وزیر بهداشت: فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیاردی پزشکان درست نیست/ توضیحات درباره افزایش قیمت دارو

گروه اجتماعی الف،   3971201112

وزیر بهداشت گفت: رقم ۶۷۰۰ میلیارد فرار مالیاتی پزشکان درست نیست و مرکز پژوهش ها هم این رقم را رد کرد.

وزیر بهداشت: فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیاردی پزشکان درست نیست/ توضیحات درباره افزایش قیمت دارو

به گزارش مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدنبال آن هستیم تا با بررسی‌های کارشناسی، تعرفه های پزشکی را به گونه ای تعیین کنیم که حداقل فشار به مردم وارد شود. از سوی دیگر مزاحمت کمتری برای افراد ارائه کننده خدمات ایجاد شود و هر دو طرف حداقل رضایت را از این تعرفه ها داشته باشند.

وی افزود: در شورای عالی، نمایندگان بیمه گذار و بیمه گران حضور دارند و با نمایندگان دولت موضوع تعرفه ها را بررسی می کنیم تا حق دو طرف رعایت شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این مسئله و تعرفه نهایی به موقع اعلام می‌شود.

نمکی درباره مسائل مطرح شده درباره فرار مالیاتی پزشکان اظهار داشت: اعداد و ارقام اعلام شده در خصوص فرار مالیاتی پزشکان درست نیست و این موضوع را مرکز پژوهش های مجلس نیز تایید کرده است. در اینکه ما در همه اقشار با موضوعی به عنوان فرارمالیاتی روبرو هستیم را نمی شود انکار کرد اما این رقمی که در فرار مالیاتی پزشکان اعلام شده، درست نیست.

وزیر بهداشت درباره افزایش قیمت دارو نیز گفت: قیمت دارو تنها افزایش سنواتی داشته و ما نگذاشته‌ایم قیمت دارو افزایش یابد. اصحاب رسانه و مردم نیز اگر در جایی دیدند که قیمت دارو بیش از ۹ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است، بلافاصله به سازمان غذا و دارو و یا به دفتر من اعلام کنند تا پیگیری کنم.

وی تصریح کرد: هر کسی دارو را فراتر از افزایش ۹ تا ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به مردم ارائه دهد قطعا متخلف است. ما این موضوع را نمی پذیریم. برای سال آینده نیز افزایش قیمت تنها و تنها به میزان افزایش سنواتی است و در حوزه داروهای وارداتی نیز تلاش داریم به سمت تولید داخل برویم، اگر داروهای وارداتی هم قرار باشد افزایش قیمت داشته باشند قطعا زیر ۱۰ درصد است.

وزیر بهداشت درباره افزایش میزان پرداختی بیمه شدگان در سال آینده نیز اظهار داشت: در خصوص حق بیمه تلاش داریم پرداختی از جیب مردم نسبت به امسال کمتر و این هزینه بیشتر توسط دولت پرداخت شود.

وی درباره دپو داروها در انبارها نیز گفت: قرار نیست داروها بیش از ۶ ماه در داروخانه ها انبار شود. اگر در کشور نظام دارویی درست و تولید واردات مستمر داشته باشیم تلنبار کردن دارو بیش از ۶ ماه یکی از غیراقتصادی ترین و غیرمنطقی ترین اقدامات است که در این صورت منابع فروشنده بلوکه و نیازهای کشور نیز به درستی توزیع نشده است. اینکه دارو در یک جایی یکسال تلنبار شود و در جایی دیگر کشور تنها به میزان نیاز یک ماه دارو وجود داشته باشد امر درستی نیست. سازمان غذا و دارو نیز می خواهد این موضوع را با برنامه ریزی به شکلی تعیین کند تا داروخانه ها بیش از ۳ ماه دارو ذخیره نکنند تا رکود سرمایه و دارو را نداشته باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال طراحی نظام توزیع دارو مدرنی هستیم که دارو در اسرع وقت به دست بیماران برسد. در سال آینده با اقدامات و برنامه ریزی هایی که داشته ایم چیزی به عنوان کمبود داروهای اساسی مطلقا نخواهیم داشت.

وی درباره مسائل مطرح شده از سوی وی مبنی بر پیش بینی شرایط سخت در حوزه دارو برای سال آینده نیز اظهار داشت: من هرگز نگفتم که در سال آینده برای حوزه دارو مشکل داریم. بحث من درباره مسائل اقتصادی است زیرا من سالها در سازمان برنامه و بودجه حضور داشته ام.

وی ادامه داد: به همین دلیل به همکارانم توصیه می کنم با برنامه ریزی بیشتری حرکت کنند. سال آینده سالی است که هزینه‌کرد باید منطبق با درآمدهای کمتر کشور باشد تا بتوانیم از مرحله فشار تحریم نیز سرافرازانه بیرون بیاییم و کشور را با کمبود روبرو نکنیم اما در رابطه با تامین دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی مطلقا نگرانی نداریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین