وقتی روحانی در آشفته بازار اقتصادی به دولت نمره ۲۰ می‌دهد + فیلم

امیرحسین رحمانی،   3971201127 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی روحانی در آشفته بازار اقتصادی به دولت نمره ۲۰ می‌دهد + فیلم

بازار اقلام و کالاهای مختلف در هفته‌های اخیر دوباره دچار افزایش قیمت شدند. برای وقوع این وضعیت نیز بهانه‌های مختلفی از جمله نزدیک شدن به عید نوروز، عدم تصویب سازوکار تبادل نفت با کالای اروپایی‌ها، سوءاستفاده و گران فروشی عده‌ای سودجو و دلال و ... عنوان می‌شود.

وضعیت اقتصاد و بازار به گونه‌ای شده که وزیر اقتصاد از عصبانیت و ناراحتی مردم سخن می‌گوید. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مردم از گرانی خیلی عصبانی و ناراحت هستند، گفت: «حق هم با مردم است و دولت هم دارد شبکه نظارتی تهیه و با گران‌فروشی مقابله می‌کند.»

افزایش روزانه کالاها دایماً سیر صعودی دارد و مردم به هیچ عنوان خوشبین به کاهش قیمت‌ها نیستند. وضعیت به گونه‌ای شده که کمتر فردی این باور را دارد نظارت و کنترلی بر بازار وجود دارد یا اینکه حداقل در آینده قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد.

فراتر از این مسئله، برخی مسئولان دولتی و بخش خصوصی نیز دائماً مردم را از آینده می‌ترسانند که این امر سبب می‌شود مردم رفتار عقلانی نداشته باشند و بالتبع آن فضای هراس و بی‌اعتمادی بیشتری بر اقتصاد حکمفرما شود. گویی برنامه و سیاستی وجود ندارد و همین موضع سبب می‌شود که نگرانی درباره وضعیت قیمت‌ها افزایش یابد.

  • بیشتر بخوانید:

فریب‌های بزرگ برای غارت‌های بزرگ/ اصل ماجرا چیست؟

در این راستا یکی از وزرا از سال سخت ۹۸ به لحاظ اقتصادی می‌گوید و فلان مدیر بخش خصوصی نیز از تحریک مردم به خرید در ماه‌های پایان سال بدلیل افزایش بیشتر قیمت‌ها در سال بعد صحبت می‌کند.

البته رئیس جمهور از عملکرد دولت خود تعریف و تمجید می‌کند و می‌گوید« ... درست است که در چند هفته رب گوجه فرنگی و ماکارونی از مرزها خارج می‌شود و مردم در مضیقه قرار می‌گیرند، اما این دلیل نمی‌شود که دستاوردهای بزرگ زیر سوال رود. اگر شاگردی در کلاس درس همه نمراتش ۲۰ باشد و یک روز یک نمره ۱۹.۵ بگیرد، نمی‌توان همره نمرات ۲۰ او را نادیده گرفت و آن نیم نمره کسری را به رخ او کشید، چرا که این نه انصاف است و نه وطن دوستی، نه اخلاق اسلامی و نه عشق به انقلاب ».

یا اینکه جناب روحانی با عدم بیان سقوط وحشتناک ارزش پول ملی در ماه های اخیر و نادیده انگاشتن میزان پرداختی حقوق به کارگران و کارمندان از ارزانی کالاها نسبت به کشورهای همسایه سخن می‌گوید.

تامل در سخنان مسئولان اجرایی کشور بیشتر از آن‌که در موقعیت فعلی موجبات دلگرمی و اعتماد مردم شود، بیشتر ماجرا را پیچیده و البته ترسناک می‌کند.

بدون شک زمانی یک دولت در برنامه و سیاست‌هایش موفق است که دقیقاً تلاش کند همه واقعیت را ببیند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کند. البته شاید صلاح نباشد تمام واقعیت بیان شود، اما بدون شک نباید به گونه‌ای سخن گفته شود که گویی مسئولان و مقامات از مصائب و مشکلات مردم بی‌خبر هستند.

این مسئله علاوه بر اینکه موجب می‌شود مردم رفتار صحیحی در قبال چالش‌ها نداشته باشند، سبب افزایش نارضایتی و ناامیدی عموم شهروندان نیز خواهد شد.

در نهایت باید گفت اگر مسئولان برداشت واقعی و دقیقی از شرایط جامعه نداشته و از وضعیت واقعی مردم فاصله گرفته باشند، بدون شک نباید انتظار تدبیر و امید و اتخاذ سیاست‌های درست در قبال مسائل و مشکلات را داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۵۴۲۷۱۳:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
نمره اصلی رو مردم باید بدن که نمره این دولت زیر ۷ هست..
ناشناس۷۸۵۴۸۱۱۳:۴۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
رئیس جمهور گفت ما بابت گندم به کشاورزان کیلویی 1200 تومان پرداخت کردیم در صورتی که دولت قبل از ما کیلویی 400 تومان می‌داد! حتما رئیس‌جمهور توجه دارند که 400 تومان دولت قبل در حالی بود که دلار 3000 تومان بود و امروز 12 هزار تومان! بنابراین این دولت بسیار کمتر از مبلغ گذشته در 6 سال قبل به کشاورزان پرداخت می‌کند.
علی۷۸۵۶۱۲۱۴:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
نتیجه حمایت مشکوک بعضی کامنت گذارها در چند روز اخیر میشود همین توهم خوب بودن و 20 بودن!
ناشناس۷۸۵۶۸۷۱۵:۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مجلسیکه از استیضاح رئیس دولت عاجزه ، در تمام فجایع دولت شریکه مقصر اصلی البته کسانی هستند که به اینها رای دادند و تر و خشک را سوزاندند
ناشناس۷۸۵۶۹۷۱۵:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دولت با اجرای نسخه نئولیبرال فقط به پول و سرمایه توجه کرده و با شیوه‌هایش عملا روی تولید به طور کامل خط کشیده است.
ناشناس۷۸۵۶۹۹۱۵:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دپوی 1700 تن گوشت، حفظ قیمت بالای آن، تعطیلی رستوران‌ها، فشار بر مردم، پراید 45 میلیونی، کاهش شدید ارزش پولی ملی، تورم، گرانی، بیکاری و البته با ظاهرسازی در رسیدگی به معیشت مردم فقط به صورت شعاری! همچنان گویا دولت پازل توطئه تابستان داغ دولت ترامپ علیه مردم ایران را می‌خواهد در سال 98 تکمیل کند.
ناشناس۷۸۵۷۵۱۱۵:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
70 درصد مردم از رقیب اصلاح طلبان هیچ امیدی ندارند، و اگر از روحانی حمایت می کنند همان اکل میته یا کفش کهنه در بیابان نعمت است می باشد
ناشناس۷۸۵۸۷۹۱۷:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
اشتباهتان در انتخابات رو توجیه می کنید..
ناشناس۷۸۵۹۷۴۱۷:۵۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
شما بفرمایید راه دیگری برای نجات کشور از دست.. وجود دارد؟
ناشناس۷۸۶۰۲۳۱۸:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
ما در انتخابمان اشتباه نکردیم. شما برای مملکت مشکل می تراشید
ناشناس۷۸۶۴۸۰۰۳:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲
یک موی قالیباف عملگرا می ارزد به تمام قبیله اصلاحات چی ها
ناشناس۷۸۶۲۷۰۲۲:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مردم از روحانی حمایت می کنند؟!! کجا زندگی می کنی دادش جان؟!!
ناشناس۷۸۶۵۷۰۰۸:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
پس وایسا و این هفتاد درصد رو تو انتخابات بعدی تماشا کن
ناشناس۷۸۵۸۳۴۱۶:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
بخش از بودجه کشور که بعنوان بودجه فرهنگی به نهادها داده میشود به کسانی پرداخت میشود که مانند این پیام را در همه سایت ها مینویسند
ناشناس۷۸۵۶۱۴۱۴:۴۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دانشمند؛قیمت ارز امسال افزایش یافته است!
حسنعلی سبد سبد گل یاس۷۸۵۸۷۵۱۷:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
خود گویی و خود خندی عجب مشت حسن هنرمندی
ناشناس۷۸۶۱۴۳۲۰:۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
باید تک ماده کنه تا قبول بشود
ناشناس۷۸۵۴۸۳۱۳:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
افزایش قیمت خودرو، احتکار گوشت در گمرک به منظور افزایش قیمت آن و همچنین بالا رفتن 40 درصدی قیمت لوازم خانگی همه برای فشار آوردن بر مردم صورت می‌گیرد تا بتوانند فتنه جدیدی را کلید بزنند.
ناشناس۷۸۵۴۸۵۱۳:۴۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دولتی که توان کنترل قیمت مرغ و گوشت را نداشته باشد به چه کاری می‌آید؟ عدم کنترل و نظارت بر بازار، باعث ایجاد هرج و مرج در فروش انواع مواد و اقلام شده است به طوری که مغازه‌هایی در کنار هم اجناس واحدی را با قیمت‌های متفاوت و بعضا با 150 درصد اختلاف قیمت عرضه می‌کنند!
ناشناس۷۸۵۴۸۸۱۳:۴۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
آیا انصاف است در شرایطی که ملت هنوز فشارگرانی را تحمل می‌کند قیمت چند قلم کالا مثل خودرو مجددا افزایش قیمت پیدا کنند و فشار به مردم مضاعف بشود؟
ناشناس۷۸۶۸۱۲۱۱:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲
مردم بیشتر از این حقشون هست حداقل قیمت پراید باید بشه 100 میلیون و گوشت هم کیلیویی 200 هزار کمه
ناشناس۷۸۵۴۹۲۱۳:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
سیب‌زمینی را از کشاورز کیلویی 900 تومان می‌خرند و با قیمت کیلویی 4 هزار تومان به مردم می‌فروشند. آیا برای دولت زشت نیست که از کنترل قیمت سیب‌زمینی هم عاجز است؟
ناشناس۷۸۵۴۹۴۱۳:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مردم ایران از زحمات طاقت‌فرسای خودروسازان!! که در سال‌های متمادی به ویژه در سال جاری در چند مرحله از جان و دل به آشفتگی بازار خودرو و بالا بردن قیمت‌ها بدون هیچ مبنای منطقی، دامن زدند و فضا را برای سودجویان و فرصت‌طلبان مضاعف کردند و بر فشار گرانی‌ها افزودند، تقدیر و تشکر می‌کنند واقعا خسته نباشید دلاوران!!!
ناشناس۷۸۵۴۹۵۱۳:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
کارخانه‌های بزرگ باید عامل ثبات در اقتصاد کشور باشند ولی فقط با روح و روان مردم بازی می‌کنند. افرادی را برای انتشار شایعه‌ گران شدن اجناس به کف بازار می‌فرستند و بعد 5درصد زیر قیمت جدید بازار کالای خود را به فروش می‌رسانند! وقتی هم قیمت‌ها رو به کاهش‌اند فروش خود را کاهش می‌دهند و تولیدات خود را دپو می‌کنند. آیا این احتکار نیست؟! زمانی هم که قیمت‌ها بالا می‌رود فروش خود را افزایش می‌دهند! آیا این اخلال در نظام اقتصادی کشور نیست؟! با این همه فریب و نیرنگ، یارانه تولید هم می‌خواهند؟
ناشناس۷۸۵۴۹۹۱۳:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
تروریست‌های اقتصادی دام‌های کشور را با چند برابر قیمت از کشور خارج می‌کنند که به خیال خود بتوانند با این فشار خود، مردم و انقلاب اسلامی را زمین بزنند، همه باید نسبت به نقشه‌های شیطانی دشمنان هوشیار باشیم. چرا دستگاه اطلاعاتی و قضائی برای برخورد با این جرم آشکار وارد عمل نمی‌شوند؟
ناشناس۷۸۵۵۰۲۱۳:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
با قیمتی که پراید این آسیب‌پذیرترین خودروی کشور پیدا کرده(یعنی 47 میلیون) چگونه سازمان حمایت از مصرف‌کننده قصد برگزاری همایش میلیاردی دارد؟ واقعا این سازمان چه گلی به سر ملت زده است؟! از رسانه‌های دلسوز دیداری و نوشتاری درخواست می‌شود با مسئولان این سازمان مصاحبه کنند و مانع این‌گونه ولخرجی‌ها شوند و به جای آن بخواهند به گره‌گشایی مشکلات مصرف‌کننده‌ها بپردازند!
ناشناس۷۸۵۶۲۲۱۴:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
البته با ارفاق
ناشناس۷۸۵۶۵۷۱۴:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
سلام به عنوان یک مردم، که دور اول او را قبول نداشتم، به او ۱۷ می‌دهم. ضعف‌هایش تسلیم در برابر نوبخت و واعظی است. هیچ تصمیم غلطی نگرفته که گرانی ایجاد کنه!
شاکی۷۸۶۶۵۷۰۹:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲
چند گرفتی کامنت واسشون میزاری نکنه تو ایران نیستی عمو جان
ناشناس۷۸۵۸۹۲۱۷:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
منم به دولت نمره 20 میدم!!! اما از 100
ناشناس۷۸۵۴۳۸۱۳:۲۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
