پیشنهادی برای رسانه ملی

حبیب عشایری،   3971201062 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیشنهادی برای رسانه ملی

یکی از چالش های جدی فضای حاکم برنظام مدیریتی کشور درطی دو دهه اخیر، انتصاب و انتخاب افراد غیرمتخصص در مصادر مدیریتی حساس و مهم به‌ویژه در بخش‌های مختلف است.

به‌گونه‌ای که با سلطه روابط به‌جای ضوابط و مقررات، نظم و چهارچوب‌های حاکم بر فرایند خردورزانه نظام مدیریتی دگرگون شده و دایره تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بسیاری از حوزه‌های مهم و استراتژیک محدود به مدیران به اصطلاح «توصیه ای» گردیده است.

بر این اساس مجال و فرصت عمل لازم برای حضور موثر و مشارکت جمع کثیری از مدیران مجرب، کارآمد و متخصص درعرصه های گوناگون وجود ندارد. چنان که بسیاری از همین مدیران شایسته و ذیصلاح به دلایل مختلف از گردونه تصمیم گیری حذف و یا خارج شده اند.

درچنین شرایطی بدیهی است که با وجود مدیران غیرمتخصص حاضر در بخش‌های مختلف، شاهد شکل‌گیری نابسامانی‌های مکرر در زمینه‌های گوناگونی که اغلب ناشی از سوء‌تدبیر و سوءمدیریت‌‌ها می‌باشد، خواهیم بود.

متاسفانه تداوم وضعیت اسفبار کنونی به حساب هر دو جریان سیاسی فعال در کشور ثبت خواهد شد و این امر از منظر جامعه‌شناختی، اقشار گوناگون اجتماعی را به یک وضعیت توام با یاس و ناامیدی سوق می‌دهد و براساس بسیاری از تحلیل‌های سیاسی موجود ضمن به‌محاق‌بردن مشارکت سیاسی آحاد مردم، زمینه را از یک سو برای بروز و ظهور پوپولیسم فراهم نموده و از سوی دیگر ممکن است نظام سیاسی را از طریق بن‌بستی لاینحل در خوشبینانه‌ترین حالت به بیراهه برده و در بدبینانه‌ترین حالت به اصطلاح مرسوم در بازی شطرنج «آچمز» نماید.

صدا و سیما از دیرباز از طریق اجرای برنامه‌های مختلف خود در طول سالیان گذشته نقش بی‌بدیلی را در امر فرهنگ سازی، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن دانش‌های گوناگون و تجارب علمی مفید برعهده داشته است و همواره زمینه مناسبی را برای بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات تخصصی و علمی شخصیت‌های برجسته دانشگاهی فراهم آورده است.

از این رو پیشنهاد می‌گردد برنامه‌های جدیدی با هدف امکان معرفی و بیان دیدگاه‌های مدیران مجرب، متخصص و کارآمدی که در طی ۴ دهه از بدو تاسیس جمهوری اسلامی ایران منشا خدمات ارزنده به میهن اسلامی بوده اند و به نوعی نماد شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی در عرصه‌های گوناگون به شمار می‌آیند، پیش بینی گردیده و امکان برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق چنین ایده ای درآن رسانه به عمل آورد.

از این طریق می‌توان ضمن طرح دیدگاه‌های اثرگذار در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی، سالهای جنگ تحمیلی،دوران سازندگی و اصلاحات، و سایر ادوار، امکان بیان تصمیمات تاریخ‌ساز و دوران‌ساز در شرایط مختلف بحرانی تاریخ انقلاب اسلامی، ایده‌های نو و تجارب ارزنده و مفید داخلی و حتی طرح الگوهای کشورهای خارجی بویژه دارای ساختارهای نسبتا مشابه با وضعیت کنونی ایران درجهت برون رفت از شرایط نابسامان فعلی و همچنین انعکاس مطلوب و رسانه ای نتایج چنین برنامه‌هایی در جهت گذار از وضعیت نامناسب از طریق معرفی مدیران ذیصلاح و متخصص پیشکسوت و جوان فراهم گردد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۵۰۰۱۰۹:۴۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مردم با گوشت و پوست و چشم و گوش خودشان می توانند وضعیت رو لمس کنند و خدمات و نتایج رو ببینند. نکته اینجاست که جا و مکان و تریبون برای بیان نظرات مردم کمه و کافی نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین