آموزش ‌و پرورش: سالانه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان نیاز است

گروه اجتماعی الف،   3971201227 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان درپنج مرحله صورت می‌گیرد، گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هر سال ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 به گزارش  فارس از گچساران، نشست روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سیزده گانه استان با حضور معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به میزبانی گچساران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

 در این نشست احمد عابدینی اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان درپنج مرحله هر یک در مدت زمان پنج سال اجرا می‌شود.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش ‌و پرورش عنوان کرد: برای اجرای  طرح رتبه‌بندی معلمان هر سال ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی  با بیان اینکه  طرح رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش پس از اصلاح به هیات دولت ارسال شده است، گفت:  طرح رتبه بندی در سال ۹۴- ۹۵ به صورت مرحله گذر تعریف شده بود.

این مسوول ابراز کرد: این طرح در سال ۹۶ با تغییراتی همراه بوده و امسال  به طور رسمی انجام می‌شود.

 عابدینی افزود: در سال ۹۴-۹۵ با حداقل تخصیص اعتبارات طرح رتبه بندی انجام شد لیکن در سال ۹۶ در اجرای این طرح دو نظام اصلی مورد توجه است که شامل سنجش صلاحیت و رتبه بندی و بدون این دو طرح رتبه بندی دقیق انجام نمی‌شود.
معاون شورای عالی ‌آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کار مطالعاتی برای این طرح را انجام داده گفت: تدوین طرح جدید رتبه بندی معلمان مطالعات تطبیقی از 40 کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

عابدینی عنوان کرد: بر اساس این مطالعات ساز و کار اجرای طرح در کشورهای مختلف، تدوین ملاک‌ها، شاخص ‌ها،  ‌نظام مالی و پاداش مورد توجه قرار گرفت.

 این مسوول گفت: در طرح رتبه ‌بندی معلمان جدید افراد در ۵ رتبه طبقه‌بندی می‌ شوند و ترفیع از یک رتبه به رتبه بالاتر فقط در بازه زمانی پنج ساله میسر است.

عابدینی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان متناسب با شرایط و فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش طراحی شده است، گفت: از آئین‌نامه‌های نهادهای مختلفی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان استفاده شده است.

 در ادامه این نشست هادی زارع پور اظهار کرد:  بیش از 241 برنامه ملی و ۵۶ برنامه استانی برای تحقق سند تحول بنیادین در این استان در دست اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: حرکت از برنامه های مورد به سوی نگرش جامع، شایسته سالاری در انتخاب مدیران،خیزش از نگاه جزیره‌ای به سوی راهبردهای ایرانی اسلامی  از جمله برنامه های سند تحول بنیادین  است.