رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام: به دنبال ثروتمند کردن مردم هستیم

گروه اجتماعی الف،   3971205135 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از تولید روزانه ۲۰۰ شغل توسط این ستاد در کشور خبر داد .

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در آیین بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه گلخانه 50 هکتاری هیدروپونیک زرندیه به الزامات راهبردهای توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: ضرورتی ترین راهبرد توسعه، ساماندهی تولید در کشور است .

وی با تاکید بر اینکه تولید محور بودن نیاز به اولویت بندی دارد ، افزود: به همین دلیل ستاد اجرایی بر روی کمک به تولید در کشور متمرکز شده است.

وی مهمترین نتایج این تلاش ها و تمرکز ها را ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی دانست که طی هشت ماه اخیر ۴۱ هزار شغل در کشور ایجاد شده است .

مخبر تصریح کرد: بزرگترین مشکل امروز کشور در حوزه تولید دارو و غذاست و دشمن نیز بر روی این دو مقوله نگاه خود را متمرکز کرده است و از جمله تهدیدات کشور قلمداد می شود.

وی گفت: رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی به خوبی به حوزه غذا و دارو اشاره کرده ‌اند .

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک راهبرد در کشور است که در بین نخبگان و دست اندرکاران مورد غفلت واقع شده است، افزود: بالغ بر ۹۵ درصد داروی مورد نیاز در کشور قابل تولید و تامین است، اما چهار درصد داروی وارداتی معادل ۳۵ درصد هزینه داروی کشور را به خود اختصاص داده است .

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه ایجاد شهرک دارویی توسط ستاد در دستور کار قرار دارد، گفت: یک داروی ضد سرطان تولید شده توسط ستاد در سال گذشته منجر به کاهش ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه از جیب بیماران سرطانی شد و به صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز انجامید .

وی به تغییر اقلیم در دنیا اشاره کرد و افزود: فعالیت در حوزه دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد و با تولید مبتنی بر پیشرفت و تکنولوژی، با کاهش منابع آبی میزان بهره وری را افزایش داد و در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام راحل این رویکرد در حال اجراست.

مخبر با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده از مزیت های اقدامات دانش بنیان است و چاره ای جز انجام اقدامات دانش بنیان در شرایطی که شاهد تغییر اقلیم در جهان و ایران هستیم ، نیست، بیان کرد: منابع آبی محدود و تامین غذا با تهدید مواجه است، باید با طرح های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامی و حتی در تامین علوفه دام و سایر نیازها به افزایش بهره وری کمک کرد .

وی مهمترین امتیاز ایران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم رهبری را جوانان تحصیل کرده و نخبه کشور دانست و تاکید کرد: باید بستر فعالیت نیروی جوان و تحصیلکرده فراهم شود و این هنر مدیریت کشور است که بتواند از این ظرفیت موجود استفاده کند .

وی گفت: در چشم انداز فعالیتی ستاد، توسعه کشت گلخانه ای حداقل ۱۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است و به دنبال ثروتمند کردن مردم و کشور در سایه تولید است، ستاد اجرایی بدنبال کاراقتصادی صرف نیست، بلکه در جهت محرومیت زدایی منطبق با اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با ثروتمند کردن مردم و کشور حرکت می‌کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: ۳۷۰ سهام شرکت های مختلف کشور از سوی ستاد در چند سال اخیر به مردم واگذار شد، ستاد خود را مجموعه تولید بنگاه و واگذاری آن به مردم می داند و سیاست ما توانمند کردن مردم است .

مخبر با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای زرندیه ماهیت دانش بنیان و صادراتی دارد که از مولفه های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و به دنبال آن است که مردم را ثروتمند کند، اظهار کرد: 10 هزار و 500  طرح در سال ۹۷ با اشتغال حدود ۸۰ هزار نفر اشتغال با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی هدفگذاری شده است و این مجموعه روزانه ۲۰۰ شغل در کشور ایجاد می‌کند.