انقلابی و ضدانقلابی در گام دوم انقلاب

سید امیر سیاح،   3971129066

بیانیه گام دوم حاوی نکاتی است که گفتمان انقلاب اسلامی را وارد مراحل جدیدی می‌کند.

از جمله اصطلاحات به کار رفته در این بیانیه «نظام انقلابی» است دو واژه مخصوصاً متضاد که اولی معنای تثبیت و استقرار می‌دهد و دومی معنای تغییر و به حالت دیگر در آمدن.

«نظام انقلابی»، خلاصه‌ترین تعبیر از بیانیه تاریخی گام دوم است. به راستی آنچه رهبر انقلاب در این بیانیه از جوانان خواسته‌اند، مفهوم انقلابی و ضد انقلابی معنای جدیدی خواهند داشت.

اگر قرار باشد در گام دوم انقلاب از طریق تلاش علمی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته، ثروت و قدرت خلق کنیم، هر کسی که در این راه گام بر دارد یا آن را تسهیل کند، انقلابی و هر کسی در راه خلق ثروت دانش بنیادی اخلال کند، ضد انقلاب خواهد بود. بر این اساس همه اساتید و پژوهشگرانی که برای توسعه علم و دستیابی به فناوری‌های کاربری تلاش می‌کنند، انقلابی هستند.

همه کارآفرینان و همه صادرکننده‌هایی که محصولات و کالاهای ارزش افزوده ایران را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند، انقلابی هستند. همه صنعتگران و کشاورزانی که کالای مرغوب تولید می‌کنند و دغدغه جلب رضایت مشتریان داخلی و خارجی را دارند، انقلابی هستند. از آن سو، اساتید و پژوهشگرانی که وقت و ظرفیت و امکانات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را با کارهای بی‌حاصل، نمایش پوچ هدر می‌دهند ضد انقلاب هستند.

مدیرانی که در مسیر تولید سنگ‌اندازی می‌کنند با بخشنامه‌های پی در پی صادر کننده ایرانی را متخلف می‌کنند. برای کارآفرینان بالقوه و جوان مجوز کسب و کار صادر نمی‌کنند و به هر نحو مانع تولید و صادرات می‌شوند، ضد انقلاب هستند. هر چقدر هم ریش یا تسبیح داشته باشند یا حتی عضو مهم باشند. در گام دوم انقلاب تعریف انقلابی و ضد انقلاب به‌طور شگفت‌انگیزی توسعه یافته است.

منبع: صبح‌نو