سردار صفوی: پاکستانی ها بدانند که دولت و حکومت سعودی پایدار نیست

گروه جهان الف،   3971130231 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به حمایت سازمان اطلاعاتی پاکستان از تروریست ها گفت: ما با دولت پاکستان همسایه ایم ولی پاکستانی ها بدانند که دولت و حکومت سعودی پایدار نیست.

سردار صفوی: پاکستانی ها بدانند که دولت و حکومت سعودی پایدار نیست

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز سه شنبه در چهارمین یادواره شهدای تکواندو کشور در اصفهان گفت: 16 سازمان تحقیقاتی اروپا در سندی به نام 'جهان در سال2030' آورده اند که تا سال2030 کشور آل سعود در جهان وجود ندارد و ایران قدرتمندترین کشور منطقه خواهد شد.


وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در این دیدار از عظمت و حرکت مردم اصفهان در مراسم تشییع بی سابقه شهدای مدافع امنیت تجلیل کردند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سازمان ملل نیز بواسطه این عظمت مجبور شد بیانیه ای برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی صادر کند.


وی گفت: اگر شهدا نبودند کشور تجزیه شده بود و اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز تکفیری ها در کشور کشتار می کردند.


سردار صفوی گفت: حزب الله لبنان، مقاومت اسلامی در سوریه، یمن و بحرین محصول خون شهدای شماست و مردم مظلوم یمن چهار سال زیر شدیدترین تهاجمات با تاسی به راه شهدای شما، ایستاده و مقاومت می کنند.


وی ادامه داد: هر بمبی که عربستان بر سر مردم یمن می اندازد، پنج میلیون دلار هزینه دارد، ترامپ بیش از500 میلیون دلار از عربستان دریافت کرده است که از این رژیم حمایت کنند.
سردار صفوی گفت: هرچه داریم از عزت، امنیت و عظمت کشور از برکت خون شهداست و امروز مکتب دفاعی شما به جهان اسلام صادر شده است‌.


وی خاطرنشان کرد: خون پاک شهیدان شما، راه عزت و افتخار و پیشرفت کشور را فراهم کرده و شعله های ظلم ستیزی در جهان اسلام و حتی کشورهای آزادی طلبی مانند ونزوئلا را برافروخته و این راه را به مردم آموخته است و البته این مقاومت هزینه هم دارد.


مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی افزود: خون شهدای کشور مانند شهدای تکواندو قدرت ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی را آموخته و عزم ما را استوار کرده است.


وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز مربوط به مسائل داخلی ملت برمی گردد، افزود: امیدواریم مسوولان کشور با خواندن پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت گام دوم انقلاب، منشور رهبری را بفهمند ولی برخی نمی فهمند، برخی خود را به نفهمی زده اند و ممکن است برخی نفوذی های دشمن باشند.


وی گفت: ملت ما در 22 بهمن نشان داد که در راه انقلاب ایستاده است و نمود آن در راهپیمایی 22 بهمن باشکوه مردم مشهود بود.


وی با اشاره به سخنرانی خود در مراسم 22 بهمن زاهدان گفت: مردم زاهدان از همه 50 طائفه این استان با شور و شوق عظیمی در این راهپیمایی شرکت کرده بودند.


وی افزود: تروریست ها می خواستند در دهه فجر اقداماتی کنند ولی نیروهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی، امنیت کامل را محقق کرده بودند


وی خاطرنشان کرد: نیروهای شما مقتدر هستند، البته عملیات انتحاری قابل پیش بینی و پیشگیری نیست و مقابله با آن بسیار سخت است.


سردار صفوی با اشاره به جایگاه شهدا افزود: کشور 36 هزار دانش آموز شهید و پنج هزار دانشجوی شهید و از سایر اقشار شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده است‌.


وی بااشاره به پیشگامی استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزود: 10 درصد شهدای کشور متعلق به اصفهان است، اصفهان تنها استانی است که دو لشکر قهرمانش، پایگاه هشتم شکاری و گروه های توپخانه ارتش آن و جهاد سازندگی در جنگ تاثیر گذار بودند.


وی اضافه کرد: استان اصفهان قطب فرهنگی و تمدنساز، صنعتی، امنیتی و دفاعی است و امیدواریم مسوولان بیشتر به وضع مردم و مشکلات آنها از جمله مساله آب رسیدگی کنند.


وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با بیان خاطراتی از شهدای تکواندوکار اصفهان و یاد شهیدان ابراهیم نصر، محمد قوچانی و علیرضا خسرویان افزود بسیاری از این چهره ها برای جوانان ناشناخته اند و امیدواریم سایر فدراسیون ها نیز با الگوگیری از این اقدام زیبای فدراسیون تکواندو زمینه معرفی این قهرمانان را به مردم فراهم کنند.


وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار شهید ورزشکار کشور، یکهزار و200 شهید متعلق به اصفهان هستند و از این تعداد یکصد نفر سردار و 15 نفر فرمانده شهید هستند.

19 شهید در راه دفاع از حرم در عراق و سوریه و همچنین شهید سیدابوالفضل موسوی از آران و بیدگل جزو جامعه تکواندوکاران ایران اسلامی است که در فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان، به جمع یاران شهیدش پیوست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۴۵۸۴۲۲:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
این مسایل سابقه تاریخی دارد، در طول تاریخ همیشه در این منطقه مساله وجود داشته، همیشه راهزنان و گروهای شرور وجود داشتن که به مرزهای ایران نفوذ میکردن و قتل و غارت میکردند و سپس به داخل مرزهای هند (پاکستان و افغانستان امروزی که در قدیم وجود نداشتند) میگریختند و دلیل اغلب لشکرکشی های ایران به هند هم همین بوده. مثلا جنگ کرنال که در این جنگ ایران هند را فتح کرد به دلیل این بود که نادرشاه سه بار بصورت کتبی به شاه گورکانی اخطار داد و از اون خواست که یاغیان را که به دربار گورکانی گریخته بودند تحویل دهد ولی شاه گورکانی که قدرت نادرشاه را دست کم گرفته بود این درخواست دیپلماتیک نادرشاه را که برمبنای حسن همجواری دو کشور همسایه بود رد کرد. این بود که نادرشاه درس خوبی به آنها داد. درحالی که متاسفانه شما اگر از اغلب اهالی این کشورها و حتی از بسیاری از هموطنان خودمان در مورد لشکر کشی های ایران به آن مناطق بپرسید میگن صرفا برای غارت ثروت ها بوده، که کاملا اشتباه و دروغ است.
ناشناس۷۸۴۶۴۶۲۳:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
حالا جالب اینجاست که الان یه عده ناآگاه میگن این مشکلات از روزی شروع شد که جمهوری اسلامی روی کار آمد، نادرشاه هم جمهوری اسلامی بود؟
ناشناس۷۸۴۵۸۵۲۲:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
یکی از مهمترین فتوحات نادر پیروزی بر سپاهیان هندی بود. هندوستان در ۱۷۰۷ امپراتوری بزرگ و قدرتمندی بود که از نظر ثروت و جمعیت رقیبی در منطقه نداشت. در ۱۷۱۹ با روی کار آمدن محمدشاه (رقیب نادر) شمارش معکوس برای سقوط این امپراتوری آغاز شد. در پی عدم تحویل افغان‌ها سپاهیان ایران از رود سند گذشتند و در جنگ کَرنال هندوستان را شکست داده و دهلی پایتخت آن را تصرف کردند. سپس ۸۰۰ متجاوز افغان را در بازار دهلی به دار زدند.[۱] در این جنگ بیش از سی‌هزار نفر کشته شدند. به‌ناچار محمد شاه امان خواست؛ در پاسخ نادرشاه درقبال آنکه کلید خزانه سلطنتی را بگیرد، عقب‌نشینی را پذیرفت. او سریر پادشاهی هند که برای شاه‌جهان ساخته بودند و معروف به تخت طاووس بود را به همراه جواهرات کوه نور، دریای نور و کره جواهرنشان به ایران آورد، و تاج شاهی را برسر محمد شاه باقی گذاشت.[۲] نادر با غنائم فراوان که از هند به چنگ آورده بود به ایران بازگشت ولی محمد شاه گورکانی را خلع نکرد. غنائمی که نادر شاه به ایران آورد ده برابر بیشترین درآمد سالانهٔ دوران صفویه برآورد شده‌است. در میان این غنائم جواهراتی چون کوه نور و دریای نور و تخت طاووس شهرت دارند. نادر شهریار توانای ایران به رغم کمی سپاهیانش در مقابل لشکریان فیل سوار هندی توانست با به‌کارگیری تاکتیک‌های نوین جنگی لشکر انبوه هندوستان را در هم بکوبد. در نبرد کرنال نادرشاه توپخانه را در جلو سپاه قرار داده و تعدادی شتر مجهز به ظروف مملو از روغن مشتعل پشت توپخانه قرار داد. در طی شلیک توپ‌ها شترها رم کرده و با پیشروی به جلو، فیل‌های ارتش هند را وحشت زده می‌کنند. فیل‌های رمیده هم عقب‌نشینی می‌کنند و ارتش هند علاوه بر از دست دادن مقدار زیادی از قدرت نظامی با هجوم فیل‌ها پراکنده شد. سواران سنگین اسلحه ارتش نادر هم در این فرصت حمله کرده و ارتش هندوستان را در هم کوبیدند. بدینگونه نادر شاه افشار... توانست با استفاده از تکنیک‌های کارآمد ارتش خود را به یک جنگ‌افزار رعب‌آور برای دشمن تبدیل کند.
ناشناس۷۸۴۸۴۱۰۷:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
دولت و کشور پاکستان بشدت به عربستان وابسته اند ...
ناشناس۷۸۵۰۱۸۱۰:۰۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۱
امروز پاکستان منشا تروریسم در منطقه است و این کشور صادرات دیگری ندارد. البته پاکستان کشور متخاصم با ایران نیست و همیشه کشور دوست بوده است. آنها یک موضع ثابت دارند و آن هم دشمنی دیرینه با هند است بر سر کشمیر که متعلق به آنهاست اما هندی ها آن را اشغال کرده و سعی در بهم زدن بافت جمعیتی مسلمان آن دارند. اما آنچه در بلوچستان ایران می گذرد بقول شما سابقه تاریخی نا امنی دارد و علت آن سو استفاده قاچاقچیان و مجرمان از بستر ناامنی منطقه است وگرنه انصافا جمهوری اسلامی از نظر امکانات و بهداشت بسیار به آن منطقه رسیده است. اما متاسفانه بستر های فرهنگی مردم و تحریکات عناصر وهابی وابسته قطعا در ایجاد نا امنی سود فراوانی می برند. به نظر راه حل باید در چهارچوب راه حل کوتاه مدت مانند بستن مرز با موانع فیزیکی و دیوار کشی و راه حل بلند مدت در بهبود اقتصاد و سواد و فرهنگ مردم منطقه حتی توسعه گردشگری و هتل سازی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین