صادقی خرازی: بیانیه گام دوم انقلاب واقع بینانه است

گروه سیاسی الف،   3971201131

کارشناس مسائل سیاسی، بیانیه «گام دوم» را واقع‌بینانه عنوان کرد و گفت: در رسانه‌های بیگانه هم که آن را تحلیل می کردند همگی بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که بر اساس واقعیت نوشته شده است.

صادقی خرازی: بیانیه گام دوم انقلاب واقع بینانه است

به گزارش مهر، محمد صادق خرازی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل در برنامه تلویزیونی رو در رو درباره بیانیه جامع رهبری موسوم به «گام دوم انقلاب»، گفت: بیانیه رهبری یک بیانیه واقع‌بینانه است، در رسانه های بیگانه هم که آن را تحلیل می کردند همگی بر این اتفاق نظر داشتند که بر اساس واقعیت ها نوشته شده چراکه بسیاری از سوالاتی که وجود داشت به خوبی پاسخ داده شده است.

خرازی به پیام انقلاب پرداخت و  افزود: پیام انقلاب در داخل، استقرار خوبی ها، فضیلت ها، استقرار آزادی و استقلال و نفع رذیلت ها بود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه تاکید کرد: انقلاب پایگاه و جایگاه عظیمی در بین ملت ها پیدا کرده و شعاع نورانی آن روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

خرازی با بیان اینکه اگر به دوردست ها سفر کنید می بینید که در ابعاد مختلف، انقلاب مخاطب خود را دارد، افزود: از این رو لازم و ضروری بود که برای بیرون از مرزها هم پیامی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما در اول انقلاب در شعارهای خود گفتیم که می رویم و به داد ملت ها می رسیم از فلسطین نام می بردیم ولی آن مفاهیمی که در ادبیات سیاسی خود استفاده می‌کردیم این چیزها نبود.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل اضافه کرد: یک‌باره دیدیم که در هر جایی که مقاومتی بوده و یک امت اسلامی وجود داشت و مشکلی داشت، انقلاب اسلامی کنار آن ملت قرار گرفت و در نهایت شما ببینید امروز دغدغه نظام سلطه مفهوم مقاومت است.

خرازی تصریح کرد: شما هم این مفهوم مقاومت را در نظر بگیرید، مقاومتی که در خاورمیانه شکل می گیرد دست استعمار، استکبار و نظام سلطه را با هم قطع می‌کند و این چیزی نیست که خواسته نظام سلطه باشد.

وی گفت: مفهوم مقاومت آن چیزی است که برای آن هزینه بسیار داده شده است. 

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ماهیت فاشیسم و تروریسم در دنیای معاصر به گونه ای شده است که برای تحقق امنیت چاره ای ندارید و باید بیرون از مرزها فعال باشید.

خرازی اظهار کرد: نُرم های جهانی به هم ریخته است، یکی از این نُرم ها ۱۱سپتامبر بود، چه کسی باور می کرد چهار دهه پیش نظام جهانی به قدری آسیب‌پذیر می‌شود که تروریسمی که خودشان ساخته بودند به خودشان آسیب بزند.

وی با طرح این سوال« چه کسی فکر می‌کرد که تروریسم بتواند در خانه آنها به خودشان آسیب بزند؟»، افزود: ما چاره‌ای نداشتیم که در ساختار سازی برای امنیت به مفهوم سازی که رهبری برای امنیت داشتند به این مفاهیم گسترده برسیم که برای تحقق آن باید در مدیترانه حضور داشته باشیم، در باب المندب و شبه‌قاره حضور داشته باشیم.

سفیر اسبق ایران در فرانسه تصریح کرد: این واقعیت است که امروز تحقق امنیت برای مردم ما در مرزهایمان به وجود نمی‌آید پس خون و شهید می‌دهیم.

خرازی گفت: این ها تجربه های به دست آمده و درس‌های یک انقلاب است که اگر بخواهیم در حقیقت یک مقدار فارغ از جدول بندی های سیاسی و  اعتقادی به آنها نگاه کنیم می‌بینیم که آنها درس های انقلاب است.

وی با بیان اینکه انقلاب درس های خود را به فرزندان خود می دهد، افزود: فرزندان انقلاب می‌توانند روزبه‌روز ابعاد جذاب‌تری را برای خود دریافت کنند.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل تصریح کرد: انقلاب می‌خواهد از امنیت بگوید و ابتدا ساختار قدرت را می سازد، از آن سو، مقاومت را مفهوم‌سازی و پیشرفت اقتصاد را تعیین می کند.

خرازی می گوید: انقلاب یک مجموعه ای است مانند کشکولی از همه تجارب، آرمان ها و ایده ها که در یک جا مطرح شده است.

وی با بیان این مطلب که پیام رهبری،جامع است،گفت: ایشان در بخش عدالت و انصاف گفتند که به بسیاری از اهداف خود نرسیده ایم؛ ایشان عملکرد دولت ها و اشخاص را به چالش می کشند و به حکمرانی خوب توجه می کنند.

سفیر اسبق ایران در فرانسه در تحقق عدالت، افزود: وقتی  از عدالت سخن می گوییم باید نقش جوان ها، زنان و اقلیت ها را مطرح کنید و در نظر بگیریم. وقتی سخن از عدالت اقتصادی می کنیم مفهوم عدالت اقتصادی توسعه فقر نیست اما باید آن مفهومی که در قرآن آمده نسبت به تجلی اقتصاد شایسته که در آن تولید ملاک است مورد توجه قرار دهیم.

خرازی با بیان اینکه توزیع عدالت اسلامی بر اساس ویژگی های افراد است، خاطرنشان کرد: مرحوم مطهری به طور مستقیم اقتصاد اسلامی اشاره دارد و می گوید که به هیچ وجه نمی توانید سخن از پیشرفت اقتصادی کنید و به عدالت اقتصادی توجه نکنید.

وی بر اهمیت اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت: یکی از پیام های متغیر رهبری مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی است که متاسفانه دولت های پیشین و همین دولت ها آن را جدی نگرفتند و به‌جای آن‌که خصوصی‌سازی به معنای واقعی باشد در بعضی مواقع می‌بینیم که کارسازی شده است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: یکی از معضلات بزرگی که در مصاف جدید رو در رویی با عدالت اجتماعی قرار دارد، نحوه توجه ما نسبت به بخش خصوصی است و بخش خصوصی ما و کارفرمایان امروز آسیب های بسیاری دیده اند.

خرازی ادامه داد: بیایید واقع بینانه تر فکر کنیم چرا در کشور ما که این‌قدر منابع وجود دارد و یک درصد جمعیت جهان را داریم، در دهه ۱۹۴۰ میلادی به لحاظ کشاورزی خودکفا بودیم؟

وی خاطر نشان کرد: بعد از تحولاتی که با اصلاحات ارضی دوران شاه اتفاق افتاد کمربند اقتصاد ملی ایران پاره شد، همانند همان اتفاقی که در اصلاحات فرهنگی رخ داد و ضربه به دین زد و کمربند دینی مردم ایران را پاره کرد.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با بیان اینکه امروز ما کشوری هستیم که محتاج قوت خود هستیم اما در مورد ایجاد اشتغال نتوانستیم به عدالت نسبی برسیم، یادآورشد: رهبری خیلی سریع به این مسائل اشاره کردند و جزوه آرمان‌های آینده انقلاب اسلامی برای چهل سال آینده رفع این مساله را مطرح کردند و نمی‌توان آنها را پنهان کرد.

خرازی تاکید کرد: اقتدار، قدرت، عظمت و پیشرفت واژه‌هایی است که به صورت حماسی و مثبت در کُنه ذات مردم ایران مورد توجه رهبری در بیانیه اخیر شان بوده است.

وی گفت: اگر شاهنامه فردوسی را بخوانید می بینید که در این اثر ادبی حتی از ضعف هم با بیان قدرت سخن گفته می شود فردوسی هیچ‌گاه نمی گوید که من نمی توانم راه بروم، او میگوید ضعف در بازوهایم نیرو گرفت از این رو  رهبری هم مفهوم سازی کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین