چانگان CS35 یا ام‎وی‌ام X33،؛کدام چینی ارزش خرید بالاتری دارد؟

گزارش بازرگانی،   3971201153 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 

یکی از خلاقیت‌های هوشمندانه دهه اخیر ساختن یک گروه از خودرو تحت عنوان کراس‎اور بوده است که ترکیبی از راحتی و مزیت‌های سطح ارتفاع بالاتر خودروهای شاسی‌بلند و همچنین مصرف سوخت پایین و عملکرد بهینه خودروهای سدان می‌باشند. توانایی و عملکرد خودروهای شاسی‌بلند 4X4 را نباید از کراس‌اورها انتظار داشت. این خودرو برای خانواده‌ها انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد. داشتن فضای صندوق کافی و فضای مناسب کابین در مقایسه با خودروهای سدان می‌تواند یک نقطه قوت برای انتخاب خانواده‌ها باشد.

یکی از تولیدکنندگان مطرح حوزه کراس اور کشور چین می‌باشد. که با تولید انبوه تحت برندهای مختلف از قبیل چری، چانگان، هایما و... سهم قابل‌توجهی از بازار کراس‎اورها را در اختیار گرفته است. امروز در این مطلب دو خودرو چانگان CS35 و ام وی‌ام X33 را موردبررسی قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد شما را در انتخاب میان یکی از این دو کراس اور محبوب چینی راهنمایی کنیم.

چانگان CS35

چانگان یک شرکت اتومبیل‌سازی چینی می‌باشد که از سال 1964 در شهر چانگ کانگ شروع به فعالیت نموده است. این شرکت اکنون سومین کمپانی بزرگ اتومبیل‌سازی چین می‌باشد. خودروی چانگان CS35 اولین نمونه کراس اور کمپانی چانگان می‌باشد که در سال 2013 به بازار عرضه شد. در ایران نیز شرکت سایپا اقدام به تولید این مدل کراس اور نموده است و هم‌اکنون در کارخانه شرکت سایپا در حال مونتاژ می‌باشد.

مشخصات ظاهری چانگان CS35

اگرچه چانگان ازنظر مشخصات فنی شاید خیلی چنگی به دل نزند، اما ظاهر آن می‌تواند نسبتاً قابل‌قبول باشد. تولیدکنندگان این خودرو نیز همین مورد را در نظر داشته‌اند که برای بسیاری از خریداران این خودرو ظاهر بیشتر از مشخصات فنی اهمیت دارد. درنتیجه وقت زیادی برای طراحی آن صرف شده است. هارمونی در طراحی خودرو کاملاً در جریان است و چراغ‌های عقب و جلو به‌خوبی یکدیگر را کامل می‌کنند. بااین‌حال ناگفته نماند که تمام این هماهنگی‌ها به نسبت یک خودروی چینی در نظر گرفته شده است و چهره خودرو پس از مدتی برایتان یکنواخت خواهد شد.

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35

خودروی چانگان CS35 با بهره‌مندی از یک موتور 1.6 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قادر به تولید 124 اسب بخار می‌باشد. این موتور از 16 سوپاپ در غالب چهار سیلندر استفاده می‌کند و گشتاوری برابر با 160 نیوتون متر دارد. در کل می‌توان عملکرد چانگان را متوسط تا ضعیف دسته‌بندی کرد. این خودرو علی‌رغم کیفیت ساخت بالایی که دارد موتور ضعیفی دارد و در این بخش نمی‌تواند خریداران را راضی نگه‎دارد.

بررسی ایمنی چانگان CS35

چانگان CS35 ازنظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد. این خودرو در حالت اتوماتیک با 4 کیسه هوا و در حالت دستی با 2 کیسه هوا ارائه می‌شود. ازجمله سیستم‌های دیگری که ایمنی این خودرو را تکمیل می‌کند می‌توان به سیستم ترمز ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD، سیستم ترمز کمکی BAS و سیستم قفل ضد سرقت اشاره کرد. وجود این امکانات باعث شده تا اکثر افرادی که قصد خرید شاسی‌بلندهای چینی را دارند، به خرید چانگان CS35 به‌عنوان یک انتخاب قابل‌اعتماد نگاه کنند.

  

اموی‌ام X33 اسپرت

چری تیگو 3 یا همان اموی‌ام X33 یکی دیگر از خودروهای محبوب ساخت چین می‌باشد که در بازار ایران جای خود را باز کرده است. کمپانی چری از سال 1998 درزمینه خودرو فعالیت می‌کند و اولین محصول خود را در سال 2004 روانه بازار کرد. این کمپانی در حال حاضر نهمین تولیدکننده خودرو در کشور چین می‌باشد. این خودرو بیشتر در کشورمان ایران بانام MVM شناخته می‌شود.

مشخصات ظاهری‌ام وی‌ام X33

ظاهر این خودرو در طی سال‌های اخیر همانند دیگر خودروهای تولید کشور چین، دستخوش تغییرات بسیار مثبتی شده است. این موضوع به خاطر تحولات قابل‌توجهی بود که توسط کمپانی‌های تولید خودرو درزمینه طراحی صورت گرفت. اما بیشتر این تغییرات در قسمت جلو خودرو بوده است و قسمت پشت خودرو همان ظاهر قدیمی را حفظ کرده است.

مشخصات فنی ‌اموی‌ام X33

خودروام وی‌ام X33 با بهره‌مندی از یک موتور 2 لیتری قادر به تولید 136 اسب بخار می‌باشد. این موتور از 16 سوپاپ در غالب چهار سیلندر استفاده می‌کند و گشتاوری برابر با 180 نیوتون متر دارد. شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز به 13 ثانیه می‌رسد. به‌طورکلی عملکرد خودروی ام‎وی‌ام X33 به نسبت وزن 1.4 تنی آن بسیار ضعیف دسته‌بندی می‌شود و این خودرو بااینکه جزو محصولات جدید مدیران خودرو می‌باشد، اما بازهم از عملکرد خوبی برخوردار نیست. بنابراین اگر به قدرت موتور خودروی شاسی‌بلند خود اهمیت زیادی می‌دهید، خرید چانگان CS35A مسلماً انتخاب بهتری است.

ایمنی‌ اموی‌ام X33

این خودرو در حالت استاندارد تنها با 2 کیسه هوا به بازار عرضه می‌شود، این تعداد کیسه هوا برای خودرویی با این قیمت ایمنی بسیار پایینی را همراه دارد. سیستم‌های ترمز این خودرو نیز به نظر به‌روز نیستند و تنها شامل ترمز ABS و EBD هستند. ازاین‌رو نمی‌توان گفت این خودرو، جزو گزینه‌های قابل‌اعتماد و کاملاً ایمن محسوب می‌شود. در این بخش نیز ام وی‌ام X33 عرصه رقابت را کنار گذاشته و مجال را به رقیب خود یعنی چانگان CS35 واگذار می‌کند. خرید چانگان CS35 به‌عنوان یک کراس‎اور باقدرت متوسط و امکانات رفاهی و ایمنی بالا کارکرد آسان و بدون دردسری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

منبع : ویرلن

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۶۱۳۶۲۰:۰۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
من از سال 91 ام وی ام x33 دارم. بسیار راضیم ماشین خوش دستی هست در تصادفات محکم است و از آشنایان دیگرم که این نوع ماشین را دارند بسیار راضیند. به همین خاطر میلی به تعویض آن نداریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    2. کمی دیر نیست؟

    3. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    4. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    5. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

    6. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

    7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

    8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

    9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

    10. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

    11. خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

    12. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

    13. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

    14. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

    15. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

    16. ایران‌خودرو پژو پارس را گران‌ کرد

    17. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

    18. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

    آخرین عناوین