در گفتگو با الف مطرح شد؛ مصباحی مقدم: پیوستن به پالرمو و FATF انتخاب بین بد و بدتر است/ معتقدم نباید بحث‌های مجمع رسانه‌ای‌ شود، ممکن است تبعات منفی داشته باشد/ ارسال پیامک‌ها برای اعضا اقدامی بی‌خاصیت است

گروه سیاسی الف،   3971204113 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معتقدم نباید بحث‌های مجمع رسانه‌ای‌ شود، زیرا ممکن است بازتاب آن تبعات منفی داشته باشد، در مورد بررسی لوایح چهارگانه FATF، می‌گوید: در حال حاضر شرایط انتخاب بین خوب و بد نیست، بلکه بین بد و بدتر است، اگر به آن نپیوندیم، یک مشکلاتی داریم و اگر هم بپیوندیم جور دیگر مشکل خواهیم داشت.

مصباحی مقدم: پیوستن به پالرمو و FATF انتخاب بین بد و بدتر است/ معتقدم نباید بحث‌های مجمع رسانه‌ای‌ شود، ممکن است تبعات منفی داشته باشد/ ارسال پیامک‌ها برای اعضا اقدامی بی‌خاصیت است

به گزارش الف، بارها ابعاد مختلف «شفافیت» در بیانات رهبر انقلاب اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. براساس قانون اساسی تمام محتویات مجلس شورای اسلامی نیز پخش و رسانه‌ای می‌شود، همچنین پیش‌تر کدخدایی و محسن اسماعیلی نیز در مورد علنی شدن مذاکرات شورای نگهبان نکاتی را مطرح کرده بودند.

محسن اسماعیلی حقوقدان در گفتگویی درباره این حق دسترسی به اطلاعات پیشنهاد کرد که این روند در مورد «همه نهاد های حاکمیتی» مورد توجه قرار بگیرد. مخاطبش هم شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی است و می‌گوید: «مردم حق دارند بدانند چرا و با چه استدلال‌هایی فلان تصمیم گرفته می‌شود و چرا تصمیم دیگری گرفته نمی‌شود. مگر مقامات دولتی و عمومی را نماینده و امانت‌دار مردم نمی‌دانیم؟! خوب، نماینده و امین باید گزارش کار خود را به صاحبان اصلی حق ارائه کنند. به همین خاطر است که گفتم این حرف اختصاصی به شورای نگهبان هم ندارد و باید به همه نهادها و شوراهایی که مصوبات و اقدامات آن‌ها بر حقوق و تکالیف مردم اثر می‌گذارد، تعمیم داده شود؛ چه فرق می‌کند مجلس باشد یا شورای نگهبان؟ هیئت دولت باشد یا شورای عالی انقلاب فرهنگی؟ مجمع تشخیص مصلحت باشد یا جای دیگر؟»

از همین سو، بسیاری از سیاسیون و کارشناسان معتقد هستند باید محتوای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رسانه‌ای شود، چراکه این تصمیمات به منظور مصلحت کشور و مردم است و مردم باید بدانند که مخالفان و موافقین چه استدلال‌هایی داشته تا از این طریق  هم شفاف سازی صورت گیرد و همچنین ارایه  گزارش کامل از برگزاری این نشست ها منجر به این خواهد شد که همه بدانند فرد مخالف و موافق چه کسی بوده است و چرا چنین نظری داده است.

از سوی دیگر آرای شفاف و رسانه ای شدن برخی از جلسات در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ثبت تاریخ بسیار مهم است چراکه در مجمع بسیاری از تصمیمات گرفته میشود مردم از آن بی خبر هستند و رسانه ای هم نمیشود لذا عمومی شدن تصمیمات مجمع، میتواند یک گام رو به جلو در خصوص اعتمادسازی به جایی باشد که نقش مهمی در فرآیند سیاسی کشور دارد و گاهی اوقات به جناحی بودن متهمش می‌کنند.

  • بیشتر بخوانید:

سید محمد صدر: انتشار جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به شفافیت و اعتمادسازی کمک می‌کند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار الف، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا محتوای مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانه ای نمی‌شود و اگر این اقدام عملیاتی شود قطعا موجب شفاف سازی و اعتماد مردم می‌شود بخصوص در مورد پیوستن ایران به FATF، گفت: بسیاری از دوستان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز به جمع بندی به طور خاص در مورد FATF نرسیده‌اند و تنها نظرات خود را مطرح کرده و نقطه نظراتشان را اعلام می کنند، ولی هنوز نهایی نشده و تا لحظه آخر امکان دارد در اثر بحث گفتگوها و گزارش‌هایی که انجام می شود تغییر موضع بدهند.

وی افزود: بسیاری از دوستان در مجمع در ابتدا خیلی شفاف موافق بوده و نظرات خود را اعلام کردند اما پس از گفتگوها و بحث‌هایی که صورت گرفت، مسایل روشن شده و تغییر موضع دادند، لذا شاید برخی‌ها افراد نخواهند اظهار نظر کنند چراکه ممکن است به جمع بندی نرسیده باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در حال حاضر معتقد نیستم که بحث‌های مجمع رسانه‌ای‌ شود، چراکه این بحث‌هایی که در مجمع صورت می‌گیرد برای رعایت مصالح کشور بوده و امکان دارد در شرایطی بازتاب داده شود که آثار و تبعات منفی به دنبال داشته باشد، زیرا امکان دارد تا آخرین لحظه نظرات تغییر کند، لذا بهتر است که ابتدا مجمع به جمع‌بندی نهایی برسند نه اینکه در ابتدا توضیح و تببین شود و آن وقت افراد می‌توانند نظرات خود را اعلام و رسانه‌ای کنند.

مصباحی مقدم افزود: همانطور که گفتم بعد از اینکه در مجمع رای‌گیری شد، بعد می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد، چراکه ممکن است اطلاعاتی بیشتری اعلام شود و این اطلاعات با بحث و گفتگو به نتیجه برسد. چون بحث مصلحت کشور است و صرفا این نیست که این کنوانسیون‌ها خوب یا بد هستند؛ در حال حاضر شرایط انتخاب بین خوب و بد نیست، بلکه بین بد و بدتر است، از یک جهت اگر به آن نپیوندیم، مشکلاتی وجود خواهد شد و اگر هم بپیوندیم یک جور دیگر مشکل داریم، در حال حاضر پیوستن و نپوستن یک انتخاب کاملا دقیق، حساس و اساسی است، لذا ممکن است که دیدگاه‌ها تغییر کند، به همین دلیل فعلا مذاکرات مجمع نباید رسانه‌ای شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بیانیه FATF مبنی بر اینکه تا چهار ماه دیگر اقدامات تقابلی ضد ایران تعلیق شده است و آیا این موضوع تاثیری در نظرات اعضای مجمع خواهد داشت، گفت: این موضوع تاثیری در رای‌گیری اعضای مجمع نخواهد داشت؛ اروپایی‌ها قبلا نیز مهلتی در این خصوص داده بودند که این مهلت همین روزها پایان نیز یافت و مشاهده کردید که در تصمیم مجمع تاثیری نداشت، برخی در روزنامه‌ها نیز نوشتند که اگر تصمیمی گرفته نشود، ما را به لیست سیاه اضافه می‌کنند اما دیدید که ما تصمیمی نگرفتیم، به نظرم اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، بازهم خیلی روشن نیست که ‌FATF ما را به لیست سیاه اضافه کنند.

وی در مورد اینکه برخی از کارشناسان معتقد هستند رسانه‌ای شدن جلسات مجمع میتواند در آینده تاثیرگذار باشد، گفت: همین الان نیز تصمیم مجمع تاثیرگذار است، چراکه جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالی‌ترین جایی است که می‌تواند در این گونه موارد تصمیم بگیرد و تصمیم آن نیز بر اساس رعایت مصلحت نظام خواهد بود و مصلحت نظام در شرایط تحریمی از غیرتحریمی متفاوت است و می‌توان به آنها پاسخ داد و موضوع بسیار دقیق و باریک است، اما این موضوعی نیست که بتوان در مورد آن به راحتی اظهار نظر کرد و رسانه‌ها هم نمی‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند و یکی از موضوعاتی که نگران‌کننده است اینکه  نباید در سطح رسانه و فضاسازی قرار بگیرد.

*موضوع ‌FATF، سیاسی نیست، امنیتی است

مصباحی مقدم تاکید کرد:‌ در حال حاضر ما در جایگاهی نیستیم که تحت تاثیر فضا سازی رسانه‌ای قرار بگیریم، چرا اگر موضوع سیاسی باشد، می‌توان در مورد آن نظرات مختلفی را بیان کرد، ولی مشکل این است که این موضوع سیاسی نیست، بلکه امنیتی است و مربوط به امنیت کشور است. ما نباید مسایل امنیتی را به دست رسانه‌ها بدهیم. امنیت کشور  باید در بسته و سر بسته  بود و در مورد آن تصمیم گیری شود، در واقع دشمن نباید بفهمد ما چه تصمیمی و استدلالی د راین رابطه داریم زیرا به خوبی می‌تواند نقطه قوت و ضعف ما را تحت تاثیر قرار دهد. این طور نیست FATF بتواند در فضای رسانه‌ای حل شود و قضاوت عمومی در مورد آن صورت بگیرد، بلکه در ابتدا نیاز به کار کارشناسی دارد.

*افرادی با ارسال پیامک سعی میکنند تا اعضای مجمع تحت را فشار قرار دهند

وی در مورد پیامک تهدید آمیزی که به برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام ارسال شده بود، گفت:‌ تهدیدی برای من نبوده است، اما پیامک خیلی خیلی خیلی زیاد ارسال شده است که چنین و چنان کنید، که بنده واقعا ناراحت و نگرانم چراکه ما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و مشاور عالی رهبری شناخته می‌شویم، لذا نباید تحت تاثیر نظرات افراد تصمیم گیری کرده و رای دهیم. به نظرم ارسال پیامک اولا کاری بی خاصیت است، ثانیا کاری است که حتی در مشروعی بودنش تردید وجود دارد و کار مشروعی نیست. وقت ما را هم می‌گیرند و ممکن است که برخی از دوستان ما حتی اعصاب شان نیز بهم بریزد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این افراد گاهی تماس گرفته و چانه زنی کرده و یا پیامکی هایی را ارسال می‌کنند که خوشایند نیستند، حتی اگر بگوییم با نظر شما موافق هستیم، باز هم تاکید کرده و باز هم  پیامک می‌فرستند که این کار را انجام دهید و اگر مخالف لوایح هستید رای ندهید؛ لذا این افراد با این اقدامات اعضای مجمع را تحت فشار قرار داده و این فشار اقدام مشروعی از نظر روانی و اجتماعی هم نیست. از سوی دیگر همان‌طور که گفتم نباید فعلا این موضوعات رسانه‌ای شود چراکه بحث امنیتی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۹۰۶۱۰۱۱:۳۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
بد و بدتر!!! حالا کدام بد است و کدام بدتر؟!
ناشناس۷۹۰۶۸۴۱۱:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
قطعا پیوستن بدتر است چون تنها کاری که میتوانتیم انجام دهیم دورزدن تحریم است و این معاهده راه دور زدن را هم کامل میبندد و این یعنی وخیم تر شدن اوضاع
ناشناس۷۹۰۹۴۷۱۳:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
اصلا چرا ما باید تحریم شویم به خاطر یک کشوری که مردم مارا قبول ندارد؟
ناشناس۷۹۱۵۴۲۱۷:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۵
ما به خاطر اینکه یک کشور نفت خیز هستیم که می خواهیم از زیر یوغ آمریکا خارج شویم، تحت تحریم هستیم. همانطور که زمان مصدق ما را تحریم کردند.
ناشناس۷۹۱۵۵۶۱۷:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۵
آنها کشور نیستند یک گروه در یک سرزمین هستند
ناشناس۷۹۰۷۱۶۱۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۵
صاحبان برجام تا دیروز می‌گفتند با برجام ارتباط اقتصادی دنیا با ایران خوب می‌شود. حالا که همه‌اش دروغ از آب درآمده سر و صدا راه‌انداخته‌اند که با FATF، CFT و پالرمو بهانه از دست دشمن گرفته می‌شود و مشکلات کشور حل می‌شود. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد.
ناشناس۷۹۱۲۲۷۱۵:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۹۱۷۰۷۱۹:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۵
تا برجام برقرار بود دلار 3 تومان و گوشت 25 ت بود وقتی نقض شد دلار 12 ت و گوشت 100 ت شد
Amir۷۹۱۸۹۹۲۱:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۵
قبل از دولت احمدی نژاد هم دلار 900 تومن و گوشت 7 هزار تومن بود.
ناشناس۷۹۲۰۷۶۰۰:۲۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۶
قبل از دولت خاتمی هم دلار 400 تومان و گوشت 2 هزار تومان بود.
مریم۷۹۱۱۲۸۱۴:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۵
الان برجامیون که وضع فعلی را برما تحمیل کردند حمله میکنند
ناشناس۷۹۱۵۵۷۱۷:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۵
تو خوش باش و سهمیه تو خرج کن
ناشناس۷۹۱۷۸۰۲۰:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
نیازی به حمله و دعوا نیست مثل کشور های متمدن رفراندوم برگزار شود و همه به خواست اکثریت گردن نهند
ناشناس۷۹۱۲۵۳۱۵:۱۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
تصویب لوایح استعماری به صلاح مملکت نیست .
ناشناس۷۹۱۲۶۹۱۵:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۵
با این سیاست بین بد و بدتر فاتحه همه چی را خوانده اید.
ناشناس۷۹۱۲۸۸۱۵:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
همه چی گران می شود و دولت هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد بعد منتظر تصویب fatf است.... کشور داره به شیوه برره اداره می شود...بازررسی و نظارت هم تعطیل کرده اند چون عضو fatf نیستیم....
ناشناس۷۹۱۴۷۵۱۶:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۵
فقط رفراندم.برای همه چی.
ناشناس۷۹۰۶۳۳۱۱:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
حرف خصوصی نداریم ملت باید در جریان باشد
ناشناس۷۹۰۶۵۱۱۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
سکه ۵ میلیون تومان شد - شما تا سال دیگه همینطور بحث کنید میشه 100 میلیون !
ناشناس۷۹۰۶۵۳۱۱:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۵
جماعتی از شفاف سازی می ترسن
ناشناس۷۹۰۶۹۵۱۱:۵۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
اف ای تی اف هدفش شفاف سازی نیست خیلی حسن روحانی و وزرای دولت تدبیر و امید استقبال می کنند تو که از شفاف سازی حرف می زنی اول خود شفاف سازی کن بعد دیگران را متهم کن/ از نظر شما قانون برای دیگران است
ناشناس۷۹۰۸۷۲۱۲:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۵
با پیوستن به FATF راه های دور زدن تحریم ها لو می روند و حلقه تحریم ها تنگ تر می شود هرگونه شفاف سازی باید با سازوکار داخلی باشد.
ناشناس۷۹۰۹۴۰۱۳:۱۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
این سخن یک نیرنگ است
Amir۷۹۱۹۰۴۲۱:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
اصلا چرا باید تحریم باشیم که حالا مجبور به دور زدنش بشیم ؟؟
ناشناس۷۹۲۰۲۴۲۳:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
برای اینکه زیر بار کدخدا نمی رویم
س۷۹۰۶۵۸۱۱:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
دیگه واقعا ناامید شدم. فکری کنید به حال کشور و مردمش
ناشناس۷۹۰۶۶۶۱۱:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۵
عده ای خود را صاحب مملکت می دانند و به خود اجازه می دهند برای همه امور تعین و تکلیف کنند. همیشه هم پشت پرده هستند و کسی جرات نام بردن از آنها را ندارد.
ناشناس۷۹۰۶۷۰۱۱:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
شما زیاد عجله نکنید تا 100 میلیون شد پراید راهی نیست
ناشناس۷۹۰۶۸۰۱۱:۵۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
رفراندوم بگذارید مردم نظرشون رو بگویند .
مهران۷۹۰۹۶۶۱۳:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
فعلا نظر مردم رو در مورد انتخاب روحانی داریم میبینیم و لذت میبریم از این همه خوشحالی
ناشناس۷۹۲۳۹۰۰۹:۴۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۶
من که به هیچ کدام از منتخبین شورای نگهبان رای ندادم. ولی برای رفراندوم در خدمتم
ناشناس۷۹۰۶۸۲۱۱:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۵
شما هم طرفدار برجام بودی
ناشناس۷۹۰۸۳۳۱۲:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
در طول برجام و مذاکرات قیمت ها ثابت بوده پس بهتره سکوت کنید
ناشناس۷۹۱۲۱۴۱۵:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
ثابت بوده؟ خواب بودی کلی کارخانه تعطیل شد و بیکاری بخاطر 2سال معطلی مذاکره؟ الانم بعد 3سال معطلی اجرا که آخرش شد نفت در برابر غذا
ناشناس۷۹۱۲۳۱۱۵:۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۹۱۲۳۸۱۵:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۵
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض است .
ناشناس۷۹۰۷۲۴۱۲:۰۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۵
از گرونی مملکت داره از هم میپاشه زودتر کاری کنید که نتیجه داشته باشه
ناشناس۷۹۰۷۷۳۱۲:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۵
مردم سالهاست نا محرم شدن
صادق۷۹۰۷۹۷۱۲:۲۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۵
خرداد امسال این لوایح رفت مجلس و نهایی نشد دلار از 6 هزار تومان یهو رفت تو کانال 9 هزار تومان الان رفته مجمع و دوباره همان شرایط و امروز و فردا کردن مجمع دلار از 11.5 شده 14 هزار تومان و این بحث ها بازم ادامه داره و ارزش سرمایه مردم کمتر مردم بد بخت چیکار کنند؟!!!
ناشناس۷۹۰۸۵۸۱۲:۴۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
برخی از مسئولان ،شرایط بد و بدتر ر برای ملت به ارمغان اوردند.
پورامینی۷۹۰۸۶۰۱۲:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۵
بنظر موضوع fatfباید از لحاظ مدیریت هزینه ودر امد مورد بررسی قرار بگیرد تمسک به بهانه جویی قدرتهای خارجی منطقی نیست نظر خاصی مد نظر نیست تهدید خارجی برای پذیرش fatf امکان دارد بلوف باشد نمی خواهم به قول مثل قدیمی بگویم نه خلاص اره بلاست ولی اگر پذیرش به تعویق بیفتد وحتی از مهلت مقرر بگذرد امکان باز گشت به پذیرش وجود دارد در زمان توافق اولیه با قدرتها باید در باره جزییات مذاکره وچانه زنی صورت میگرفت یا بگیرد
ناشناس۷۹۱۲۳۴۱۵:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
هزینه و فایده برجام چی بود ؟!!!
ناشناس۷۹۲۱۱۵۰۱:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۶
فایده برجام این بود که اقتصاد حداقل 6 سال آرامش داشت. برجام زیانی نداشت.
ناشناس۷۹۰۸۶۱۱۲:۴۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
همین بحثهانتیجه اش سکه پنج میلیونی میشه بفرمائید
ناشناس۷۹۰۹۱۵۱۳:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۵
چرا دولت کاری نمیکند، قیمت اجناس همینطوری داره بالا میره
ناشناس۷۹۱۱۶۸۱۴:۴۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۵
خیلی بده یک نفر خودش رو معاف از دانستن نظر مردم بداند و تاکید کند به من پیامک ندهید یا ارتباط برقرار نکنید. حضوری که شما رو نمی توان دید پیامک را هم قطع کنید خودتون رو راحت کنید
ناشناس۷۹۱۲۵۷۱۵:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۵
کم کم دارند افکار عمومی را آماده پذیرش پالرمو می کنند
ناشناس۷۹۱۳۶۹۱۵:۵۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۵
این مهارت وتخصص این دولت در نهان کاری ومحرمانه بازی است در مسئله برجام هم همین کارو کردند هی توجیح هی طفره حالا با fatf هم همین کار رو کردند مردم فقط در زمان رای گیری محرمند شما از برجام چه سودی کردید که از fatf بکنید .
پورامینی۷۹۱۳۷۲۱۵:۵۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۵
از منظر مدیریت هزینه درامد بنظر میاید نرخ ارز علی رغم تحریم افزایش پیدا نکند بهتر است
عباس۷۹۱۵۱۶۱۷:۱۳:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۵
هرکسی اجازه دارد در مورد پالرمو اظهار نظر کند که البته کاری بسیار ساده است ولی مخالفی را باید جدی گرفت و حتی به صحبتش گوش داد که لااقل یک راه کار و چاره دیگری که منافع کشور و مردم را حفظ کند داشته باشد. ایکاش آقای مصباحی مقدم لااقل یک راهکار هم میدادند که در صورت قبول نکردن پالرمو چه خواهیم کرد که بتوانیم با دنیا از نظر اقتصادی همکاری داشته باشیم.
ناشناس۷۹۱۵۵۰۱۷:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۵
ایشون موافق هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین