25 نفر بر اثر مسمومیت مشروبات تقلبی در اهر راهی بیمارستان شدند

گروه حوادث الف،   3971205234

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر از مسمومست تعداد قابل توجهی از شهروندان به جهت مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش فارس، محمد جواد حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی از شهروندان که از مشروبات تقلبی استفاده کرده بودند به صورت حضوری ضمن  مراجعه به بیمارستان اهر وضعیت خود را تشریح کردند.

وی افزود: عوارض این مسمومیت که مسمومیت متیلیک می‌باشد که بر اثر استفاده از مشروبات دست ساز و تقلبی انجام شده و از ظهر دیروز این مراجعات تا امروز ادامه دارد که متاسفانه استفاده از این‌گونه مشروبات منجر به کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها و حتی مرگ افراد می‌شود.

گزارش فارس حاکی از آن است که یک مقام مسوول نیز که خواست نام‌اش فاش نشود در این خصوص گفت: از 12 ظهر روز گذشته تعداد 25 نفر تا الان به اورژانس با علائم مسمومیت شدید ناشی از مصرف تقلبی به اورژانس با علائم مسمومیت شدید ناشی از مصرف تقلبی مشروبات الکلی به اورژانس بیمارستان باقرالعلوم مراجعه کرده‌اند که از این تعداد  11 نفر تاکنون به علت وخامت وضعیت جسمانی بعد از اقدامات اولیه به مراکز درمانی تبریز انتقال یافته‌اند و تعداد قابل توجهی نیز در قسمت دیالیز بستری شده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد با تاری دید و ناراحتی کلیه مراجعه می‌کنند و احتمال می‌رود این امر ادامه خواهد داشت.

گفته می‌شود تعدادی از این افراد در یک جشن عروسی در یکی از روستاهای  اهر مسموم شده‌اند اما تعدادی دیگر نیز مجزا از این مراسم و به صورت شخصی به جهت استفاده از مشروبات دست ساز و تقلبی  که در منطقه توزیع شده بود،  این وضعیت را پیدا کرده‌اند.