سلبریتی ها و اقشار مرفه که دغدغه معیشت ندارند، نمره ۲۰ به دولت می دهند...چون اینها برای مطالبات ساختارشکنانه اجتماعی خود ، حمایت سیاسی می خواهند تا در عوض برای حقوق های نجومی اقایون، « تکرار» کنند.. مردم باید این اتحادِ شوم اشرافیت فرهنگی و سیاسی را بشکنند..
ناشناس۷۸۵۵۲۷۱۳:۵۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
اشراف و بی دردها باید نمره 20 بدهند به روحانی چون رانتهای دلاری و واردات به نفع اینها بود
ناشناس۷۸۵۴۳۹۱۳:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
خدایا در ظهور حضرت حجت شتاب کن
هوشیار۷۸۵۴۴۱۱۳:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
آقای روحانی مردم رو چی فرض کردی؟؟؟
ناشناس۷۸۷۰۷۰۱۴:۱۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲
روحانی استاد جنگ روانی و تاثیر مخرب بر مغزها و افکاره به عبارتی استاد شستشوی مغزی ! با همین ترفندها میلیونها رای مردم ساده دل رو جمع کرد !
ناشناس۷۸۵۴۴۲۱۳:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
از 100 نمره 20 داده اونم بدون هیچ تخصصی علمی که لازمه ریاست هم است
امیر۷۸۵۴۴۴۱۳:۳۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
لطفا استعفا بدین
حمید۷۸۵۴۵۱۱۳:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
با صحبتهای ایشون مشخص شد چرا وضعیت مملکت اینجوریه . غرور و تکبر و نا کارامدی شما رو به اینجا کشونده
ناشناس۷۸۵۴۵۲۱۳:۳۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
واقعا" این سمبل رفاه طلبی و کاخ نشین تا این کشور را به تباهی نرساند این ملت را رها نمی کند
شیرازی پشیمان۷۸۵۴۷۳۱۳:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
به خدا پناه میبریم از اینهمه توهین به شعور مردم
ن.د۷۸۵۴۹۱۱۳:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
وقتی به وقایع در حال اتفاق نگاه می کنم فقط این موضوع به ذهنم می رسد که مسئوولین کشور مسابقه ویرانگری ایران گذاشته اند.
ناشناس۷۸۵۵۲۵۱۳:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
روحانی آبروی خودش، روحانیت و اصلاح طلبها رو برد و متاسفانه آب رفته به جوی بازنمی گردد. باید همه با هم از او بخواهیم استعفا دهد. روحانی! استعفا! استعفا!
محمد۷۸۵۵۳۱۱۳:۵۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
با اون دکترایی ک ایشون گرفته معلومه به خودشم نمره بیست میده علی برکت اله
ناشناس۷۸۵۵۳۹۱۴:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
اقای روحانی تنها راه مبارزه با تحریم تولید است مانند بنزین . باید بجای خرافات با علم ودانش به جنگ دشمن برویم . حتی با علم ودانش باید وطن پرستی را به جوانان یاد بدهیم. هیچ دکتر ومنهدسی حق ندارد از دولت تقاصای کمک کند. دولت کمک کرد به دکتر ومهندس اموزش داد حال ان ها باید کمک دولت باشند. اما قوانین ضد تولید و کار را دولت باید لغو کند.
ناشناس۷۸۵۵۴۳۱۴:۰۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
من به روحانی رای دادم و متاسفانه توی فامیل و آشنا خیلی برای رای آوردن ایشون تبلیغ کردم ...حالا من و امثال من رو اصلا بگذاریم کنار ، ولی ایشان به آقای احمدی نژاد یه معذرت خواهی رسمی بدهکاره !!!
ناشناس۷۸۵۶۸۴۱۵:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
تو گفتی و من باور کردم
ناشناس۷۸۶۷۳۳۱۰:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
شهامت خصلت مردان بزرگ است که متاسفانه خیلی ها ندارند . یکی از وجوه شهامت اعتراف به اشتباه است .
رضا۷۸۵۵۵۸۱۴:۰۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
خودتون به خودتون نمره بدین ماهم براتون دست میزنیم
ناشناس۷۸۵۵۶۲۱۴:۱۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
باید به حق سخن گفت از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد نظم اقتصادی مملکت از بین رفت کشور زیر بار مشکلات کمر خم کرده این بار اینقدر سنگین شده که هر روز که میگذره این خمیدگی به خوابیدن تبدیل میشه اگر تامل نشود اگر مردم و دولت و مجلس دست به دست هم ندهن این اوضاع بهتر نمیشود که وحشتناک میشه هرچند مردم به مسوولان اعتماد ندارن ولی باید واسه کشور خودشون دست به دست هم بدهن این اوضاع رو همین جوری نگه داریم خیلی کار کردیم چون هیچی ثبات نداره مردم نگران آینده هستن چرا مسوولان بترسانن نیازی به ترساندن نیست همه چیز واضح و روشن جلوی چشم مردم دارن میبینن
ناشناس۷۸۶۰۰۴۱۸:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
ختم کلام سه برابر شدن اجناس و ارز فقط ناشی از رشد نقدینگی شش تا هشت برابری نسبت به تولید است، هر چه بیشتر از سه تا چهار برابر باشد مربوط به تحریم ها است.
ناشناس۷۸۷۰۵۹۱۴:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۸۵۶۲۷۱۴:۵۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
واقعا دولت و کل اعضای ان اگر حرف نزنند کسی نمیگه .... هستند
ناشناس۷۸۵۶۳۳۱۴:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
نمره من هم ۲۰ هستش
محمد۷۸۵۶۴۵۱۴:۵۶:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
درود براین اعتماد. من به این رو نمره 100 میدم خیلی زیاده. خدایا ماکه نمی توانیم جواب اینها رابدهیم ترابه خون این همه شهید که برای این انقلاب داده شده ریشه اینها که میخواهند بافشاربه مردم انقلاب را سرنگون کنند بکن
ناشناس۷۸۵۶۵۴۱۴:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه !!!
ناشناس۷۸۵۶۶۵۱۵:۰۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
خودگویی و خود خندی عجب ....
احمد۷۸۵۶۷۹۱۵:۰۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
این شاگرد تنبل کلاس اول باید ترک تحصیل کنه
ناشناس۷۸۵۶۸۱۱۵:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
به گویش گیلکی باید گفت ((( مَن مَنَ قُربان ))) .
ناشناس۷۸۵۶۸۳۱۵:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
چقدر رفتار و سخنان روحان در دور دوم آدم را یاد دور دوم احمدی نژاد می اندازد!!!! ظاهرا برگشت تحریم ها و شدت یافتن آنها همیشه یک نتیجه خواهد داشت...حالا رئیس جمهور هرکه می خواهد باشد
ناشناس۷۸۵۷۰۳۱۵:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
اتفاقا اقای روحانی شما در دوره دکتری خود در ایرلند هم بیست گرفتید و این کاملا از مکالمات انگلیسی شما مشخص است تقصیر شما نیست مقصر اساتید پول بگیر نمره بده هستند که مفاهیم بیست را در ذهن شما جا بجا کردند
ناشناس۷۸۵۷۳۴۱۵:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
خود گویی و خود خندی، به به چه هنرمندی!
ناشناس۷۸۵۷۴۴۱۵:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
اون وقتی که قیمت دلار رو تصاعدی میبردید بالا رو یادتونه؟ که به ریش ملت می خندیدین و یه عده رو یه شبه میلیاردر و یه عده رو بدبخت کردین؟ اون پدری که قرار بود تا چند ماه دیگه برای بچه اش جشن عروسی بگیره و جهیزیه بخره اما قیمت ها یه دفعه چند برابر شد و شرمنده بچش ، یا اونیکه باید ماهی یکی یا بیشتر سکه مهریه میداد، یا بورسیه دانشگاه های خارج از کشور بود و خانواده اش براش ارز حواله میکردن و کمرشون خم شد، اون زن و شوهری که بعد از یه عمر زحمت میخواستن تازه خونه دار بشن و از اجاره نشینی و از این خونه به اون خونه هر سال رفتن و اجاره های بی حساب کتاب و ناز صاحبخونه رو کشیدن میخواستن خلاص بشن و خیلیای دیگه......! میدونین چقدر به این ملت جفا کردین ؟ چقدر بدهکارشون کردین؟ چقدر دلشون رو شکستین و آرزو به دلشون گذاشتین؟؟ حالا نوبت شماست که هر روز بیشتر از دیروز روزنامه ها در مورد بی کفایتی و ندونم کاریتون بنویسن، انقدر عذابتون بدن که دیگه یه ثانیه هم نتونین نفس راحت بکشین! امیدوارم روزی بیاد که مردم بیچاره این مملکت نفس راحت بکشن و بتونن برای آینده شون امید داشته باشن.
ناشناس۷۸۶۴۵۸۰۲:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
نفرین مردم پشت سرش است وهر روز دروغ می گوید اجناس در ایران ارزان است این حرف از صد فحش به مردم بدتر است
داود۷۸۷۸۲۵۱۱:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
دمت گرم
ناشناس۷۸۵۷۶۱۱۵:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
حتما منظورش از ۱۰۰۰ بوده!
موسوی اصفهان۷۸۵۷۶۸۱۵:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
احتمالا از ۲ میلیون نمره بیست داده
سنگپا۷۸۵۷۸۲۱۶:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
من تعظیم می کنم.
ناشناس۷۸۵۹۱۷۱۷:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱
پرایدم ماکسیما است
ناشناس۷۸۶۰۹۰۱۹:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
نمره دولت خدایی زیر صفر است چون هیچکس در تاریخ ایران اینهمه بدبختی ونارضایتی ونا امیدی برای مردم درست نکرده
ناشناس۷۸۶۱۱۶۱۹:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
فکر می کنم کدخدا بهش نمره20 داده..................
ناشناس۷۸۶۱۸۷۲۰:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
از خود راضی که میگفتن همینان هستن
ناشناس۷۸۶۱۹۰۲۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مردم باید اول از همه به خودشون نمره بدند چون که انتخاب خودشون بوده! این آشی هست خودمون پختیم!
ناشناس۷۸۶۱۹۳۲۰:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
تو خودت قند و نباتی شکلاتی شکلاتی
علی۷۸۶۲۳۷۲۱:۲۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱
در دور دوم انتخاب روحانی می گفتند اگه فلانی رئیس جمهور بشه دلار میشه 5 تومن به روحانی رای بدید که همه چیز آروم بمونه من نمره 20 هستم. توهم زدی؟
ناشناس۷۸۶۲۳۸۲۱:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
شوخی با زندگی و رزق و روزی مردم عواقب بدی داره..می خواهد روحانی باشی یا کت شلواری..
ناشناس۷۸۶۳۰۲۲۲:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
ادم از پررویی اینا دوست داره به زمین و زمان فحش بده
ناشناس۷۸۶۴۶۳۰۲:۱۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
آقایان الف لطفاجایی را در سایتتان معرفی کنید تا درد دل‌ها و نفرین هایمان را بنویسیم تو گلو مانده دق داریم می کنیم نمره پدران در خانواده شرمندگی است و این اقا به خود ۲۰ می دهد
ناشناس۷۸۶۴۸۹۰۵:۳۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
تحریم ها باعث شد ناکارآمدی دولتمردان و همچنین فساد مدیران نجومی آشکار شود وگرنه با فروش بیشتر نفت و بریز و بپاش پول اینها را مخفی می کردند.
ناشناس۷۸۶۵۱۳۰۷:۲۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
نمره بیست را کسی میگیرد که به اهدافش رسیده باشد . شک نکنید که روحانی به اهدافش رسیده که بیست می گیرد . حالا هدف ایجاد این اوضاع بوده و یا چیز دیگر ؟
akbar۷۸۶۵۳۲۰۷:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲
واقعا گرانی کمر همه راخرد کرده وهیچ امیدی نسبت به اینده نیست، خدا ختم به خیر کنه....
ناشناس۷۸۶۶۷۱۰۹:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲
ایشون دچار بیماری خود شیفتگی شده
ناشناس۷۸۶۷۲۴۱۰:۱۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲
ایشون درست میگه تو درآمدزایی شخصی و چپاول بیت المال توسط دولت و زیرمجموعه 20 که هیچ برو بالا قاچاق گوشت و واردات سنگین و قیمت خودرو بالا بردن نرخ ارز و....
ناشناس۷۸۷۵۴۹۲۳:۴۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲
اگر چوب لای چرخش نذاشته بودند نمره اش واقعاً بیست بود. ولی از روزی که برجام را امضا کرد همه بسیج شدند که به زمینش بزنند و موفق هم شدند ولی هنوز کمرش به زمین نرسیده
داود۷۸۷۸۲۳۱۱:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۳
احمدی نژادهم میگفت، دولت من پاکترین دولت است.
ناشناس۷۸۸۱۶۰۱۶:۴۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۳
سلطان فروتنی هستند ایشان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین