در گفت‌وگو با الف مطرح شد؛ رئیس دانشگاه خوارزمی: مسئولان شیر نفت را ببندند؛ چرا بفروشیم؟/ به جوانان بها دهیم، مشکلات را حل خواهند کرد/ قطعا نظام آموزشی کشور باید اصلاح شود

گروه اقتصادی الف،   3971203069 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اگر جوانان و افراد عالم دانشگاهی کشور بها دهیم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، می‌گوید: باید کلاً قید فروش نفت را بزنیم و اقتصاد را مبتنی بر غیرنفت تامین کنیم؛ اگر چینن شود آن زمان منابع دیگری خواهیم داشت که می‌توانیم نیازهای کشور تامین کنیم و ما باید تولیدات خودمان را بفروشیم؛ چرا باید نفت بفروشیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی: مسئولان شیر نفت را ببندند؛ چرا بفروشیم؟/ به جوانان بها دهیم، مشکلات را حل خواهند کرد/ قطعا نظام آموزشی کشور باید اصلاح شود

به گزارش الف، رهبر حکیم انقلاب روز ۲۴ بهمن به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب و آغاز دهه پنجم  جمهوری اسلامی، در بیانیه‌ای راهبردی خطاب به جوانان ویژگی‌های مسیر طی شده در چهل سال گذشته را تبیین و بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها تاکید کردند.

در این بیانیه توصیه‌هایی برای ادامه این مسیر در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی به ویژه به نسل جوان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ در هنگامه ورود به «دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» ارائه فرمودند. این بیانیه را از یک سو می‌توان بیانیه «چشم‌انداز» لقب داد و از سویی می‌توان آن را «مانیفست آینده انقلاب» دانست. صدور این بیانیه دو روز پس از 22بهمن چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌تواند علامتی از محور بودن «جوانان» تلقی شود چرا که اگر این بیانیه در دهه‌فجر صادر می‌شد، مخاطب تحت‌الشعاع مناسبت قرار گرفته و نقض غرض می‌شد.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای مهم به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با جوانان ایران سخن گفتند؛ بدون امید و نگاه خوشبینانه به آینده هیچ گامی نمی‌توان برداشت/ زانو زدن در برابر دشمن و «بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگ» خطایی نابخشودنی است/ عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را دچار چالش ساخته است

عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار الف در مورد بیانیه‌ اخیر ‌رهبر انقلاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ورود به دهه پنجم انقلاب گفت: مستقل از منابع موجود، مهم‌ترین سرمایه‌ای که در کشور داریم نیرو انسانی است  و اگر این نیروی خوب تربیت و هدایت شود، بسیاری از مسایل و مشکلات کشور را  می‌توان به دست جوانان حل کرد. در برخی از زمینه‌ها که اکنون پیش قراول هستیم و در در جهان حرفی برای گفتن داریم ناشی از همین فرآیند است.

وی با بیان اینکه باید به نیازهای خودمان بپردازیم و آن را تامین کنیم، افزود: باید به جوانان اعتماد کنیم و آن‌ها باید آموزش ببینند و در جهت رفع کاستی‌های کشور قدم بردارند. اگر شیر نفت را ببنیدم، همه محیای این خواهند شد که در این راه قدم بردارند و در این مورد کار کنند.

رئیس دانشگاه خوارزمی در مورد نقش سیاست‌گذاری در حل مشکلات امروزی کشور، بیان کرد: یکی از اهداف سیاست‌گذاری این است که کلاً قید فروش نفت را بزنیم و اقتصاد را مبتنی بر غیرنفت تامین کنیم؛ اگر چینن شود آن زمان منابع دیگری خواهیم داشت که می‌توانیم با تنوع تولید و رفع نیازهای کشور براساس آن اقدام کنیم.

حبیبی در پاسخ به اینکه چرا شیر نفت را نمی‌بندیم، گفت: این را باید از مسئولان و دولت و مجلس سوال کرد، ولی ریسک این کار، نیاز دارد همه محیای یک ریاضت کشی شویم و به دنبال آن زیرساخت‌های تولید علم و تبدیل آن به محصولات مورد نیاز جامعه را  در یک پروسه زمانی ۵ الی ۱۰ ساله فراهم شود؛ اگر این اقدام را انجام دهیم، خود به خود نیازمندی‌هایی که به خارج از کشور داریم، رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قطع وابستگی به نفت را نیازمند عزم و اراده در همه رده‌ها بخصوص مسئولان است، تصریح کرد: برای قطع وابستگی نیازمند عزمی در دانشگاه‌ها، مجلس، قوه قضائیه و دولت هستیم و همه باید به این باور برسند که سیستم اداره کشور بایستی براساس اقتصاد سالم غیرنفتی باشد؛ آن زمان متوجه خواهیم شد که این نفت یک ماده است، ولی اگر در صنایع وارد شود به صدها و حتی هزاران محصول صنعتی با ارزش افزوده هزاران برابر تبدیل خواهد شد. ما باید تولیدات خودمان را بفروشیم؛ چرا باید نفت بفروشیم.

حبیبی در مورد نقش نظام آموزشی برای قطع وابستگی به طلای سیاه، اظهار کرد: قطعا نظام آموزشی کشور باید اصلاح شود و تغییر کند؛ باید دانشجو و استاد بدانند و توجیح باشند که در بخش آموزش و فعالیت‌های آموزشی، تحقیاتی و پژوهشی چه موضوعاتی در اولویت کشور است و چگونه مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ این حمایت موضوعی است که هم در بخش سخت افزای و هم نرم افزای و حمایت معنوی و مادی است؛ البته اکنون نسبت به گذشته سیاست‌گذاری‌ها بهتر شده، اما هنوز جای کار دارد و باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: اگر قرار است شرکتی را ترقیب کنیم تا ایجاد و محصولی را تولید کند، آن شرکت باید خیالش بابت فروش محصول راحت باشد و به هر روشی کالایی که تولید کرده چه به صورت رسمی و یا غیررسمی وارد کشور نشود و یا در بخش اجرایی کشور همه قوا باید دست به دست هم بدهند و این موضوع را به ترتیبی اجرا کنند که جای فرار و قایم شدن و حرکت‌های پنهان حذف شود.

وی در پایان و در مورد بیانیه‌ی رهبر انقلاب خطاب به جوانان گفت: در بخش دانشگاهی هم افراد فرهیخته و هم جوانان مورد تاکید هستند و محور‌هایی که در تاکیدات مقام معظم رهبری هم است اینکه اگر به بخش جوان و افراد عالم دانشگاهی کشور بها دهیم، قطعا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم، زیرا مهم ترین سرمایه کشور نیروی جوان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۷۹۱۱۱۲:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۳
خواهشا شعارندهید
ناشناس۷۸۸۰۸۴۱۵:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر اروپا و امریکا تهدید به تحریم فروش بنزین به ایران نمی کردند امروز در تولید بنزین خودکفا نشده بودیم .
ناشناس۷۸۸۱۷۹۱۷:۰۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر اطلاعات من درست با شه بعد از شروع استخراج نفت از چاه باید بطور پیوسته استخراج انجام شود و توقف استخراج باعث آسیب فراوان و حتی نابودی چاه نفت میشود
سوادکوهی۷۸۸۱۹۵۱۷:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر امثال ایشان، ماهی یک میلیون تومان حقوق مثل کارگران دریافت کنند، البته آن هم با تاخیر, آنوقت است که به قول ایشان میشود با ده سال ریاضت, خودکفا شد. وگرنه اگر امثال ماها ریاضت بکشیم و امثال ایشان میلیونها تومان حقوق بگیرند, آن نمیشوددددد.
ناشناس۷۸۸۴۷۲۲۲:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
مقصود از ریاضت کشی ما مردمیم مسولین برای خودشون نسخه بنویسن
دانشجوی دانشگاه خوارزمی۷۸۷۹۱۷۱۲:۴۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۳
ایشون بهتر به وضعیت بی سر و سامان دانشگاه خوارزمی رسیدگی کنند تا..
ناشناس۷۸۷۹۲۳۱۲:۴۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
بنده کمی کند ذهنم .جوانان چگونه مشکلات را حل می کنند ؟ ...اول اینکه رسیدن به این سطح پیشرفتگی در صنعت و تکنولوژی که مورد نظر شماست بدون ارتباط با دنیا چگونه میسره ؟ایا نمونه ای دارید ؟ژاپن پس از جنگ ارتباطش را با دیگر کشورها به بهانه اختلافات سیاسی نه تنها ضعیف نکرد بلکه برعکس نزدیکتر شدن و حتی شراکت کردن ...و فرض کنیم از دل زمین تکنولوژی و ماشین الات در اوردیم و تولید کردیم ...با کدام شبکه بانکی انها را به کشورهای دیگر صادر کنیم و پول بگیریم ؟!!!
ناشناس۷۸۸۰۸۰۱۵:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۳
ما در اوج تحریم ها هم برای فروش محصولات پتروشیمی مشکلی نداشتیم . و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه نشان داد که توانمندی داخلی بسیاری در این زمینه وجود دارد.
ناشناس۷۸۸۱۲۵۱۶:۰۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
بر چه اساس می گویید مشکلی نداشتیم حتما براساس اخبار صدا و سیما ؟؟
ف.خ۷۸۷۹۲۷۱۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
این آقا مثل این که خواب است! بابا دست از این شعار ها بر دارید.
ناشناس۷۸۷۹۲۹۱۲:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
از بابت شیر نفت خیالشان راحت آن را آمریکای جنایت کار بست اما ایشان فرموده اند: ; همه باید به این باور برسند که سیستم اداره کشور بایستی براساس اقتصاد سالم غیرنفتی باشد؛ آن زمان متوجه خواهیم شد که این نفت یک ماده است، ولی اگر در صنایع وارد شود به صدها و حتی هزاران محصول صنعتی با ارزش افزوده هزاران برابر تبدیل خواهد شد. ما باید تولیدات خودمان را بفروشیم؛ چرا باید نفت بفروشیم. ۱- انگار این نفت که سبب ناسالم بودن اقتصاد شده و با حذف آن تمام رانت ها و اختلاس ها از بین می رود ۲- هم اکنون نیز در صنایع پتروشیمی نفت یا گاز به چندین محصول با ارزش افزوده زیاد تبدیل میشوند سوال اساسی این است که با وجود تحریم ها چگونه و به چه کسی این محصولات را بفروشیم و ثروت حاصله را به داخل کشور بیاوریم
مجید۷۸۷۹۳۰۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۳
.. ، باز هم شعار های عجیب و غریب و باز هم آزمون و خطا .
علی۷۸۷۹۳۱۱۲:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۳
جهت کاهش یاس و ناامیدی و افزایش انگیزه رشته های غیرپزشکی، اولین کار باید افزایش ظرفیت پزشکی و در نتیجه برابری حقوق و درآمد پزشک با سایر مشاغل باشد.
ناشناس۷۸۷۹۴۱۱۳:۰۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۳
..شماها که استادید کاری نتونستید بکنید توی این مدت یه جوون که نه کار داره نه زندگی و نه پول چه کاری ازش برمیاد ؟ ...
ناشناس۷۸۷۹۴۶۱۳:۰۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر جلوی خام فروشی نفت و مواد معدنی گرفته شود و از این معماهای خدادادی در جهت تولید و اشتغال استفاده شود بسیاری از مشکلات کشور حل می شود. ما همه چیز داریم: نیروی کار جوان و مدرک به دست مواد خام نفتی و معدنی و کشاورزی و... تنها چیزی که نداریم مدیریت درست است.
ناشناس۷۸۷۹۴۷۱۳:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
شما که استادی و تجربه داری مشکل مملکت رو حل کن
ناشناس۷۸۷۹۶۲۱۳:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اره به جاش پراید صادر کنیم !!!
ناشناس۷۸۸۰۸۳۱۵:۱۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۳
مونتاژ پراید نتیجه مدیریت لیبرال هاست و ساخت موشک بالستیک نتیجه مدیریت جهادی است .
ناشناس۷۸۸۱۰۰۱۵:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
موشک رو .. خواستن ماشین رو نخواستن
ناشناس۷۸۷۹۸۰۱۳:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
دو صد گفته چو نیم کردار نیست
ناشناس۷۸۷۹۸۷۱۴:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
در دنیا یک بشکه نفت رو به 1300 دلار ارزش افزوده تبدیل می کنند اما مسئولان ما برای خام فروشی نفت به قیمت 60 دلار به اروپا التماس می کنند !
ناشناس۷۸۸۰۲۸۱۴:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر دشمن صادرات نفت ایران رو به صفر برساند از وابستگی به صادرات نفت خام و اقتصاد تک محصولی نجات پیدا می کنیم .
ناشناس۷۸۸۰۵۰۱۴:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۳
افرین. افرین... کاندید دور بعد شوید شما شاید اوضاع خوب شد. نظرات بسیار روشنی دارند ایشان. حرفها کاملا درست و منطقی است.
ناشناس۷۸۸۰۸۷۱۵:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۳
مشکلات کشور قرار است با انشاء نوشتن حل شود!
ناشناس۷۸۸۱۱۵۱۵:۵۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
انشا نوشتن بهتر از دیکته نوشتن است
ناشناس۷۸۸۰۹۵۱۵:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
ایشان در مدیریت دانشگاه خوارزمی .. چطور نسخه اداره کشور می دهد؟
ناشناس۷۸۸۱۴۰۱۶:۲۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۳
خداوکیلی ایشون رییس یه دانشگاهه؟!!!!!! هنوز نمیدونه چاه نفت را نمیشه بست
ناشناس۷۸۸۱۶۵۱۶:۵۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
حاضری خودت ریاضت بکشی و حقوقت رو مثل من که ده سال مهندس بخش خصوصی بودم, نصف کنن و الان ۶ ماهه که حقوق نگرفتیم, مثل من باشی؟؟؟؟؟؟
ناشناس۷۸۸۱۶۷۱۶:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
تا زمانی که برای فروش نفت التماس کنیم پیشرفتهای ما مصنوعی ست.فقط باید کالای تمام شده صادر کرد تا بگوییم در اقتصاد موفق هستیم.
ناشناس۷۸۸۱۷۰۱۶:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
من اگر رییس جمهور بودم, تمام کارمندان را اخراج میکردم. چون بودجه رو اونها میبلعن.
ناشناس۷۸۸۴۶۵۲۲:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
... و حتی از صبح شنبه تا عصر چهارشنبه ، یک چوب کبریت جابجا نمی کنند و هی غر می زنند .
علی۷۸۸۱۹۱۱۷:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
شما بعنوان یک دانشگاهی از نفت و‌نقش آن در اقتصاد مملکت اطلاع دارید؟ اصلا معنای بستن شیر های نفت را میفهمید؟!!!
ناشناس۷۸۸۱۹۲۱۷:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
اگر شیر نفت را ببنیدم، همه محیای؟؟؟؟؟؟؟ این خواهند شد
ناشناس۷۸۸۱۹۳۱۷:۱۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۳
ایشان درست عرض کردند لطفا به جوانان بها بدهید به همه جوانان اعم از بسیجی و غیر بسیجی ،اجازه بدهید دانشجویان زرنگ برای این مرز و بوم خدمت کنند ان وقت است که ایران با هدایت رهبری شکوفا خواهد شد ارتباطات با سایر کشورها هم خود به خود پیشرفت خواهند کرد.
ناشناس۷۸۸۱۹۶۱۷:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
خب الان تقریبا شیرنفت بسته شده بسم‌الله جوان ها هم بیکارند خب شروع کنید شعار الکی چرا میدین؟ قدم اول قیمت دلار را بیارید به چهار تومن
ناشناس۷۸۸۲۰۷۱۷:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
توجیح - ترقیب چقدر غلط در یک متن
علي۷۸۸۲۳۱۱۷:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
ایشون با صنعت آشنا نیستند و فقط فکر میکنند مقالات دانشگاهی یا محصولات ...دانشگاهی راهگشاست.
ناشناس۷۸۸۲۴۰۱۷:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۳
وای بحال خروجی این دانشگاه با این مدیر
ناشناس۷۸۸۲۸۷۱۸:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
کدام محصول ایرانی دارای این قدرت صادراتی و ارز آوری هست که در صورت بستن شیر های نفت در زمان حال بتواند جایگزینش شود؟ یا در اینده کوتاه مدت ؟ فرض کنید چنین محصولی وجود داشته باشد وقتی امکان صادر اتش به واسطه تحریم بانک مرکزی وجود نداشته باشد باید چه کرد؟ یعنی چگونه پول را به داخل کشور انتقال داد؟ با چمدان ؟ کدام کشور است که کلا از داد و ستد با دنیا بی نیاز شده و تمام نیاز هایش در داخل کشور تامین می شود؟ کدام کشور در دنیاست که در شرایط تحریم به رشد اقتصادی و مالا کارافرینی رسیده باشد؟ رییس دانشگاه به دلیل ماهیت شغلش منطقا با امور شدنی باید سروکار داشته باشد یا ایده ال های قابل دسترس البته با روش علمی اما ایشان با ارزو ها به مساله می نگرد. یعنی امور زیبا اما نشدنی در عالم واقع
ناشناس۷۸۸۳۲۴۱۹:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۳
بهترین راه نجات مملکت از وابستگی به نفت گسترش صنعت توریسم در ایرانه ولی نه زیر ساختهای اقامتی درست درمان داریم نه زیر ساخت فرهنگی اصلا معلوم نیست مسئولین چرا به این فکر نیافتادن الان بن سلمان در عربستان داره به شدت در این زمینه اقدام می کنه و چند وقت دیگه امارات و ترکیه را مغلوب خواهد کرد ما چی ؟؟
ناشناس۷۸۸۳۳۱۱۹:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
کالایی که در داخل تضمین خرید داره میشه پراید
خراسانی۷۸۸۳۳۶۱۹:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
متاسفم برای چنین رئیس دانشگاهی که تفکراتش اینگونه میباشد!!!!!
ناشناس۷۸۸۳۶۰۲۰:۲۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۳
... شعار و حرفهای پوپولیستی جوابگو دیگر نیست.
دانشجوی خوارزمی۷۸۸۳۶۹۲۰:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۳
شعار های ایشان خوب است ولی متاسفانه فقط در مصاحبه خوب شعار می دهند در عمل ایشان هیچ راهبردی ندارند زیرا: شما بیایید دانشگاه خوارزمی در تهران ببینید وضعیت دانشکده ها از لحاظ امکانات واقعا در حد ... چندین سال است می خواهند دانشگاه را نوسازی کنندو یک ساختمان بسازند با این روند 200سال طول می کشد ایشان وقتی از اتاق خویش خارج نمی شوند و سری به خیابان طالقانی و دانشکده های آنجا نمی زنند چطور چنین ادعایی دارنند ؟؟؟ رهبری فرمودند مدیریت جهادی نه مدیریت شعاری !!!!آقای حبیبی باید کت خود را در آورید و مانند همت ها و چمران ه و بابایی ها به میدان بروید نه اینکه از طبقه دهم... شعار دهید!!
ناشناس۷۸۸۳۹۶۲۱:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۳
سخنان ایشان متین و منطقی و حتی شدنی است. اما در دانشگاه چه تعداد اعضاء هیات علمی واقعا تمام وقت کار می کنند و شغل دوم و سوم ندارند؟ چرا بسیاری از به اصطلاح اساتید علیرغم داشتن حقوق نسبتا مناسب بازهم حرص و ولع را به جامعه تزریق می کنند؟
ناشناس۷۸۸۴۶۹۲۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
جناب رئیس دانشگاه خوارزمی ، باید چی بنویسیم که بی اطلاع ترین افراد ننوشته باشند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین