رئیس کل دادگستری هرمزگان: اجازه نمی‌دهیم که گردشگر نماها در جزایر بداخلاقی کنند

گروه اجتماعی الف،   3971207237 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اجازه نمی‌دهیم که برخی افراد گردشگرنما با توهین به اعتقادات و انجام رفتارهای نامناسب و غیر اخلاقی موجبات ناراحتی مردم جزیره هرمز را فراهم کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در جریان برگزاری آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری قشم با اشاره به این که رویکرد اصلی دستگاه قضایی همواره حمایت همه جانبه از فرایند تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان با تشکیل کارگروه های متعدد تخصصی در سطح استان و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی مجاز و ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی، تمام قد در مقابل تعطیلی واحدهای تولیدی ایستاده است.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه‌قضائیه، رویکرد حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است و تمامی مجموعه‌های صنعتی و تولیدی از حمایت‌های حقوقی و قضایی بهره‌مند هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تولید ملی و متکی بر ظرفیت‌های داخلی، موجب آرامش، رفاه پایدار و بهبود سطح زندگی مردم می‌شود و این رویکردی است که همواره از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری با اعلام این مطلب که دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای حمایت از تولید ملی به پرونده‌های این حوزه به سرعت رسیدگی نموده و آراء قاطعانه‌ای صادر کرده است، تصریح کرد: دادگستری استان، حمایت از حقوق مردم را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و به سوءاستفاده‌گران و تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال اجازه عرض اندام نخواهد داد تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در فضایی امن و در بستر رقابتی سالم به فعالیت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که جاذبه های بی نظیر گردشگری موهبتی الهی است که استان هرمزگان را به قطب صنعت گردشگری مبدل نموده است، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد طرح جامع گردشگری استان هرمزگان با توجه به مولفه‌های پیشگیرانه از بروز و ظهور بی اخلاقی ها، جرائم، تخلفات و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه تدوین و اجرایی شود.

وی با اعلام این مطلب که برخی هنجارشکنان با سوء استفاده از فعالیت های گردشگری ،اقدام به رفتارهایی غیر اخلاقی و خارج از عرف  اجتماعی کرده اند ، خاطرنشان کرد: اقدامات هنجارشکنانه ای از این دست که امنیت اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان را تهدید می کند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: خاک سرخ جزیره هرمز بسیار ارزشمند است ، اما سرخ تر از خاک هرمز ، خون شهیدان والامقام آن است که  مسئولیت ما را در پاسداری از ارزش ها و آرمان های شهدا و برخورد با مفاسد اخلاقی و هنجارشکنی های فرهنگی دو چندان می سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: اجازه نمی‌دهیم که برخی افراد گردشگرنما با توهین به اعتقادات و ارزش ها و انجام رفتارهای نامناسب و غیر اخلاقی موجبات ناراحتی مردم جزیره شهیدپرور هرمز و دیگر گردشگران را فراهم آوردند و فرصت گردشگری در این جزیره و استان را به تهدید تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که مقابله با هنجارشکنان فرهنگی در جزیره هرمز و دیگر مناطق استان، مطالبه ای عمومی است تاکید کرد:دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی ، نیروی مقاومت بسیج و دیگر دستگاه های متولی ، هرمزگان را برای هنجارشکنان و قانون گریزان نا امن خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه این مراسم، ضمن آرزوی موفقیت در عمل به وظایف قانونی برای مسعود رحمانی چگنی به عنوان رئیس جدید دادگستری قشم ،از مسئولین اجرایی ،امنیتی و انتظامی ،علماء و مردم شریف این حوزه قضایی درخواست کرد تا همچون گذشته دادگستری این شهرستان را در روند خدمت رسانی یاری کنند.

شایان ذکر است ، تاکید بر نقش مهم و موثر شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از جرائم و لزوم توجه مستمر به تکریم ارباب رجوع در حوزه ها و واحدهای قضایی استان، دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را به خود اختصاص می داد.

در خاتمه این مراسم نیز با قرائت حکم آیت الله  آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه ؛ مسعود رحمانی چگنی به عنوان رئیس جدید دادگستری قشم معرفی گردید و با اهدای لوح سپاس از هدایت کمالی رئیس سابق این حوزه قضایی تقدیر شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۹۶۷۲۷۰۸:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۸
انشالله..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین