هدف برخی رسانه‌ها از انتشار فیلم‌درگیری پلیس و مردم چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3971128230 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هدف دشمنان اجرای تحرکات سازمان یافته برای ایجاد درگیری بین مردم و ماموران پلیس است تا با انتشار فیلم‌های چنین اتفاقاتی در فضای مجازی، وضعیت نامناسب اجتماعی و نارضایتی را به تصویر بکشند.

به گزارش فارس، روزنامه صبح‌نو طی گزارشی نوشت: نیروی انتظامی، اصلی‌ترین نهادی است که برای برقراری امنیت و آرامش مردم در جامعه حضور داشته است و بارها با ماموریت‌ها و اقدامات پیشگیرانه از اتفاقات تلخ جلوگیری کرده است. نمونه‌هایی از این دست بسیار است. کمک پلیس راهور به شهروندان در مناطق سیل‌زده که حتی تصویر تعدادی از ماموران راهور در کمک‌رسانی به مردم در فضای مجازی منتشر شد، موجی از همراهی و تشکر از پلیس را به‌دنبال داشت. همچنین بازگرداندن دو کودک ربوده شده در هفته‌های اخیر به نزد والدین توسط پلیس صورت گرفت که فضای احساسی و همدلی با پلیس را در جامعه بیشتر کرد. از سوی دیگر مردم نیز زمانی که پلیس از سوی افراد خطاکار و مجرم مورد تعرض قرار گرفته است واکنش نشان داده‌اند.

نمونه این مورد هم مربوط به برخورد و درگیری راننده خودروی شاسی‌بلند و گران قیمت با مامور پلیس راهور در یکی از استان‌های کشور است که بسیار بازخورد داشت و افکارعمومی به‌طور کامل از مامور پلیس حمایت کردند. چنین رفتارها و بازخوردهای مثبتی در برابر رفتار پلیس در حالی رسانه‌ای شده است که در مقابل دشمنان و برخی افراد وابسته به آن‌ها با ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند، تمام توان خود را به کاربسته‌اند تا مانع از ارتباط و همدلی بیشتر بین مردم و پلیس در جامعه شوند. آن‌ها از هر حربه و روشی استفاده می‌کنند تا حضور پلیس در جامعه را به تقابل با شهروندان بکشانند. نمونه چنین اتفاق خشونت‌آمیزی نیز در اوایل امسال روی داد.

درگیری با برنامه‌ریزی قبلی

فروردین‌ماه امسال بود که فیلمی از درگیری یک مامور پلیس زن با چند دختر هنجارشکن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن نشان می‌داد مامور پلیس با خشونت در حال برخورد و مقابله با چند دختر جوان است. بعد از این مساله بود که برخی سیاسیون با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به موضع‌گیری علیه نیروی انتظامی و ماموران کردند. البته در آن زمان دفتر سخنگوی نیروی انتظامی هم با محکوم کردن پلیس زن اعلام کرد، این موضوع از سوی بازرسی ناجا در حال بررسی است.

این اتفاق با واکنش وزیر کشور نیز روبه‌رو شد و آقای رحمانی فضلی مهلتی چند روزه مشخص کرد تا نتیجه به وزارت کشور اعلام شود. اما در کمتر از 48 ساعت بعد از آن اتفاق جزئیات جدیدی از این موضوع مشخص شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده چهار دختر جوان که یکی از آنها لباس سفید به تن داشته و در فیلم نیز مشخص است اقدام به کشف حجاب کرده و با یک نفر دیگر از دوستان خود پس از کشمکش کوتاه از صحنه خارج می‌شوند. دختر جوان سومی که اقدام به فحاشی می‌کند با چنگ زدن به صورت مامور زن گشت ارشاد صورت وی را زخمی کرده و حتی در این برخورد انگشت دست مامور زن می‌شکند. نکته مهم دیگر در ارتباط با این پرونده این بود که فیلم حادثه 10 روز بعد از درگیری منتشر شد و البته بر روی لباس یکی از دختران حاضر در صحنه دوربین مخفی نصب شده بود و جیغ و دادهای تصنعی نشان می‌داد که این حادثه با آمادگی قبلی صورت گرفته بود.

تکرار درگیری با پلیس در شرق تهران
حالا اگرچه 10 ماه از حادثه قبل می‌گذرد اما آنچه که جمعه‌شب نیز در شرق تهران روی داده است، باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد تا مشخص شود چه نیتی از این اقدام وجود داشته است. این در حالی است که خبرنگار «ایرنا» که برای نخستین بار در رسانه‌های داخلی خبر این واقعه را منتشر کرده با مسوولان واحد اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تماس گرفت که این رویداد را تایید و زمان آن را جمعه‌شب اعلام کردند.

اگرچه این اقدام خبرگزاری ایرنا موجبات خوشحالی برخی از افراد مساله‌دار خارج از کشور را فراهم کرده اما یکی از متولیان انتظامی در توضیح رفتار خشونت‌آمیز برخی شهروندان به خبرگزاری رسمی دولت گفته است: ماموران به دو خانم جوان تذکر دادند که بعد از چند دقیقه تعدادی از شهروندان دور آنان جمع شدند تا در انجام وظایف ماموران اخلال ایجاد کنند. به گفته وی ماموران نیز برای متفرق کردن افراد، مجبور به شلیک هوایی شدند. 

این در حالی است که مرور ماجرای هجوم به ماموران پلیس و درگیری با آن‌ها که در راه اجرای قانون و تذکر به هنجارشکنی از سوی دو دختر جوان فعالیت می‌کردند به طور حتم می‌تواند ابعاد دیگر این ماجرا و چرایی این موضوع را مشخص کند. اگرچه از همین ابتدا نیز می‌توان متوجه ردپای دشمنان و مخالفان در این موضوع شد. آنچه که از سوی این گروه پیگیری می‌شود اجرای تحرکات سازمان یافته این چنینی برای ایجاد درگیری بین مردم و ماموران پلیس است تا به‌زعم خود با انتشار فیلم‌های چنین اتفاقاتی در فضای مجازی، وضعیت نامناسب اجتماعی و نارضایتی را به تصویر بکشند.

اگرچه این هدف سال‌هاست که از سوی دشمنان دنبال می‌شود اما نکته جالب ماجرا نیز اینجاست که مردم همیشه با هوشیاری خود از بروز فضای ملتهب جلوگیری کرده و به خوبی می‌دانند که اقدامات پلیس در راستای خدمت به مردم و ایجاد امنیت و آرامش و اجرای قانون در جامعه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۰۷۴۷۲۲:۲۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
حق با پلیسه
rassharif۷۸۰۷۹۷۲۳:۰۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
چرا به ما جرا از دید دیگر نگاه نمیکنید؟ فکر نمیکنید پلیس لازم است به سوالات و ابهامات در این زمینه به مردم پاسخ و توضیح دهد تا اعتماد مردم کم نشود ...
ناشناس۷۸۰۸۳۱۲۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
آخه شیرینکاریها و دسته گلهای عزیزان تمامی هم نداره، ماجرای پارک طالقانی، جنجال برخورد با دختران در مقابل دانشگاه آزاد سوهانک، و این آخری هم شلیک تیر بخاطر بدحجابی!
ناشناس۷۸۰۸۳۲۲۳:۲۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
گشت ارشاد خود تبدیل به یک پدیده ضدفرهنگی شده و اثرات منفی اش غیرقابل کنترل شده است
ناشناس۷۸۰۸۳۶۲۳:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این حجاب اجباری چیست که مثل طاعون بجان کشور افتاده و هر روز باعث دوری بیشتر مردم از اعتقاداتشان میشود؟
ناشناس۷۸۰۸۴۱۲۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خشونت پلیس در همه جا و همه کشورها محکوم است
ناشناس۷۸۰۸۶۴۲۳:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
رفتارهای تند و تحقیر امیز بازمردم نهایتا باعث لبریز شدن کاسه صبر عمومی ..که میتواند بسیار بد باشد
کریم۷۸۱۰۵۳۰۷:۴۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
.... یه درگیری پیش اومده و مردم از رفتار پلیس ناراضی شدن. در همه جای دنیا اگر مردم شاهد بدرفتاری پلیس باشند، به آن معترض می شوند.مگر در آن کشورها پلیس خدمتگذار نیست؟ ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین