گزارش نشریه ایتالیایی درباره ایران و پاکستان

گروه جهان الف،   3971201036

یک نشریه الکترونیکی ایتالیایی آخرین تحولات مرزی میان ایران و پاکستان و حمله تروریستی به نیرو‌های سپاه پاسداران را برجسته کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه الکترونیکی ایتالیایی با نام The MediTelegrap آخرین تحولات مرزی میان ایران و پاکستان و حمله تروریستی به نیرو‌های سپاه پاسداران را برجسته کرد.

نشریه الکترونیکی The MediTelegrap، در ایتالیا که عمدتا به موضوعات مرتبط با حمل و نقل دریایی می‌پردازد، در مطلبی با عنوان «جنگ بندرها، دوئل تجاری بین ایران و پاکستان» نوشت: چهارشنبه گذشته گروهی از افراط گرایان سنی در جنوب شرقی ایران باحمله به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران، موجب مرگ ۲۷ نظامی شدند.

به اعتقاد کارشناسان این حمله، فصل جدیدی از جنگ تجاری در غرب آسیاست که بین دو بند چابهار و گوادر در ایران و پاکستان در حال شکل گیری است که به ترتیب از حمایت هند و چین برخوردارند.

این نشریه افزود: بر اساس این نظریه، هر کدام از این دو بندر که در این مسابقه به پیروزی برسد خواهد توانست ژئوپلیتیک و اقتصاد منطقه را تحت تاثیرخود قرار دهد.

پس از حمله انتحاری یک خودروی مملو از مواد منفجره به اتوبوس حامل نیرو‌های مرزبانی سپاه در جاده خاش-زاهدان، وزارت امور خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را احضار و به حضور اعضای گروه تروریستی جیش {الظلم}، که مسئولیت حمله در زاهدان را عهده دار شده است، در خاک آن کشور اعتراض کرد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس نمایندگان ایران، در این خصوص گفت: اگر دولت پاکستان به مسئولیت خود در باره چنین مواردی عمل نکند، سطح روابط بین دو کشور آسیب خواهد دید.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، با لحن تندتری به پاکستان هشدار داد و آن کشور را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد و قول داد که انتقام حمله زاهدان گرفته خواهد شد.

همزمان با این رویدادها، پاکستان میزبان محمد بن سلمان بود که در سفر به اسلام آباد توافق‌های چشمگیری با طرف‌های پاکستانی به امضا رساند.

این احتمال وجود دارد که پاکستان به دلیل نادیده گرفتن فعالیت‌های جیش {الظلم} علیه دشمن بزرگ عربستان، یعنی ایران، از ولیعهد سعودی جایزه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری تحت عنوان توافقنامه همکاری جایزه گرفته باشد.

در عین حال هند در رقابت با چین و پاکستان، همچنان سرگرم تجهیز و توسعه بندر ایرانی چابهار به عنوان شاهراه ترانزیتی از طریق افغانستان و آسیای میانه به سوی اقیانوس هند است.

هند همچنین قصد دارد از طریق ایران به منطقه قفقاز، ترکیه و سپس اروپا مرتبط شود و ایران امیدوار است که اقتصاد کشور به ویژه در مناطق محروم جنوبی، از این طرح عظیم منتفع شود.

در این نشریه ایتالیایی آمده است: بدون تردید مشاهده پیشرفت چابهار برای پاکستان خوشایند نیست و به گفته مراد کاویانی راد، استاد دانشگاه خوارزمی، اسلام آباد فعالیت گروه‌های تروریستی در مناطق جنوبی مرزی با ایران را نادیده می‌گیرد. به خصوص اینکه علاوه بر ناامن شدن جنوب ایران و مناطق اطراف چابهار، از کمک‌های عربستان و آمریکا نیز برخوردار می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین