وزیر آموزش و پرورش خبر داد ارسال طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس تا پایان امسال

گروه اجتماعی الف،   3971205039

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان امسال به مجلس ارسال می‌کنیم، گفت: امیدواریم این طرح از اوایل 98 عملیاتی شود.

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با فرهنگیان استان ایلام، یاد و خاطره تمام شهدای اسلام به ویژه شهدای استان ایلام را گرامی داشت و اظهار کرد: نقش مردم ایلام به ویژه در 8 سال دفاع مقدس در صیانت و حفاظت از مرزهای کشور را یکبار دیگر برای خودم و همه کسانی که صدای مرا می‌شنوند، یادآوری می‌کنم؛ از خودگذشتگی‌هایی که مردم قهرمان ایلام در ایام دفاع مقدس نشان دادند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: متاسفانه نقش استان ایلام در دفاع مقدس مورد کم‌لطفی و کم‌مهری و کم‌عنایتی قرار گرفته است، هر چند ما به سهم خودمان در کتاب‌های درسی و در برنامه‌‌های آموزشی و پرورشی سعی می‌کنیم آنجایی که صحبت از ایام دفاع مقدس می‌شود نام ایلام را به ویژه شهرهایی که در این استان بیشتر درگیر دفاع مقدس بودند را تکرار کنیم و بچه‌ها و نسل آینده با آنان آشنا شوند.

بطحایی به پیام اخیر مقام معظم رهبری که با عنوان گام دوم انقلاب مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: این پیام بسیار قوی و غنی برای ما آموزش و پرورشی‌ها باید بسیار تعیین‌کننده باشد چرا که مخاطب اصلی در این پیام جوانان و نوجوانان هستند که بناست با آمادگی و ورزیدگی آینده کشور و انقلاب را در اختیار بگیرند.

وی شرایط کشور را یک جنگ جدید توصیف کرد که در آن خونی ریخته نمی‌شود و بمباران و صدای موشک بارانی به گوش نمی‌رسد و هدف اصلی آن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آسیب‌دیده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش با گستره وسیعی از مسائل و مشکلات مواجه است؛ این مسائل و مشکلات در طی 10 سال و 20 سال و حتی 40 سال اخیر به وجود نیامده است؛ برخی از مشکلات ما به 50 سال و 60 سال پیش بر می‌گردد. بخش مهمی از این مشکلات در حوزه اعتبارات و امکانات و بودجه و مسائل اینچنینی است.

وی اضافه کرد: بخشی از مسائل آموزش و پرورش ما ناشی از این است که همیشه خواستیم از مسیری که بارها و بارها امتحان کردیم و ما را به نتیجه نرسانده باز هم از همان مسیر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم. ما باید از مسیر جدید استفاده کنیم.

بطحایی گفت: آموزش و پرورش باید طرحی نو برای پاسخ‌ گفتن به این نوع مسائل مطرح کند؛ پیدا کردن جایگاه معلم و جایگاه آموزش و پرورش از مسیری که 60 سال است آن را دنبال می‌کنیم، محقق نمی‌شود. اگر ما در پیدا کردن راه‌حل‌های مسائل آموزش و پرورش کوه بزرگی از مسائل جلو خودمان ببینیم هیچوقت جرات نمی‌کنیم برای حل این مسائل قدم برداریم.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با یک سیاست‌گذاری دقیق برای حل مسائل مزمن آموزش و پرورش قدم بردارد و به جنبه‌های کیفی آموزش و پرورش و ابعاد کمی آموزش و پرورش توجه بیشتری کند.

وزیر آموزش و پرورش به ضعف برنامه‌های درسی اشاره کرد و گفت: برنامه درسی رسمی امروز نیاز بچه‌های ما را جواب نمی‌دهد؛ آموزش و پرورش باید به نیازهایی که بچه‌ها بعد از بیرون رفتن از کلاس دارند، توجه کند و این نکته اصلی در تحولی است که به عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌رو است.

وی اظهار کرد: باور کنید جلسه‌ای در دولت نیست که شخص آقای رئیس‌جمهوری و وزرایی که در حوزه اقتصادی هستند در مساله معیشت معلمان و کارکنان دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش ورود نکنند؛ اینطور نیست که یک عده آدم زیر کولر و بغل شوفاژ و جای گرم و نرم نشسته باشند و اصلاً دلشان برای معلمی که 35 دانش‌آموز را آموزش می‌دهد، نسوزد؛ اینطور نیست که کسی نداند یا خدایی نکرده بتواند و انجام ندهد؛ تعهد اخلاقی دارم تا مسائل بازنشستگان که جدی‌ترین مسائل معیشتی و منابع انسانی کشور است را به سهم خودم دنبال کنم.

بطحایی درباره بودجه آموزش و پرورش در سال 98 گفت: در سال 98 بیشترین درصد افزایش اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش است؛ اعتبار هیچ دستگاهی در کشور به اندازه آموزش و پرورش نیست. امسال اعتبار عمرانی آموزش و پرورش 3 برابر سال گذشته بود و تا 6 ماه اول 110 درصد تخصیص داده شد، همه این‌ها نشانه این است که دلشان می‌خواهد مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

وی به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم که طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال 97 به مجلس بفرستیم؛ در مجلس هم حتماً با نگاهی که نمایندگان ما دارند خیلی سریع ابلاغ می‌شود و ان‌شاءالله از اوایل 98 این طرح را عملیاتی کنیم؛ اعتباراتی را هم برای شروع در نظر گرفتیم و امید دارم که این اعتبارات افزایش پیدا کند؛ معتقدم اجرای این طرح از نظر اصولی می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی را در حوزه نیروی انسانی از حیث کیفی و کمی بر جای بگذارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین