دستور رئیس قوه‌قضاییه برای بررسی دپوی ۱۷ هزار تن گوشت در بندرعباس

گروه اجتماعی الف،   3971201173 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان تهران گفت: بعد از انتشار خبری درباره دپوی گوشت در گمرک بندرعباس، رئیس قوه قضاییه دستور بررسی این موضوع را داد که رئیس گمرک بندرعباس باید درباره آن توضیح دهد.

دستور رئیس قوه‌قضاییه برای بررسی دپوی ۱۷ هزار تن گوشت در بندرعباس

به گزارش تسنیم، چهارمین جلسه بررسی احتکار و گران‌فروشی با حضور نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در دادستانی عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در ابتدای این جلسه اظهار کرد: بعد از حماسه 22 بهمن و حضور مردم انتظار می‌رفت عوامل دولتی گرانی کالا‌ها را مدیریت کنند؛ به‌ویژه در مورد خودرو نباید یک هفته پس از گذشت این حماسه شاهد افزایش قیمت باشیم.

وی افزود: برخی از اخباری که در فضای مجازی به‌ویژه درباره گرانی گوشت منتشر می‌شود؛ در صورتی که مدیریت نشود باعث کم شدن اعتماد مردم به مسئولان می‌شود. هفته گذشته 2 هزار گوسفند وارد کشور شد که برخی از سایت‌های بیمار عنوان کردند چند صد تا از این گوسفندها ناپدید شده است. باید انتشار آمار‌ها از یک مرکز معین منتشر شود تا شبهه‌ای در جامعه ایجاد نشود.

جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه خبر دیگری هم در خصوص صادرات گوشت و مرغ در رسانه‌ها منتشر شد، بیان کرد: در جلسه قبل تاکید کردیم که صادرات گوشت و مرغ باید ممنوع شود، لذا ما بررسی کردیم و مشخص شد تا آذرماه گوشت از کشور خارج شده است. در شرایطی که گوشت به یکی از مسائل مهم در کشور تبدیل شده است، چرا باید این کالا از کشور خارج شود حتی اگر سود اقتصادی داشته باشد؟

در آستانه نوروز، میوه نباید از کشور خارج شود

وی با بیان اینکه ایام عید هم نزدیک است و نباید میوه از کشور خارج شود، افزود: خبری هم در خصوص دپوی گوشت در گمرک بندرعباس منتشر شد که رییس قوه قضاییه روی بررسی این موضوع تاکید کرد و رییس گمرک بندرعباس باید در این خصوص توضیح دهد.

دادستان تهران اضافه کرد:  نباید اجازه داد که این گونه موارد رخ دهد و باعث سلب اعتماد مردم شود. خبر دیگری هم در رابطه با عدم پخش گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی منتشر شد که وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد و قرار است توزیع به‌سمت جامعه هدف مدیریت شود و این موضوع خوب است.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه نقش صنف‌های مردمی باید در توزیع اقلام اساسی مردم پررنگ‌تر شود، گفت: کماکان در برخی از مراکز، گوشت انبارشده مشاهده می‌شود و نباید اجازه این کار را بدهیم. جز در مواردی که دولت برای استراتژی، گوشت انبار می‌کند جای دیگر نباید این کالا به‌مقدار زیاد انبار شود.

مقصد نامعلوم کامیون‌های حمل گوشت پس از خروج از سردخانه

وی با اشاره به اینکه در توزیع گوشت در هفته‌های گذشته وضعیت بهتر شده است، گفت: اما کماکان مشکلاتی از جمله چندقیمتی و ایجاد انحصار در بسته‌بندی و توزیع ناعادلانه گوشت در مناطق مختلف و دلالی کماکان وجود دارد. گزارش‌هایی هم به دستمان رسیده است که کامیون‌های حمل گوشت با پلمب از سردخانه خارج می‌شوند و مشخص نیست که کجا می‌روند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه باید به مردم اعتماد کرد، اظهار کرد: نباید اجازه داد زمان توزیع گوشت صف‌های طولانی ایجاد شود.

در ادامه جلسه میراشرفی رییس گمرکات کشور با ارائه گزارشی درباره نحوه عملکرد این دستگاه بیان کرد: 137 هزار تن گوشت گرم و سرد در مدت 11ماهه ابتدای سال وارد کشور شده است.

وی تاکید کرد: طی روز‌های گذشته خبری منتشر شد که در حال حاضر 600 تا 700 کانتینر گوشت در گمرک وجود دارد که این امر غیرعادی نیست و همیشه همین مقدار گوشت در گمرک وجود دارد تا کالا ترخیص شود.

میراشرفی ادامه داد: از تاریخ 97/3/7 صادرات دام از کشور ممنوع شده است و اگر دامی در حال حاضر از کشور خارج می‌شود به هیچ وجه گوشتی نیستند و یا شیری و یا برای تکثیر نژاد هستند.

 4 نفر در ارتباط با توزیع گوشت در 3 دستگاه دولتی بازداشت شدند

  جعفری دولت‌آبادی درباره توزیع گوشت اظهار کرد: اولین پرونده در این باره تشکیل و به شعبه ویژه ارجاع شد، افزود: در این پرونده چهار نفر از مرتبطین در 3 دستگاه دولتی بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه قیمت گوشت در بازار وجود دارد، گفت: نباید گوشت دونرخی در سطح بازار مشاهده شود؛ این‌که عده‌ای در دستگاه‌های دولتی برای منافع شخصی به این حوزه ورود پیدا کنند جرم است.

جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی در بخشی که رانت وجود دارد و همچنین در رابطه با دوقیمتی شدن گوشت در بازار آزاد مدیریت بیشتری داشته باشند. در رابطه با گوشت‌های احتکارشده در دو هفته گذشته باید بگویم حدود 200 تن گوشت از مراکز توزیع و فروشگاه‌ها کشف شد.

دادستان تهران با ابراز اینکه "اعلام کردیم این گوشت‌ها مسترد نمی‌شوند بلکه فروخته خواهند شد؛ چرا که گوشت کالایی فاسدشدنی است و باید هرچه سریع‌تر توزیع شود"، خاطرنشان کرد: اگر میزان گوشت زیاد باشد، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
وی ادامه دارد: چند مشکل اساسی در حوزه توزیع گوشت همچنان وجود دارد؛ به همین دلیل تاکید کردیم اصناف هم در این خصوص وارد میدان شوند.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه برخی از چندقیمتی گوشت در بازار سوء استفاده کرده‌اند، تاکید کرد: باید قیمت گوشت دولتی و آزاد به هم نزدیک شود تا افرادی که به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با گوشت چندقیمتی روبه‌رو نباشند. ما برای کمک به بخش دولتی به میدان آمدیم و مسئولیت دستگاه‌های دولتی جدی است و انتظار می‌رود در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

جعفری دولت‌آبادی درباره تعداد زندانیانی که در تهران مشمول عفو شدند، گفت: تا امروز 2500 نفر در تهران آزاد و 1000 نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند. در این خصوص به سرپرستان دادسرا‌ها و دوایر نظارت بر زندان‌ها و دادستان‌های شهرستان‌ها یک هفته مهلت دادیم که در خصوص عفو زندانیان سریع‌تر کار کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۵۷۶۵۱۵:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
رسانه های اصلاح طلبان این دستور رو دخالت در کار دولت منتخب عنوان کرده اند!! بازوی رسانه ای زنجیره ای رانتخواران ، هر کس که خواهان مقابله با اینها شد را تخریب می کنند..
ناشناس۷۸۶۰۴۷۱۸:۴۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
فردا بدلیل آلودگی و فساد گوشت همه رو معدوم می کنن و همین میشه علت گرانی مجدد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین