معرفی مرکز فناوری و نوآوری سینتک و شتابدهنده سورس

  3971201191

 

سینتک، یک مرکز فناوری و نوآوری وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که در سال 1390 با تجمیع مراکز تحقیقاتی دانشگاه افتتاح شد. این مرکز با چشم‎انداز تبدیل شدن به یکی از بزرگترین اکوسیستم‎های کارآفرینی دانشگاهی کشور و با ماموریت خلق یک اقتصاد پر جنب و جوش برآمده از نوآوری و تحقیقات، فعالیت‎های خود را دنبال می‎کند.

تصویر 1 نمایی از مرکز فناوری و نوآوری سینتک و فاز دوم آن

 

این مرکز با فضایی بالغ بر 20هزار متر مربع که فاز دوم آن نیز به زودی راه اندازی می‎شود، شامل مراکز تحقیقاتی و اکوسیستم کارآفرینی است. مراکز تحقیقاتی سینتک شامل قطب رباتیک، مکانیک خودرو، مدیریت‎و‎‎‎بهره‎وری و علوم همگرا (NBIC) است. افتخارات روز افزون قطب رباتیک (MRL) این مرکز برای عموم جامعه دانشگاهی و محققین شناخته شده است.  چشم انداز MRL تبدیل شدن به مرکزی پیشرو در سطح بین‎المللی و توسعه دانش مکاترونیک و رباتیک و تولید ثروت از آن‎ می‎باشد. آزمایشگاه ربات خانگی، ربات صنعتی، انسان نما، پرنده، NAO، امدادگر واقعی و مجازی و ربات زیردریایی از جمله آزمایشگاه‎های فعال این مرکز هستند. مرکز مکانیک خودرو نیز امروز با موتور سیکلت چهارچرخ خود به نام یوز در فضای عمومی شناخته شده است.

تصویر 2 بازدید دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری از خودرو یوز مرکز فناوری و نوآوری سینتک

 

اکوسیستم کارآفرینی مرکز فناوری و نوآوری سینتک شامل ‌شتاب‌دهنده نرم افزاری با ظرفیت شتابدهی 8 استارتاپ در هر سایکل و شتابدهنده سخت افزاری با ظرفیت شتابدهی 6 استارتاپ و مرکز رشد با ظرفیت استقرار 60 شرکت دانش بنیان با هدف تکمیل چرخه تبدیل طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی - دانش‌بنیان و ورود آن‎ها بازار و صنعت در دل سینتک قرار گرفته‎اند. این مجموعه تلاش می‎کند با افزودن توانایی‎های مفید به استارت‌آپ‌ها از راه ایجاد بستری مناسب همچون فضای‌کار اشتراکی و خلاقانه، جامعه‌ای از محققین و اساتید با تخصص‎های متنوع، سرمایه اولیه و ارائه آموزش‎های لازم شرایطی را برای رشد و پیشرفت استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان فراهم سازد.

شتابدهنده نرم افزاری سینتک که با نام شتابدهنده سورس شناخته می‎شود با چشم‎انداز «خلق یک اتمسفر پویا برای کارآفرینی مبتنی بر تحقیق و توسعه» از سال 93 شروع به فعالیت کرد و در نظر دارد ادامه فعالیت خود را با تمرکز در حوزه هوش مصنوعی ادامه دهد، اما تا کنون و با راه‎اندازی چهار دوره شتابدهی، این شتابدهنده بیش از 1000 درخواست شتابدهی را بررسی و از میان آن‎ها بر روی 34 استارتاپ در حوزه‎های مختلف سرمایه‎گذاری کرده است. علاوه بر کسب و کارهای ایجاد شده و چهار شرکت دانش‎بنیان منتج شده از آن‎ها، دست‎کم تا این لحظه 100 شغل مستقیم نیز در این خصوص ساخته شده است.

تصویر 3 نمایی از شتابدهنده سورس

علاوه بر فضای کار اشتراکی، مربی‎گری و سرمایه اولیه، شتابدهنده سورس به هر تیم فضای اسکان در کمپس دانشگاهی را می‎دهد، این فضا با در اختیار داشتن زمین تنیس، استخر شنا، سالن فوتسال و دیگر امکانات رفاهی به تیم‎ها کمک می‎کند که در پروسه شتابدهی خود فضایی نشاط آور و بدون دغدغه را تجربه کنند. در کنار این‎ها، حضور تیم‎ها در کنار آزمایشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و اکوسیستمی مشتمل بر 700 نفر محقق و پژوهشگر امکان رشد و هم‎افزایی را ایجاد می‎نماید.

شتابدهنده سورس با برگزاری رویداد دمو دی (Demo Day)  نسل چهارم خود در باغ کتاب تهران در اسفند ماه 97، اقدام به گردهم‎آوری بخش مهمی از اکوسیستم کارآفرینی، سرمایه‎گذاران خصوصی و مسئولین دولتی کرده است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین