چرا دولت شکایت نمی‌کند؟

احمدرضا هدایتی،   3971130017 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا دولت شکایت نمی‌کند؟

سال‌هاست که جای شاکی و متشاکی در نظام ظالمانه بین‌المللی عوض شده است، اما در مورد جمهوری اسلامی ایران، نظام استکبار از همان ابتدای انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار بست تا با نسبت دادن اتهامات واهی و بی‌اساس، مردم ایران را طبق روال گذشته تحقیر و به زعم خودش نظام اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

اتهام عدم رعایت حقوق بشر، اتهام تلاش برای ساختن سلاح هسته‌ای، اتهام حمایت از تروریست، اتهام پولشویی و ده‌ها اتهام مشابه خُرد و کلان دیگر مثل؛ واقعه تروریستی میکونوس در آلمان، حمله به مقر نظامیان آمریکا در لبنان و حتی نسبت دادن واقعه ۱۱ سپتامبر به ایران، تنها چند نمونه از اتهاماتی است که ظاهراً پایانی برای آنها متصور نیست.

اصلاً گویا دنبال بهانه‌اند تا حالا که دستشان از غارت منابع ایران کوتاه شده، به هر شکل ممکن اموالی را که همان ابتدای انقلاب به ناحق از ایران بلوکه و مصادره کرده‌اند و همچنین دارائی‌ها و سرمایه‌های برون‌مرزی و نیز پیش‌پرداخت خریدها و سایر مطالبات قبلی و جدید حاصل از تبادلات تجاری و به‌خصوص نفتی ایران با اروپا و آمریکا را چپاول نمایند.

به همین دلیل خودشان متهم می‌کنند، قضاوت می‌کنند، محکوم ‌می‌کنند و حکم صادره را با سوءاستفاده از شرایطی که به کشور تحمیل کرده‌اند اجرا می‌کنند و متاسفانه مسئولین ذیربط در موضعی کاملاً انفعالی، تنها نظاره‌گر این فجایع هستند و تاکنون حتی برای برخورد منطقی و رفع این رفتارهای متکبرانه و خبیثانه در توافقنامه‌ها و معاهدات جدید بین‌المللی نیز، تدبیر مناسبی نیندیشیده‌اند.

برای اثبات این مدعا کافی است به سازوکار رسیدگی به اختلافات احتمالی در متن برجام تامل بیشتری شود، در این تعهد بین‌المللی نیز تقریباً به‌طور کامل، قضاوت و تصمیم‌گیری را به طرف مقابل واگذار کرده و پذیرفته‌ایم که پذیرای تصمیم آنها باشیم، حتی آنجا هم که حق شکایت برای ما قائل شده‌اند، شورای امنیت سازمان ملل که کاملاً در اختیار خودشان و تابع حق وتوی سردمداران این ماجراست را به عنوان فصل‌الخطاب و مرجع نهایی قضاوت و تصمیم‌گیری در نظر گرفته‌اند.

با این حال به‌نظر می‌رسد، حال که تجارب قبلی بدعهدی غربی‌ها را ثابت کرده و افکار عمومی جهان نیز، بیش از پیش بر فریبکاری دول غربی و حقانیت ایران اسلامی پی برده است، باید پرونده همه توطئه‌ها و ظلم‌هایی قدیم و جدید غربی‌ها که در طول تاریخ معاصر علیه ایران روا داشته‌اند، مجدداً مفتوح و از طریق مراجع قضایی بین‌المللی پیگیری شود.

شکایت از جنایت‌هایی (مثل؛ غارت مواد غذایی ایران در جنگ جهانی اول و کشتار حدود ۱۰ میلیون ایرانی بر اثر قحطی و یا حمله به هواپیمای مسافربری ایران)، خیانت‌هایی (مثل؛ کودتای ننگین ۲۸ مرداد یا مشارکت در کودتای نقاب)، توطئه‌هایی (مثل؛ جنگ تحمیلی و تحریم و ترور) و عهدشکنی‌های طرف مقابل (مثل؛ عدم تحویل کلای خریداری شده از غرب و یا خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها) نه تنها در مورد برجام، بلکه در همه موارد ، بی‌اثر و خالی از فایده نخواهد بود.

بی‌تردید، کمترین اثر این‌اقدام، ثبت رسمی این موارد در کتاب تاریخ جهان، اثبات مضاعف حقانیت جمهوری اسلامی ایران و پیشگیری از بروز مجدد این وقایع و نیز کاهش اقدامات مشابه از سوی نظام سلطه خواهد بود.

بنابراین؛ شایسته است دستگاه دیپلماسی کشور با همکاری قوه قضائیه، ضمن ایجاد یک تشکیلات حقوقی قوی، ساز و کار لازم برای شکایت از دشمنان خبیث کشور در همه موارد فوق را فراهم و علاوه بر آن، در یک اقدام فعال و در صورت لزوم تهاجمی، به هنگام نیاز، متقابلاً اقدامات و رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا و اروپا در مورد شهروندان غربی و به‌ویژه مستضعفین جهان را مورد انتقاد و اعتراض و حتی پیگیری حقوقی قرار دهد.

بدیهی است که علاوه بر اتخاذ شیوه مورد اشاره، باید در صورت ضرورت استفاده از سایر ابزار قانونی مانند؛ حق قانونی ایران برای بستن تنگه هرمز که در دو کنوانسیون ژنو و جامائیکا آمده است، «جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استناد به حق اقدام متقابل یا تلافی‌جویانه -REPRISAL - که در حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است نیز تنگه هرمز را مسدود کند.» اقدام تلافی‌جویانه در مقابل نقض قانون از سوی کشورهای ثالث که منجر به وارد ساختن آسیب به منافع و امنیت ملی کشور باشد را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۲۹۴۷۰۷:۵۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
یاد حرف جواد ظریف می افتم که گفت ما خودمان انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم.
ناشناس۷۸۳۱۵۴۱۰:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
از سخنان فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه که گفت از عاملان و حامیان حمله تروریستی زاهدان سخت انتقام می‌گیریم، احساس امنیت و آرامش کردیم. به عنوان یک شهروند عادی از این عزیز تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله زمان انتقام به زودی فرا برسد.
ناشناس۷۸۲۹۵۳۰۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
چرا دولت شکایت نمی‌کند؟ چون تهش باد میده حرفا میزنی ها
ناشناس۷۸۲۹۵۶۰۸:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
آیا دولت می‌خواهد به خیال خود کشور قفل بشود تا بتواند حرف خودش را که سازش با غرب است پیش ببرد؟ اگر چنین باشد، ملت باید هوشیارانه از این فضا عبور کند و دشمنان خارجی و داخلی را ناکام بگذارد.
ناشناس۷۸۲۹۵۸۰۸:۰۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
رئیس‌جمهور کشور بحران‌زده فرانسه وقاحت و گستاخی را به جایی رسانده که مردم معترض کشور خودش را کور می‌کند با این حال وقیحانه از ایران در مورد حقوق بشر توضیح می‌خواهد! دستگاه وزارت خارجه کشورمان باید سفیر کشور فرانسه را احضار و به این گستاخی‌ها پایان بدهد.
ناشناس۷۸۳۱۷۰۱۰:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
پلیس فرانسه نشان داد که در کشورهای مدعی بنیانگذاری دموکراسی نوین، دموکراسی وجود ندارد.
ناشناس۷۸۲۹۵۹۰۸:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
معاون بی‌شعور ترامپ که ایران را حامی تروریست‌ها می‌خواند پاسخ دهد که طالبان، رژیم آل اره برقی، صدام، ابوبکر بغدادی، ریگی و بن لادن و امثالهم مزدوران تربیت شده چه دولتهایی هستند؟
ناشناس۷۸۲۹۶۰۰۸:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
عقرب وقتی در آتش گرفتار شود بر سر خود نیش می‌زند. حال حکایت ترامپ و اعوان و انصارش است که در لهستان جمع شدند تا امنیت ایران را به هم بریزند. ولی مرگ رژیم کودک‌کش را جلو می‌اندازند... زمانی که از داشتن آرپیجی و سیم خاردار محروم بودیم پوزه‌شان را به خاک مالیدیم و امروز که به برکت خون شهدا به ابرقدرت منطقه تبدیل شده‌ایم به یاری حق، حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.
ناشناس۷۸۲۹۶۲۰۸:۰۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
حاجی الان چیکار باید بکنیم وضع خرابه گوشت گیر نمیاد خیلی از مواد غذایی نایاب شده برنامه چیه؟ سال 98 ایا بهتر میشه درست میشه؟
ناشناس۷۸۳۱۶۱۱۰:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
رفت و آمد دولت به اروپا برای زنده‌ نگه‌داشتن نام برجام بود همان برجام که جز رکود و تورم دستاورد دیگری برای اقتصاد کشور نداشته است.
ناشناس۷۸۲۹۶۳۰۸:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
وقتی دولت آلمان منافقین تروریست را داخل کشورش سازماندهی کرده و اجازه تظاهرات علیه مسئولان ما می‌دهد دیدار آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان از کشور آلمان در این شرایط چه استفاده‌ای دارد؟ چرا ذره‌ای از روحیه ایستادگی و انقلابی در دولت و دولتمردان دیده نمی‌شود؟
ققنوس۷۸۲۹۶۸۰۸:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
مشکل اینجاست که شما فکر میکنید که اگر ما اقدام تهاجمی انجام دهیم بقیه کشورها از جمله خیلی از کشور های همسایه در نقش تماشگر ظاهر خواهند شد!!!!!! حقیقت این است که تبلیغات جهانی اکثرا علیه ماست
ناشناس۷۸۲۹۶۹۰۸:۱۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
دولت شکایت کند ؟!! از چه کسی؟ از تروریستها یا حامیان و یا اربابان تروریستها ؟ تروریستها که سربازان کدخدا هستند ؛ حامیان تروریستها هم که نوچه های کدخدا هستند و ارباب تروریستها هم که کدخدا هستش ، حوب دادش ! تو چه انتظاری داری از دولت کدخدا محور ما؟!!! آره عزیزجان!!! وقتی به جای خدا ، کدخدا محور شد ؛ هم اقتصاد و معیشت ، هم امنیت مردم ، می شود فدای یک لبخند کدخدا !!!
ناشناس۷۸۲۹۷۰۰۸:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
چند بار خواستید تنگه هرمز را ببندید؟
HT۷۸۲۹۸۶۰۸:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
قکر کنم بهترین کار اینه که جمهوری اسلامی رسما" اعلام کنه که نه تنها از برجام خارج می شه بلکه از معاهده NPT هم بیرون بیاد.
ناشناس۷۸۲۹۸۷۰۸:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
سیستمی که به سفارت کشوری دیگر که بخشی از خاک اون کشور محسوب میشه دست درازی کنه هیچگاه و در هیچ محکمه ای مُحق نخواهد بود
ناشناس۷۸۲۹۹۵۰۸:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
از چی شکایت کنه..به خدا هر چی می گویند درسته..
ناشناس۷۸۳۰۰۹۰۸:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
!!!!!!!!!
ناشناس۷۸۳۰۱۶۰۸:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ول کنید بابا. کشور خودمون رو ول کردین چسبیدین به مستضعان جهان . اگه مردین همین شرایط بد زندگی مردم مستضعف خودمون رو درست کنیم.
ناشناس۷۸۳۰۷۰۰۹:۰۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ظاهرا شما در جریان شکایتهای ایران از آمریکا و سایر پرونده های حقوقی ایران نیستی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین