیریت شود و این به معنای جلوگیری از انتشار اخبار واقعی نیست، ما می‌گوییم انتشار خلاف واقع و شایعات تنها اثری که دارد امید را از مردم می‌گیرد.

دادستان تهران عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با طرح عفو گسترده زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در تهران تا شب گذشته حدود ۶ هزار نفر آزادی و تخفیف مجازات داشتیم و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر آزاد شدند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه عده‌ای در ابتدا تردید می‌کردند که این میزان آزادی صحت نخواهد داشت، تاکید کرد: گزارشی که بنده از سایر دستگاه‌های قوه قضاییه گرفتم، جمع آزادی‌ها و تخفیفات حداقل تا رقم ۲۸ هزار نفر اعلام شده است که در تهران ۶ هزار نفر بوده و امیدواریم این رقم بیشتر هم شود، پرونده زندانیان در تهران کماکان تحت بررسی است و این اخبار امیدوار کننده است.

وی افزود: امیدواریم سازمان زندان‌ها با این سیاست بر کاهش جمعیت کیفری بیشتر متمرکز شود.

دادستان تهران در خصوص عمکلرد دادگاه‌های ویژه گفت: ۸ ماه از تشکیل دادگاه‌های ویژه می‌گذرد و تا امروز هزار و ۸۰۰ نفر احضار، ۴۰۰ نفر بازداشت و پرونده ۱۰۰ نفر منجر به صدور حکم شده است.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: تجربه نشان داده هر جا دستگاه قضایی بر روی موضوعی تمرکز کرده موفق بوده و اتفاق‌های خوبی رخ داده است. مانند مقابله با ضمانت نامه‌های و شرکت‌های صوری است.

وی ادامه داد: تجربه شعب ویژه نشان داد که اگر دستگاه‌های قضایی، ضابطان، پلیس و دستگاه‌های امنیتی بر موضوعی متمرکز شوند بسیاری از مسایل حل می‌شود.

دادستان تهران تاکید کرد: در خلال اقدامات مقابله‌ای کار‌های پیشگیرانه‌ای نیز انجام دادیم و جلسات بسیار خوبی با دستگاه‌ها در زمینه بحث ثبت شرکت‌ها و ایجاد شرکت‌های صوری و صدور ضمانت نامه‌ها برگزار کردیم.

وی گفت: روز گذشته در جلسه تنظیم بازار شرکت و تاکید کردیم که دستگاه قضایی از تصمیمات مناسب دستگاه‌های دولتی در امر مبارزه با گرانفروشی و نظارت، حمایت می‌کند.

دادستان تهران تاکید کرد: بیشترین مشکل ما در بخش گران‌فروشی و گرانی در دو حوزه متمرکز است که یکی تصمیمات و دیگری نظارت‌ها است.

جعفری دولت آبادی اظهار کرد: به دستگاه‌های دولتی اطمینان می‌دهیم، اگر تصمیماتشان مناسب باشد از آن‌ها حمایت کرده و در نظارت‌ها کمک می‌کنیم، کما اینکه در بخش گوشت ۱۰ تیم مشترک تشکیل دادیم و اثرات آن را ملاحظه کردید.

دادستان تهران گفت:  روز گذشته در ستاد تنظیم بازار گزارشی ارائه دادیم که بسیار قابل توجه بود؛ چرا که واقعیت‌های کف بازار را به اطلاع مقامات دولتی رساندیم، امیدواریم همکاری‌ها ادامه یابد،

دادستان تهران ادامه داد: کشور به انسجام نیاز دارد، مردم امیدوار باشند که مسئولین مشغول حل مشکلات کشور هستند و دستگاه قضایی در بخش حمایتی و کمک به مسئولین برای ورود به اماکن ممنوعه و انبار‌ها و محتکران آمادگی دارد کما فی سابق همکاری کند.

وی در رابطه با فعالیت دادسراها در ایام نوروز گفت: دادسرا‌های کشیک یک روز قبل از تعطیلات تا ۱۷ فروردین ۹۸ کار می‌کنند.

جعفری دولت آبادی گفت: در خصوص سرقت با پلیس جلسه‌ای داشتیم و به همین منظور دادسرا ویژه سرقت در شرق تهران راه اندازی شد و پلیس تلاش دارد در ایام نوروز محلات امن باشند تا مردم سفر با آرامشی داشته باشند.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که وکیل مالباختگان سکه ثامن روز گذشته مدعی شده است که نامه‌ای به معاون اول قوه قضاییه مبنی بر اینکه تا پایان سال بخشی از بدهی مالباختگان این پرونده پرداخت شود و معاون اول قوه قضاییه نیز با این درخواست موافقت کرده است گفت: اصل موضوع نامه صحت دارد و در رابطه با ان بحث شده است. موضوع این پرونده هم مانند پرونده طلا فروشی شادی است و تعداد شکات زیاد است.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: قبلا هم گفته شده که اموال شناسایی شده از متهم پرونده سکه ثامن نقد نیست و میزان بدهی مالباختگان نیز مساوی نیست که بتوانیم اموال را بین آن‌ها تقسیم کنیم.

وی تاکید کرد: دادستانی می‌توانند پرونده را هرچه سریع‌تر تکمیل و دادگاه تشکیل شود تا قاضی حکم صادر کند؛ پرونده در حال حاضر در دست کارشناسی است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تجمع مالباختگان جلوی درب دادستانی تهران و دادستانی کل کمکی در رسیدگی به پرونده ندارد و مالباختگان باید اجازه دهند روند رسیدگی به دقت انجام شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین