جهانگیری: نشد یکبار خصوصی‌سازی شود و کسی نگوید فساد شده است!

گروه اقتصادی الف،   3971201226 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: امروز هرکس بخواهد درباره اقتصاد ایران صحبت کند، یکی از عیوب آن را دولتی بودن اقتصاد می داند، اما نشده است که یک خصوصی سازی در ایران انجام شود و کسی نگوید فساد شده است.

جهانگیری: نشد یکبار خصوصی‌سازی شود و کسی نگوید فساد شده است!

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری طی سخنانی در اختتامیه ششمین همایش شورای انجمن های علمی ایران با بیان اینکه در هر کشوری و نیز در ایران وقتی درک مشتری از مسائل بنیادین پیدا کنیم قدرت و شانس حل آن را بیشتر به دست خواهیم آورد، گفت: گاهی می بینیم یک موضوع بنیادی در طول چندین سال باقی می‌ماند و حل آن دشوارتر شده، چرا که درک مشترکی از آن و رسیدن به یک اشتراک در درک آن و راه کارهایش اختلاف نظر وجود داشته است و از این مسائل در کشور ما کم نیست.

وی افزود: شرایط امروز کشور دشوار و خطیر است، در این شرایط باید به درک مشترکی از خود مسئله و اجماع و تفاهم درباره آن مسائل به دست آوریم که به صورت طبیعی در شرایطی که موانع بیشتر می‌شود، سردرگمی و یاس هم بیشتر می‌شود و در این شرایط اگر به این برسیم که جامعه به آن عقلانیت رسیده که به جای سردرگمی و یاس به یک اجماع برسد ستودنی است.

جهانگیری تاکید کرد: در زمانی آمریکا پاکستان را تهدید کرد که اگر فلان شرایط در آنجا باقی بماند، تحریم می شود و آن وقت در همان کشور که گروه های متخاصم و افراطی فراوان است، همه این گروه ها زیر یک سقف جمع شدند و علیه دشمن مشترک به تفاهم رسیدند در حالی که اگر شرایط دیگری بود به روی هم اسلحه می‌کشیدند. این موضوع مهم است که ما هم در شرایط فعلی همه مان زیر یک سقف بنشینیم و برای آینده کشور اجماع کنیم.

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه بالابردن سرمایه اجتماعی، اعتماد همگانی و امید به آینده، از جمله اقدامات مهمی است که در انجام آن باید بکوشیم، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه ای است که می‌تواند برای حل مشکلات پیش روی جامعه بسیار اثرگذار باشد. الان هم نقطه کانونی دشمنان این است که کاری کنند مردم ناامید شوند و شکاف بین حکومت و مردم پیش آید. البته که ممکن است خطاهایی در کار باشد ولی بخش عمده ای از این وضوع ناشی از جنگ روانی دشمنان است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه گفت‌وگوی ملی و توجه به آن از نیازهای امروز ماست، اظهار کرد: هیچ کشور و جامعه ای وقتی از خارج مورد فشار قرار می گیرد، مسائل داخلی اش را بیرون نمی ریزد بلکه به این سمت می رود که چگونه این مشکلات داخلی حل شود. بنابراین به اعتقاد من حل مشکلات داخلی در شرایط فعلی از هر کار دیگری مهمتر است.

وی با اشاره به ارتقای سطح استقلال و اقتدار ملی کشور در برابر مسائل جهانی،گفت: در ایام اخیر اجلاس ورشو برگزار می شود و عده ای با کمک اسرائیل و امریکا و عربستان می خواهند ایران را به عنوان کشوری معرفی کنند که همه باید از آن بترسند و ایران هراسی باب شود که البته در دوره ای هم این کار را کرده بودند و شکست خوردند و این بار هم به فضل الهی شکست خوردند و مفتضح شدند، اما باید بدانیم که رویکرد عاقلانه و مدبرانه ما در برابر این اقدامات چه باید باشد.

جهانگیری یادآور شد: آمریکا به افغانستان حمله کرد و بعد به عراق، اما امروز در هر دو کشور کسانی قدرت را به دست گرفتند که از دوستان ایران هستند. آنان داعش را در منطقه راه انداختند اما کسی که با داعش جنگید دوستان ایران بودند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: این وقایع حسادت کسانی را برانگیخته تا اقتدار ایران در منطقه را به چالش بکشد که این شرایط نیازمند یک مواجه عاقلانه از سوی ماست تا از کنار آن عبور کنیم، به خصوص که ما با ملتهای مسلمان منطقه هیچ دشمنی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: امروز هرکس بخواهد درباره اقتصاد ایران صحبت کند یکی از عیوب آن را دولتی بودن اقتصاد می داند اما نشده است که یک خصوصی سازی در ایران انجام شود و کسی نگوید فساد شده است. حتی پیش آمده که یک خصوصی سازی انجام شده و چند سالی هم فلان شرکت دست کسی بوده اما یک انتصابی در انجام شده و باز گفته اند که وای دولت می خواهد آن جا را باز پس بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اتکای کشور به نفت سبب می‌شود که دشمنان هرگاه می خواهند فشاری وارد کنند نفتمان را تحریم کنند، اظهار کرد: از سویی بخش خصوصی هم چندان توانمند نیست و نمی تواند بار اصلی اقتصاد کشور را به دوش کشد و توانمندسازی آن باید یکی از کارهای مهم ما باشد. به هرحال دولت هزینه‌های فراوان بر دوش دارد و درآمدهایش محدود است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بار اصلی توسعه علمی کشور بر عهده مراکز علمی ماست اما نهادهای واسط هم که نقش کانونی در توسعه کشور دارند همان انجمن های علمی کشور هستند و مهم است همه بپذیریم که در تصمیم سازی و تصمیم گیری باید با این کانون ها هم در ارتباط باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط دشوار و خطیری قرار گرفتیم که بر کسی پوشیده نیست و ما به عنوان دولت دستمان رابه سوی همه کسانی که می‌توانند کمکی کنند از جمله انجمن های علمی و عناصر آن دراز کرده ایم.

وی در پایان گفت: من از دبیر هیات دولت می‌خواهم که هر موضوعی در دستور کار قرار می‌گیرد و به انجمن علمی مربوط به آن هم فرستاده شود و نظر تخصصی آن انجمن هم گرفته شود تا این انجمن ها هم با علاقه خود به دولت کمک کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۶۱۹۷۲۰:۵۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
وقتی قانون راسلیقه ای با بند و تبصره دور میزنید 1000 سال هم بگذرد نتیجه باز همین است
ناشناس۷۸۶۳۸۴۲۳:۵۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
بله ...اصلا مگر می شود انتظار صحبت یا انتقاد از فساد را داشت ...اینهمه اعداد و ارقام وحشتناک تاراج شرکت‌های خصوصی شده که اموال ملی است برای شما اگر مفهوم ندارد ..جای اشتباهی هستید و لازم است جایتان را به فرد دیگری بدهید که قدرت تحلیل داشته و سر از این ارقام در می آورد نه فقط سخنرانی ...
ناشناس۷۸۶۴۰۱۰۰:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲
پوری حسینی را تایید میکنه
حسین۷۸۶۶۶۰۰۹:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲
رو که رو نیست ،
ناشناس۷۸۶۱۹۸۲۰:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
شما درست خصوصی سازی کن همه استقبال هم می کنن
ناشناس۷۸۶۴۸۲۰۴:۱۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
باید اعتراف کنیم که دولت دوم احمدینژاد هم هرچه تذکر داد که راه حل کمک به دولت است بسیاری از ما و همین اقایون که الان به درستی التماس میکنند گوش ندادیم. گذشته ها گذشت و این دفعه به نظرم باید پشت دولت باشیم
ناشناس۷۸۶۲۰۰۲۰:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
من یک سوال از این آقا دارم آیا تحریم اکنون از دولت قبل شدید تر است یا چیزی دیگه هست اگر نیست حالا سر جای اول هستیم پس چرا !!!؟؟؟واقعا چرا
ناشناس۷۸۶۲۱۱۲۱:۰۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
آخه برادر شما که خصوصی سازی نکردید، کار شما خودمانی سازی است.
ناشناس۷۸۶۲۸۵۲۲:۰۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دقیقا . مسئولین رده بالای دولتی ، یک شرکت خصولتی میسازن و زن و بچه شون رو عضو هیات مدیره میکنن و بعد یک مجموعه عظیم دولتی رو با یک هزارم قیمت میفروشن به خودشون !!!
ناشناس۷۸۶۲۶۹۲۱:۵۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
نشد یکبار خصوصی‌سازی کنید و فسادی در آن نباشد!
مهدی1001۷۸۶۳۰۶۲۲:۳۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
واقعا بعضیا لیاقت زحمات شما رو ندارن آقای جهانگیری. دستتو عسل می کنی تو دهنشون...
رضا۷۸۶۳۵۹۲۳:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
کار رو با حساب وکتاب وشفاف جلو ببرید هیچ فسادی در کار نخواهد بود. به عنوان نمونه هر کارخانه و بنگاهی را که می خواهید واگذار کنید فقط ماشین آلات وابنیه(اعیان)را قیمت گذاری وبفروشید.زمین (عرصه)به صورت اجاره ۹۹ ساله و در تملک دولت باشد.بدین نحو جلوی بسیاری از فساد ها و بیکاری کارگر گرفته می شه و کسی که این کاره هست وارد عرصه خرید میشه
ناشناس۷۸۶۳۷۷۲۳:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
میگم از دلارت چه خبر
ناشناس۷۸۶۳۹۶۰۰:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
خدایا این مسئولین رفاه زده را از ما بگیر
ناشناس۷۸۶۴۲۸۰۰:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است،!!!!!!!!
محمد۷۸۶۵۰۲۰۶:۵۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
بابا این مردم نمی دونن فلک وفامیل هم جزو مردمن واول صف. مثل رشت الکتریک. وهفت تپه بابا شما باشین چه کارمیکنین.
ناشناس۷۸۶۵۱۰۰۷:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲
" یک خصوصی سازی در ایران انجام شود و کسی نگوید فساد شده است" . خواهشا شما یک مثال بزن که در آن فساد نبوده.
ناشناس۷۸۶۵۱۴۰۷:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲
خوب لابد شده . وگرنه چرا اوضاع مملکت اینطوره ؟ شما زمانی که میتوانی از عملکرد دولت دفاع کنی که یک نکته مثبت در آن وجود داشته باشد .
حميد۷۸۶۵۲۲۰۷:۳۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲
من جای شما بودم بعد از قضیه دلار 4200 تومانی دیگه جایی آفتابی نمی شدم.
الف ر۷۸۶۶۶۴۰۹:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
آقای معاون محترم هر جا که نشد شما دفاع کنید تا حالا شده یکجا را واگذار کردند با قیمت واقعی بوده؟؟من ده ها شرکت را میدونم با قیمت بسیار نازل فروختن همین شاخص بورس بزرگترین شاخص این ادعاست شرکتی را در شهرم باقیمت 65 میلیون تومان آنهم 10تا 15 ساله قسطی آنهم از محل درآمد شرکت الانه قیمتش 120 میلیارد نمیدهند
ناشناس۷۸۶۸۲۶۱۱:۳۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
خزر به روسیه ، چابهار به هند ، کیش و دریای عمان به. چین ، خوب این دیگه کجاش استقلال داشتن هستش. ؟ شدیم مثل زمان قاجار و اوایل صفویه که جزیره هرمز دست پرتغالی ها بود. امتیاز صنعت و واردات
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    2. کمی دیر نیست؟

    3. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    4. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    5. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

    6. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

    7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

    8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

    9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

    10. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

    11. خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

    12. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

    13. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

    14. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

    15. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

    16. ایران‌خودرو پژو پارس را گران‌ کرد

    17. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

    18. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

    آخرین عناوین